Gå til innhold

Prøver på nr 2 og den siste, så familien blir komplett❤️


Love90

Anbefalte innlegg

Da har jeg lest flere av dagbøkene her siden vi begynte å prøve, så måtte nå lage meg en bruker å få en dagbok selv 😊😅 

Kort om meg: er 29 år, har en datter på 2.5 år, vært gift med min mann i 6 år, og vi begynte nettopp på vår 2. pp. 
forrige gang så brukte vi 2 år og 2 mnd på å bli gravide 😦 ingenting galt med noen av oss da vi undersøkte alt. Normale begge to i vekt, spiser sunt og trener normalt. Så veldig spente på om hvor lang tid dette nå skal ta denne gangen. Håper så innmari at det går raskt og at den sitter. Vi synes nå det er litt dumt at vi ikke startet å prøve før, for enn hvis det skal ta lang tid nå igjen? Og det blir så stor aldersforskjell mellom hun vi har og forhåpentligvis den minste. Vi synes at 3-4 år er en perfekt aldersforskjell, så vi har bestemt oss for at vi gir prøvingen 1.5 år, klaffer det ikke innen da. Så sier vi oss fornøyde med ungen vi har, for det er vi jo også! Bare så glade for å ha et barn vi! Men man vil jo helst at barnet vi har skal få et søsken, også har vi bestandig sett for oss to barn da. 

nå er jeg på min 3. Dag i mensen. Og jeg klarer ikke å vente til å allerede begynne testingen etter el 😅 føler det er så liten sannsynlighet for så tidlig klaff ettersom det tok tid sist. 
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er det bare å vente på å kan teste etter el og etter det, spira 🙏😂 Haha

her skal det testes! Har også kjøpt tidlig tester så jeg kan teste fra 8 dpo! Satser på at jeg slipper å bruke så mange av testene her da! 😊

E20A8D78-D1B3-4C21-AC8F-36D3BA408C5A.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit og gratulerer med dagbok :smilyblomst:

Det blir veldig spennende å se hvor lang tid det tar jeg. Som oftest er det ingen sammenheng mellom prøvetiden til de forskjellige barna. Vi brukte over 1 år på begge de to forrige barna våre, men nå i sommer ble jeg gravid i pp2 allerede - så ganske sjokk. Det er fullt mulig!

Jeg er også opptatt av aldersforskjell på barna, så jeg skjønner godt tankene dine der. Men vi har litt forskjellige grense da. Vi har 6 1/2 år mellom nr. 1 og 2, og det var helt topp det. Men valgte litt mindre forskjell på nr. 2 og 3, som ble 5 år. Det syns jeg var perfekt, men av forskjellige årsaker (ikke prøvemessig) ble det ikke til at vi begynte på nr. 4 før nå i sommer. Ergo vil det bli akkurat 6 år i mellom dem. Så kjempehappy for det! Men nå ser det ut som jeg kommer til miste og bli prøver igjen, så da blir det vanskelig... vi ga oss selv kun 1 år på å bli gravid med en levedyktig spire. Og nå har det gått 3 mnd allerede... 6 1/2 til yngste barn er vår grense. I tillegg er jeg eldre enn deg. Så det er meget mulig at det ikke blir et til barn på oss. Men vi ønsker og håper veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Amatariel skrev:

Velkommen hit og gratulerer med dagbok :smilyblomst:

Det blir veldig spennende å se hvor lang tid det tar jeg. Som oftest er det ingen sammenheng mellom prøvetiden til de forskjellige barna. Vi brukte over 1 år på begge de to forrige barna våre, men nå i sommer ble jeg gravid i pp2 allerede - så ganske sjokk. Det er fullt mulig!

