Gå til innhold

Er det mange mødre her i alle aldre som føler kroppspress?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dere komfortable med kroppene deres etter å ha fått barn? Klarer dere å nyte søt og kaloririk mat uten dårlig samvittighet? 

Anonymkode: 7058c...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste jeg er interessert i er å gi kroppen min næringsrik mat av topp kvalitet. Kroppen min fortjener kun det beste, så jeg spiser økologisk tradisjonskost. Teller selvsagt ikke kcal, men styrer unna prosessert mat. Elsker sjokolade da, og spiser det hver dag, men kun økologisk og mørk sjokolade.

Koser meg med mat og elsker å spise masse! :) Mistet babyvekten kjapt, og holder meg slank uavhengig av treningsmengde. Begrenser aldri mengder, elsker å spise meg stappmett! :)

Anbefaler Mari Krogshus og Maja Skogstad for bra info om mat. Kcal-telling er et utdatert og ubrukelig konsept!

Anonymkode: d3e20...8f6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste jeg er interessert i er å gi kroppen min næringsrik mat av topp kvalitet. Kroppen min fortjener kun det beste, så jeg spiser økologisk tradisjonskost. Teller selvsagt ikke kcal, men styrer unna prosessert mat. Elsker sjokolade da, og spiser det hver dag, men kun økologisk og mørk sjokolade.

Koser meg med mat og elsker å spise masse! :) Mistet babyvekten kjapt, og holder meg slank uavhengig av treningsmengde. Begrenser aldri mengder, elsker å spise meg stappmett! :)

Anbefaler Mari Krogshus og Maja Skogstad for bra info om mat. Kcal-telling er et utdatert og ubrukelig konsept!

Anonymkode: d3e20...8f6

Herregud 😑

Anonymkode: 7c0ec...6e1

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste jeg er interessert i er å gi kroppen min næringsrik mat av topp kvalitet. Kroppen min fortjener kun det beste, så jeg spiser økologisk tradisjonskost. Teller selvsagt ikke kcal, men styrer unna prosessert mat. Elsker sjokolade da, og spiser det hver dag, men kun økologisk og mørk sjokolade.

Koser meg med mat og elsker å spise masse! :) Mistet babyvekten kjapt, og holder meg slank uavhengig av treningsmengde. Begrenser aldri mengder, elsker å spise meg stappmett! :)

Anbefaler Mari Krogshus og Maja Skogstad for bra info om mat. Kcal-telling er et utdatert og ubrukelig konsept!

Anonymkode: d3e20...8f6

🤣🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 25e42...d7b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud 😑

Anonymkode: 7c0ec...6e1

Enig 😂😂😂

Anonymkode: 9f0ad...238

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dere komfortable med kroppene deres etter å ha fått barn? Klarer dere å nyte søt og kaloririk mat uten dårlig samvittighet? 

Anonymkode: 7058c...8eb

Er det et mål å få i seg mest mulig søt og kaloririk mat etter at man får barn da? 

Jeg ønsker å holde meg sunn og aktiv for å kunne holde meg frisk og sprek for barnet mitt, og ønsker å gi barnet gode spisevaner og treningsvaner, og jeg trives bedre med en lett og spenstig kropp. Det er moro å klatre, turne og hoppe selv om man er 40.

Bortsett fra akkurat brystvortene og kjønnsleppene (og de er det særdeles få mennesker som skal se) ser kroppen min ut som før jeg fikk barn, for jeg gikk jo tilbake til det kostholdet og den treningen jeg hadde før jeg ble gravid, og jeg er akkurat like komfortabel som før, egentlig mer, fordi jeg nå har viktigere ting i livet mitt enn om det er en cellulitt bak på låret om jeg klemmer huden sammen, eller om puppene ideelt sett kunne vært større og øyenvippene lenger.

Jeg ser ingen grunn til å la seg forfalle bare fordi man har fått barn, og ser heller ingen grunn til å la seg forfalle om man er barnløs. Jeg ser ikke kosen i å overspise prosessert mat som gjør deg uvel, tung og dvask.

Jeg spiste en cococrunch senest i går sammen med et glass vin, og kjente ikke et snev av dårlig samvittighet, så ja, jeg kan nyte søt kaloririk mat innimellom, men ser ikke på det som noe mål i seg selv.

Anonymkode: d9b45...f33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler ikke kroppspress, nei. Jeg er 39, og har to barn. Kroppen er som før jeg fikk barn. 

Jeg har alltid vært opptatt av å trene og spise sunt, men det er ikke for å se bra ut for andre. Det er for å være sunn og frisk. Jeg spiser usunt også, men liker 80/20-regelen. Koser meg med sjokolade og snop og pizza på lørdagskvelden, koser meg med dessert når jeg er på søndagsmiddag hos mine foreldre, men spiser ellers sunt. Kan fint ta meg en is midt i uken om det klinker til og blir fint vær. 

Anonymkode: 3da36...78e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler ikke ett kroppspress. De fleste i min omgangskrets har litt «mammakropp» men spiser Sundt og trener normalt. Sånn som jeg også gjør. Men betyr det at jeg er fornøyd med kroppen min? absolutt ikke. Håper jeg får økt trenings menge og blir enda sunnere (kutter ut alt av søt greier) når jeg kommer fra ferie men vet at det blir vanskelig fordi jeg er veldig mye alene med to under 2 år og med mild fødsels depresjon.

Anonymkode: 02cf0...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ja og nei. I motsetning til de fleste her så har jeg lagt på meg mye og kroppen har forandret seg totalt! Jeg gikk nesten ikke opp i graviditeten, men mye under amming.
 

Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hvordan kroppen min ser ut, men jeg har alltid vært slank. Er forsåvidt slank ennå altså, men savner å kunne kjøpe klær uten å prøve og å slippe å tenke på om ting er behagelig på/for trangt. At jeg ikke ser like bra ut i bikini tenker jeg egentlig ikke på. 
 

men jeg ønsker å begynne å trene og spise bedre. Det å ha barn når man er utrent sofagris er tungt! Jeg ønsker å kunne følge henne, orke å være mer ute, leke mer osv. Der ligger min dårlige samvittighet over livsstilen jeg har nå, ikke det at jeg spiser søtt. 

Anonymkode: b8dc5...525

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, fornøyd med kroppen egentlig. Ser ganske lik ut som før fødsel. Er 31 og har et barn på 1 år. Får ikke dårlig samvittighet av å spise usunt og skal innrømme at det har blitt en del av det i sommer. Men er også glad i trening og et balansert kosthold. Men trener mest for den gode følelsen det gir meg. Tar meg gjerne en bolle på en onsdag hvis jeg har lyst på det og har vel stort sett spist is hver dag sien mai! Ca 62 kg og 165 og føler meg «fast i fisken»

Anonymkode: 968c0...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Nå er jeg snart 40, men stresser definitivt ikke med utseende eller kropp for folk rundt meg sin skyld. 

Kom over det i 20 årene. 

Trener aldri, men er hverdagsaktiv og er mye ute på turer og på lekeplasser i helgene. 

Spiser sunt og mye proteiner, men igjen så gjør jeg det for eget velvære og for min egen del. 

Har alltid vært slank. Trente MYE i slutten av 20 årene og opp til midt i 30 årene, men da ungen kom ble jeg mindre interessert i det og prioriterte heller lange turer og aktivitet gjennom lek. 

Folk tror jeg trener mye da jeg har definert kropp, men sannheten er at jeg kun beveger meg. Prøver å minst ha 10.000 skritt om dagen. 

Men er vi på restaurant bestiller jeg alltid minst 2 forretter og middag(type indisk, fet mat) . Er ikke noe dessertmenneske så det spiser jeg sjeldent. 

Er veldig glad i skyr, frukt og yoghurt når jeg er fysen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dere komfortable med kroppene deres etter å ha fått barn? Klarer dere å nyte søt og kaloririk mat uten dårlig samvittighet? 

Anonymkode: 7058c...8eb

Jeg får ikke dårlig samvittighet av å spise mat.

Jeg er ikke glad i søt mat, så det hopper jeg over. Men jeg nyter ost, pasta og vin med god samvittighet.

Jeg er litt mykere i kantene etter jeg fikk barn, men jeg veier det samme – ca. fem kilo over såkalt trivselsvekt. Jeg er likevel fullstendig komfortabel i min egen kropp, kanskje særlig etter jeg fikk barn. Det er ikke meningen at jeg skal se ut som en supermodell når jeg har små barn. 

