Mumsmums Skrevet 11. august 2020 #1 Del Skrevet 11. august 2020 Hvordan fjerner jeg best asfaltflekker? Må kunne gjøres for hånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #2 Del Skrevet 11. august 2020 Fjerne det fra hva da? Greit å vite Anonymkode: 0112b...d8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsmums Skrevet 11. august 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 11. august 2020 Fra bilen🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. august 2020 #4 Del Skrevet 11. august 2020 4 timer siden, Mumsmums skrev: Fra bilen🙈 😁 Prickbort funker veldig bra. Anonymkode: 53719...eb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsmums Skrevet 11. august 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 11. august 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😁 Prickbort funker veldig bra. Anonymkode: 53719...eb5 Endte opp med det. Synes ikke det funket superbra. Kanskje for høye forventninger.. eller burde tatt det før det gikk sikkert 3 år siden sist😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heimebane Skrevet 12. august 2020 #6 Del Skrevet 12. august 2020 (endret) Prøv Selaclean Iron X-it og claybar. Jeg hadde masse flyverust grunnet en kaliper som hadde låst seg på bremseskiva, men fikk bort det meste etter noen timer, da inkludert asfaltflekkene. Og jeg er ikke spesielt god på dette med bilvask osv. Endret 12. august 2020 av heimebane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #7 Del Skrevet 12. august 2020 https://plumbo.no/produkter/rengjoring-fettloser/ Jeg bruker denne. Lar den virke noen minutter før jeg tørker av med varmt vann og en klut. Alt annet er bare oppskrytt🙄 Anonymkode: 6752b...e91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heimebane Skrevet 12. august 2020 #8 Del Skrevet 12. august 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://plumbo.no/produkter/rengjoring-fettloser/ Jeg bruker denne. Lar den virke noen minutter før jeg tørker av med varmt vann og en klut. Alt annet er bare oppskrytt🙄 Anonymkode: 6752b...e91 Neineinei TS, du må ikke finne på å bruke Plumbo beregnet til fettløsning på billakken din. Asfalt er tross alt ikke fett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsmums Skrevet 13. august 2020 Forfatter #9 Del Skrevet 13. august 2020 På 12.8.2020 den 10.37, heimebane skrev: Prøv Selaclean Iron X-it og claybar. Jeg hadde masse flyverust grunnet en kaliper som hadde låst seg på bremseskiva, men fikk bort det meste etter noen timer, da inkludert asfaltflekkene. Og jeg er ikke spesielt god på dette med bilvask osv. Leste litt om claybar/klut, men det anbefaltes å bruke maskin til polering etterpå. Har bare 💪, funker det da? Vil nødig gjøre noe som bare blir krise😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #10 Del Skrevet 13. august 2020 Hadde selv asfaltmøkk som ikke ble borte med vaskehall. Bruker denne pakken på bilen: https://proglazer.no/produkt/komplett-vaskepakkke/ og møkka prelte av etter påføring av grønn ultra (som forsåvidt lukter en type godteri fra barndommen jeg ikke klarer å sette ord på)! Anonymkode: 1334e...409 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsmums Skrevet 13. august 2020 Forfatter #11 Del Skrevet 13. august 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde selv asfaltmøkk som ikke ble borte med vaskehall. Bruker denne pakken på bilen: https://proglazer.no/produkt/komplett-vaskepakkke/ og møkka prelte av etter påføring av grønn ultra (som forsåvidt lukter en type godteri fra barndommen jeg ikke klarer å sette ord på)! Anonymkode: 1334e...409 Er dette så enkelt som det så ut? Bare ha på å skyll av, uten skrubb og gnikk? Funker det med bare hageslange? Har ikke høytrykkspyler.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2020 #12 Del Skrevet 13. august 2020 1 hour ago, Mumsmums said: Er dette så enkelt som det så ut? Bare ha på å skyll av, uten skrubb og gnikk? Funker det med bare hageslange? Har ikke høytrykkspyler.... Kanskje du får svar på youtube-videoene til produsenten, eller sende de chat-melding om det. Jeg brukte høytrykkspyler. Denne Grønn Ultra brukte jeg svampen som fulgte med og det krever ikke så ekstra mye gnikking her for min del annet enn vanlig strøk, men en ekstra oppmerksomhet av påføring har jeg av og til måttet gitt på asfaltgris, fugleskitt og insektsmerker. Jeg må veksle mellom påføring av sjampoen og spyle det av (deler biloverflaten i 4-5 partier). Den første gangen jeg prøvde sjampoen tørket sjampoen opp før jeg spylte, da ble bilen skjoldete og jeg måtte gjenta sjamponeringen og spyling i mindre etapper. Er veldig fornøyd med resultatet av vaskepakken. Første gangen var litt dryg fordi jeg måtte finne ut av tingene underveis, men nå er det digg å stelle bilen fordi jeg vet bilen blir som ny etterpå. Anonymkode: 1334e...409 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thepig Skrevet 17. august 2020 #13 Del Skrevet 17. august 2020 WD40 fjerner asfaltflekker, eventuelt kjøp et produkt som er beregnet på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 17. august 2020 #14 Del Skrevet 17. august 2020 Kommer ganske langt med Prickbort og flyverustfjerner fra Biltema https://www.biltema.no/bilpleie/bilvedlikehold/rustbeskyttelsesmiddel/flyverustfjerner-2000043366 Og er man i godt humør tar man med seg en flaske felgrens også, og en oppvaskbørste. Så får man ren bil og rene felger. Spyl bilen godt, gjerne med såpe før du bruker vott eller andre manuelle dingsbomser. Får lett riper i lakken om du gyver løs med vott på lakk med møkkete bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heimebane Skrevet 17. august 2020 #15 Del Skrevet 17. august 2020 1 time siden, Thepig skrev: WD40 fjerner asfaltflekker, eventuelt kjøp et produkt som er beregnet på det. NEI!!!! WD-40 er fettløsende! Det er ikke ment for billakk!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thepig Skrevet 17. august 2020 #16 Del Skrevet 17. august 2020 7 minutter siden, heimebane skrev: NEI!!!! WD-40 er fettløsende! Det er ikke ment for billakk!!! Aldri hatt problemer med å bruke det i en knippe. Egnet produkt er selvsagt best Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 18. august 2020 #17 Del Skrevet 18. august 2020 Man leser mye rart på dette forumet. Folk som vasker bilen med grønnsåpe, zalo og andre kjerringråd. Fjerner asfaltflekker med wd40. Noen går rett på møkkete bil med svamp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #18 Del Skrevet 18. august 2020 White spirit! Anonymkode: e3a23...e8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #19 Del Skrevet 18. august 2020 16 timer siden, heimebane skrev: NEI!!!! WD-40 er fettløsende! Det er ikke ment for billakk!!! Både WD40 og 5-56 funker fint, de er white spirit baserte og det løser opp godt. Ikke skadelig for lakken. Anonymkode: e3a23...e8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heimebane Skrevet 18. august 2020 #20 Del Skrevet 18. august 2020 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Både WD40 og 5-56 funker fint, de er white spirit baserte og det løser opp godt. Ikke skadelig for lakken. Anonymkode: e3a23...e8e Jo, det er de. Det er mange produkter beregnet på å rense asfaltflekker fra billakk. Ikke benytt noe som er ment til å smøre og slikt til det. Endret 18. august 2020 av heimebane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå