Gå til innhold

Er drikkiing midt i uka mer akseptert når det gjelder menn??


ellapille

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her foran datan, er inne på kvinneguiden, leser, tar en drink, Kanskje 5, koser meg og blir faktisk litt småfull.

( småfull kan jo defineres da )

Blir kvinner diskriminert fordi de er kvinner, mor og har en haug av ansvar? Hva med menn da, er de noe unntak?

Jeg gjør sånn 2-3 ganger i året, men alikevel så har jeg det inntrykket av at det er mer akseptert blandt menn.

Hva mener dere?

mennene koser seg midt i uka, hva er forskjellen?

Vi damer bør da ha samme rettigheter uten å ha det granskende øyet på oss.

Vi blir da ikke rusmisbrukere.

Tenk om vi kvinner skulle sagt det til våre menn?

Hva da?

Ellapille :roll::roll::roll::roll::roll:

Det er litt skjevt dette synes jeg, eller tar jeg helt feil?

For det er ikke til å komme ifra at at det er mer akseptert blandt menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gutter drikker mer til hverdags enn jenter. Tar seg en øl etter jobben mens de ser på fotball for eksempel. Eller et glass vin om kvelden... Og litt brisen skal det ikke så mye til før de blir.

Det er få jenter jeg kjenner som drikker til hverdags. Jeg gjør ikke det, men kun fordi jeg ikke akkurat nyter alkohol og drikker derfor bare når jeg skal ut. Cider og Baccardi er det eneste jeg synes smaker godt :roll:

Du sier du bare drikker til hverdags 2-3 ganger i året. Det er jo ikke mye! Hadde det vært 2-3 dager i uka så hadde du hatt et problem. Grunnen til at gutter ser rart på jenter som drikker ofte er vel rett og slett fordi det er få jenter som gjør det :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i øl, så det hender jo at det blir et par halvlitere på en og annen ukedag (ikke hjemme da..) Hyggelig det!

Man må jo kose seg mens man kan :blunke:

Hvis noen titter rart på meg av den grunn får de heller bare gjøre det :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar meg gjerne en pils midt i uka. liker også best å gå ut på byen på ukedagene, det er mye roligere (morsommere), og man slipper "helgestresset"..har aldri tenkt på at det kan være noe for andre å bry seg med, ei heller at det skulle være noen kjønnsforskjell..

treffer mange festlige damer på byen midt i uka. mange jobber turnus, og går på byen når de har fri, og ikke når alle andre synes det passer seg å være ute og ture. mener at dette er helt vanlig i tromsø (men her snakker man med ukjente mennesker også når man er ute)..

noen av de verste festene jeg har vært på har funnet sted på en enkel tirsdag eller torsdag :)

tar meg gjerne et glass vin hjemme også, når jeg har lyst. det gjør darlingen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, Ellapille. Det virker som om menn oftere tar seg noen alkohyler. Dog, vet ikke hvorfor det virker sånn, men gutter har oftere tendensen til en øl, ihvertfall i sammenheng med fotball som tidligere nevnt.

Men her i huset kan vi gjerne ta en vin til maten i ny og ne selv om det er onsdag. Har også hendt at vi tar en cognac eller whiskey til kveldsdrink. Vi drikker aldri MYE, men koser oss litt. Tar et glass, nok til å nyte, men ikke bli kvalm eller full :) Passer bra med en liten en til kvelden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drakk når det skulle være jeg, før jeg ble gravid. Har mange venninner (også foreldre og svigers) som tar seg en øl eller et glass vin eller flere både ukedager og andre. Både hjemme og ute. Det har aldri slått meg at noen skulle synes det er rart bare fordi vi er kvinner? Det er det sikkert, det er jo alltid noen som fordømmer det andre gjør. Men det interesserer meg midt i ryggen.

En ting en venninne nevnte derimot er hvorvidt det er "galt" å drikke alene? Jeg gjør gjerne det også jeg, men her klemmer visst skoen for en del jeg kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har inntrykk av at mange menn synes øl er greit som tørstedrikk, f.eks når de har jobbet og svettet litt. Selv foretrekker jeg noe alkoholfritt; vann, brus eller saft hvis jeg er tørst etter å ha jobbet hardt :roll:

Både jeg og samboeren min drikker omtrent like ofte, men han drikker vel stort sett mer enn meg. Det er ikke uvanlig for oss å ta ett glass rødvin en hverdagskveld, kanskje en gang eller to i uka, men på hverdager blir det så og si aldri mer enn det ene glasset.

Sånn generelt er det kanskje mer akseptert at menn drikker midt i uka, men øl er vel mer godtatt enn whisky sånn til hverdags, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er vanligere blant menn og ta seg en øl til maten, eller gå på pub midt i uka, enn hva tilfeller er for oss jenter.