Jeg er også opptatt av aldersforskjell på barna, så jeg skjønner godt tankene dine der. Men vi har litt forskjellige grense da. Vi har 6 1/2 år mellom nr. 1 og 2, og det var helt topp det. Men valgte litt mindre forskjell på nr. 2 og 3, som ble 5 år. Det syns jeg var perfekt, men av forskjellige årsaker (ikke prøvemessig) ble det ikke til at vi begynte på nr. 4 før nå i sommer. Ergo vil det bli akkurat 6 år i mellom dem. Så kjempehappy for det! Men nå ser det ut som jeg kommer til miste og bli prøver igjen, så da blir det vanskelig... vi ga oss selv kun 1 år på å bli gravid med en levedyktig spire. Og nå har det gått 3 mnd allerede... 6 1/2 til yngste barn er vår grense. I tillegg er jeg eldre enn deg. Så det er meget mulig at det ikke blir et til barn på oss. Men vi ønsker og håper veldig!

Takk for det! Og så hyggelig at du la igjen en kommentar 😁 har snikt lest flere dagbøker her inne, blant annet dine også, var trist å lese om UL dere var på :( håper virkelig de har tatt feil og at du får gode svar på neste UL, selv om det så mørkt ut🙏 
 vil gjerne følge deg videre, og legger vel igjen en kommentar etter meg jeg også 😊 

nei, håper virkelig ikke vi kommer til å bruke lang tid på nr 2 også😬 men godt å høre at det ikke var tilfelle hos deg :) så får håpe det ikke blir det tilfelle her også🤞🏻
Jeg er i pp2 nå, og kjenner veldig på at man på en måte forventer at det skal gå raskt denne gangen ettersom det tok tid sist, føler jeg fortjener at det går raskt på en måte😅 er litt skummelt å tenke sånn.. fordi jeg får så mye forhåpninger og forventninger.. samtidig som jeg tenker, sjansen for at det skal gå så kjapt.. Vi har tenkt at 5-6 år blir for mye, iforhold til lek de imellom osv, hvordan synes dere det har vært med så stor alder forskjell? Nå blir det bare to barn på åss, vi er 100% sikre på at det ikke blir fler enn max 2, om vi er så heldige da ☺️ Ja, man kan bli litt stressa også når man har satt en frist. Vi satte en «frist» på 1.5 år. Fordi hvis vi blir å bruke lengre så blir jeg så opphengt og det blir altoppslukende når det tar sånn tid og man ikke får det til. Så er kanskje lurt å stoppe før det skjer og heller godta det hvis det ikke går. Du ble jo gravid kjapt denne gangen, hvis det nå har gått galt så er det vel å kanskje stor sjanse for at det går kjapt igjen :) men krysser fingrene for flax for deg nå etter UL🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser virkelig alt jeg har for at spiren sitter raskt hos dere :klemmer: Den største og beste gaven man kan gi sitt barn er et søsken. Søskenkjærlighet er ubeskrivelig.

Jeg var aldri bekymret et sekund for at 6 år mellom våre skulle bli en for stor aldersforskjell. Kanskje fordi vi har erfaringer i nær familie. Min mann og søsteren hans har 7 år mellom seg, og de er verdens beste venner. De ringer om alt mulig, vi tilbringer alle ferier med dem, alle er bare veldig nær. Mens det er kun 2 1/2 år mellom meg og min bror, og vi har kun et perifer facebook-forhold omtrent. Så jeg er sikker på at alder har lite å si, men personlighet og felles interesser mye mer.

Datteren vår var veldig klar for et søsken da hun var 6 år, da hadde hun mast en stund (litt vondt da vi jo prøvde, men). Så da han kom forgudet hun lillebroren sin. Trillet på ham, viste ham frem til venner osv. Jeg har utelukkende bare positivt å si om aldersforskjellen. Den hjelpen man har i et større søsken er magisk. Å kunne gå på do/ta seg en dusj vel viten om at minsten blir sett etter en liten stund er gull verdt. Og da hun var 10 år og han 4 år begynte hun å passe ham mer og mer. Mens vi var på butikken osv. Og med passe mener jeg massiv lek og læring. Han forgudet også storesøsteren sin. Nå er hun 16 og han 10, og jeg og mannen kan lett ta oss en helaften ute på byen med kino, middag o.l. Vet at alt er bra hjemme :) 

Det er klart at alle søsken har sine krangler og perioder de ikke henger mye sammen, men med hånda på hjertet så hørte jeg ikke noe søskenkrangling her i hus før de var rundt 8 og 14 år. Da kunne de erte på hverandre litt, men i veldig korte øyeblikk da. Kjenner andre familier med tettere søsken hvor det høres ut som de kan drepe hverandre. Senest denne uken satt mine to i kjellerstua og spilte dataspill sammen og da han skulle legge seg leste hun bok for ham. Jeg er helt sikker på at de vil forbli verdens beste venner, også i voksen alder, og det er alt jeg ønsker for dem. Alderen har ingenting å si.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Amatariel skrev:

Krysser virkelig alt jeg har for at spiren sitter raskt hos dere :klemmer: Den største og beste gaven man kan gi sitt barn er et søsken. Søskenkjærlighet er ubeskrivelig.

Jeg var aldri bekymret et sekund for at 6 år mellom våre skulle bli en for stor aldersforskjell. Kanskje fordi vi har erfaringer i nær familie. Min mann og søsteren hans har 7 år mellom seg, og de er verdens beste venner. De ringer om alt mulig, vi tilbringer alle ferier med dem, alle er bare veldig nær. Mens det er kun 2 1/2 år mellom meg og min bror, og vi har kun et perifer facebook-forhold omtrent. Så jeg er sikker på at alder har lite å si, men personlighet og felles interesser mye mer.

Datteren vår var veldig klar for et søsken da hun var 6 år, da hadde hun mast en stund (litt vondt da vi jo prøvde, men). Så da han kom forgudet hun lillebroren sin. Trillet på ham, viste ham frem til venner osv. Jeg har utelukkende bare positivt å si om aldersforskjellen. Den hjelpen man har i et større søsken er magisk. Å kunne gå på do/ta seg en dusj vel viten om at minsten blir sett etter en liten stund er gull verdt. Og da hun var 10 år og han 4 år begynte hun å passe ham mer og mer. Mens vi var på butikken osv. Og med passe mener jeg massiv lek og læring. Han forgudet også storesøsteren sin. Nå er hun 16 og han 10, og jeg og mannen kan lett ta oss en helaften ute på byen med kino, middag o.l. Vet at alt er bra hjemme :) 

Det er klart at alle søsken har sine krangler og perioder de ikke henger mye sammen, men med hånda på hjertet så hørte jeg ikke noe søskenkrangling her i hus før de var rundt 8 og 14 år. Da kunne de erte på hverandre litt, men i veldig korte øyeblikk da. Kjenner andre familier med tettere søsken hvor det høres ut som de kan drepe hverandre. Senest denne uken satt mine to i kjellerstua og spilte dataspill sammen og da han skulle legge seg leste hun bok for ham. Jeg er helt sikker på at de vil forbli verdens beste venner, også i voksen alder, og det er alt jeg ønsker for dem. Alderen har ingenting å si.

 

Tusen takk❤️ 
 

kanskje vi ikke er så sein ut allikevel med prøvingen. Jeg har tenkt at vi er i det seneste laget pga aldersforskjellen.. vi har ingen erfaring med stor aldersforskjell verken jeg eller mannen, da vi begge har søsken i tette aldre, Og alle vennene våre får også barn tette. Så jeg har aldri kunne sammenlignet og tenkt at 5-6 år er det beste. Altså jeg kjenner jo hvor sliten jeg er nå med en 2.5 åring der både jeg og mannen er mye sammen med hun samtidig, også har vi litt egentid innimellom som vi skifter på, på ettermiddagen. Men uansett er vi sliten😅 så har tenkt tanken på hvordan vi skal få overskudd på en til, har tenkt at det ordner seg vel når den evt ungen er her, er vel derfor vi ikke har begynt prøvingen tidligere også fordi vi har syntes at en så liten unge alene er veldig krevende😬 og koselig så klart, men vi har ikke hatt lyst på en til før nå i det siste..

Kanskje det ikke var så dumt allikevel å vente nå som jeg ser at du skriver at du har my gode erfaringer med litt aldersforskjell. Følte plutselig litt mindre stress med å bli gravid fortest mulig nå, pga alderen imellom de faktisk😅 håper det ikke tar så lang tid, men kanskje gjør det ikke så mye om det tar opp til 1 år heller iforhold til aldersforskjellen som jeg har tenkt tidligere det har vært stress med 😅 Veldig koselig å høre om dine barn at de går så godt overens og har stor nytte av hverandre, om ikke kanskje mer enn små tette barn også? De største får jo som du skriver til å hjelpe til mer også. Må være en stor fordel kontra to små skikkelig tette barn, skikkelig tette hadde jeg aldri kunne tenkt meg 😬  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her hadde det ikke blitt mer enn ett barn på oss dersom det var sånn at man måtte ha tette barn :icon_lol: Jeg har vært HELT avhengig av tid etter hver. Ikke fysisk egentlig, men både forholdsmessig og egentidmessig. Elsker å kunne reise en helg bort med mannen min, dra på restaurant-date en kveld osv. Ha kroppen for meg selv litt før jeg har blitt gravid på nytt. Komme litt videre karrieremessig. Har venninner som har måtte slutte å amme et barn fordi et nytt hadde blitt født 🙈 Og som har skiftet bleier kontinuelig i 10 år. Alle er forskjellige, og angriper dette forskjellig. Jeg respekterer dem som sier at de "bare vil bli ferdig med dette" og syns det høres fælt ut å 'starte på nytt' med småbarnsperiode. Men for oss var det deilig, nødvendig og vist seg å være helt perfekt. 

Jeg har lest mange tråder både her og andre steder der folk prøver å bli enige om hva den perfekte aldersforskjellen mellom barn er. Konklusjonen er vel egentlig at den man har på sine barn ER den perfekte. Kan love at det blir bra uansett. Det er nok fordeler og ulemper med både tette og mindre tette barn, men alt i alt vil det føles perfekt for dere. Så du gjør nok helt rett i å ikke stresse! Jeg mener du har masse tid på deg, både mtp. din egen alder og den kommende storesøsterens alder. Hvem vet, kanskje mindre stress ang. dette gjør at spiren sitter raskere også? ;) Gleder meg til å følge deg fremover!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Amatariel skrev:

Her hadde det ikke blitt mer enn ett barn på oss dersom det var sånn at man måtte ha tette barn :icon_lol: Jeg har vært HELT avhengig av tid etter hver. Ikke fysisk egentlig, men både forholdsmessig og egentidmessig. Elsker å kunne reise en helg bort med mannen min, dra på restaurant-date en kveld osv. Ha kroppen for meg selv litt før jeg har blitt gravid på nytt. Komme litt videre karrieremessig. Har venninner som har måtte slutte å amme et barn fordi et nytt hadde blitt født 🙈 Og som har skiftet bleier kontinuelig i 10 år. Alle er forskjellige, og angriper dette forskjellig. Jeg respekterer dem som sier at de "bare vil bli ferdig med dette" og syns det høres fælt ut å 'starte på nytt' med småbarnsperiode. Men for oss var det deilig, nødvendig og vist seg å være helt perfekt. 

Jeg har lest mange tråder både her og andre steder der folk prøver å bli enige om hva den perfekte aldersforskjellen mellom barn er. Konklusjonen er vel egentlig at den man har på sine barn ER den perfekte. Kan love at det blir bra uansett. Det er nok fordeler og ulemper med både tette og mindre tette barn, men alt i alt vil det føles perfekt for dere. Så du gjør nok helt rett i å ikke stresse! Jeg mener du har masse tid på deg, både mtp. din egen alder og den kommende storesøsterens alder. Hvem vet, kanskje mindre stress ang. dette gjør at spiren sitter raskere også? ;) Gleder meg til å følge deg fremover!

Vi også hadde aldri kunne hatt to veldig tette barn.. hvis vi blir gravide nå så blir det 3 år og 3 mnd mellom dem, håper det ikke blir for tett, haha enn at jeg tenker mer i den banen nå, enn før jeg skrev litt med deg. Det hjalp veldig på å høre erfaringer med litt aldersforskjell altså! Så tusen hjertelig! 😃 viktig å pleie forholdet litt også å ikke bare få barn etter barn og aldri ha tid til hverandre. Fin tankegang dere har hatt der, og kanskje noe mange småbarns foreldre ikke tenker over? Mange tenker at de vil bli ferdige med det og at de skal ha to tette pga barna sin del. Men så viktig å faktisk tenke på forholdet og at man skal kose seg litt, og komme seg litt selv også. Ja, hvem vet, kanskje sitter den raskere nå😅 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen var over igår, på dag 5, så godt! Og snart eggløsning, pleier å ha det rundt dag 13 eller 14, som jeg kan kjenne selv iallfall, det vil nå vise seg på testene denne syklusen da, begynner testingen etter el på dag 12. 

Har tenkt litt i det siste og jeg vil veldig gjerne fortsatt bli gravid og ha et barn til, Men de siste dagene så må jeg innrømme at jeg har tenkt «hvor fint bare vi tre faktisk har det» jeg har tenkt hva om vi ikke får det like fint med en til🤭 hadde aldri ville bytta ut barnet om vi får en til. Men er lov å tenke litt sånn før det skjer. Også har jeg tenkt «gjør vi det rette med å få en til» jeg har faktisk begynt å tenke litt. Elsker babyer og små barn, men det er også slitsomt og man er konstant trøtt... kjenner jeg faktisk gruver meg litt til en evt babytid igjen, selv om det er koselig også, men nå har jeg tross alt et barn til å ta meg av. Og det mens jeg er gravid og skikkelig kvalm også.. kjenner mer og mer negative tanker på det å få et til. Men igjen så har vi snakket om at baby og små barns tiden varer så kort. Og ting blir bedre, og da er det jo supert å ha fått to barn. Tror jeg kommer til å angre om vi velger å ikke få et til også. Men blir nesten litt kvalm av å tenke på hvor slitsomt alt blir.. graviditet og tiden etter 😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Love90 skrev:

de siste dagene så må jeg innrømme at jeg har tenkt «hvor fint bare vi tre faktisk har det» jeg har tenkt hva om vi ikke får det like fint med en til🤭 hadde aldri ville bytta ut barnet om vi får en til. Men er lov å tenke litt sånn før det skjer.

Sånn tenkte jeg også. Vi hadde jo vært en familie bare oss tre i over 6 år, og selv om babyen da i magen var veldig ønsket så fikk jeg litt panikk mot slutten av svangerskapet. Hva om alt blir ødelagt? Vi har jo så fin familie! Kan jeg elske et nytt barn like mye som jeg allerede gjør med nr.1? Men det var helt ubegrunnet frykt. Hjertet mitt ble dobbelt så stort, og familien ble bare enda bedre. Spesielt med tanke på søskenkjærligheten som vokste. Ironisk nok hadde jeg mye av de samme tankene da nr. 3 skulle komme! :icon_lol: Klart man er vant med den familien man er! Men livet består av forandringer, og disse her er heldigvis av den gode sorten ♥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Amatariel skrev:

Sånn tenkte jeg også. Vi hadde jo vært en familie bare oss tre i over 6 år, og selv om babyen da i magen var veldig ønsket så fikk jeg litt panikk mot slutten av svangerskapet. Hva om alt blir ødelagt? Vi har jo så fin familie! Kan jeg elske et nytt barn like mye som jeg allerede gjør med nr.1? Men det var helt ubegrunnet frykt. Hjertet mitt ble dobbelt så stort, og familien ble bare enda bedre. Spesielt med tanke på søskenkjærligheten som vokste. Ironisk nok hadde jeg mye av de samme tankene da nr. 3 skulle komme! :icon_lol: Klart man er vant med den familien man er! Men livet består av forandringer, og disse her er heldigvis av den gode sorten ♥

Så fint å høre at det ikke er bare meg som tenker sånn. Og godt å høre at ting ble veldig fint med en til også, og det tror jeg jo også, hvis ikke så hadde jeg ikke turt å få et til. Blir så bra når det 2. Barnet kommer😊 og sånne forsndringer i livet er jo virkelig de de gode som du skriver 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 7 i syklusen. Har brukt en sånn syklus app siden sist vi var prøvere, og har vel fortsatte å brukt den etter sist graviditet for å holde styr over når jeg skal ha mensen. Jeg har sett over appen nå, og mensen min er sykt presis hver mnd😅 er annenhver mnd med 27 og 28 dagers syklus. Vil tro det er fordi jeg slipper annenhver mnd egg fra hver eggstokk og da blir det annenhver mnd syklusen varer en dag lengre. Fasinerende 😅 da vil jeg tro at eggløsningen er på dag 13 og 14 annenhver mnd 😊 jeg har ikke gått på noe prevensjon siden sist graviditet så er veldig godt å slippe å tenke på at syklusen skal komme til rette etter prevensjons slutt, vi har brukt kondom bare, utrolig kjedelig i lengden det, etter nr to nå så blir det nok spiral. 

har ingen god følelse for at det skal klaffe denne mnd, har vært utrolig mye sliten og kvalm. Så tviler på at kroppen min gidder å prioritere en graviditet. Håper bare ikke jeg har noe mangel på noe vitaminer ettersom formen er som den er. Får fort jern mangel osv. Har bestilt meg legetime for å ta en blodprøve sjekk for alt ettersom vi prøver, så vil jeg at ting er på stell med kropp og helse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult med så presis syklus - det er jo skikkelig deilig når man først er prøver da! 

Kjedelig at du er i dårlig form, men det kan kanskje bedre seg om kort tid. Uansett så er det ikke til hinder for å bli gravid! Jeg ble gravid en gang jeg lå nedsylta i forkjølelse og feber. Hadde også lest at kroppen prioriterte å bli kvitt sykdom, så jeg hadde null tro på graviditet. Temmelig sjokk når det viste seg at det gikk likevel :lol: Krysser fingrene for EL på deg om ca. èn uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Amatariel skrev:

Kult med så presis syklus - det er jo skikkelig deilig når man først er prøver da! 

Kjedelig at du er i dårlig form, men det kan kanskje bedre seg om kort tid. Uansett så er det ikke til hinder for å bli gravid! Jeg ble gravid en gang jeg lå nedsylta i forkjølelse og feber. Hadde også lest at kroppen prioriterte å bli kvitt sykdom, så jeg hadde null tro på graviditet. Temmelig sjokk når det viste seg at det gikk likevel :lol: Krysser fingrene for EL på deg om ca. èn uke!

Åå, ble du? Kanskje er det håp alikevell da, for denne syklusen 🤩 

synes det er litt rart, pleier å ha sykt mye eggløsningsslim i 3 dager, 2 dager før eggløsning og den dagen den er. Forrige mnd da vi begynte prøvingen var det så lite slim 😑 Føler at når vi begynner prøvingen så skal kroppen gjøre alt den kan for at det ikke skal gå😅 så spent på om jeg får mye eggløsningslim denne syklusen. Var så irriterende sist mnd. Etter sist fødsel så har jeg hatt eggløsningslim med litt blod, og det skal visst være tegn på superfruktbarhet, har jeg lest. Hadde ikke blod i det før graviditet, og sist mnd da... er jo så typisk når vi begynner prøvingen så endrer det seg 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 10 idag, første dag med masse eggløsningsslim😃 ble så glad da jeg så det ettersom det var veldig lite slim sist syklus.. var brunt i slimet. Hvorfor det tro? Noen som vet? Har opplevd lyserosa i slimet, men det pleier å være den dagen jeg har eggløsning. Jeg pleier å ha eggløsningsslim i 3 dager.. så har aldri opplevd brunt/rosa blod i slimet så tidlig.. hva kan det være? 
 

i går hentet mannen posten, og da hadde selvfølgelig de tidlig testene kommet som jeg bestilte... hadde egentlig lovet han å ikke ta helt av på den testinga som sist.. ble litt oppslukt i det, så han ble litt skuffet over at jeg skulle begynne med den testinga igjen da vi egentlig ble enige om å ta det som det kommer, ikke tenke så my på det og teste hvis mensen ikke skulle komme... men det er veldig vanskelig, og kanskje mye enklere for han.. også synes jeg faktisk det er tristere å vente på at mensen kommer istede for å få negativ test og vite det på forhånd. Så må jeg jo ærlig innrømme at det er en spenning i det å teste å synse strekene 😬 

 

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er VELDIG enig med deg ang. det med testene. Mannen min er helt lik! Da vi bestemte oss i vår for å bli prøvere var det jeg som helt klart var mest på. Han hadde egentlig tenkt vi var ferdige... men jeg fikk han til å innse at vi ville prøve på èn til da. Men han sa klart i fra at han ikke orket mye styr. Og med det mener han en testegal frue som lar seg oppsluke helt i prøvingen :rolleyes: Jeg lovte han det, men innså raskt at jeg ikke klarer å være prøver uten å gå 100% inn for det. I allefall ikke når jeg føler vi har dårlig tid... Så her har testing foregått i skjul. Han ante ikke at jeg hadde EL-testet, da han ikke går i badskapet mitt og ser. Kom ikke testene dine i en anonym forsendelse. Det gjør mine, veldig greit syns jeg. Jeg har tatt syklusmedisin også, men mannen min har bare trodd det har vært vitaminer. Er ikke alt de trenger å vite, tenker jeg. Når de først ikke vil, mener jeg. 

Har ikke EL-slim selv, men har hørt at det kan komme en del farge i det ja. Ville ikke vært så bekymret. Slimhinnene oppfører seg forskjellig, og da kan det nok komme både lyserosa og brunt noen ganger uten at det er av nevneverdig betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Amatariel skrev:

Jeg er VELDIG enig med deg ang. det med testene. Mannen min er helt lik! Da vi bestemte oss i vår for å bli prøvere var det jeg som helt klart var mest på. Han hadde egentlig tenkt vi var ferdige... men jeg fikk han til å innse at vi ville prøve på èn til da. Men han sa klart i fra at han ikke orket mye styr. Og med det mener han en testegal frue som lar seg oppsluke helt i prøvingen :rolleyes: Jeg lovte han det, men innså raskt at jeg ikke klarer å være prøver uten å gå 100% inn for det. I allefall ikke når jeg føler vi har dårlig tid... Så her har testing foregått i skjul. Han ante ikke at jeg hadde EL-testet, da han ikke går i badskapet mitt og ser. Kom ikke testene dine i en anonym forsendelse. Det gjør mine, veldig greit syns jeg. Jeg har tatt syklusmedisin også, men mannen min har bare trodd det har vært vitaminer. Er ikke alt de trenger å vite, tenker jeg. Når de først ikke vil, mener jeg. 

Har ikke EL-slim selv, men har hørt at det kan komme en del farge i det ja. Ville ikke vært så bekymret. Slimhinnene oppfører seg forskjellig, og da kan det nok komme både lyserosa og brunt noen ganger uten at det er av nevneverdig betydning.

