Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

Krysser fingrene! Høres ut som du har planen klar 😊 Jeg har et mai-barn og det er virkelig flott. Så håper veldig at du får EL nå straks og at det blir full klaff. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Amatariel skrev:

Krysser fingrene! Høres ut som du har planen klar 😊 Jeg har et mai-barn og det er virkelig flott. Så håper veldig at du får EL nå straks og at det blir full klaff. 

Ja, håper bare at alle de planene jeg har lagt fungerer😊 Jenta vår er født i februar. Jeg synes det er best å få barn på våren.. så håper veldig på denne måneden🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det LH topp👌🏻 Men da er spm.. er det for lenge å vente til ikveld? Ettersom det er jo 3 dager siden sist vi hadde sex også😐 er så redd eggløsningen skjer strax og vi venter helt til ikveld 😑 har muligheten å legge inn en nå når tuppa skal sove dopp om et par timer.. men aller helst kunne jeg tenkt meg ikveld.. noen her som vet hva som kanskje er det beste? Nå om et par timer eller bør der være innenfor ikveld? Kan det fortsett være smiley i ettermiddag? 

B41229A0-152D-4899-BD8F-E45F257C3345.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir forvirret her.. leser på nettet at eggløsningen skjer når eggløsningstester er positiv, Også står det at det er 24-48 timer etter første positiv test... blir jo helt forvirret.. sist vi prøvde så hadde jeg noen sykluser som var så kort LH topp at den var negativ igjen på ettermiddagen, når den var positiv på morgenen. Også hadde jeg lange der den kunne være positiv en hel dag. Så er det en kort en nå da så kan vel EL skje alt ifra nå og til ikveld, når el testen mest sannsynlig er negativ.. synes dette er vanskelig🤭 da jeg prøver så godt å treffe som sist.. men tror vi tar sjansen på å vente til ikveld, og satser på at den enda er positiv i ettermiddag🤞🏻🤞🏻 Tror jeg blir litt stressa om den er negativ i ettermiddag altså😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for positiv EL-test! 😄 Da er det bare å kose seg! Er ikke så nøye akkurat når. En positiv EL-test viser at EL kommer til å skje i nær fremtid! Om det er om 12 eller 48 timer hos deg er ikke lett å si akkurat nå. Er man veldig nysgjerrig er det mange som liker å fortsette å teste helt til testen blir negativ igjen. DA vet man at EL skjer.
Høyst antagelig har du EL i morgen (statistisk flest som får EL dagen etter første positive test), og da har du maaaasse tid til kos. Både i dag, i morgen og tirsdag er fertile dager. Så om du venter til i kveld så er du høyst innafor! Personlig hadde jeg nok forsøkt både i morgen og kanskje tirsdag også. Liker tanken på flest mulig dager dekket, men det er ikke et must for å bli gravid. Jeg ble gravid i sommer på 3/5 av de fertile dagene, og svangerskapet før der igjen på bare 2/5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Amatariel skrev:

Hurra for positiv EL-test! 😄 Da er det bare å kose seg! Er ikke så nøye akkurat når. En positiv EL-test viser at EL kommer til å skje i nær fremtid! Om det er om 12 eller 48 timer hos deg er ikke lett å si akkurat nå. Er man veldig nysgjerrig er det mange som liker å fortsette å teste helt til testen blir negativ igjen. DA vet man at EL skjer.
Høyst antagelig har du EL i morgen (statistisk flest som får EL dagen etter første positive test), og da har du maaaasse tid til kos. Både i dag, i morgen og tirsdag er fertile dager. Så om du venter til i kveld så er du høyst innafor! Personlig hadde jeg nok forsøkt både i morgen og kanskje tirsdag også. Liker tanken på flest mulig dager dekket, men det er ikke et must for å bli gravid. Jeg ble gravid i sommer på 3/5 av de fertile dagene, og svangerskapet før der igjen på bare 2/5.

Takk for at du svarte😅 ble litt stressa her nå.. men synes det er så rart at en fertilitetsklinikk på netter skriver at LH toppen er når Eggløsningen faktisk skjer, også leser jeg flere steder at det skjer 24-48 timer etter første positiv test😊 men om den nå blir negativ i ettermiddag, betyr det at eggløsningen skjer når den er negativ eller kan det fortsatt hende den ikke skjer før imorgen? Tok en test imorges også kl 7, og da var den langt ifra positiv enda.. også tok jeg testene nå i 11 tiden, de jeg la ut. Og da var de jo positive. Så den LH toppen må ha gått kjapt opp! Vi venter til I kveld med å ha sex 😊 satser på at den testen er positiv i ettermiddag også👍🏻 Hvis ikke så var det jo bare flaks at jeg testet igjen nå Og da må det jo være rimelig kort LH topp.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Love90 skrev:

synes det er så rart at en fertilitetsklinikk på netter skriver at LH toppen er når Eggløsningen faktisk skjer,

Ja det syns jeg også er rart. Jeg har vært interessert i prøving, og vært aktiv på forskjellige prøveforum, i over 10 år nå. Og en av de tingene jeg klart har lært der så er det at EL ikke skjer før EL-testen har blitt negativ igjen. Har også studert utallige tempecharter som har bekreftet dette. Personlig har jeg opplevd å ha EL både 1, 2 og faktisk 3 dager etter at EL-testene mine har blitt positive (bekreftet ved temping).

Om EL-testen din blir negativ i ettermiddag, så mener jeg det er en stor sannsynlighet for at du har EL i natt.

Kjenner forøvrig til kort LH-topp ja! Har opplevd å ha negativ test på morgen, positiv på ettermiddag og negativ igjen på kvelden. O'hoi, skal ikke alltid være enkelt å kartlegge nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Amatariel skrev:

Ja det syns jeg også er rart. Jeg har vært interessert i prøving, og vært aktiv på forskjellige prøveforum, i over 10 år nå. Og en av de tingene jeg klart har lært der så er det at EL ikke skjer før EL-testen har blitt negativ igjen. Har også studert utallige tempecharter som har bekreftet dette. Personlig har jeg opplevd å ha EL både 1, 2 og faktisk 3 dager etter at EL-testene mine har blitt positive (bekreftet ved temping).

Om EL-testen din blir negativ i ettermiddag, så mener jeg det er en stor sannsynlighet for at du har EL i natt.

Kjenner forøvrig til kort LH-topp ja! Har opplevd å ha negativ test på morgen, positiv på ettermiddag og negativ igjen på kvelden. O'hoi, skal ikke alltid være enkelt å kartlegge nei!

Ja, sto 0-48 timer ifra positiv EL test. Hos noen så skjer EL når testen er positiv. Men jeg går etter hva jeg også leste meg mye frem til sist vi prøvde og nå når jeg har lest litt igjen at det stemmer med 24-48 timer etter første positive test.
Ja, ikke like enkelt å kartlegge, iallefall ikke når jeg vil at vi skal prøve å kun ha sex samme dag som EL testen er positiv og de dagene etter av de fertile dagene. Blir mer stressa da for å ikke bli for sein når vi ikke har lagt inn nå før den dagen det skjer😅 får bare krysse fingrene for at egget ikke har slippet før vi har sex ikveld. Da jeg vil være akkurat i forkant. Jeg har stor tro på at det var det som hjalp sist.. vi brukte over to år og hadde hver syklus sex ifra dag 10 og tillome dag 14 som var eggløsningsdagen. Men den ene gangen jeg ble gravid så gjorde vi det sånn som nå. Sex tre dager før antatt positiv el test, også den dagen den var positiv og dagen etter da den var negativ😅 om det var tilfelle det vet jeg ikke. Kan jo være at svømmerne til mannen er litt dårlige så vi faktisk må spare litt opp😊 (selv om de var sjekket) men de sa aldri noe om at det var topp kvalitet på sædprøven, bare at den var fin😅 så jeg tenker selv at de kanskje er litt dårlige til å svømme og derfor må spare litt opp😊🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, fortsatt smiley og sterke strek enn kontrollstreken 🤞🏻🤞🏻 Men har fått vondt i brystvortene.. så regner med el skjer nå straks eller akkurat har skjedd😊 så er vel tidsnok i kveld da heldivis 👌🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive noe helt sykt som skjedde idag! Det er nesten 2 år siden jeg ble ferdig med ammingen, grunnet mistet melken... idag hadde jeg sykt vondt i rundt brystvortene, kjentes litt ut som når melkegangene var litt betente da jeg ammet, så jeg klemte litt på puppene, og gjett hva som kom ut!?? Melk! Lignet råmelk😬🤣😅🤭😯 hva i alle dager er det som skjer tenker jeg? Tenker jeg så mye på å bli gravid i de dagene jeg har eggløsning nå at jeg får innbilt svangerskap og dermed produserer melk!? Wtf😐 noen som vet om det faktisk går an? Har aldri hørt om det selv. Får ta meg en runde på google å sjekke ut😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, trodde eggløsningen skjedde igår ettersom den ble svakere igår den testen... men idag er den jo sterkere igjen😐 nederste søndag og smiley, igår den i mitten, og den øverste er nå idag. Idag har jeg ikke eggløsningsslim heller.. så litt rart.. kunne tenkt meg at den eggløsningen blir ferdig snart. Har fortsatt vondt i brystvortene men har ikke sett mer «melk» eller hva det nå var.. for en rar kropp altså..  kan el testen være positiv så lenge egget lever å kan bli befruktet? Er så sikker på at eggløsningen skjedde igår da jeg har vonde pupper idag, og ikke noe mer el slim.. så synes det er så rart😬

68AC84E9-28B2-4DDF-8475-62A9A9D2F817.jpeg

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut nå når den har tørket og alle jeg har tatt. 
nederste ifra lørdag, ovenfor søndags morgen, søndags kveld, mandags morgen, og den øverste idag. Synes det fra søndagsmorgen ser sterkest ut, er bare da jeg tok smilet test og da var det en smiley også.. men hvordan skal jeg tolke de andre etterpå, er jo rimelig sterke de også? 

FE9551D1-77DA-4805-A823-82C246F793D8.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ehh.. hadde mensen med myye mensen 5-9 august.. hadde sex 10.august, ellers har vi ikke hatt sex før 13,16 og 17. August så det må være eneste tilfelle for å bli gravid den dagen den 10. Isåfall... nå har jeg nettopp tatt en graviditets test og jeg kan se en svaaaak strek som er rosa faktisk.. tenkte det samme idag tidlig at neste urinprøve om 4 timer måtte jeg sjekke... og har nettopp sjekket. Tok to stk som ser like ut. Er tidlig tester fra babyplan demonterte. Regner med det er skyggestrek og at el enda ikke har vært, for har jo hatt eggløsningslim og alt så synes det er rart om det er en graviditet som inntraff rett etter mensen!?  Flere med erfaringer her med de testene her? Skyggestreker osv? 

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som ser? Håper noen svarer rask, erfaringer med de testene? Skjønner ikke at det kan gå an.... det må jo være skyggestreker? Kan jo ikke bli gravid 1 dag etter mensen!!?

8B6916DF-89E3-46B3-A6B7-7F806EE6E2E9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser streken🙂 Men har ingen erfaring med de testene dessverre. Så spennende! Jeg ville helt klart prøvd igjen i morgen hvis jeg var deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 minutter siden, Lykkener3 skrev:

Jeg ser streken🙂 Men har ingen erfaring med de testene dessverre. Så spennende! Jeg ville helt klart prøvd igjen i morgen hvis jeg var deg. 

Men hvordan går det an? Er jo mest sannsynlig skyggestreker.. men hvis det er en graviditet strek, hvordan er det isåfall mulig? Går det an å bli gravid dagen etter mensen, for å så få el slim som vanlig irundt eggløsning? Det er jo bare rart. Er jo en selvfølge at dette er skyggestrek, men ser man streker får man jo alltid en liten forhåpning selv om jeg innerst inne vet at dette ikke skal være mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skjønner jeg du er forvirret for tiden..!

Når det gjelder melken så har jeg ingen erfaring med det, annet enn at jeg har hørt at folk kan oppleve det. Hormonelt rett og slett. Kroppen gjør mye rart ;)

Når det gjelder EL-testene så kjenner jeg meg veldig igjen i at man går og venter på positiv EL-test, og når man endelig får det så vil man den raskt skal bli negativ igjen! Alle dine strimler er ganske sterke, men jeg tror jeg vil si at de to fra søndag er de aller sterkeste. Det er ikke alle som får veldig tydelig skille mellom positiv og negativ EL-test i dagene rett før positiv test. Jeg tror at en test i morgen vil være mer klarere negativ.

Jeg tenkte også tanken - kan du være gravid? Jeg har nemlig selv opplevd å tro at en mensen jeg hadde var en svangerskapsblødning, og ikke oppdage det før jeg startet med EL-testing, der plutselig alle ble positive. MEN for at EL-tester skal bli så positive så trengs det en god del Hcg til, så om man mistenker positive EL-tester til å slå ut på graviditet, så skulle en g-test vært veldig klar nå. Men på samme måte som Hcg kan slå ut på EL-tester, så kan faktisk LH slå ut på g-tester. Det er ikke så mange som vet det (veldig få tar g-tester rundt EL-tid). Så jeg vil tro at om du ser noe svakt på g-testen din, så er det LH som har slått ut på den. For det viser jo EL-testene at du har nok av.

Jeg ville slått meg til ro med at du har en litt lang LH-topp. Sannsynligvis var EL i går, kanskje i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

Her skjønner jeg du er forvirret for tiden..!

Når det gjelder melken så har jeg ingen erfaring med det, annet enn at jeg har hørt at folk kan oppleve det. Hormonelt rett og slett. Kroppen gjør mye rart ;)

Når det gjelder EL-testene så kjenner jeg meg veldig igjen i at man går og venter på positiv EL-test, og når man endelig får det så vil man den raskt skal bli negativ igjen! Alle dine strimler er ganske sterke, men jeg tror jeg vil si at de to fra søndag er de aller sterkeste. Det er ikke alle som får veldig tydelig skille mellom positiv og negativ EL-test i dagene rett før positiv test. Jeg tror at en test i morgen vil være mer klarere negativ.

Jeg tenkte også tanken - kan du være gravid? Jeg har nemlig selv opplevd å tro at en mensen jeg hadde var en svangerskapsblødning, og ikke oppdage det før jeg startet med EL-testing, der plutselig alle ble positive. MEN for at EL-tester skal bli så positive så trengs det en god del Hcg til, så om man mistenker positive EL-tester til å slå ut på graviditet, så skulle en g-test vært veldig klar nå. Men på samme måte som Hcg kan slå ut på EL-tester, så kan faktisk LH slå ut på g-tester. Det er ikke så mange som vet det (veldig få tar g-tester rundt EL-tid). Så jeg vil tro at om du ser noe svakt på g-testen din, så er det LH som har slått ut på den. For det viser jo EL-testene at du har nok av.

Jeg ville slått meg til ro med at du har en litt lang LH-topp. Sannsynligvis var EL i går, kanskje i dag.

Ja, litt forvirret 🤷‍♀️ 
konkluderer med at den sterkeste el testen er den som gjelder etter å ha lest litt på nettet, er som du skriver ikke alle som får en brå nedgang med negativ test. Men at den hos noen kan være positiv en stund etter egget er sluppet, som de da har fått bekreftet hos en gyn time. Har også nå lest at noen aldri fikk negativ test igjen etter at egget ble befruktet, hvorfor, vet jeg ikke, ingen fasit på det. Leste på forumer at det var to stk som opplevde det.. sist jeg ble gravid så var den positiv dagen etter den positive testen jeg gikk ut ifra også, men gadd ikke å teste mer etter den, for da hadde jeg gitt opp håpe for en graviditet uansett😅 så kan jo være at hvis jeg hadde fortsatte testingen den gang at den aldri ble helt negativ da også etter befruktningen skjedde.. lov å håpe.. ang graviditetstesten så tror jeg nok det er skyggestrek, for går ikke an noe annet, som du skriver så kan den kanskje reagere litt på LH hormonet i urinen også! Så takk for tips! Vi tar iallefall en runde idag også for sikkerhetsskyld. Er den positiv igjen imorgen da tror jeg verken jeg eller mannen orker imorgen igjen😅  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, lykke til! Man kan virkelig bli utslitt og sår av sex ja. Men du kan være trygg på at dere iallefall har gjort det dere kan denne runden! Og selv om dere ikke hadde hatt sex i dag, så er dere godt dekket! Men vet alt om å ville gjøre alt man kan ;) Blir spennende å se om dette bærer frukter om et par uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...