Gå til innhold

Føler meg snytt av kjæresten og barna hans


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med kjæresten min i to år nå, vi har begge barn fra før av, jeg en på 8 år og han to stykker på 7 og 9. Vi har frem til ganske nylig ikke involvert barna i noe, passet på å treffes når ungene er borte på samvær. Nå i ferien valgte vi å dra på hytteferie sammen. Vi reiste til en leid hytte, delte 50/50 på leia og planen var at vi skulle dele 50/50 på alle utgifter som mat, bensin, utflukter skulle begge betale for seg og sine. Dette skjærte seg og jeg sitter igjen med en følelse av å bli snytt. 
 

Vi reiste opp i min mors bil, en 7-seter. Jeg betalte for all bensin, bompenger, og betalte for alle da ungene skulle ha is, snacks og småtteri på vei opp. Da vi kom frem skulle vi handle mat til uka. Både kjæresten og barna hans la ivrig ting i handlevogna. Jeg endte opp med å betale alt (Ca.3000kr) , kjæresten skulle vippse over halvparten av beløpet, jeg har enda ikke fått pengene og det er en uke siden vi kom tilbake. 
 

På ferien var det alltid jeg som betalte når unga skulle ha is, sjokolade eller snacks. Og må si det blir noen kroner når man er mye ute og barna skal ha ting hele tiden.
 

Har følelsen av å bli snytt, og synes det var sure penger å betale. I tillegg synes jeg ungene hans tok seg veldig til rette i kjøleskap og fornøyelser. De spiste opp yoghurt, juice og snacks uten å ta hensyn til min sønn. De skulle alltid velge TV-kanal, musikk osv. Følte at sønnen min ble litt tilsidesatt. 
 

Hva synes dere? Har jeg grunn til å føle meg snytt? Denne ferien var på en måte første ledd i det å bli samboere... :sad:
 

 

Anonymkode: 90fc6...d8a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du høres for det første ut som en veldig lite reflektert mor.

Fellesferie på denne måten?

Anonymkode: 4c4a3...0d6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett felleskonto som dere begge har kort til. Så setter dere inn like mye hver måned, og betaler ting fra denne kontoen.

Anonymkode: 68ee1...1f4

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv ut bankutskriften og summer alt som gjelder hytteturen, han gjør det samme og den som har lagt ut mest vippser den andre så det blir fordelt rettferdig mellom dere, kanskje mer riktig at han tar en større del siden han har 2 barn og er mann som spiser mer.. ;)

Anonymkode: 43c4b...dd4

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er jo ikke greit, og ren snylting. Når han ikke er mer sjenerøs, og faktisk utnytter deg, på første felles ferie ville jeg vært betenkt.

Been there, og det gikk ikke bra.

 

Anonymkode: 02879...b9c

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bli samboere med alle barna, nyt hverandre når barna ikke er der. Vil garantert bli veldig mye av dette dersom dere flytter alle sammen. I tillegg til åpenbare krangler. Og oftest ender mor/stemor med å passe hele ungeflokken. Lett mønster å omme inn i. Jeg tipper det er han som er mest ivrig på å bli samboer?? Ungene trives best med sin mor/far. Ferien din her var bare en forsmak.

Anonymkode: 334ef...740

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres for det første ut som en veldig lite reflektert mor.

Fellesferie på denne måten?

Anonymkode: 4c4a3...0d6

Hva er egentlig galt med det? Vi har kjent hverandre i to år. Barna har truffet hverandre noen ganger før på fornøyelsesparker, badeland etc. Vi tenkte det var greit med en uke sammen på hytteferie. Vi valgte å ikke dele rom som kjærester, og hadde hovedfokus på barna 

Anonymkode: 90fc6...d8a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, LatersBaby skrev:

Men be han vippse deg pengene da? 

Det sa jeg ett par ganger muntlig og sendte SMS for noen dager tilbake. Fremdeles ikke fått dem...

Anonymkode: 90fc6...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt rart at første gangen barna dere skulle møtes så drar dere på hyttetur? Det var litt voldsomt synes jeg... 

Anonymkode: 03987...988

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor passet du ikke på at dere byttet på å betale underveis? 

Nå må du bare forlange at han betaler sin andel. Send et krav via Vipps. Betaler han ikke, så vet du at det er slutt mellom dere. For du ønsker jo ikke å ha en snylter.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det sa jeg ett par ganger muntlig og sendte SMS for noen dager tilbake. Fremdeles ikke fått dem...

Anonymkode: 90fc6...d8a

Oi, da stiller jo saken seg litt annerledes.. Hva var responsen hans på det? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da sender du vipps-krav da. Og snakker med ham og  spør hva i alle dager han driver med.   

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du skriver du har bedt ham vippse pengene, og ikke fått dem. Veldig dårlig av ham å la deg finansiere ferien når dere har avtalt 50/50, og han attpåtil er dne med flere barn. Får du ikke tilbake pengene dine, er du herved advart om at du blir den som punger mest ut om dere blir samboere. Kanskje like greit at du fant ut av dette før dere kommer så langt....

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er litt rart at første gangen barna dere skulle møtes så drar dere på hyttetur? Det var litt voldsomt synes jeg... 

Anonymkode: 03987...988

Ikke første gangen barna møttes. De har truffet hverandre før, men kun på dagsturer til fornøyelsespark, badeland. Da introduserte vi oss som venner og ikke kjærester. DEt gjorde vi nå også. 

Anonymkode: 90fc6...d8a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skriv til ham at du legger på 200 kr per uke i forsinkelsesrente. Pay up, bitch.

Anonymkode: 07ca5...003

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor betalte du alt av is og snacks og slikt på turen? Det går jo an å si til mannen at «nå er det din tur til å kjøpe til ungene»? 
At han ikke har vippset deg for maten er betenkelig. Jeg hadde tatt en prat med ham om økonomi før jeg hadde vurdert å flytte sammen. 

Anonymkode: ff2b7...cdd

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at du vil fortsette å møte han? Nå har han vist deg en veldig dårlig side, og det er at han respektløst utnytter deg. Hadde blitt skikkelig forbanna jeg, for det der er så elendig oppførsel. Også at han ikke så hvordan sønnen din ble tilsidesatt av hans barn. Hadde aldri unnskyldt den oppførselen.

Og ikke bry deg om de som bryr seg med at dere dro på ferie. Det er helt naturlig etter to år! Jez 

Men kanskje greit at dere ikke sa at dere var kjærester, men kun mtp oppførselen hans

Endret av SoWhat?
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kommer vel til å betale deg? Send et krav gjennom vipps, da! Med et smil, som om du bare hjelper han å huske det, ikke som om du tror at han skal snyte deg. Synes det er kjipt av han å somle med betalingen, men rart av deg å føle deg snytt, så lenge han ikke unngår å betale på ukesvis selv om du sier noe. Tipper han bare har andre ting i hodet og tenker at det ikke haster.

Merkelig å tro det verste om en man er sammen med. Kan det være at du er litt farget av at du syntes hans barn overkjørte ditt og leter etter feil?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...