AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #1 Skrevet 12. august 2020 Jeg har begynt med selvbruning og synes det er så deilig å slippe alt arbeidet med pudder. Pudder må tas på i dagslys for å ikke se skjoldete ut og det kan fort smitte over på klær og man ser dessuten tørr ut i huden av det. Særlig kvinner over 30 får linjene fremhevet. Man kan bruke fuktighetskrem til da men dette må tas på forsiktig for å ikke kline utover pudderet igjen. Bare nysgjerig. Hvorfor bruker du pudder ? Anonymkode: c3e41...9b2
Roci Skrevet 12. august 2020 #2 Skrevet 12. august 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har begynt med selvbruning og synes det er så deilig å slippe alt arbeidet med pudder. Pudder må tas på i dagslys for å ikke se skjoldete ut og det kan fort smitte over på klær og man ser dessuten tørr ut i huden av det. Særlig kvinner over 30 får linjene fremhevet. Man kan bruke fuktighetskrem til da men dette må tas på forsiktig for å ikke kline utover pudderet igjen. Bare nysgjerig. Hvorfor bruker du pudder ? Anonymkode: c3e41...9b2 Jeg bruker bare litt transparent settingpudder i t-sonen der jeg har en tendens til å bli blank i løpet av dagen. Ellers bruker jeg en lett foundation for å jevne ut hudtonen, men jeg håper å kunne slutte med det når hudpleierutinen min forhåpentligvis gjør at jeg blir kvitt siste rest av pigmentflekkene og får en jevn og fin hud. Selvbruning krever også oppfølging for å holde seg pen og ikke bli skjoldete. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #3 Skrevet 12. august 2020 10 minutter siden, Roci skrev: Jeg bruker bare litt transparent settingpudder i t-sonen der jeg har en tendens til å bli blank i løpet av dagen. Ellers bruker jeg en lett foundation for å jevne ut hudtonen, men jeg håper å kunne slutte med det når hudpleierutinen min forhåpentligvis gjør at jeg blir kvitt siste rest av pigmentflekkene og får en jevn og fin hud. Selvbruning krever også oppfølging for å holde seg pen og ikke bli skjoldete. Joa, men det er ikke like mye arbeid. Du smører deg og er du ikke brun nok smører du en gang til. Når du har smurt nok til at du synes du blir skjoldete elller gul så er det bare å ikke ta mer eller man kan peele det vekk mye mindre arbeid enn å drive med pudder Anonymkode: c3e41...9b2
Roci Skrevet 12. august 2020 #4 Skrevet 12. august 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joa, men det er ikke like mye arbeid. Du smører deg og er du ikke brun nok smører du en gang til. Når du har smurt nok til at du synes du blir skjoldete elller gul så er det bare å ikke ta mer eller man kan peele det vekk mye mindre arbeid enn å drive med pudder Anonymkode: c3e41...9b2 Tja, jeg synes ikke det er så mye arbeid, men jeg er jo vant til det Bruker som sagt ikke tykke lag pudder over hele ansiktet, kun i t-sonen. Helt ærlig så har jeg ennå ikke funnet en selvbruner for ansiktet som jeg har vært 100% fornøyd med, og det blir dyrt å stadig forsøke nye, pluss at jeg egentlig ikke har noe behov for å være så brun i ansiktet Det viktigste er jo at man finner noe man selv er fornøyd med. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #5 Skrevet 12. august 2020 Jeg for min del bruker ikke pudder for å få brunfarge i ansiktet, jeg bruker pudder foundation for å få bort rødfargen i ansiktet mitt (en slags form for rosacea eller noe der hele ansiktshuden er rød og varm 24/7). Jeg har fryktelig oljete hud så regner med flytende foundation ville sklidd fortere av. Vet det ikke ser bra ut med pudder siden det fremhever ting jeg helt ikke ønsker, og jeg bruker mye for å dekke, men alternativet er for meg verre 🙂 Anonymkode: a20fc...6b2 2
Roci Skrevet 13. august 2020 #6 Skrevet 13. august 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg for min del bruker ikke pudder for å få brunfarge i ansiktet, jeg bruker pudder foundation for å få bort rødfargen i ansiktet mitt (en slags form for rosacea eller noe der hele ansiktshuden er rød og varm 24/7). Jeg har fryktelig oljete hud så regner med flytende foundation ville sklidd fortere av. Vet det ikke ser bra ut med pudder siden det fremhever ting jeg helt ikke ønsker, og jeg bruker mye for å dekke, men alternativet er for meg verre 🙂 Anonymkode: a20fc...6b2 Har du prøvd å bruke en mattende primer under pudderet, og en settingspray til slutt? Bruker du rens og fukt tilpasset sensitiv/reaktiv hud?
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #7 Skrevet 13. august 2020 Pudder er jo for å matte ned, ikke bli brun 🙄 Anonymkode: 9d581...951 3
Nerine_ Skrevet 13. august 2020 #8 Skrevet 13. august 2020 (endret) Sminker man seg "riktig" er det ikke for å oppnå en helt annen ansiktsfarge. Foundation i feil nyanse er en klassisk tabbe. Jeg bruker pudder for å sette flytende foundation, før jeg påfører blush osv. Endret 13. august 2020 av Nerine_ 2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #9 Skrevet 13. august 2020 1 time siden, Roci skrev: Har du prøvd å bruke en mattende primer under pudderet, og en settingspray til slutt? Bruker du rens og fukt tilpasset sensitiv/reaktiv hud? Bruker ikke primer, men bruker settingspray og et mattende settingpudder etter sprayen dersom jeg skal være lenge ute av huset. Men det er klart, det ser ikke bra ut på nært hold uansett. Jeg har jo veldig fuktfattig hud i tillegg, så pudderet får huden til å se fryktelig tørr ut, og kombinert med oljen som blander seg med sminken etter noen timer..Bruker rens og fuktkrem som fungerer godt til huden min, bruker milde peel produkter og fuktserum, men ingen hudpleie kan utrette mirakler på min hud 😛 Anonymkode: a20fc...6b2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #10 Skrevet 13. august 2020 Selvbruning og sol pudder har jo ulike funksjoner? Selvbruning er hell dekkende farge mens pudder skal der solen treffer først. Anonymkode: 046b7...f3a 2
Blingblingtahei Skrevet 13. august 2020 #11 Skrevet 13. august 2020 Bruker ikke pudder, bruker en bb cream. Og ville uansett ikke brukt pudder for å se brunere ut i ansiktet, men for å jevne ut hudtonen. Det er typisk sånn tidlig 2000 tallet og fjorten år gamle jenter som brukte pudder/foundation i 2 toner mørkere enn hudtonen, syntes veldig godt. Ser med skrekk og gru på gamle bilder 😅
Roci Skrevet 13. august 2020 #12 Skrevet 13. august 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruker ikke primer, men bruker settingspray og et mattende settingpudder etter sprayen dersom jeg skal være lenge ute av huset. Men det er klart, det ser ikke bra ut på nært hold uansett. Jeg har jo veldig fuktfattig hud i tillegg, så pudderet får huden til å se fryktelig tørr ut, og kombinert med oljen som blander seg med sminken etter noen timer..Bruker rens og fuktkrem som fungerer godt til huden min, bruker milde peel produkter og fuktserum, men ingen hudpleie kan utrette mirakler på min hud 😛 Anonymkode: a20fc...6b2 Kanskje du skulle forsøke med en primer, da? Den kan holde oljeproduksjonen i alle fall delvis i sjakk, og gir en god base for foundation. Jeg har selv kombinert hud som kan bli dehydrert/fuktfattig, og liker veldig godt denne pudderfoundationen.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #13 Skrevet 13. august 2020 28 minutter siden, Roci skrev: Kanskje du skulle forsøke med en primer, da? Den kan holde oljeproduksjonen i alle fall delvis i sjakk, og gir en god base for foundation. Jeg har selv kombinert hud som kan bli dehydrert/fuktfattig, og liker veldig godt denne pudderfoundationen. Har vurdert primer tidligere, men vært usikker på hvilken type jeg skulle gått for. Får lett kviser av feil ingredienser. Skal sjekke ut foundationen du linket til, takk for tips 🙂 Anonymkode: a20fc...6b2
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #14 Skrevet 13. august 2020 Pudder brukes i begrensede mengder for å sette foundation. Og foundation skal matche hudtonen. Om jeg har brukt selvbruning, eller solt meg litt, begrenser jeg mengden foundation, men synes likevel det er fint å matte ned litt rundt neseroten. Og om i vinterhalvåret ser det bare merkelig ut med brunfarge konstant. Nå forstod jeg hvorfor mange er så elendig sminket... Anonymkode: 5412a...3d3 1
Roci Skrevet 13. august 2020 #15 Skrevet 13. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har vurdert primer tidligere, men vært usikker på hvilken type jeg skulle gått for. Får lett kviser av feil ingredienser. Skal sjekke ut foundationen du linket til, takk for tips 🙂 Anonymkode: a20fc...6b2 Ja, skjønner - det er jo mye silikon i primere, det er det. Selv prøver jeg å unngå den typen silikon som heter dimethicone da jeg kan reagere på den.
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #16 Skrevet 13. august 2020 Noen som har erfaring med Jane Irendale mineralpudder? skal over solkrem.. Anonymkode: 64858...baa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå