Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

Jeg fikk svak men synlig strek 9 dpo! Mulig den hadde vært synlig 8 dpo også, men da tester jeg ikke! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Amatariel skrev:

Jeg har blitt gravid 7 ganger, og tidligste jeg fikk opp noe svakt var på 9 dpo. Derfor ble jeg SÅ skuffa da den var blenda på 9 dpo i sommer... Avskrev hele pp'n da! Men neste dag kom noe svaaakt opp. Men 11 dpo først ble jeg sikker. 

Ja, det er nok forskjellig fra graviditet til graviditet  😊

16 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Jeg fikk svak men synlig strek 9 dpo! Mulig den hadde vært synlig 8 dpo også, men da tester jeg ikke! 

Ja, tenker også det er sånn tullete tidlig å teste allerede 8 dpo, tror jeg aldri testet så tidlig sist vi prøvde..  Tenker at det nesten er bedre å vente istede for å bli helt i skyene for en svak svak strek som kanskje ikke er en ekte babystrek, blir så mye usikkerhet av så svake streker😬 

jeg lurer på hvor lenge etter at et egg evt fester seg i livmoren får man positiv test? Ren nysgjerrighet altså, produserer man HCG med en gang det fester seg eller går det en stund? Isåfall så kan det jo ikke ta sånn kjempe lang tid ifra den fester seg før man kan se et positivt resultat på de mest sensitive testene 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dpo

kjenner jeg bygger mer forventninger for hver dag egentlig. Blir at jeg skriver mye her når dagene går litt ekstra sakte. Bygger mer å mer forventninger. Er jo bare å prøve på nytt om den testen skulle vise seg å aldri bli positiv så klart, men har bare så lyst at det skal skje nå! Passer så mye bedre å få i mai enn på sommeren. Men tenker at vonde puppene jeg har og de stikka av og til sikkert er pms som jeg ikke har tenkt over at jeg har hver mnd tidligere når vi ikke har prøvd.
Hvorfor skal vi være så heldige at det skal gå kjapt denne gangen? Jeg har mye uflax på veldig mye ellers også så det forundrer meg ikke om at dette skal ta sin tid også. Og i det jeg skriver alt dette så føler jeg meg sutrete også🙄 fordi det er jo så mange der ute som plages med å få sitt første barn og aldri får det til, eller de som mister og mister... nei! Nå må jeg skjerpe meg med de tankene. Jeg synes vel bare de forventingene jeg har er skumle.. husker jeg hadde de forventingene her i begynnelsen sist vi prøvde også og da ble nedturen så sykt stor! Hadde ingen forventninger etter 1 års tid🤣 årker ikke dette hver mnd igjen om det er lov å si... de forventingene og tankene om dette synes jeg er sykt slitsomt! Blir veldig klar i hode av alle tanker.. lurer på om jeg er litt over gjennomsnittlig på å tenke å gruble på alt dette i prøvingen? Flere som føler det sånn? Som rett å slett blir sliten av alle tankene og forventningene? Og den nedturen etter de forventningene er verst 😐 

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så dum å tok en test rett før jeg skreiv her😧 ble fristet etter jeg så en annen testet 7 dpo som fikk en ultra svak strek.
 
er bare to timer siden sist jeg bar på do så skjønner egentlig ikke helt hvor den «gode» ideen kom fra.. 🤦‍♀️

jeg har jo streke syn så jeg skimter jo så klart noe. Men har dårlig erfaringer med disse testene så stoler ikke på de.. er tidlig test i stav (demontert) den skyggestreken så jeg med en gang før jeg demonterte. Har heldigvis bestilt tidligtest i strimler som er på vei. For de stavene her stoler jeg ikke på😛 får bare håpe den skyggestreken jeg ser her forhåpentligvis ikke er en skyggestrek😬 mest sannsynlig så er det en teit skyggestrek da. Kanskje jeg skal slappe av med litt tv og sove litt før nattevakt🤭 blir mye tanker osv når man er hjemme alene... 

9296408A-CF90-4AFD-B4C1-D70953A68649.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår veldig godt at du har de tankene og forventningene du har! Det blir jo helt klart preget av tidligere erfaringer, uavhengig i hvor langt du har kommer i prøvingen denne gangen! Alt vi opplever i livet er med oss og preger tankene våre senere, så jeg synes ikke det er så rart! Jeg er også en som grubler over alt i prøvingen og i graviditeten, men tenker at det er ganske naturlig med tanke hva man har vært igjennom. Synes tankene og forventningene dine er helt reelle! Når det er sagt så ser jeg også den såkalte skyggestreken!🤩 Jeg har ikke opplevd skyggestrek på de testene der! Gleder meg til å se om streken blir sterkere!😁🙌🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Love90 skrev:

lurer på om jeg er litt over gjennomsnittlig på å tenke å gruble på alt dette i prøvingen? Flere som føler det sånn? Som rett å slett blir sliten av alle tankene og forventningene?

Oh yes, her er vi vel mange som kan skrive under! Man skruller jo fælt, spesielt i dpo-land. Syns alt du skriver kunne vært meg selv, så du er slettes ikke alene om alle disse tankene.

Syns også jeg ser den skyggen, så blir jo spennende å se i dagene fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Hopptimisten skrev:

Jeg forstår veldig godt at du har de tankene og forventningene du har! Det blir jo helt klart preget av tidligere erfaringer, uavhengig i hvor langt du har kommer i prøvingen denne gangen! Alt vi opplever i livet er med oss og preger tankene våre senere, så jeg synes ikke det er så rart! Jeg er også en som grubler over alt i prøvingen og i graviditeten, men tenker at det er ganske naturlig med tanke hva man har vært igjennom. Synes tankene og forventningene dine er helt reelle! Når det er sagt så ser jeg også den såkalte skyggestreken!🤩 Jeg har ikke opplevd skyggestrek på de testene der! Gleder meg til å se om streken blir sterkere!😁🙌🏼

Ja, har også tenkt at det er derfor jeg tenker litt vel mye i prøveperioden her vil jeg tro. Redd ting skal ta tid og at jeg kanskje har for mye forventninger nå når jeg vet at jeg kan bli gravid, men er redd det tar tid og da må jeg igjennom de nedturene først mnd etter mnd.. ikke så hardt denne gangen som sist uansett da jeg nå tross alt har et barn fra før. Men kjenner uansett på nedturen som brygger seg opp litt for å forberede meg selv på en nedtur.❤️

1 time siden, SUPERMIRI skrev:

Ååå, spennende! Jeg syns jeg kan se noe, skyggestrek eller ei 🙉😍

Tror nok det var en skyggestrek, hvis jeg lyser med lommelykt nå når den er tørket så er det en hvit strek der fargen skal være også noe mørkt ved siden av det hvite som da sikkert er den skygge streken 🤦‍♀️ Er tidlig enda uansett da 😊 men nå vet jeg at de testene der er skygger på sånn til senere.. 

 

 

 

ikveld så har jeg fått skikkelig vondt i lysken, kjennes ut som det er en lymfeknute som er hoven og vond 😩 venstre side det også, altså samme siden som de menssmertene har vært! Håper ikke jeg går å brygger på noe infeksjon av noe slag! Kjenner allerede en dårlig magefølelse for denne mnd. Egget vil jo ikke la seg feste om det nå er noe dårlig i gjere med kroppen fra før for da støter jo kroppen bort den.. har siden ikveld bare kjent at dette ikke er min mnd. Så sånn får det bare bli. Allerede fått den nedturen jeg.. mistet håpet allerede. Puppene er pms ømme og kjenner ikke noe murring mer heller.. fikk det bare for meg av magefølelse at dette ikke gikk allerede 7 dpo liksom.. så kjente faktisk at jeg måtte holde igjen noen tårer idag når mannen min kom hjem fra jobb og la merke til ganske kjapt at det var noe.. han spør « ser at det er noe vennen min, hva er det?» og jeg bare «det er ingenting og snur meg bort for å gå mot kjøkkene for å presse igjen tårer» tror denne prøveperioden tar meg hardere enn jeg hadde trodd. Og gruer meg allerede for å se negative tester på negative tester. Mulig jeg høres pessimistisk ut, men det er sånn jeg føler det. Føles ut som noe jeg aldri får oppleve igjen og denne følelsen hadde jeg hele tiden sist vi prøvde også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Amatariel skrev:

Oh yes, her er vi vel mange som kan skrive under! Man skruller jo fælt, spesielt i dpo-land. Syns alt du skriver kunne vært meg selv, så du er slettes ikke alene om alle disse tankene.

