Gå til innhold

Beste serier du noensinne har sett?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Miami Vice....Finnes ingen over, og ingen ved siden..Serien fanget hele essensen av 80-tallet, verken mer eller mindre. Enkelte av episodene var rene musikkvideoer (av og med) datidens største stjerner ....Uforglemmelig...

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert mange, men Homeland. Det er noe med CIA, og Clare Danes som utstabil men genial CIA-agent jeg elsker, samt storpolitikken i det hele.

Ellers for å nevne noen andre kategorier, så syntes jeg outland var "fin" og eventyrlig. Kanskje litt fjasete og dum på en måte, men jamie var jo flott :) , Jeg var veldig spent på "Game of thrones", ettersom jeg elsket bøkene. DVS, de tre første før Martin rotet inn for mange karakterer, og jeg syntes serien var bra. Mest de tre første sesongene...litt som bøkene altså. Downton Abbey gled ned,- tror det var under korona? Den var koselig....

Jeg ser mange nevner Le bureau. Jeg likte også den. Litt spionserier liker jeg godt, men det må være kvalitet. 

Jeg har sikkert glemt mange av de jeg virkelig elsket, men dette var iallefall noen jeg likte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måneskinn skrev (På 8.8.2020 den 21.29):

The West Wing, Sopranos (og sluttscenen er jo bare magisk- har man sett eller hørt bedre bruk av musikk i en serie?) , Downton Abbey, Chicago Fire, Veien til Avonlea (barndomsminner ❤️ )  , Will og Grace, Friends

Morsomt at du refererer til musikk i sluttscenen av Sopranos, etter å ha åpnet med West Wing (Two Cathedrals, Brothers in Arms) 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outlander ❤️

Game of Thrones 

Breaking Bad

Klarer ikke å velge 🙈

Anonymkode: d1eb6...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LukeDanes skrev (23 timer siden):

Morsomt at du refererer til musikk i sluttscenen av Sopranos, etter å ha åpnet med West Wing (Two Cathedrals, Brothers in Arms) 😄

husker bare den episke slutten i  Sopranos, den var så mektig. Så aldri helt ferdig the west wing, som jeg kan huske... men den var jo knallbra, og nå har jeg den på streaming, så den skal jeg gjenoppta

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måneskinn skrev (53 minutter siden):

husker bare den episke slutten i  Sopranos, den var så mektig. Så aldri helt ferdig the west wing, som jeg kan huske... men den var jo knallbra, og nå har jeg den på streaming, så den skal jeg gjenoppta

Da har du mye å glede deg til. Jeg ser den som regel en gang årlig, med sporadiske gjensyn av favorittepisoder i tillegg. Om du vil nerde litt ekstra over serien, behind the scenes, amerikansk politikk m.m så anbefaler jeg deg å The West Wing Weekly, en podcast som tar for seg episode for episode, hvorav Josh Melina som spilte i ca halve serien er den ene pratmakeren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjirafff

To serier som ikke blir nevnt så ofte; Orphan Black (skuespilleren er bare helt sinnsykt flink), og Dark (tysk serie på Netflix)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A million little things🩷

Lucifer😍

S.O.A 🥰

sikkert flere, men de jeg kom på i farta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en serie person, men Mindhunter var bra. Hjelper mye at David Fincher er regissør og produsent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjirafff skrev (8 timer siden):

To serier som ikke blir nevnt så ofte; Orphan Black (skuespilleren er bare helt sinnsykt flink)

Ja den er virkelig bra!!

Last of us er ellers en serie som må på min topp 5-liste over all time!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️Outlander❤️ 

Anonymkode: 08d52...792

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Last of Us, Band of Brothers, Breaking Bad, Game of Thrones, Westworld sesong 1, Big Little Lies sesong 1, Chernobyl, Black Mirror, Line of Duty, Broadchurch, Hannibal, Narcos. 

Anonymkode: cbc7c...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjirafff
14 hours ago, Amatariel said:

Ja den er virkelig bra!!

Last of us er ellers en serie som må på min topp 5-liste over all time!

Ja jeg grein meg gjennom hele Last of Us. Jeg hadde spilt spillet først, og var så redd for at serien ikke skulle være like bra. Men de gjorde en så enormt bra jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The handmaids tale

The tribe

Merlin

Legend of the seeker

Hotel Cæsar

Anonymkode: 62707...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Black Sails 

Game of Thrones - frem til sesong 7, vel og merke... 

House of the Dragon 

The Last of Us 

En del av episodene i Black Mirror er virkelig gode 

Anonymkode: 20d44...47c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Game of thrones iallefall sesong 1-7.

Anime serie: Death note.

Anonymkode: ac49d...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...