Gå til innhold

Har begrenset tid igjen, hva bør jeg gjøre.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjapt og direkte til poenget, har begrenset leve tid igjen så selv om jeg begynner å date vil vi ikke kunne ha mange år sammen med barn og hele pakka.

Jeg har også veldig begrenset leve kvalitet pga det som kutter tiden min så det er generelt vanskelig for meg å komme meg forbi chatte stadiet på tinder.

Bør jeg bare drite i det og gå til noen som virkelig vet hva de gjør på en profesjonell måte eller burde jeg fortsette og sette noen i en situasjon hvor de kanskje må gi opp sine beste år på å få barn for å tilbringe noen år med meg

Grunne til at jeg vurdere det er at jeg kjenner noen som har jobbet profesjonelt i 4 år og hun er fullstendig klar over min situasjon og har tilbydt meg å få leve en helg som kjærester det hun vanligvis tar for 3 timer. Hun ville være snill da hun vet jeg ikke direkte har mye å leve for, og i disse kronona tider mister hun penger uansett.

Jeg har aldri dømt henne for jobben hennes, jeg har bestandig vært imponert over hvor åpent hun lever og har mer ting på plass i midten av 20 årene en folk jeg kjenner som er over 30. Jeg hadde bare en sperre for det men nå som jeg aldri kommer til å oppleve kjærligheten, kanskje jeg burde senke standarden min og være ok med å kunne late som det er bedre å ha elsket og tapt enn å aldri elsket i det hele tatt. 

Anonymkode: 39724...d6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nice try! 

Anonymkode: a22de...d39

?

 

Hva er du mener jeg prøver?

Anonymkode: 39724...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så veldig trist<3

Men om du betaler en kvinne for å være kjæresten din så er jo ikke det ekte kjærlighet. Jeg vet ikke hva jeg vil råde deg til å gjøre, men snakk med en psykolog kanskje og få noen tips? 

Anonymkode: 158fe...8e7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjapt og direkte til poenget, har begrenset leve tid igjen så selv om jeg begynner å date vil vi ikke kunne ha mange år sammen med barn og hele pakka.

Jeg har også veldig begrenset leve kvalitet pga det som kutter tiden min så det er generelt vanskelig for meg å komme meg forbi chatte stadiet på tinder.

Bør jeg bare drite i det og gå til noen som virkelig vet hva de gjør på en profesjonell måte eller burde jeg fortsette og sette noen i en situasjon hvor de kanskje må gi opp sine beste år på å få barn for å tilbringe noen år med meg

Grunne til at jeg vurdere det er at jeg kjenner noen som har jobbet profesjonelt i 4 år og hun er fullstendig klar over min situasjon og har tilbydt meg å få leve en helg som kjærester det hun vanligvis tar for 3 timer. Hun ville være snill da hun vet jeg ikke direkte har mye å leve for, og i disse kronona tider mister hun penger uansett.

Jeg har aldri dømt henne for jobben hennes, jeg har bestandig vært imponert over hvor åpent hun lever og har mer ting på plass i midten av 20 årene en folk jeg kjenner som er over 30. Jeg hadde bare en sperre for det men nå som jeg aldri kommer til å oppleve kjærligheten, kanskje jeg burde senke standarden min og være ok med å kunne late som det er bedre å ha elsket og tapt enn å aldri elsket i det hele tatt. 

Anonymkode: 39724...d6e

Du har begrenset tid igjen å leve så derfor vil du skynde deg å få barn? Større egoist finnes vel ikke. 

Skal du dø om få år så spiller det ingen rolle om du oppsøker en prostituert for å oppfylle kjærkighetsbehovet. 

Anonymkode: 149e6...ab7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir trist av å tenke på at du kanskje dør før du får oppleve ekte kjærlighet, og den ubetingede kjærligheten fra et barn. :( 
Ville nok syns at det var en god ide å bruke en prostituert en helg i blant, om hun tilbyr "the grilfriend experience" der den prostituerte er med på drikke vin, se film og kose i sofaen osv, og det ikke bare handler om sexen. Dette får en som regel kun av norske "luksusprostituerte" og er vanligvis ganske dyrt. Jeg hadde en kveld der jeg las om litt av hvert og havnet på side for sexarbeidere, ikke spør meg hvorfor, men var kun nysgjerrighet. :P 

Men jeg ville ikke gitt opp å finne kjærligheten. Og angående barn, er det mulig å finne et lesbisk par, som ønsker seg barn, der du kan ta del i barnets liv så lenge du lever, så har den fortsatt to foreldre? Blir som en donor, men med forbehold om at du må få føle at barnet er ditt, så lenge du er her. Aner ikke hvordan man går frem for det, såå dypt inne på internettet har jeg ikke vært :P Men det burde jo være mulig, om en legger litt innsats i det.

Anonymkode: faef4...417

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 
Ville nok syns at det var en god ide å bruke en prostituert en helg i blant, om hun tilbyr "the grilfriend experience"

*Girlfriend selvfølgelig

Anonymkode: faef4...417

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har begrenset tid igjen å leve så derfor vil du skynde deg å få barn? Større egoist finnes vel ikke. 

Skal du dø om få år så spiller det ingen rolle om du oppsøker en prostituert for å oppfylle kjærkighetsbehovet. 

Anonymkode: 149e6...ab7

Troddet ordet IKKE var nok tegn til å skjønne at det ikke var et alternativ for meg. Men bare så det er klinkende klart, har ingen planner om å få barn, og om jeg hadde det, med tanke på hva jeg forteller hvordan skulle det skjedd?

Anonymkode: 39724...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steven Hawkin fikk beskjed om at han bare hadde 2 år igjen å leve da han fikk diagnosen sin. 
likevel ble han gift, fikk barn og endte med å leve et langt liv. 
 

jeg sier ikke at det blir tilfelle for deg, men å gi opp håpet om kjærlighet er dumt. 
det kan komme når du minst venter d :) 

ikke desto mindre- lev livet NÅ. Ikke utsett ting som kan glede deg. 

Anonymkode: 5eed4...833

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke noe mer riktig å utnytte prostituerte bare fordi det er synd på deg. Treff folk som er interessert i deg på ekte. Det finnes sikkert kvinner i lignende situasjon eller noen som vil satse på deg selv om du er syk. 🤗

Endret av tøydokka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er din begrensede tid grunnet arvelig sykdom ? I så fall ville jeg ikke fått barn

Anonymkode: d9fad...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe prostituerte er mye av det samme som å være i et forhold med betinget kjærlighet.

I stedet for penger får man, hva enn man får. Hvor alle gir for å få noe tilbake for det.

Quid pro quo.

Endret av MarieLo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har begrenset tid igjen å leve så derfor vil du skynde deg å få barn? Større egoist finnes vel ikke. 

Skal du dø om få år så spiller det ingen rolle om du oppsøker en prostituert for å oppfylle kjærkighetsbehovet. 

Anonymkode: 149e6...ab7

Egoist? Det å ha lyst på barn er det største instinktet vi har. Når man får vite at man ikke har lenge igjen så kicker alle instinkter inn. Hva er meningen med livet, rent evolusjonsmessig sett? Å få barn og barnebarn. Det er ingen skam overhodet. 

Nå er det ikke sikkert en prostituert ønsker å bli gravid med en kunde, but that aside, et slikt type forhold høres ut som win-win for meg. Kanskje slipper hun å ligge med så mange griser og kanskje får de til og med noen hyggelige stunder sammen. Alt handler ikke om sex, men også noen å snakke med og henge med. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns møter mellom mennesker kan være vakre også utenom de tradisjonelle romantiske rammene for evig kjærlighet. Så lenge begge parter er enige om at det er hva det er, og begge er komfortable med det, ville jeg sagt kjør på. 

Så har man de prinsipielle spørsmålene om sexkjøp er innafor eller ikke, men det får eventuelt noen andre debattere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så veldig trist<3

Men om du betaler en kvinne for å være kjæresten din så er jo ikke det ekte kjærlighet. Jeg vet ikke hva jeg vil råde deg til å gjøre, men snakk med en psykolog kanskje og få noen tips? 

