Taluno Skrevet 15. august 2020 #61 Del Skrevet 15. august 2020 jeg tenker ikke så mye om folk som ikke kan kle seg, jeg har mer tanker om de som mer eller mindre desperat skal følge motebildet til en hver tid... Jeg synes det er mye kulere med en individuell stil, uansett om det er en stil jeg ville gått med eller ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #62 Del Skrevet 15. august 2020 Fordi hun har et ønske om at hun var født på en annen tid. Anonymkode: c9cca...7c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 15. august 2020 #63 Del Skrevet 15. august 2020 La henne nå kle seg som hun vil. At hun selv liker klærne er faktisk det viktigste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #64 Del Skrevet 15. august 2020 På 13.8.2020 den 22.04, AnonymBruker skrev: Det ser ikke ut som om noen av klærne er kjøpt i moderne butikker. En stygg gammel jakke. En veldig blomstrete kjole, som mormor kunne gått med. Og et slags forkle foran brystet. Og noen ganger en rosa caps på hodet. jeg vet at hun tilbringer mye tid med moren sin, og ikke har så mange venner. Kan klærne være arvet fra noen eldre slektninger? Anonymkode: 51bea...ea4 Har du vært innom et universitet eller en høyskole i det siste, Ts? Jeg vet at ting har vært covid-19 panikkstengt en stund, men selv før nedstengningen var dette the height av intellektuell mote. Og, ja, poenget er at det skal være tydelig (eller i det minste se ut som om) klærne er arva fra en filletante, kjøpt på loppis etc og så brukt til de er hullete, lappet, brukt til de er hullete og så lappet på nytt. Hvorfor, spør du deg? Fordi at å markere distanse fra de udannede massene som kjøper klær på hm, Lindex og andre fast-fasion butikker er hele poenget. De tar ansvar for utnyttede arbeidere, barnearbeid, sosial dumping, miljøødeleggelser og den tunge og velkjente etiske problematikken knyttet til klær ved å bruke det de udannede massene forkaster. Du risikerer dermed at din nye venninne sitter over bordet for deg og gremmes over deg. Du som fortsatt går i klær dyppet i slavelignende arbeidsbetingelser og miljøødeleggende kjemikalier. Mens hun er i the next league. Anonymkode: 555ec...095 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #65 Del Skrevet 15. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Fordi hun har et ønske om at hun var født på en annen tid. Anonymkode: c9cca...7c6 Bra svar! Kanskje bare droppe mobilen også, bare ha gammeldags telefon. Minner meg om lillelørdag og sketsjen med gamlisungdommene 😀 Anonymkode: 51bea...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #66 Del Skrevet 15. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du vært innom et universitet eller en høyskole i det siste, Ts? Jeg vet at ting har vært covid-19 panikkstengt en stund, men selv før nedstengningen var dette the height av intellektuell mote. Og, ja, poenget er at det skal være tydelig (eller i det minste se ut som om) klærne er arva fra en filletante, kjøpt på loppis etc og så brukt til de er hullete, lappet, brukt til de er hullete og så lappet på nytt. Hvorfor, spør du deg? Fordi at å markere distanse fra de udannede massene som kjøper klær på hm, Lindex og andre fast-fasion butikker er hele poenget. De tar ansvar for utnyttede arbeidere, barnearbeid, sosial dumping, miljøødeleggelser og den tunge og velkjente etiske problematikken knyttet til klær ved å bruke det de udannede massene forkaster. Du risikerer dermed at din nye venninne sitter over bordet for deg og gremmes over deg. Du som fortsatt går i klær dyppet i slavelignende arbeidsbetingelser og miljøødeleggende kjemikalier. Mens hun er i the next league. Anonymkode: 555ec...095 Hvilket fakultet kler seg sånn? Har vært mye på UiO. Mange går traust kledd, men ikke i nærheten av dette. Er det mote å se ut som man er 70? Anonymkode: 51bea...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #67 Del Skrevet 15. august 2020 3 timer siden, jukkapalme skrev: La henne nå kle seg som hun vil. At hun selv liker klærne er faktisk det viktigste. Ja for all del. Lurte vel bare på om det er innafor å hinte om det på noe vis. Og om hun er klar over at hun vekker oppsikt. Ikke bare jeg som har reagert på det. Anonymkode: 51bea...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #68 Del Skrevet 15. august 2020 https://www.nrk.no/video/gamlisungdom_208919 Anonymkode: 51bea...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #69 Del Skrevet 15. august 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du vært innom et universitet eller en høyskole i det siste, Ts? Jeg vet at ting har vært covid-19 panikkstengt en stund, men selv før nedstengningen var dette the height av intellektuell mote. Og, ja, poenget er at det skal være tydelig (eller i det minste se ut som om) klærne er arva fra en filletante, kjøpt på loppis etc og så brukt til de er hullete, lappet, brukt til de er hullete og så lappet på nytt. Hvorfor, spør du deg? Fordi at å markere distanse fra de udannede massene som kjøper klær på hm, Lindex og andre fast-fasion butikker er hele poenget. De tar ansvar for utnyttede arbeidere, barnearbeid, sosial dumping, miljøødeleggelser og den tunge og velkjente etiske problematikken knyttet til klær ved å bruke det de udannede massene forkaster. Du risikerer dermed at din nye venninne sitter over bordet for deg og gremmes over deg. Du som fortsatt går i klær dyppet i slavelignende arbeidsbetingelser og miljøødeleggende kjemikalier. Mens hun er i the next league. Anonymkode: 555ec...095 Hvordan vet du hva slags klær jeg går i? Og hvordan vet du at de som har produsert klærne hun går i, har hatt greie arbeidsforhold? Anonymkode: 51bea...ea4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgeline Skrevet 15. august 2020 #70 Del Skrevet 15. august 2020 Veldig nysgjerrig på hvordan dette ser ut jeg da. Blomstrete kjole? Det er vel moderne, jo mer alternativ hipster du er jo mer mormor. Stusset dog litt da du nevnte rosa caps, enda litt mer da forkle over brystet kom inn i bildet. Dette var nytt for meg, men jeg er jo ikke ung og hipp. Hadde jeg sett dama, hadde jeg vel helst trodd at hun var mega alternativ. Så faktisk en trio med venninner på bilferien i sommer. De hadde en klesstil som kunne minne om det Ts beskrev. Først tenkte jeg at de var med i en sekt, før det gikk opp for meg at de måtte heller være en slags hipster-variant. Pent var det ikke, men hva jeg synes er ikke viktig. Jentene så ut til å trives i antrekkene sine. Den mye stiligere unge mannen som var i følge med dem så ut til å synes at alt var greit, så da skal ikke jeg protestere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #71 Del Skrevet 15. august 2020 11 minutter siden, Helgeline skrev: Veldig nysgjerrig på hvordan dette ser ut jeg da. Blomstrete kjole? Det er vel moderne, jo mer alternativ hipster du er jo mer mormor. Stusset dog litt da du nevnte rosa caps, enda litt mer da forkle over brystet kom inn i bildet. Dette var nytt for meg, men jeg er jo ikke ung og hipp. Hadde jeg sett dama, hadde jeg vel helst trodd at hun var mega alternativ. Så faktisk en trio med venninner på bilferien i sommer. De hadde en klesstil som kunne minne om det Ts beskrev. Først tenkte jeg at de var med i en sekt, før det gikk opp for meg at de måtte heller være en slags hipster-variant. Pent var det ikke, men hva jeg synes er ikke viktig. Jentene så ut til å trives i antrekkene sine. Den mye stiligere unge mannen som var i følge med dem så ut til å synes at alt var greit, så da skal ikke jeg protestere. Det er mye alternativt som kan se kult ut. Kunsten er å finne det som passer sammen. Blomstrete kjole går jeg ofte med selv, men hvis blomstene blir for store, så kan det bikke over i gammeldags, og ikke bare retro. Anonymkode: 51bea...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2020 #72 Del Skrevet 15. august 2020 9 timer siden, gladjenta96 skrev: Du høres veldig umoden ut. så hvis jeg kler meg som gutt, så vil folk tro jeg er gutt? jeg har ganske guttestil. Er guttejente. Om noen hadde kommentert min stil, så ville jeg blitt kjempe lei meg og kutta de ut! ja så lenge folk faktisk ikke tror at du er gutt, og blir henvist til herregarderoben så er det vel greit? Eller vil du helst være en gutt? Anonymkode: 51bea...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marigrete Skrevet 16. august 2020 #73 Del Skrevet 16. august 2020 Synes mange er unødvendig krasse i sine svar til deg. At du er umoden etc. Jeg synes det er bra at du lufter tankene dine rundt dette på et anonymt forum. Det vitner om at du er oppriktig nysgjerrig/undrende og ønsker å gjøre det beste for ditt nye bekjentskap🧡 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest In absentia Skrevet 25. august 2020 #74 Del Skrevet 25. august 2020 På 13.8.2020 den 21.21, AnonymBruker skrev: Jeg traff en person på en tur jeg var på. Hun har passert 40, men kler seg i gammeldagse klær. Hvis jeg ikke visste at hun hadde passert 40, så hadde jeg tenkt at hun var i slutten av førtiårene. Klærne er noe min mormor kunne kledd seg i. Jeg synes det er veldig rart, da hun tjener bra, men kler seg helt merkelig. Det er en blanding av gammelmodige klær og bad taste. Hun hadde ikke så stort nettverk heller, sa hun. Så derfor meldte hun seg på turen. En annen jeg traff der, sa at noen burde si det til henne, dette her. At hvis problemet er at hun ønsker å bli sett, så må hun legge om klesstilen. At klesstilen sier så mye om henne. Yrket hennes blir enda mer traust og kjedelig om hun skal kle seg som mormor på 75. Tror dere at en person som virkelig ikke eier klessmak vet om dette selv? Trenger noen å fortelle henne det? Ville dere ha nevnt det, hvis dere ble venninner? Jeg må virkelig innrømme at jeg synes det er litt flaut, måten hun kler seg på. Anonymkode: 51bea...ea4 Høres ut som en fin og ordentlig stil med kvalitetsting. Ser sikkert ekstremt mye bedre ut enn TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #75 Del Skrevet 25. august 2020 Har mer enn nok med meg selv. Bryr meg fint lite hvordan andre går kledd. Anonymkode: 43693...5a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #76 Del Skrevet 25. august 2020 synes det er flott at hun bruker de klærne hun vil. Hun trenger neppe hjelp, hun veit det er en stil som er litt rar. Anonymkode: 131a6...182 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BiancaWhite Skrevet 25. august 2020 #77 Del Skrevet 25. august 2020 Måtte virkelig være stygge klær siden dere var flere som mente dette. Jeg har også sett folk ha en veldig «rar» stil, og venninna mi sa sånn «hva er det Xxxxx går i egentlig?», og jeg tenkte egentlig ikke over det før da. Noen kler å kle seg «rart», på samme måte som noen kler ikke å gå pent kledd på en måte. Godt ikke alle må ha nytt og fancy hele tiden også kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #78 Del Skrevet 25. august 2020 Fryktelig lite praktisk og unødig. Bor på Svalbard, og ser stadig vekk at folk ikke klarer å kle. Kommer i joggesko og ankelsokker, fryser og lager dårlig stemning for de andre som er med. Hva er galt med ullundertøy og praktiske klær. Anonymkode: d7b0f...f22 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #79 Del Skrevet 25. august 2020 48 minutter siden, BiancaWhite skrev: Måtte virkelig være stygge klær siden dere var flere som mente dette. Jeg har også sett folk ha en veldig «rar» stil, og venninna mi sa sånn «hva er det Xxxxx går i egentlig?», og jeg tenkte egentlig ikke over det før da. Noen kler å kle seg «rart», på samme måte som noen kler ikke å gå pent kledd på en måte. Godt ikke alle må ha nytt og fancy hele tiden også kanskje? Det som er mest fremtredende her, er ikke de gamle klærne, men at det får henne til å se mye eldre ut. Selv om man noen foretrekker retro-klær, så er det vel ikke meningen å se like gammel ut som klærne? Når man blir tatt for å være moren, til en som er fem år yngre, så har man vel bommet? Hvis det ikke er bevisst da. At noen vil se ut som bestemor. Anonymkode: 51bea...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #80 Del Skrevet 25. august 2020 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fryktelig lite praktisk og unødig. Bor på Svalbard, og ser stadig vekk at folk ikke klarer å kle. Kommer i joggesko og ankelsokker, fryser og lager dårlig stemning for de andre som er med. Hva er galt med ullundertøy og praktiske klær. Anonymkode: d7b0f...f22 Er det noe fokus på klesmote, for de som bor der? Anonymkode: 51bea...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå