AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #1 Del Skrevet 13. august 2020 Jeg traff en person på en tur jeg var på. Hun har passert 40, men kler seg i gammeldagse klær. Hvis jeg ikke visste at hun hadde passert 40, så hadde jeg tenkt at hun var i slutten av førtiårene. Klærne er noe min mormor kunne kledd seg i. Jeg synes det er veldig rart, da hun tjener bra, men kler seg helt merkelig. Det er en blanding av gammelmodige klær og bad taste. Hun hadde ikke så stort nettverk heller, sa hun. Så derfor meldte hun seg på turen. En annen jeg traff der, sa at noen burde si det til henne, dette her. At hvis problemet er at hun ønsker å bli sett, så må hun legge om klesstilen. At klesstilen sier så mye om henne. Yrket hennes blir enda mer traust og kjedelig om hun skal kle seg som mormor på 75. Tror dere at en person som virkelig ikke eier klessmak vet om dette selv? Trenger noen å fortelle henne det? Ville dere ha nevnt det, hvis dere ble venninner? Jeg må virkelig innrømme at jeg synes det er litt flaut, måten hun kler seg på. Anonymkode: 51bea...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saph Skrevet 13. august 2020 #2 Del Skrevet 13. august 2020 Hvorfor spiller det noen rolle for deg hva hun kler seg i? Det er hun som skal trives i klærne sine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 13. august 2020 #3 Del Skrevet 13. august 2020 Om hun liker å kle seg slik, ser jeg virkelig ikke problemet. Folk må få kle seg slik de vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barefootgirl Skrevet 13. august 2020 #4 Del Skrevet 13. august 2020 Ikke si noe med mindre hun ber om råd. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #5 Del Skrevet 13. august 2020 6 minutter siden, Catalina Culès skrev: Om hun liker å kle seg slik, ser jeg virkelig ikke problemet. Folk må få kle seg slik de vil. Men hvorfor tror du noen liker å kle seg sånn? Og hvor får de tak i slike mormorklær? arv? Anonymkode: 51bea...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #6 Del Skrevet 13. august 2020 8 minutter siden, Saph skrev: Hvorfor spiller det noen rolle for deg hva hun kler seg i? Det er hun som skal trives i klærne sine. Jeg er vanligvis veldig tolerant overfor venner, men jeg må innrømme at dette er flaut. Spesielt da vi var på byen, og noen trodde at hun var moren til en av de andre som var med, ( som er fem år yngre). Anonymkode: 51bea...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #7 Del Skrevet 13. august 2020 Mormorklær er faktisk inn nå. Kanskje det er du som ikke kan kle deg? Anonymkode: 345ec...502 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Saph Skrevet 13. august 2020 #8 Del Skrevet 13. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vanligvis veldig tolerant overfor venner, men jeg må innrømme at dette er flaut. Spesielt da vi var på byen, og noen trodde at hun var moren til en av de andre som var med, ( som er fem år yngre). Anonymkode: 51bea...ea4 Hvorfor syns du det er flaut? Det går ikke utover deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #9 Del Skrevet 13. august 2020 2 minutter siden, Saph skrev: Hvorfor syns du det er flaut? Det går ikke utover deg. Nei det er det da. Anonymkode: 51bea...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #10 Del Skrevet 13. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mormorklær er faktisk inn nå. Kanskje det er du som ikke kan kle deg? Anonymkode: 345ec...502 Hvilken mote er det? Link? Jeg tror ikke jeg hadde blitt sett på som trendy om jeg åpnet det gamle klesskapet til mormoren min, og brukte hennes gamle klær. Det blir for old fashioned. Anonymkode: 51bea...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #11 Del Skrevet 13. august 2020 Det er en mote. Mange som kler seg i retro klær for 50-60 tallet, grønn natur og spiser økologisk mat. Anonymkode: 78893...5e9 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #12 Del Skrevet 13. august 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er vanligvis veldig tolerant overfor venner, men jeg må innrømme at dette er flaut. Spesielt da vi var på byen, og noen trodde at hun var moren til en av de andre som var med, ( som er fem år yngre). Anonymkode: 51bea...ea4 Tolerant? Når du bryr deg om bagateller som klær? Anonymkode: 3194f...4dc 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #13 Del Skrevet 13. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er en mote. Mange som kler seg i retro klær for 50-60 tallet, grønn natur og spiser økologisk mat. Anonymkode: 78893...5e9 Det er ikke retro. Bare gamle klær Anonymkode: 51bea...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #14 Del Skrevet 13. august 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tolerant? Når du bryr deg om bagateller som klær? Anonymkode: 3194f...4dc Har aldri tenkt over det før, eller hatt den problemstillingen før. Men lurer jo på om det er en grunn til at hun går kledd sånn? Og hvorfor det trigger meg så veldig. Interessant! Anonymkode: 51bea...ea4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #15 Del Skrevet 13. august 2020 Jeg bryr meg ikke noe særlig om hva andre kler seg i. Jeg har kun møtt tre damer i mitt liv som jeg har tenkt over klesstilen til. Den ene en venninne, som 20-åring kledde hun seg som en 40 åring: tunikaer i ukledelig snitt, skjerf og smykker som ikke var heldige, mistenker at mye av det var for å skjule at hun hadde litt mage. Den andre en foreleser, cordfløyelsbukse i burgunder sammen med neonrosa rutete skjorte og andre grelle fargekombinasjoner. Noen ganger en pen bukse/skjørt med ødela det hele med en lite kledelig overdel. Tror ikke hun visste det selv. Den siste min svigermor, tror hun kler seg som hun gjør pga dårlig økonomi. Hun handler alt hun eier på salg (også ting hun ikke trenger...) og kombinasjoner i plagg er ikke viktig. Anonymkode: abfa6...a3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #16 Del Skrevet 13. august 2020 Hva jeg tenker om folk som ikke kan kle seg? Hva jeg tenker om meg selv, med andre ord. (Altså, jeg mestrer å ta klærne på meg, men stil og matching er selvvalgte fremmedord.) Tenker egentlig ganske mange fine tanker om meg selv, er svært lite interessert i klær og har et godt liv. Legger merke til folk som det ser ut som har interesse av klær, og jeg tenker like godt om dem som om meg selv. Virker som en dyr interesse da. Og ikke så dyp. Men det er ok for meg. Anonymkode: 1fe76...869 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #17 Del Skrevet 13. august 2020 Kan du gi oss eksempler på hvorfor dere mener hun kler seg dårlig? Anonymkode: 7b312...89a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #18 Del Skrevet 13. august 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva jeg tenker om folk som ikke kan kle seg? Hva jeg tenker om meg selv, med andre ord. (Altså, jeg mestrer å ta klærne på meg, men stil og matching er selvvalgte fremmedord.) Tenker egentlig ganske mange fine tanker om meg selv, er svært lite interessert i klær og har et godt liv. Legger merke til folk som det ser ut som har interesse av klær, og jeg tenker like godt om dem som om meg selv. Virker som en dyr interesse da. Og ikke så dyp. Men det er ok for meg. Anonymkode: 1fe76...869 jeg er selv ikke spesielt opptatt av klær. Jeg går kledd som the girl next door, med klær fra Hennes og LIndex. Men hadde jeg tatt frem så gamle klær, så hadde jeg heller vakt negativt oppsikt. Anonymkode: 51bea...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #19 Del Skrevet 13. august 2020 Det som er viktig, er at folk kan kle på seg selv, ikke hva de kler på seg. Anonymkode: 68195...11d 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #20 Del Skrevet 13. august 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan du gi oss eksempler på hvorfor dere mener hun kler seg dårlig? Anonymkode: 7b312...89a Det ser ikke ut som om noen av klærne er kjøpt i moderne butikker. En stygg gammel jakke. En veldig blomstrete kjole, som mormor kunne gått med. Og et slags forkle foran brystet. Og noen ganger en rosa caps på hodet. jeg vet at hun tilbringer mye tid med moren sin, og ikke har så mange venner. Kan klærne være arvet fra noen eldre slektninger? Anonymkode: 51bea...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå