Gå til innhold

Tusen takk til alle dere som måtte ha ferie og måtte ut på farten - Norges er på vei til nedstening.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Loff77 skrev:

Ja det kan jeg glatt innrømme når folk roper ut i store bokstaver og drar alle under en kam og kaller folk nolduser,  idioter osv. Ikke vet vi hvorfor folk har reist så jeg tenker att folk tenker selv og vurderer

Jeg gidder ikke å pynte på sannheten. Folk som driter i smittevern,og som da kan potensielt smitte folk med en alvorlig sykdom nå som det er pandemi har jeg ikke noe problem med å kalle egoister eller nolduser. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er trist at noen er så bitre. 

Anonymkode: ee406...685

Syns du?
Både jeg og samboer er i risikogruppa, vi har holdt oss hjemme siden mars, vi har bare handlet mat og vært på apotek. Vi handler også mat for ca 10 dager om gangen.
Jeg har ikke møtt venner, vi har sagt nei til besøk...

Vet du, det føles egentlig som om vår dugnad for å holde oss hjemme har vært forgjeves, når våre medborgere gir fullstendig faen og har en "meg, meg, meg" mentalitet...
Våre venner, med en gang utestedene åpnet opp, treningssentere osv så har de vært de første som har løpt om kapp for å være sosial igjen...

Endret av Chizue
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Loff77 skrev:

Det er ikke noe problem så lenge man følger smittevernreglene

Men man vet at alle ikke gjør dette, uansett hvor flink du selv måtte være

Anonymkode: 49429...7f9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, NorthernLight skrev:

Jeg gidder ikke å pynte på sannheten. Folk som driter i smittevern,og som da kan potensielt smitte folk med en alvorlig sykdom nå som det er pandemi har jeg ikke noe problem med å kalle egoister eller nolduser. 

Er forskjell å pynte på sannheten og å uttale seg om ting man ikke vet noe om

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men man vet at alle ikke gjør dette, uansett hvor flink du selv måtte være

Anonymkode: 49429...7f9

Det gjelder jo om man er her eller der?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk skal dere faen meg ha. Nå risikerer jeg og mange andre å føde under enda strengere tiltak. Kanskje tilogmed alene uten barnefar til stede. Nå som alt endelig begynte å bli bedre klarte dere ikke å tenke på noe annet enn dere selv. Så jævla typisk egoistiske mennesker som driter i resten. 

Anonymkode: 3aaa4...bb6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Loff77 skrev:

Det gjelder jo om man er her eller der?

Nei. En må desv være nærmere enn en selv ønsker på fly osv. Burde være åpenbart.

Anonymkode: 49429...7f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja takk skal dere faen meg ha. Nå risikerer jeg og mange andre å føde under enda strengere tiltak. Kanskje tilogmed alene uten barnefar til stede. Nå som alt endelig begynte å bli bedre klarte dere ikke å tenke på noe annet enn dere selv. Så jævla typisk egoistiske mennesker som driter i resten. 

Anonymkode: 3aaa4...bb6

Buhu slutt å skyld på andre det er et virus vi snakker om skjønner du hvor lett det smitter? Har du tatt influensa vaksine hvert år og ikke dratt utenlands pga det ? Eller er du en til av de skinnhellige som syter og klager på alle andre?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men man vet at alle ikke gjør dette, uansett hvor flink du selv måtte være

Anonymkode: 49429...7f9

Det gjelder jo om man reiser eller er hjemme?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AineAvive
1 time siden, Chizue skrev:

Syns du?
Både jeg og samboer er i risikogruppa, vi har holdt oss hjemme siden mars, vi har bare handlet mat og vært på apotek. Vi handler også mat for ca 10 dager om gangen.
Jeg har ikke møtt venner, vi har sagt nei til besøk...

Vet du, det føles egentlig som om vår dugnad for å holde oss hjemme har vært forgjeves, når våre medborgere gir fullstendig faen og har en "meg, meg, meg" mentalitet...
Våre venner, med en gang utestedene åpnet opp, treningssentere osv så har de vært de første som har løpt om kapp for å være sosial igjen...

Alt det du har gjort, har vi også gjort. Siden februar. Har du et godt sted å være, trives du i hjemmet og i landet? Slik er det ikke for alle. For oss har tap av opphold i utlandet (er ikke "bare ferie" for oss) ført til forsterket depresjon som ser ut til å bli mer og mer krevende å takle. At andre ikke oppfører seg på reise, går hardt utover oss som trenger å komme oss avgårde, av grunner ingen har noe med. Mest av alt er jeg forbanna på all festing og store sammenkomster, både i inn- og utland. Bl.a. ungdommen har gått av skaftet siden senvåren (her vi bor). Fest, fest, fest. Enkelte voksne idioter også.

Dermed er min konklusjon litt annerledes enn din. Jeg ønsker strengere oppfølging av karantenebrudd og smittevern generelt. Mindre alkoholinntak. Så hadde kanskje reiser fungert bedre. Istedenfor å gjøre noe med dette, er det kun reiser som "skal tas".

Endret av AineAvive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Uatskillelig skrev:

Jeg tar forhåndsregler med avstand og hygiene, og jeg har ikke reist til utlandet altså, men jeg har mer eller mindre sluttet å lese om corona siden jeg er drittlei, så det har jeg ikke fått med meg. Jeg prøver å ikke la viruset ta all plass og lese så mye.

 

Var på pressekonferansen kl 14 det ble sagt. Nyttig å følge med på synes jeg.

Anonymkode: df892...ac3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det skjedde fordi det var alt for mange mennesker samlet (ulovlig) og brudd på karantene (ulovlig) samt ikke overholdt enmeter. 

Anonymkode: ee406...685

Må være et virus til stede, for at det skal skje smitte. Og det kom fra utlandet.

Anonymkode: df892...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Loff77 skrev:

Det gjelder jo om man reiser eller er hjemme?

Ja, om du har masse folk hjemme som ikke overholder avstand og som du ikke kjenner, klart det.

Anonymkode: 49429...7f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87
47 minutter siden, Chizue skrev:

Syns du?
Både jeg og samboer er i risikogruppa, vi har holdt oss hjemme siden mars, vi har bare handlet mat og vært på apotek. Vi handler også mat for ca 10 dager om gangen.
Jeg har ikke møtt venner, vi har sagt nei til besøk...

Vet du, det føles egentlig som om vår dugnad for å holde oss hjemme har vært forgjeves, når våre medborgere gir fullstendig faen og har en "meg, meg, meg" mentalitet...
Våre venner, med en gang utestedene åpnet opp, treningssentere osv så har de vært de første som har løpt om kapp for å være sosial igjen...

Jeg ville bare sende deg en varm klem gjennom skjermen! Dette høres helt forferdelig ut. ❤ 

Det er heldigvis ikke sånn at de fleste gir en lang faen! De færreste isolerer seg nok slik som dere, men det finnes en mellomting. Og den tror jeg mange har valgt. Og det velger jeg å fortsette å tro ikke er forgjeves selv om smitten nå blusset opp igjen (er så mentalt krevende å føle seg håpløs og maktesløs merker jeg). Håper dere greier å ta vare på psyken når dere er så isolert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Loff77 skrev:

Det gjelder jo om man reiser eller er hjemme?

Igjen, det er mer smitte i de fleste andre land enn Norge, iallfall inntil nylig. Dermed er det større sjanse for smitte om du er i utlandet fremfor Norge. Det er rart at FHI og myndigheter ser dette, men ikke de som på død og liv trenger utenlandsferien sin. Dersom det er 14 mandler i en gryte grøt, er det større sjanse for at du får en mandel i din porsjon, enn hvis der var en. Det er også større sjanse for at flere får en mandel.

Anonymkode: df892...ac3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
19 minutter siden, AineAvive skrev:

Alt det du har gjort, har vi også gjort. Siden februar. Har du et godt sted å være, trives du, i hjemmet og i landet? Slik er det ikke for alle. For oss har tap av opphold i utlandet (er ikke "bare ferie" for oss) ført til forsterket depresjon som ser ut til å bli mer og mer krevende å takle. At andre ikke oppfører seg på reise, går hardt utover oss som trenger å komme oss avgårde, av grunner ingen har noe med. Mest av alt er jeg forbanna på all festing og store sammenkomster, både i inn- og utland. Bl.a. ungdommen har gått av skaftet siden senvåren (her vi bor). Fest, fest, fest. Enkelte voksne idioter også.

Dermed er min konklusjon litt annerledes enn din. Jeg ønsker strengere oppfølging av karantenebrudd og smittevern generelt. Mindre alkoholinntak. Så hadde kanskje reiser fungert bedre. Istedenfor å gjøre noe med dette, er det kun reiser som "skal tas".

Hvorfor har dere ikke reist da når det er nødvendig? Som du sier om man tar smittehensyn kan reiser være tryggere enn fester innenlands. 

Ta vare på psyken! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som Erna sa i går. De som har brutt smittevernreglene har skuffet. 

Også for oss som liker å reise. Denne åpningen er trukket tilbake på grunn av selskap som bryter karantenebestennelsen, bryllup der de ikke kan holde avstandsregler, og pappaguttfester i Bærum. 

Anonymkode: 8af07...489

Riktig. Det er ikke folk som har vært på ferie som har ført til økningen den siste uka. 

Anonymkode: 57c11...57f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Igjen, det er mer smitte i de fleste andre land enn Norge, iallfall inntil nylig. Dermed er det større sjanse for smitte om du er i utlandet fremfor Norge. Det er rart at FHI og myndigheter ser dette, men ikke de som på død og liv trenger utenlandsferien sin. Dersom det er 14 mandler i en gryte grøt, er det større sjanse for at du får en mandel i din porsjon, enn hvis der var en. Det er også større sjanse for at flere får en mandel.

Anonymkode: df892...ac3

Det går bare ikke inn.

Anonymkode: 49429...7f9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AineAvive
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja takk skal dere faen meg ha. Nå risikerer jeg og mange andre å føde under enda strengere tiltak. Kanskje tilogmed alene uten barnefar til stede. Nå som alt endelig begynte å bli bedre klarte dere ikke å tenke på noe annet enn dere selv. Så jævla typisk egoistiske mennesker som driter i resten. 

Anonymkode: 3aaa4...bb6

Jeg ville ikke ha med far på fødsel, jeg. Ville helst ikke dele alt det gusjet med han, men følte meg presset av gjeldende normer. Skjønner at de fleste tenker som deg, og ikke som meg, og at denne kommentaren ikke har mye med tema i tråden å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, NorthernLight skrev:

Bitre? Hvem pokker vil bli smittet av noen nolduser som driter i smittevern?  Her gjør mange en god innsats , holder avstand, drar ikke på ferie utenlands osv. Så er det en gjeng med tullinger som blåser i alt her i Norge.  Ikke rart folk blir forbannet!

Er ikke utenlands som alltid er det store stygge. 
Jeg kjenner to som har vært i Spania og fire som har vært i Hellas, de er friske alle sammen. 
To andre jeg kjenner har vært på Norgesferie og fått Corona. 
Det det handler om er om man overholder smittevernreglene. 
Overfylte fornøyelsesparker, kø i fjellene, telt tett i tett ...alt sammen her hjemme i Norge.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...