Ja, det er nok jeg også som er mest ivrig på et barn til. Han er med på en til men det er jo fordi jeg har overbevist han om at det blir bra med to også😅 så vi også ble enige om å droppe å teste etter el og etter hcg😬 men det synes jeg er sykt vanskelig. Jeg må vite når jeg har el for å ha kontroll osv. Jeg skjønner ikke hvordan andre prøvere klarer å ikke teste etter el og teste om man er gravid. Jeg er for nysgjerrig og liker å ha kontrollen 😅 trodde jeg klarte det. Men nå i pp2 så klarte jeg ikke å holde meg mer 🤭 Så godt vi er flere så det ikke bare er meg som blir litt oppslukt i dpo land😅 føler nesten den oppsluktheten kan ødelegge fruktbarheten min, håper ikke det, for skal innrømme at jeg tenker mye på å bli gravid i dpo land.. 

joda, det står ikke hva det er på post kortet, men mannen hadde åpna opp, vi er ikke så nøye på om at den andre ikke skal åpne posten osv. Men jeg sa bare at jeg bare må få teste fordi jeg må ha styringen selv, men at han ikke trenger å ha noe med det å gjøre før jeg er gravid og tar en digital test😊 så den dagen jeg forhåpentligvis er gravid så skal jeg kjøpe digital test å vise han og helst kanskje dagen før TR eller samme dag så jeg er helt sikker.. vil ikke utsette han for spekulasjoner og venting på at ting er sikkert da han ikke har valgt det selv. 

Okei, får håpe det brune bare er helt uskyldig😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja helt enig. Jeg blir MYE mer urolig og stresset dersom jeg ikke vet. Jeg er nødt til å ha kontroll i prøvingen. Så at jeg tester etter EL og hcg i skjul er egentlig en fordel - både for meg og for han. De mannfolka bare skjønner det ikke ;) Og ja - det er veldig koselig å vise mannen en digital test! De må se det med bokstaver de! Jeg skjønte i hele tre dager at jeg nok var gravid, da det kom svake streker på stimler. Men dèt var ikke noe å vise min mann nei. Mye bedre å ta en digital test når jeg var sikker på at den ville slå ut og vise han den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så enig! De kommer aldri til å forstå hvorfor vi må teste å ha kontroll😅 mannen min også må se at det står gravid på en test🤭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Da nærmer det seg el 😎 tipper den er positiv imorgen tidlig eller imorgen ettermiddag. Men skal teste i ettermiddag for sikkerhetsskyld😊 skal ha beina høyt opp etter sex i disse dager. 

den mnd jeg ble gravid sist, da vi hadde brukt 2 år så hadde jeg beina opp imot veggen, lå sånn i 20 min før jeg gikk på do, og da ble jeg gravid.. også hadde vi ikke sex på tre dager før den dagen jeg hadde positiv el test, så det skal vi også gjøre nå🤞🏻 Spare opp litt sædceller de dagene før det gjelder🤭 eneste jeg blir er litt stressa, hvis jeg får positiv el test imorgen tidlig, og vi ikke har sex før på kvelden så føler jeg at vi er litt sein ut😛 men vi gjorde det sist jeg ble gravide, spare opp noen dager før det gjelder, så derfor vil jeg prøve å gjøre det samme denne gangen, også hadde vi sex dagen etter positiv test itilegg sist. Så det gjør vi også denne gangen. Jeg har veldig lyst til å få dette til denne mnd, for da blir det termin i mai. Jeg er ikke så gira på å gå gravid på sommeren.. så håper virkelig at den sitter denne mnd.. også etter sommeren blir det jo litt sent på året igjen.. liker best om det skjer nå så vi rekker vår baby! Krysser fingrene 🤞🏻

AC42C51A-9625-4B5B-A852-77D7A50248AC.jpeg

Endret av Love90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...