Gå til innhold

Tusen takk til alle dere som måtte ha ferie og måtte ut på farten - Norges er på vei til nedstening.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Nnilm skrev:

Er ikke utenlands som alltid er det store stygge. 
Jeg kjenner to som har vært i Spania og fire som har vært i Hellas, de er friske alle sammen. 
To andre jeg kjenner har vært på Norgesferie og fått Corona. 
Det det handler om er om man overholder smittevernreglene. 
Overfylte fornøyelsesparker, kø i fjellene, telt tett i tett ...alt sammen her hjemme i Norge.

Jeg kjenner en som er statsråd. Jeg kjenner også en som er uteligger.

Anonymkode: 49429...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AineAvive
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, det er mer smitte i de fleste andre land enn Norge, iallfall inntil nylig. Dermed er det større sjanse for smitte om du er i utlandet fremfor Norge. Det er rart at FHI og myndigheter ser dette, men ikke de som på død og liv trenger utenlandsferien sin. Dersom det er 14 mandler i en gryte grøt, er det større sjanse for at du får en mandel i din porsjon, enn hvis der var en. Det er også større sjanse for at flere får en mandel.

Anonymkode: df892...ac3

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går bare ikke inn.

Anonymkode: 49429...7f9

Jo, det går inn. Har vært den som har forsøkt å få det inn i hue på andre, jeg! Er skikkelig redd for dette viruset. Men psyken, og til dels kroppen, sliter så fryktelig nå som vi ikke skal, bør og "skammes" bort fra ansvarlig reise. Selvfølgelig kan vi smittes i grønt land, det vet vi. Men det må veies opp mot den psykiske belastningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er bryllup og hjemmefester som har ført til økning. Og fordi folk driter i 1-meters regelen, og skal klemme alle de kjenner.

Anonymkode: 82cdb...6b9

Ingen tvil om det, men feriereiser uten ett gram skepsis bidrar ganske mye det også. 

Anonymkode: 3aaa4...bb6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en som er statsråd. Jeg kjenner også en som er uteligger.

Anonymkode: 49429...7f9

Så bra for deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AineAvive skrev:

 

Jo, det går inn. Har vært den som har forsøkt å få det inn i hue på andre, jeg! Er skikkelig redd for dette viruset. Men psyken, og til dels kroppen, sliter så fryktelig nå som vi ikke skal, bør og "skammes" bort fra ansvarlig reise. Selvfølgelig kan vi smittes i grønt land, det vet vi. Men det må veies opp mot den psykiske belastningen. 

Jeg mente at det du sier, ikke går inn. De har bestemt seg, ikke om du slo dem med hammer går det inn.

Anonymkode: 49429...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på ferie i et land med lavest antall smittede i Europa. Føler ingen skam og er godt fornøyd😍 Lærte som barn å vaske hendene og som voksen kan jeg bruke blinklys korrekt. Jeg er altså ingen idiot👌😊

Anonymkode: 3a391...bf1

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Nnilm skrev:

Så bra for deg. 

Ja. Om du ser opp nå, når du kanskje å se poenget...

Anonymkode: 49429...7f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nnilm skrev:

Er ikke utenlands som alltid er det store stygge. 
Jeg kjenner to som har vært i Spania og fire som har vært i Hellas, de er friske alle sammen. 
To andre jeg kjenner har vært på Norgesferie og fått Corona. 
Det det handler om er om man overholder smittevernreglene. 
Overfylte fornøyelsesparker, kø i fjellene, telt tett i tett ...alt sammen her hjemme i Norge.

I tillegg har utlendingene veltet inn over landegrensene våre. Ikke mye hensyn til norske smittevernregler nei. Så ja , steng grensene. Med så lite smitte som vi hadde i Norge, kunne vi kanskje tåle en runde i Tusenfryd, med litt surr fra barn og voksne. Nå kommer det ikke til å gå bra .

Anonymkode: df892...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Nnilm skrev:

Er ikke utenlands som alltid er det store stygge. 
Jeg kjenner to som har vært i Spania og fire som har vært i Hellas, de er friske alle sammen. 
To andre jeg kjenner har vært på Norgesferie og fått Corona. 
Det det handler om er om man overholder smittevernreglene. 
Overfylte fornøyelsesparker, kø i fjellene, telt tett i tett ...alt sammen her hjemme i Norge.

Mange ting henger sammen.  Man skal ikke undervurdere importsmitte. Er man flink på smittevern og ikke reiser utenlands så hadde situasjonen vært bedre her i Norge. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AineAvive
12 minutter siden, Rainstorm skrev:

Hvorfor har dere ikke reist da når det er nødvendig? Som du sier om man tar smittehensyn kan reiser være tryggere enn fester innenlands. 

Ta vare på psyken! ❤

Vi sto på tampen til å reise nå om et par uker, så kom dette fra regjeringen i dag. Så nå er jeg igjen usikker. De som forsøker å påføre meg skam, bryr jeg meg ikke om. De pusher meg egentlig mer mot å reise, da de er så latterlig unyanserte. Men følger smitteutviklingen nøye. Dessuten vil ikke alle definere vår reise som "nødvendig", selv om den er det i følge oss.

Vet ikke om vi får tatt vare på psyken i dette samfunnsklima, men takk for det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Loff77 skrev:

Nei hvorfor smitter influensa så lett tror du som også er ett koronavirus?  Så alle som har reist har vært i Legoland eller på guttetur i Polen?

Slutt å bry deg med alle andre og pass på deg selv kanskje? Å ikke evne å se att noen har feks mindreårige barn i utlandet osv sier jo sitt, god bedring

Min bror bor i USA, og hadde han trengt oss hadde vi reist med en eneste gang. Forsikring hadde ikke vært noe problem for vi er dekket under ham hvis vi bor hos ham.   

Anonymkode: 82cdb...6b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg har utlendingene veltet inn over landegrensene våre. Ikke mye hensyn til norske smittevernregler nei. Så ja , steng grensene. Med så lite smitte som vi hadde i Norge, kunne vi kanskje tåle en runde i Tusenfryd, med litt surr fra barn og voksne. Nå kommer det ikke til å gå bra .

Anonymkode: df892...ac3

 

3 minutter siden, NorthernLight skrev:

Mange ting henger sammen.  Man skal ikke undervurdere importsmitte. Er man flink på smittevern og ikke reiser utenlands så hadde situasjonen vært bedre her i Norge. 

Ja det har også en stor del av ansvaret for økt smitte. 
Men det er bare at alle som har reist utenlands skal bli kjeftet og gjort skam på.
Og det er ikke bedre med de som står over alt som sild i tønne og bryr seg katta om enmeter avstand og lever som før. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Blondie65 said:

Så synes jeg også det er litt dobbelkommunikasjon ute og går. Høye står og sier at regjeringen fraråder utenlandsreiser nå, men det er ikke det som står på regjeringens hjemmesider - oppdatert i dag. Der står det at det fortsatt er unntak for grønne land. Så hva gjelder? Det Høye sier på pressekonferansen eller det som står på regjeringens hjemmesider?

 

UDs reiseråd er ikke endret, de har bare blitt litt tydeligere på at de ikke anbefaler annet enn nødvendige reiser. Men ser at mange her sliter med å se forskjellen. 

1 hour ago, Hatsumomo said:

Rapporter det. Jeg spurte etter en festet munnbindtråd, men det var ikke nok munnbindtråder som etterspurte samme info. Men hvis flere gir en lyd om det så kanskje moderatorene reagerer.

Tenk at det var en tid da kg mente det ikke var behov for noe koronaforum 😕 nå hadde vi trengt egne fora for munnbind, reiseskam, hytteskam, etc.

Anonymkode: 488a5...5d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk til alle dere som måtte ha ferie og måtte ut på farten - Norges er på vei til nedstening.

Ja, da fikk alle som skulle ha ferie FERIE!!!!!

Jeg har ikke bedt om å at samfunnet skal stenges ned,  jeg har heller ikke bedt om at grensene skal åpnes for at andre land med smitte skal komme hit, og til slutt jeg har heller ikke bedt om at jeg skal bli smitta pga noen idioter ikke klarer å passe seg....

Jaja, vi får det som vi vil ha det i dette Norge.... 
God helg!!!!

Anonymkode: d2dad...aea

Da får ALLE en lang ferie hjemme igjen da. De jubler sikkert at de får enda MER ferie, ikke sant?

Kanskje får noen en langvarig ferie når de mister jobben i neste omgang? 

