Gå til innhold

Sykepleier på Ahus, er det en bra arbeidsplass?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 11.8.2020 den 12.27, AnonymBruker skrev:

Hvordan er din turnus? Lønn?

Anonymkode: b0d98...4cd

410 000 kr grunnlønn pluss tillegg (uten ansiennitet).

Måten turnus er lagt opp er dumt. Jeg skjønner hvorfor folk blir utslitt når de lager en turnus der man jobber mye kveld-dag også plutselig natt. Jeg kan jobbe opp til 7 dager på rad og det er "lovlig". Men dette med turnus er avhengig av avdeling...hvor flinke de som lager turnus er.

Anonymkode: 283ad...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.8.2020 den 12.27, AnonymBruker skrev:

Hvordan er din turnus? Lønn?

Anonymkode: b0d98...4cd

657 000 kr grunnlønn pluss tillegg (med ansiennitet) 

Jeg jobber fra man-der og har fri i helgen. 

Anonymkode: 3b973...c50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kaos uten like, slik er det på alle store sykehus. Bare surr.

Så er det den hjernedøde turnusgreia, som skrevet over her. Kveld, dag OG natt, eller omvendt. Helt på trynet.

Få deg en jobb i det private med vanlig arbeidstid.

Anonymkode: 8ae01...03a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et kaos uten like, slik er det på alle store sykehus. Bare surr.

Så er det den hjernedøde turnusgreia, som skrevet over her. Kveld, dag OG natt, eller omvendt. Helt på trynet.

Få deg en jobb i det private med vanlig arbeidstid.

Anonymkode: 8ae01...03a

Mener du privat sykehus som sykepleier?

Anonymkode: 5e20e...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de årsturnus/ønsketurnus? Har bare jobbet på Haukeland sykehus. Vi kunne legge inn ønsker, men er jo nesten umulig å få alle ønsker. Men opplevde det var lettere å få en bedre turnus om man kom med helt konkrete ønsker som var gjennomførbar. 

F.eks ønsket jeg å jobbe mer i bolker. F.eks en uke kun dagvakter, en uke senvakter og en uke natt (som regel 3 vakter på rad for de som jobbet tredelt). Vet også at mange trodde de ikke kunne legge inn ønsker på helg fordi de tenkte at hver 3 helg så måtte de bare innse at alt sosialt liv ble ødelagt. Jeg la inn ønske om dagvakter lørdager og senvakter søndager. For da hadde jeg alltid mulighet for å finne på noe lørdagskveld. Fikk de fleste helgene slik utenom de helgene jeg måtte jobbe natt. 

Har også jobbet kun natt. Synes det var bedre. Var som regel litt mindre travelt. Og man kunne feks ønske å jobbe 3 vakter på rad eller flere. Jeg taklet natt greit og jobbet ofte 4-5 vakter på rad for så å få påfølgende fri noen dager. Da kunne jeg hente meg inn igjen, og siden jeg liker å reise så hadde jeg oftere mulighet for å ta noen kortere turer. 

Jeg har hørt at D-A-N er best når det gjelder turnus. Hvis man har senvakt dagen før nattevakt så kan man allerede natten før senvakt forsøke å snu døgnet litt. F.eks sove litt frampå. Og etter senvakt så var jeg ofte mer oppspilt og klarte ikke sovne så tidlig så jeg kanskje sov automatisk fra 01-02 og frem til 12 dagen før nattevakt. Dersom det er mulig å legge inn ønsker/kommentarer så vær ærlig om at du fungerer svært dårlig pga. problemer med søvn når du må jobbe A-D. Jeg har faktisk ringt meg inn syk et par dager pga det. Det er ikke greit å komme på jobb hvis man har vært på senvakt og ikke klarer å roe kroppen og sovnet kl 05, også gikk vekkerklokken kl 0545. Som sykepleier skal man være konsentrert. Finnes også noen tullinger av ledere som forklarer at det ofte blir A-D pga friperioder og annet tull. Feks mente min leder at hvis man hadde frihelg så skulle man alltid ha senvakt mandagen. Og ofte fikk vi dagvakt tirsdagen. Jeg hadde ikke hatt noe i mot å starte mandagen med en dagvakt. Også bedre å kun måtte skifte vakt en dag i uken. Feks jobbe D-D-A-A-D eller A-A-D-D-D.

Ved evt intervju bør du spørre ut om turnus. Ofte lyger jo de og sier de er flink å tilpasse, ta hensyn til arbeidsmiljøloven osv. Da er det lettere å gi en ærlig mening hvis du slutter tidlig pga. en dritturnus. Sørg også for at om du starter som ny så endrer de ofte turnusen til den som hadde stillingen før deg. Ofte legger de inn kjipe vakter ingen andre vil ha for å fylle opp siden de vet nyutdannete og nye ikke alltid tør å klage eller spørre. 

Anonymkode: fbf90...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...