Syns også jeg ser den skyggen, så blir jo spennende å se i dagene fremover!

Godt å høre at det er flere! Så det ikke bare er meg som blir litt rar i disse tider. Kjenner nå kontra ikke prøvetiden. Var så godt å ikke tenke på dette.. og når man endelig blir gravid så har man jo nye bekymringer! Neeij, damer for en berg og dalbane det er før man sitter der med premien 😬 er ikke rart at de sier at alle barn er mirakler! For det er virkelig sant! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Love90 skrev:

Ja, har også tenkt at det er derfor jeg tenker litt vel mye i prøveperioden her vil jeg tro. Redd ting skal ta tid og at jeg kanskje har for mye forventninger nå når jeg vet at jeg kan bli gravid, men er redd det tar tid og da må jeg igjennom de nedturene først mnd etter mnd.. ikke så hardt denne gangen som sist uansett da jeg nå tross alt har et barn fra før. Men kjenner uansett på nedturen som brygger seg opp litt for å forberede meg selv på en nedtur.❤️

Tror nok det var en skyggestrek, hvis jeg lyser med lommelykt nå når den er tørket så er det en hvit strek der fargen skal være også noe mørkt ved siden av det hvite som da sikkert er den skygge streken 🤦‍♀️ Er tidlig enda uansett da 😊 men nå vet jeg at de testene der er skygger på sånn til senere.. 

 

 

 

ikveld så har jeg fått skikkelig vondt i lysken, kjennes ut som det er en lymfeknute som er hoven og vond 😩 venstre side det også, altså samme siden som de menssmertene har vært! Håper ikke jeg går å brygger på noe infeksjon av noe slag! Kjenner allerede en dårlig magefølelse for denne mnd. Egget vil jo ikke la seg feste om det nå er noe dårlig i gjere med kroppen fra før for da støter jo kroppen bort den.. har siden ikveld bare kjent at dette ikke er min mnd. Så sånn får det bare bli. Allerede fått den nedturen jeg.. mistet håpet allerede. Puppene er pms ømme og kjenner ikke noe murring mer heller.. fikk det bare for meg av magefølelse at dette ikke gikk allerede 7 dpo liksom.. så kjente faktisk at jeg måtte holde igjen noen tårer idag når mannen min kom hjem fra jobb og la merke til ganske kjapt at det var noe.. han spør « ser at det er noe vennen min, hva er det?» og jeg bare «det er ingenting og snur meg bort for å gå mot kjøkkene for å presse igjen tårer» tror denne prøveperioden tar meg hardere enn jeg hadde trodd. Og gruer meg allerede for å se negative tester på negative tester. Mulig jeg høres pessimistisk ut, men det er sånn jeg føler det. Føles ut som noe jeg aldri får oppleve igjen og denne følelsen hadde jeg hele tiden sist vi prøvde også. 

Jeg forstår veldig godt følelsene du sitter med, og det er bare sånt menn ikke kan forstå uansett fordi de kommer aldri til å oppleve noe lignende tett på kroppen selv! Jeg har snakket mye med mannen min den siste tiden om alle følelsene mine knyttet til dette med forventninger, graviditet, SA osv for at han skal forstå litt mer hva jeg går igjennom psykisk også! Det har hjulpet en del, selvom han ikke forstår så respekterer han mine følelser og forstår hvorfor jeg ofte kan være litt nedfor. Vet også at man fort kan bli litt pessimistisk, men håper du klarer å nullstille deg litt slik at du ikke tar sorgene på forskudd heller. Da kan det fort bli tungt❤️ Ellers får du bare henge her med oss hvis det blir tungt, så skal vi prøve å muntre deg opp😁☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Ellers får du bare henge her med oss hvis det blir tungt, så skal vi prøve å muntre deg opp😁☺️

Den signerer jeg. Det er mange som syns det kan være litt mye å være på prøverforum/gravidforum, som føler det "tar over" livet litt, og at man bør logge av for perioder. Det finnes sikkert en sunn grense altså, men for meg har dette ingen virkning. Tvert i mot. Jeg føler meg såpass alene både i prøvetiden og i de første svangerskapsukene når det er hemmelig utad at det er helt nødvendig å skravle her med likesinnede. Ellers hadde jeg iallefall blitt gal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Jeg forstår veldig godt følelsene du sitter med, og det er bare sånt menn ikke kan forstå uansett fordi de kommer aldri til å oppleve noe lignende tett på kroppen selv! Jeg har snakket mye med mannen min den siste tiden om alle følelsene mine knyttet til dette med forventninger, graviditet, SA osv for at han skal forstå litt mer hva jeg går igjennom psykisk også! Det har hjulpet en del, selvom han ikke forstår så respekterer han mine følelser og forstår hvorfor jeg ofte kan være litt nedfor. Vet også at man fort kan bli litt pessimistisk, men håper du klarer å nullstille deg litt slik at du ikke tar sorgene på forskudd heller. Da kan det fort bli tungt❤️ Ellers får du bare henge her med oss hvis det blir tungt, så skal vi prøve å muntre deg opp😁☺️

Bra du får ut litt følelser til mannen din, det hjelper på mye! Synes det var enklere å snakke om dette på nr 1 enn nå med nr 2. Fordi nå har vi jo liksom en og det er vanskeligere for han å skjønne dette nå tror jeg😊 men føler jo jeg sutrer litt her da nå som vi bare er i pp2 og har et barn denne gangen 🤦‍♀️ Men er vel noe med at jeg føler litt det samme som sist. Redd det tar tid og vet hvordan nedturene blir hver mnd. Man bli liksom sliten av det. Men jeg vet jo samtidig hvor bra vi 3 faktisk har det også 😊❤️ Men de følelsene over dette sitter litt uansett. 
 

og det hjelper så mye å få skrive med dere her inne! Det hjelper kjempe mye å få skrive om hvordan vi føler og få oppmuntring Som går begge veier! Er så glad jeg ordna meg en dagbok så galskapen bare kan komme som den vil😅 og dere er jo så gode! Rart å prate om alt mulig så vet jeg ikke hvem dere er eller noe! Man blir jo litt kjent på et vis😊 og veldig godt er det å ventilere om alt dette som er så privat med noen man ikke aner hvem er eller kjenner 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Amatariel skrev:

Den signerer jeg. Det er mange som syns det kan være litt mye å være på prøverforum/gravidforum, som føler det "tar over" livet litt, og at man bør logge av for perioder. Det finnes sikkert en sunn grense altså, men for meg har dette ingen virkning. Tvert i mot. Jeg føler meg såpass alene både i prøvetiden og i de første svangerskapsukene når det er hemmelig utad at det er helt nødvendig å skravle her med likesinnede. Ellers hadde jeg iallefall blitt gal.

Så enig! Blir galere uten! Sist prøveperiode leste jeg bare inne her og hadde en dagbok på babyverden 😃 prøvde uten først og da ble jeg galere og ble for mye prat for mannen 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kunne ikke vært mer enig! Det er så rart men så fint allikevel, og det er jo som du sier man blir jo godt kjent på et vis uten å egentlig kjenne hverandre i deg hele tatt😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Love90 skrev:

men føler jo jeg sutrer litt her da nå som vi bare er i pp2 og har et barn denne gangen 🤦‍♀️ Men er vel noe med at jeg føler litt det samme som sist. Redd det tar tid og vet hvordan nedturene blir hver mnd. Man bli liksom sliten av det. Men jeg vet jo samtidig hvor bra vi 3 faktisk har det også 😊❤️ Men de følelsene over dette sitter litt uansett. 