Selv tar jeg en eller to halvlitere om jeg er på pub, men det er høyden 3 ganger i året. :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg vin, så drikker jeg vin, være det tirsdag eller lørdag. Men da er jo 1000-kronersspørsmålet: Når har jeg vin? Svaret er sjeldent. Jeg er så lat at jeg ikke gidder å gå "helt" til polet når jeg er i byen, så da er den saken grei... :lol:

Når det gjelder forskjellen på kvins og mannfolk.. Tja, kanskje det er en slags forestilling om at mamma alltid skal være den som er parat til å rykke ut om det skulle være noe, og dermed skal forsake alt som kan forkludre dette? I just don't know...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror omtrent aldri jeg har drukket midt i uka siden jeg gikk på videregående, jeg.. Jeg drikker yderst sjelden, og når jeg da først drikker er det liksom alltid på en helg. Jeg føler rett og slett ikke for å drikke midt i uka når jeg skal på jobb dagen etter, uansett om jeg drikker et glass vin eller ti. Men dette skulle man vel tro burde være opp til hver enkelt uten at man skal få høre det igjen negativt av andre... :roll:

Jeg har ikke merket noen forskjell på kvinner og menn, sambisen drikker like sjelden som meg. Har ikke hørt om flere menn enn kvinner som drikker midt i uka, evt prater om det. Min kvinnelige sjef forteller det i ny og ne at hun har tatt et glass vin til maten eller noe dagen før. Hva skal være så forferdelig med at hun gjør det i forhold til en mann?

Skjønner ikke at det skal være forskjell på menn og kvinner der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål:Er drikkiing midt i uka mer akseptert når det gjelder menn??

Svar: Ikke i min verden. Jeg tok meg et glass vin i går kveld. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen kvaler med å ta meg et glass vin eller to midt i uken, gjerne flere dager på rad.

Men så bor jeg i et land hvor sånt er billig; her produseres og drikkes mye vin.

Noen kjønnsforskjeller hva aksept angår har jeg ikke merket noe til.

Så lenge man klarer å holde seg innenfor rimelighetens grenser, kan folk drikke når i uken de føler for, mener jeg. Møkkfulle folk tar seg aldri godt ut, uansett kjønn. Med et ørlite snev av fornuft, blander man heller ikke bil/jobb/og liknende med alkohol. But that goes without saying...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Når jeg leste denne overskriften begynte jeg faktisk å bli litt bekymret over egen drikkevane. Jeg tar gjerne et glass øl eller vin midt i uka når alt arbeide er gjort og jeg bare vil slappe av. Var jeg unormal?

Men så kom innleggene fra alle dere som også gjør dette. Takk! Skjønner nå at vi er fler og jeg ikke trenger å bekymre meg allike vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar meg ett glass god vin eller en ol til middagen nesten hver dag, jeg.

-blir ikke brisen av det!! Synes det er kjempegodt med vin, og har alltid det i huset. Har aldri merket at noen har reagert paa det...

bor for tiden sammen med en fra england, mannlig saadan, og vi andre reagerer paa at vi synes han drikker mye -saa hvis jeg skal generalisere paa dette spinkle grunnlaget, maa jeg si nei paa sporsmaalet som ble stillt her :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste ukene har jeg drukket 5-6 Munkholm i uka :ler: Synes det er kjempegodt og forfriskende. Og så er det jo alkoholfritt. Tidligere (før jeg ble gravert :ler: ) drakk jeg kanskje 3 pils i mnd... Men cider og bacardi breezer desto oftere :blunke: (Nesten hver helg, littegranne)

Sambo`s drikkevaner vil jeg ikke komme inn på her...

Jeg tror det er mere "akseptert" at menn tar seg en sterk en etter jobb enn at damer gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

NEI, OVERHODET IKKE!!

Derimot så tror jeg det stilles strengere krav til menns edruelighet, midt i uka, enn kvinner!

Nå har jeg "talt" i mot kvinner, så nå er vel selvsagt alle uenig med meg.

Nullet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår virkelig ikke at kvinner blir sett negativt på i forbindelse med alkohol sammenlignet med menn.

(Snakker ikke om 17åringer som spyr på T-banen)

Rødvin blir som oftest sett på som et redskap til god mat og nytelse.

Tror ikke kvinner opplever alkoholvaner annerledes enn menn.

Opplever vaner hos mennesker utifra menneske ikke kjønnet.

Generelt har jeg aldri kalt kvinner det svake kjønn, og håper de som gruppe en vakker dag slutter å oppføre seg som en..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jommen godt å se at jeg ikke er mutters alene om å gjøre noe så "syndig" (bor på Sørlandet) som å ta et glass vin til maten midt i uka. Eller smake litt for kosens skyld like før leggetid om kvelden.

Man behøver jo ikke å drikke seg svingstang, gjør man vel? For det er definitivt IKKE gøy når man neste dag skal på jobb. Ergo begrenser inntaket seg selv - i hvert fall for meg :wink:

Elsker café-liv, og stiller meg bak vedkommende som lenger oppe i denne strengen som sa at det faktisk er mindre stressende å gå ut midt i uka. Etter en masete arbeidsdag er det kjempeålreit å sitte ned med noen venner med god mat og god drikke - og rett og slett slappe av.

Og: Det er ikke hver gang det frister med vin eller øl en gang. Da lar jeg vær og bestiller noe annet godt i stedet. Verre er det ikke.

Men det å ha friheten til å velge er et gode i seg selv. Så det så! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...