Gå til innhold

Jeg klarer ikke det mer, er redd for å ta livet mitt pga mine dårlig foreldre


Hedilove

Anbefalte innlegg

Jeg er redd jeg ikke tåler dette her mer, virkelig. Det har nå gått så mye over grensen. Og jeg har fått selvmordstanker, jeg ser ingen andre utvei, men jeg vil selvsagt ikke gi opp, vår så snill hjelp, jeg trenger hjelp desperat! Foreldrene mine har mentalt og fysisk misbrukt meg siden jeg kan huske, hele mitt liv! Siden jeg var en liten unge. Jeg har fått nok nå kjenner jeg, jeg klaffer sammen hver eneste dag nå med dem nå, fordi jeg ikke klarer å ta inn til meg det jeg får høre eller det de gjør mot meg. De har mishandlet meg fysisk flere ganger, og faren min har prøvd å henge meg opp mot veggen, mens føttene mine står hengende, tidligere uten grunn. De har sagt så mye drit om meg, alt dette har gjort at jeg har fått ekstremt dårlig selvtillit, og gjort slik at jeg ikke vil snakke med noen, noen sinne! De kommenterer på så mye dårlig, (kommer ikke til å nevne hva, vil ikke minnes) De har fått meg til å føle verdiløss og 1000 andre ting. Tok opp en kniv idag for å bare avslutte det hele, for jeg kunne bare ikke dette her mer. Men jeg klarte ikke. Har tidligere tatt kontakt med barnevernet, og foreldrene mine har lurt seg ut, slik at vi ikke har noe konakt med dem nå, har også snakket med skolen om dette. Det er så mye jeg ikke har fortalt her, men det blir utrolig langt og helt grusomt for meg å skrive. Jeg er bare 15 år gammel nå, har sykt sosial angst og sitter ikke på skole stol som alle de andre pga hva jeg går gjennom, jeg klarer ikke å fokusere, og alt jeg tenker på er å ta livet mitt, så jeg slipper smerten med skolen og hjemme. De på skolen skjønner ikke nøyaktig hva som foregår hjemme, de skjønner, men vet ikke om de tror på meg. De skjønner ihvertfall ikke hvorfor jeg ikke kan sitte med klassen. Jeg begynner på videregående skole etter sommerferien, og får stipend på ca 3500 kr hver mnd i 3 år tror jeg. Det står at man kan søke på for hus også på ca 4000kr hver mnd, så jeg lurer på om dette er den enste utveien? Skal jeg spørre dem om det og skaffe meg ett annet hjem å bo til 4000kr ? Det er ihvertfall det aller beste for meg akkurat nå, jeg orker ikke en eneste dag her. 

Endret av Hedilove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må komme deg vekk fra dem og ta vare på deg selv. ❤️ Du vil få det mye bedre og møte mennesker som respekterer deg og viser deg kjærlighet. Det er jeg helt sikker på. Du må bare holde ut inntil videre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alarmtelefonen for barn og unge tlf 116 111 eller søk opp barnevernvakta der du bor og ring de.

Si til barneverntjenesten/vakta at du MÅ flytte! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære trådstarter,

Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf.: 116 117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

  • Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Med vennlig hilsen,

Søgni, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...