Du må virkelig ikke tenke slik. De følelsene man har når man ønsker et barn skal man ikke undervurdere. De er sterke, uansett hvilket barn i rekken man prøver på. Jeg skjønner selvsagt at når man ikke har noen og ønsker barn så er det noe ekstra spesielt med det ønsket... Men alle etter det er like viktige. Vi prøver jo på nr. 4 nå, og ønsket om å bli gravid er like sterkt nå som da vi prøvde på nr. 2! Helt syk av lengsel og tenker ikke på annet... Om noe så er det vi som har barn fra før av som vet hvor utrolig bra det er. Jeg vet godt hvordan mine barn har oppført seg og tatt i mot en ny baby i familien, og det gjør bare ønsket mitt enda sterkere. Og så har jeg så lyst til at minstejenta mi skal bli storesøster ♥

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Amatariel skrev:

Du må virkelig ikke tenke slik. De følelsene man har når man ønsker et barn skal man ikke undervurdere. De er sterke, uansett hvilket barn i rekken man prøver på. Jeg skjønner selvsagt at når man ikke har noen og ønsker barn så er det noe ekstra spesielt med det ønsket... Men alle etter det er like viktige. Vi prøver jo på nr. 4 nå, og ønsket om å bli gravid er like sterkt nå som da vi prøvde på nr. 2! Helt syk av lengsel og tenker ikke på annet... Om noe så er det vi som har barn fra før av som vet hvor utrolig bra det er. Jeg vet godt hvordan mine barn har oppført seg og tatt i mot en ny baby i familien, og det gjør bare ønsket mitt enda sterkere. Og så har jeg så lyst til at minstejenta mi skal bli storesøster ♥

Ja, har begynt å skjønne at selv om man har barn fra før så kommer det på samme hvilket barn i rekken man prøve på etter nr 1, for de er et like stort ønske selv om man har barn fra før! Ja, er så sant som du sier at man vet hvor fint det er når man har barn fra før og da blir ikke ønske for et til noe mindre akkurat ❤️ Så godt skrevet av deg synes jeg alt dette! For du får meg selv til å forstå at jo selv om jeg har et barn så kjenner jeg litt igjen de følelsene som er så sterke på å få et til! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 dpo

Våknet etter å ha sover litt nå, og tenkte å ta en test. 
dumme meg🤦‍♀️ Tenkte ikke på igår å sjekke hvor mange tidlig tester jeg hadde i skuffen min, ikke så enkelt å se når de er blandet med alle de vanlige testene... og jeg bestilte jo ikke mer enn 3 sånne tidligtest staver, og det er jo tomt nå som jeg endelig har sjans på å synse noe strek! Går det virkelig an🤦‍♀️ Endte med at jeg tok en sånn vanlig strimmel test, den er vel ikke så følsom og da er det vel for tidlig å teste med den allerede nå tenker jeg. Men ga det en sjanse uansett, og blenda som forventet var den. Men jeg tok vare på urinen oppi et glass og satt det i kjøleskapet tilfelle de tidlig testene kommer i posten idag😅🤞🏻 Noen som vet om jeg kan stole på resultatet når urinen har stått i kjøleskapet i noen timer?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanken de testene kom jo ikke i posten idag🤦‍♀️ Det var egentlig skikkelig dumt.. for de testene jeg har må man jo ha mer hcg for å få positiv.. får vel bare prøve meg med de imorgen uansett da..

noen som vet om babyplan sine tidligtester alltid har hatt fargen rosa med hvit skrift? Fordi jeg så på bildene ifra sist jeg fikk positiv å da brukte jeg  tidlig testene 😊 trodde det ikke var dem jeg brukte.. og da fikk jeg jo negativ både 9 og 10 dpo med tidligtest. Noen som kanskje leser her som vet om det var den samme fargen på de tidlig testene i 2017 som er nå? Tror kanskje ikke jeg var klar over sist at jeg testet med tidligtester for det er noe jeg først denne gangen så at babyplan hadde 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke de tidligtestene er så bra. Liker mye bedre de helt vanlige strimlene fra Babyplan. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Amatariel skrev:

Jeg syns ikke de tidligtestene er så bra. Liker mye bedre de helt vanlige strimlene fra Babyplan. 

Fungerer ikke tidligtestene som de skal? Har sett flere andre har fått positiv tidlig på tidligtestene, og etterhvert de vanlige testene, og fått sterkere strek på de vanlige enn tidlig testene. Det du mener? 😬 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...