Gå til innhold

Hvis du "involverer" deg med en som har skiftet kjønn...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 hours ago, SlemUlv said:

Ugh.. Trist å se så mange transfober :(

Transkvinner er kvinner.
Transmenn er menn.

Så enkelt. Likevel, tydeligvis, så vanskelig. 

Vist man skal dra inn semantikk og definisjonsmakt så er dei sosialt sett likestilt med kvinner og menn. Men ikkje biologisk, ikkje at det er så viktig. Men folk har også eit biologisk kjønn. Det viktigaste er at folk får lov til å leva det livet som dei ynskjer. Derfor behandler man transkvinner som kvinner og transmenn som menn. Uansett kor "passable" folk er også. Det handler om respekt.

Man kan jo spørje seg, kva er ei kvinne? Kva er ein mann? Spennande tema.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange som blander «kortene» her.

legning og kjønnskifte har ingen sammenheng.

Noen opplever å være født i feil kropp, de føler seg ikke vel og riktig i den kroppen de har. I Norge er det ikke slik at du går til legen og ber om å få skifte kjønn, det krever flere års utredning, samtaler med psykolog, innen du kan få kjønnsoperasjon.
Så dette er ikke bare et innfall, det er en tøff prosess dessverre for tøff for enkelte som heller velger å avslutte livet i prosessen.
(jeg kjenner flere som har gått gjennom hele prossesen, og kjente noen som ga opp underveis og endte livet)

Er du født mann, og liker damer, demed hetro, og du får en operasjon, endrer ikke det din legning, etter å ha blitt dame, liker du fortsatt damer. Og er vel da pr. definisjon lesbisk etter kjønnskiftet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Thyra skrev:

Hvorfor er kromosomene så viktig? 

 

Er det ikke kromosomene som definerer kjønnet? Husker ikke hvordan det var med hun sør-afrikanske løperen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2020 den 12.11, AnonymBruker skrev:

Javel?

Og fordi du tror noe, så tenker du at da er det sånn?

Anonymkode: 5ff45...600

Hvorfor skulle seksuell preferanse endres ved kjønnsskifte?

Anonymkode: 9974a...d6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2020 den 12.33, AnonymBruker skrev:

Er du da egentlig homofil? Hvis du er mann og er sammen med en mann som har blitt dame. Og er dama egentlig en homofil mann? 

Anonymkode: 8c69e...863

Yep. Kirurgi, hormonbehandling og sminke endrer ikke kromosomene. Jeg som hetero er interessert i det motsatte kjønn, ikke en som leker Barbie/Ken med egen kropp. 

Anonymkode: 964c5...763

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/8/2020 at 1:22 PM, AnonymBruker said:

Så om en mann møter ei dame på byen som skiftet kjønn for 10 år siden, sjekker henne opp, tar henne med hjem, stikker sin guttedel inn i den andres jentedel, så er han homofil? Når han ikke vet at vedkommende har skiftet kjønn? 

Anonymkode: c4fd9...83d

Tror neppe det kan kalles "jentedel" akkurat. Og når han evt. Oppdager sannheten har han all grunn til å bli forbannet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2020 den 13.09, AnonymBruker skrev:

Er du lesbisk og tar kjønnskifte så blir du hetero mann. Og det var du forsåvidt hele tiden, for du var mann i forhold med kvinne hele tiden selv om kjønnsorganet ditt ikke var en penis. 

Anonymkode: 2cc17...cc6

Er du lesbisk og tar operasjoner som får deg til å ligne på en mann er du fortsatt lesbisk med mindre du skifter legning og begynner å bli tiltrukket menn. Man kan simulere kjønnsendring men den er ikke virkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Barn er fremtiden»
Det blir bare mer og mer sant jo mer du leser her inne på KG

Anonymkode: fdacf...29f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/8/2020 at 12:33 PM, AnonymBruker said:

Er du da egentlig homofil? Hvis du er mann og er sammen med en mann som har blitt dame. Og er dama egentlig en homofil mann? 

Anonymkode: 8c69e...863

Dette vil aldri bli aktuelt for de aller, aller fleste. 

Men generelt så er en mann i kjole fremdeles en mann, så jeg vil tro at man er homofil dersom man som mann involverer seg med en slik,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.8.2020 den 13.49, AnonymBruker skrev:

Virkelig? Går "hun" til gynekologen for å ta livmorhalsprøve jevnlig også? 

Anonymkode: cd8de...f8e

Det er det mange biologiske kvinner som heller ikke gjør. 😉

 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Det er det mange biologiske kvinner som heller ikke gjør. 😉

 

🙄

Anonymkode: cd8de...f8e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

❤️ Det finnes ikke noen "legning". Kjærligheten trancenderer alt ❤️

Anonymkode: d2311...b10

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Niek79 skrev:

Dette vil aldri bli aktuelt for de aller, aller fleste. 

Men generelt så er en mann i kjole fremdeles en mann, så jeg vil tro at man er homofil dersom man som mann involverer seg med en slik,

Så om du som heterofil mann var sammen med en biologisk kvinne som viste seg å være transmann, så ville det ikke vært noe problem for din legning å fortsette forholdet etter kjønnskorrigerende behandling. Som heterofil mann kunne du godt være sammen med en som ser ut som en mann, kler seg og ter seg som en mann, så lenge vedkomnende er født kvinne og har kvinnelige kromosomer? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Transpersoner er ikke syke, de tror ikke at de er dame eller motsatt. De føler seg som det motsatte kjønn fordi dem er det kjønnet. Synes det blir feil å leke at man er ekspert på transseksualisme når selv ikke forskere vet hva årsaken til det er. Og flere leger og psykologer er heldigvis på vår side internasjonalt

Anonymkode: 895af...98a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere vet at livet har ingen garantier. Plutselig kan det hende du får en sønn eller datter som er trans, selv om du mente du gjorde alt «riktig» i oppveksten deres. Tenk på den 

Anonymkode: 895af...98a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Det vil jeg si om du er sammen med en ladybay, shemale, maleshe, dragking

Anonymkode: c4b14...101

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri involvert meg med en som har skiftet kjønn, jeg er bare interessert i biologiske kvinner.

 

Om noen blir krenket over det jeg skrev nå, la meg gjøre det klinkende klart jeg bryr meg ikke om du blir krenket av det jeg skrev.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...