Anonymkode: c2720...934

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får ikke dårlig samvittighet av å spise mat.

Jeg er ikke glad i søt mat, så det hopper jeg over. Men jeg nyter ost, pasta og vin med god samvittighet.

Jeg er litt mykere i kantene etter jeg fikk barn, men jeg veier det samme – ca. fem kilo over såkalt trivselsvekt. Jeg er likevel fullstendig komfortabel i min egen kropp, kanskje særlig etter jeg fikk barn. Det er ikke meningen at jeg skal se ut som en supermodell når jeg har små barn. 

Anonymkode: c2720...934

Det er ikke «meningen» å se ut som en supermodell uansett, men er da helt irrelevant om det er før eller etter man har fått barn... 

Anonymkode: d9b45...f33

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri vært fornøyd med kroppen min og aldri nytt mat uten litt dårlig Samvittighet. Det er vel normen for de fleste kvinner. Å få barn har ikke endret noe. 

Anonymkode: ebbbf...9f8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke «meningen» å se ut som en supermodell uansett, men er da helt irrelevant om det er før eller etter man har fått barn... 

Anonymkode: d9b45...f33

Irrelevant er det slett ikke. Det er da en kjensgjerning at graviditet kan gjøre kropper mindre lekker - feks i form av strekkmerker, delte magemuskler etc. For ikke å snakke om at man som forelder har mye mer bunden tid, og dermed ikke har like mye anledning til å trene som barnløse har.

Anonymkode: 0c803...2c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært fornøyd med kroppen min og har aldri dårlig samvittighet for noe jeg spiser. Jeg nyter det som er godt, tenker litt mer på sunnhet etter jeg fikk barn. Har aldri følt på kroppspress. 

Anonymkode: 0162d...03a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, WhisperingWind skrev:

Nå er jeg snart 40, men stresser definitivt ikke med utseende eller kropp for folk rundt meg sin skyld. 

Kom over det i 20 årene. 

Trener aldri, men er hverdagsaktiv og er mye ute på turer og på lekeplasser i helgene. 

Spiser sunt og mye proteiner, men igjen så gjør jeg det for eget velvære og for min egen del. 

Har alltid vært slank. Trente MYE i slutten av 20 årene og opp til midt i 30 årene, men da ungen kom ble jeg mindre interessert i det og prioriterte heller lange turer og aktivitet gjennom lek. 

Folk tror jeg trener mye da jeg har definert kropp, men sannheten er at jeg kun beveger meg. Prøver å minst ha 10.000 skritt om dagen. 

Men er vi på restaurant bestiller jeg alltid minst 2 forretter og middag(type indisk, fet mat) . Er ikke noe dessertmenneske så det spiser jeg sjeldent. 

Er veldig glad i skyr, frukt og yoghurt når jeg er fysen. 

 

Det er alltid fascinerende å lese når du skriver om deg selv. For et helt fantastisk menneske du er på alle måter! 

Anonymkode: 35927...4a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er alltid fascinerende å lese når du skriver om deg selv. For et helt fantastisk menneske du er på alle måter! 

Anonymkode: 35927...4a4

Tusen takk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jobbe for å holde vekten nede, går som regel greit når jeg får trent For da har jeg flere kcal å gå på, men har ofte en plage/skade som hindrer meg i å trene for fullt. Merker veldig at kaloriinntaket må ned for å klare å holde vekta etter hvert som jeg blir eldre. Har prøvd å skrive ‘dagbok’ over hva jeg spiser hver dag i en periode og syns jeg er veldig billig i drift 😂 Får vel ikke skrive her en gang hvor få kcal jeg har i hvilestoffskifte men det er ihvertfall mye mindre enn i teorien. Dette presset om å holde meg slank er kun fra meg selv, ingen andre. Trening er bare kjekt og ikke noe press.

Anonymkode: d0388...a49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det et mål å få i seg mest mulig søt og kaloririk mat etter at man får barn da? 

Tenkte det samme. Akkurat som om det skal være et mål å nyte søt og kaloririk mat med god samvittighet. Er det tegn på velvære? Selvsagt skal en unne seg noe søtt og godt av og til, også med god samvittighet, men søt og kaloririk mat er kosemat, ikke hverdagsmat. Det handler ikke om kroppspress, det handler om helse og velvære.

Anonymkode: 5f4a1...57d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...