Gå til innhold

Dere som har en gutt og en jente, og venter nr tre. Hva slags kjønn ønsker dere dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gud som jeg hater slike spørsmål... men la gå. Jeg ønsker meg et FRISKT barn. Samme faen om det er gutt eller jente. FOlk som får barn og HÅPER at det blir enten gutt eller jente, får barn på feil permisser.

Anonymkode: 502db...0fd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud, må jo være lov til å ønske seg et kjønn uten at det er noe galt i det. Jeg ønsket meg alltid en av hver. Først og fremst at dem var friske🙏🏽
 

Og uansett kjønn, hadde jeg vært lykkelig ! 
 

Svar til spørsmålet: 

 

Jeg har en av hver, og det hadde faktisk vært det samma, men denne gangen ville jeg ikke visst på forhånd 😅

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gud som jeg hater slike spørsmål... men la gå. Jeg ønsker meg et FRISKT barn. Samme faen om det er gutt eller jente. FOlk som får barn og HÅPER at det blir enten gutt eller jente, får barn på feil permisser.

Anonymkode: 502db...0fd

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ventet nr. 3, ønsket jeg meg bittelitt en gutt. Dette var fordi jeg ville oppkalle han etter et familiemedlem som nylig hadde gått bort, og fordi jeg "hadde det på følelsen". Viste seg å være feil, og jeg fikk min andre jente. Ingen skuffelse å finne noe sted i kroppen, var bare takknemlig fordi jeg for tredje gang var så heldig å få et friskt barn.

Anonymkode: fcf95...6e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egentlig det samme..

Kanskje litt mer mot gutt , siden han  minste er gutt og de blir nærme i alder. Og jeg får mer panikk over å ha ei jente i ungdomsårene,  er såå mange flere bekymringer som kommer med jenter på fester osv. enn med gutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gud som jeg hater slike spørsmål... men la gå. Jeg ønsker meg et FRISKT barn. Samme faen om det er gutt eller jente. FOlk som får barn og HÅPER at det blir enten gutt eller jente, får barn på feil permisser.

Anonymkode: 502db...0fd


Får håpe du ikke får et sykt barn da.. For det er også en risiko ved å få barn...

Anonymkode: 0f027...40b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutt. Jeg trives bedre som guttemamma. Vet ikke hvorfor, men slik er det for meg.

Anonymkode: e359d...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsket meg gutt (og fikk dét). Men det var kun fordi som hun over her sa, jeg hadde et ubrukt guttenavn som jeg veldig gjerne ønsket å bruke 😃

Anonymkode: 895b1...cb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr 3 ville vi ikke vite kjønn før fødselen. Vi håpte litt på gutt, pga et ubrukt oppkallingsnavn. Men ble jo selvfølgelig ufattelig lykkelig over å få ei jente. 

Anonymkode: 93f86...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter nummer 3 straks og ønsket oss opprinnelig en jente. 
Jeg har en gutt og en jente fra før og mannen har en gutt.

Men vi får en gutt å nå er det bare stas🤩

Anonymkode: f5730...b94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kanskje ikke uttale meg da jeg har to jenter fra før og venter gutt nå! Men jeg har allikevel en god tanke om dette!

Da jeg ventet barn nr to ønsket jeg på vegner av datteren min en jente til, da de ville være nær i alder og ha stor glede av hverandre! Og jaggu har de virkelig hatt det og har et utrolig nært forhold i dag! Praktisk mtp arv av klær og ting og tang, og jeg ser forskjellen på ferier etc. Fordelen ved å ha to av samme kjønn, interesser og samhold osv.

Selv er jeg vokst opp med en eldre bror, i nær alder, og vi var jo ikke i nærheten like mye sammen! Helt naturlig det! Alltid ønsket meg en søster og fikk aldri det. Er selvsagt kjempeglad i storebror:)

Hadde jeg hatt jente og gutt fra før, hadde jeg nok ønsket meg samme kjønn som den sistfødte så de hadde mest mulig glede i hverandre da de jo hadde vært nærmest i alder!

Og som kvinne må jeg jo bare egoistisk kunne si at en datter på sikt, antagelig (vet ikke, men ser jo på mamma og meg, mormor osv) har et nærmere forhold til en datter. Ser for meg når jeg blir pensjonist og skrøpelig. En datter som kan hjelpe meg med innkjøp av julegaver, blomster, gardiner og alt slikt dill som skal til. Ser dette veldig godt allerede nå. Jeg og mamma finner jo støtt og stadig på ting sammen, mens bror ikke er med på disse tingene i samme grad!

Ser derimot også at feks bestemor har masse god hjelp i sønnene sine; ved, bil, gårdsplass osv osv. 

OG så er det jo så sant;

En sønn er en sønn til han finner sin viv, en datter er en datter HELE sitt liv ❤️ 

Alt i alt - sunne friske flotte barn er det viktigste!

Det tror jeg alle føler og tenker:)

Anonymkode: da229...de6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat

OG så er det jo så sant;

En sønn er en sønn til han finner sin viv, en datter er en datter HELE sitt liv ❤️ 

Dette er jo ikke noen universell sannhet. Jeg (kvinne) har ikke noe nært forhold til moren min, mens mannen min snakker med moren sin hver dag. Denne varianten er heller ikke uvanlig blant vennene våre. 

Anonymkode: 6d7b3...fd0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo ikke noen universell sannhet. Jeg (kvinne) har ikke noe nært forhold til moren min, mens mannen min snakker med moren sin hver dag. Denne varianten er heller ikke uvanlig blant vennene våre. 

Anonymkode: 6d7b3...fd0

Absolutt og du har helt rett:) varierer selvsagt, men er nok ganske beskrivende for veldig, veldig mange. Kunne se for meg noen ville reagere på den, men var absolutt ikke sort hvitt ment. Et gammelt ordtak med mye sannhet i bare, ikke gjeldende:)

Anonymkode: da229...de6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg at både jente og gutt, og venter nummer 3 nå. Har ingen ønsker, kjønn er helt irrelevant, man elsker de like høyt uansett. 

Anonymkode: e2435...94c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...