Anonymkode: 158fe...8e7

Ekte vet jeg det ikke vil komme til å være, men jeg er flink til å late som at ting er bedre enn de faktisk er. Skulle jeg tatt inn realiteten om det som har vært mitt liv ville jeg vært lammet av frykt. Psykolog har jeg snakket med, hun sa faktisk for 1 måned siden at om ikke hele verden har vært stengt ville hun anbefalt meg å dra til Nederland for å samle litt opplevelser. Hun har blant annet en kollega der som bruker å guide folk igjennom tripper på et medisinskt og trygt vis. For å hjelpe folk med alt fra traumer til dødsangst. Det sistnevnte har jeg ikke, men er nok en del ting jeg burde fått løst opp.

 

 

Anonymkode: 39724...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Begge deler :) Ikke tenk, bare lev, bare nyt.
Man må ikke ha ekte kjærlighet mellom hverandre for å kunne ha en fantastisk tid sammen.
Men... I din situasjon er det kanskje mer realistisk å tenke at barn er en bonus? Men kjærlighet og et forhold burde være mulig. Du er nok heller ikke den eneste i din situasjon. Kanskje sitter det en kvinne der ute med begrenset tid hun også. Hva med å oppsøke slike miljøer? Nederland hørtes ut som en god ide. Verden er ikke stengt for alltid.

Anonymkode: dd4ac...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir trist av å tenke på at du kanskje dør før du får oppleve ekte kjærlighet, og den ubetingede kjærligheten fra et barn. :( 
Ville nok syns at det var en god ide å bruke en prostituert en helg i blant, om hun tilbyr "the grilfriend experience" der den prostituerte er med på drikke vin, se film og kose i sofaen osv, og det ikke bare handler om sexen. Dette får en som regel kun av norske "luksusprostituerte" og er vanligvis ganske dyrt. Jeg hadde en kveld der jeg las om litt av hvert og havnet på side for sexarbeidere, ikke spør meg hvorfor, men var kun nysgjerrighet. :P 

Men jeg ville ikke gitt opp å finne kjærligheten. Og angående barn, er det mulig å finne et lesbisk par, som ønsker seg barn, der du kan ta del i barnets liv så lenge du lever, så har den fortsatt to foreldre? Blir som en donor, men med forbehold om at du må få føle at barnet er ditt, så lenge du er her. Aner ikke hvordan man går frem for det, såå dypt inne på internettet har jeg ikke vært :P Men det burde jo være mulig, om en legger litt innsats i det.

Anonymkode: faef4...417

Skal ikke nekte for at hvordan det føles å ha sex er noe jeg er nysgjerrig på. Men skulle jeg gjøre det ser jeg faktisk mer fram imot å bare kunne leve en løgn hvor jeg har noen som vil holde rundt meg mens vi ser på en film, å bli tatt på og kunne kysse noen i en helg. Er det som frister mer da jeg er fullstendig klar over at sexen kommer nok til å være dårlig, er jeg heldig holder jeg ut i 60 sekunder, og uansett hvor mange runder det skulle bli tviler jeg på at resten vil vare noe mer. Selv om jeg gjerne vil oppleve hvordan det er å gi noen andre en orgasme så vet jeg ikke om jeg vil kunne få det til. 

Kjærligheten er bare veldig mye å skal forlange da jeg ikke akkurat kan gjøre så mye på dating fronten annet enn å være på tinder. Kan ikke akkurat dra ut på byen og prøve å chatte opp noen.

Når det gjelder barn så sa jeg det mer som en ting jeg ikke kommer til å ha fordi det ikke ville vært rettferdig av meg å skulle sette en dame jeg bryr meg om i en situasjon hvor hun må oppdra en unge uten alene. Og gi ungen et liv uten noen minne og oppdragelse fra sin far. Jeg har hatt mye barn rundt meg det meste av livet mitt både pga familie og venner som har fått barn. Så selv om jeg ikke får oppleve det å være biologisk pappa er det ikke en følelse jeg trenger da følelsen av å hjelpe å guide og oppdra de ungene som er i familien har vært mer enn belønnende nok. Vi har ikke hatt det sånn at det bare er mor og far som får gi dem både ris og ros. Selvfølgelig de som gjør hoved jobben og deres beslutninger er det som betyr mest, men de har blitt oppdratt i en større familie struktur enn det som er mer vanlig idag. Hovedsakelig for vi vil alle ungenes beste og familien vil ikke at oppdragelsen ungene får bare kommer fra skolen og fra dem kl 16-20 om kvelden. 

Anonymkode: 39724...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Steven Hawkin fikk beskjed om at han bare hadde 2 år igjen å leve da han fikk diagnosen sin. 
likevel ble han gift, fikk barn og endte med å leve et langt liv. 
 

jeg sier ikke at det blir tilfelle for deg, men å gi opp håpet om kjærlighet er dumt. 
det kan komme når du minst venter d :) 

ikke desto mindre- lev livet NÅ. Ikke utsett ting som kan glede deg. 

Anonymkode: 5eed4...833

Han var også i et forhold før han ble alvorlig syk. Jeg sier ikke at det er 100% umulig, men jeg tror om man utvikler et sterkt bånd med noen, om så bare i en kort periode. Og de så blir syke så er sjansen større for at den friske parten blir fordi båndet de har knyttet er sterkt nok til å holde dem sammen og når livet plutselig blir veldig ekte så viser man fortere hvem man er fordi man har ikke noe valg. Ikke umulig heller at det har noe å gjøre med måten vi er laget på i forhold til skyldfølelse. Sier selvfølgelig ikke at kona hans bare forsatte å leve med han fordi hun hadde skyldfølelse. Det er ikke poenget mitt, jeg bare sier at vi tenker "om jeg hadde blitt syk så vet jeg hvor stor pris på om personen jeg elsker hadde forsatt å elske meg, så jeg vil gjøre det samme for hun eller han". 

 

Gitt opp har jeg nok gjort, men mest fordi jeg vet hvordan det er å gå med håp for å så få det håpet knust. Jeg er heller ikke pesimistisk, jeg aksepterer at ting er som de er, men jeg må være realistisk.

Anonymkode: 39724...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tøydokka skrev:

Det blir ikke noe mer riktig å utnytte prostituerte bare fordi det er synd på deg. Treff folk som er interessert i deg på ekte. Det finnes sikkert kvinner i lignende situasjon eller noen som vil satse på deg selv om du er syk. 🤗

Okej den skjønte jeg ikke helt kan du utdype deg mer? Hva mener du med å utnytte? Selv om jeg ikke vurderte det før, var det ikke fordi jeg hadde noen formeninger om at hun var noe offer, for meg var det at jeg ville ha sex i et forhold med noen jeg elsker. Hun er jo en voksen kvinne som har funnet seg en måte å kunne leve langt større en middelklasse liv for minimalt med arbeid. Slik at hun kan bruke resten av tiden sin på sitt eget firma da hun er fullstendig klar over at det ikke er noe hun kan jobbe med livet ut.

Og bare så det er sagt, det er ikke synd i meg, dette er livet, noen får flere og bedre kort enn andre, jeg prøver bare å spille mine siste kort på riktig vis slik at jeg ikke sitter de siste dagene og føler at det er noe jeg angrer på. 

Joda det finnes kvinner i like situasjoner, kanskje ikke samme ting, men ting de kommer til å slite med livet ut, men det er nettopp det som er problemet. De kvinnene jeg har møtt i grupper som har sine egne plager har ingen som helst anledning til å skal kunne ta hensyn til mine plager. De samme som jeg føler skam og at man er til stor bry fordi vi hadde ikke klart å eksistere uten andres hjelp. 

Tro meg jeg har ikke noen spesielt høy standard, hadde det vært mulig ville jeg valgt å være bifil om sjansen for kjærlighet hadde blitt større. 

Anonymkode: 39724...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...