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nnilm skrev:

 

Ja det har også en stor del av ansvaret for økt smitte. 
Men det er bare at alle som har reist utenlands skal bli kjeftet og gjort skam på.
Og det er ikke bedre med de som står over alt som sild i tønne og bryr seg katta om enmeter avstand og lever som før. 

Sier ikke at de som ikke bryr seg om 1 metersregelen er noe bedre. Men jeg mener at man ikke er særlig smart for å si det pent at man drar utenlands i en pandemi hvor det er millioner av smittede i verden.  Det er heller ikke lurt med store fester , stå sild i tønne osv osv... Man må tåle litt kjeft når folk i risikogrupper osv blir ekstra utsatt for smitte når folk ikke bryr seg om smittevern.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AineAvive
6 minutter siden, NorthernLight skrev:

Mange ting henger sammen.  Man skal ikke undervurdere importsmitte. Er man flink på smittevern og ikke reiser utenlands så hadde situasjonen vært bedre her i Norge. 

Er man flink på smittevern og reiser utenlands, kunne også mye vært bedre i Norge. Hadde myndighetene slått hardere ned på karantenbrudd osv., kunne mye vært bedre. Noe importsmitte er ikke til å unngå, men vi orker da ikke alle å leve i en lukket hermetikkboks. Gjelder nok for ca. 50% av oss som har levd et liv på reise, har venner, noen ganger familie, noen har en business, og faktisk også en "hjemfølelse" andre steder enn i Norge. Slik har verden fungert nå i all moderne tid. Det er tøft å bare klippe av denne tråden, selve livet for mange. Ikke alle nordmenn lever livet i en boble i fedrelandet. Forgreningene går på tvers av landegrenser.

Man kan ofre mye av dette i en avgrenset periode. Men denne pandemien skal jo vare, ifølge flere eksperter, i flere år (hvordan de vet dette, er meg en gåte). Alt dette kan ikke ofres på ubestemt tid...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, NorthernLight skrev:

Sier ikke at de som ikke bryr seg om 1 metersregelen er noe bedre. Men jeg mener at man ikke er særlig smart for å si det pent at man drar utenlands i en pandemi hvor det er millioner av smittede i verden.  Det er heller ikke lurt med store fester , stå sild i tønne osv osv... Man må tåle litt kjeft når folk i risikogrupper osv blir ekstra utsatt for smitte når folk ikke bryr seg om smittevern.

Folk må ikke tåle noen ting. Hvilken rett har du til å kjefte på fremmede folk som ikke har gjort noe ulovlig? Ingen. Og ingen gidder å høre på denne kjeftingen din. 

Anonymkode: ee406...685

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må folk snart slutte med å tro at de selv er perfekte og gjør alt riktig selv. Kjempefint at mange har dratt på ferie, det er livsviktig å kose seg. Å sitte hjemme og spre bitterhet er verre enn å spre korona.

Anonymkode: 579dc...9ea

Det er slettes ikke livsviktig å reise på ferie. Det er en menneskerett å få være frisk og ikke bli lidende under egoistiske utenlandsturister som kun tenker på seg selv.

Håper samfunnet stenger ned igjen og jeg regner med at dere som har vært utenlands lukker munnen og ikke klager når dere må ha hjemmekontor og barna hjemme fra skole og barnehager. Det er tross alt pga dere at samfunnet nå er på vei til å stenge igjen.

Anonymkode: 43555...0e7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk må ikke tåle noen ting. Hvilken rett har du til å kjefte på fremmede folk som ikke har gjort noe ulovlig? Ingen. Og ingen gidder å høre på denne kjeftingen din. 

Anonymkode: ee406...685

Dere som ikke respekterer 1-meters anbefalingen trenger å få høre det.

Anonymkode: 43555...0e7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er slettes ikke livsviktig å reise på ferie. Det er en menneskerett å få være frisk og ikke bli lidende under egoistiske utenlandsturister som kun tenker på seg selv.

Håper samfunnet stenger ned igjen og jeg regner med at dere som har vært utenlands lukker munnen og ikke klager når dere må ha hjemmekontor og barna hjemme fra skole og barnehager. Det er tross alt pga dere at samfunnet nå er på vei til å stenge igjen.

Anonymkode: 43555...0e7

Det er motsatt. Vi fikk ferien avlyst, men tvinges nå tilbake på kontoret. Forstå det den som vil.

Anonymkode: 488a5...5d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...