Gå til innhold

Utendørsbryllup med 100 gjester neste helg - ville du dratt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo for sent å avlyse uten å fremstå som en drittsekk, men du burde jo ikke ha sagt ja i utgangspunktet (eller hvis du takket ja før mars, så har du hatt god tid å avlyse før noen dager før!)

 

Anonymkode: 9c07a...fbc

Det er aldri for sent å avlyse når vi er i den situasjonen som vi er i!

Anonymkode: a4653...5ac

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 minutter siden, Marigrete skrev:

Min første tanke er at dette er tull. Hvis dette er seriøst- ville absolutt ikke dratt. Med den stigende smittetrenden vi ser nå så hadde jeg skjemtes herfra og til evigheten hvis jeg hadde dratt i bryllup selv med over 30 stk.

Dette er nok ikke tull, dessverre. Jeg ble selv nylig invitert til et bryllup med litt over 100 gjester. Takket selvsagt nei.

Anonymkode: 5a139...bab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marigrete skrev:

Fremstår mer som en drittsekk ved å dra- min mening.

Åja, du synes ikke det hadde vært mindre drittsekk å gidde å si i fra for noen uker siden i stedet for noen få dager før? Er ikke som om pandemien har oppstått i løpet av siste dagene...

Anonymkode: 9c07a...fbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudeparet burde ha vett nok til å avlyse. 

Anonymkode: 04e90...9ec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er aldri for sent å avlyse når vi er i den situasjonen som vi er i!

Anonymkode: a4653...5ac

Situasjonen med omtrent null smitte?😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åja, du synes ikke det hadde vært mindre drittsekk å gidde å si i fra for noen uker siden i stedet for noen få dager før? Er ikke som om pandemien har oppstått i løpet av siste dagene...

Anonymkode: 9c07a...fbc

Er jo ingen vits å tenke at man burde/skulle ha sagt fra tidligere. Får jo ikke gjort noe med akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såfremt brudeparet gjør en skikkelig jobb med smittevern. Det betyr mulighet for 1m avstand, samt plassere folk som bor sammen sammen og større avstand mellom andre. 

Så hadde jeg nok reist hjem når stemningen ble høyere og smittevernet lavere utover kvelden.


Men jeg synes alle som arrangerer sammenkomster nå bør informere i forkant hvordan de planlegger å ivareta smittevern. Det kan du gjerne etterspørre hos brudeparet, Ts. 

Anonymkode: 308a1...414

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for mange svar!

Ser at man må ha en ansvarlig arrangør ved slike arrangement, nøyaktig hva vil det si? Noen som vet? Som jeg kan se, er det brudeparet selv som arrangerer og de kommer ikke til å være edrue. Det er ikke catering el tilknyttet, kun privatpersoner/bekjente som står for maten. 

Anonymkode: 5160d...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at det er utendørs, kan man anta at det er mulig å holde avstand om man ønsker? 

Jeg ville nok dratt, men dratt hjem om jeg så at folk ikke overholdt reglene. Jeg hadde sagt høflig ifra om noen kom for nært, og håndhilsen og klemming (!) er selvsagt ikke greit. 

Men altså, kan jeg ta buss til jobb og så sitte på jobb i åpent landskap, med omtrent 100 kollegaer i samme hangar, innendørs, så tenker jeg at et bryllup utendørs er helt greit.. 

Anonymkode: c1ef0...6ba

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei og takk for mange svar!

Ser at man må ha en ansvarlig arrangør ved slike arrangement, nøyaktig hva vil det si? Noen som vet? Som jeg kan se, er det brudeparet selv som arrangerer og de kommer ikke til å være edrue. Det er ikke catering el tilknyttet, kun privatpersoner/bekjente som står for maten. 

Anonymkode: 5160d...9ca

Jeg ville ikke dratt med mindre de kom med en oppdatering om den store dagen med informasjon om hvordan de har tenkt å håndtere smittetiltakene ellers virker det useriøst mtp smittefaren 

Anonymkode: 146fa...4b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo for sent å avlyse uten å fremstå som en drittsekk, men du burde jo ikke ha sagt ja i utgangspunktet (eller hvis du takket ja før mars, så har du hatt god tid å avlyse før noen dager før!)

 

Anonymkode: 9c07a...fbc

Det er jo ikke for sent om folk avlyser pga den nåværende smittesituasjonen. Den siste tiden har coronatilfeller økt betydelig på grunn av private fester og sammenkomster i Moss, Sarpsborg, Oslo, Bergen og Askim.

Nei jeg ville ikke dratt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg ville ikke dratt. Jeg har valgt å dra i dåpen til min nevø fordi min søster valgte å kun invitere søsken og foreldre så vi blir nok max 15-20 voksne og 5 barn. Og med tanke på at vi alle er ekstremt forsiktige i dagliglivet fordi 5-6 av oss er i risikogruppen, så anser jeg det som trygt. 
 

Bortsett fra det så ville jeg aldri gått i større selskap. 

Anonymkode: 0f17c...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Marigrete skrev:

Min første tanke er at dette er tull. Hvis dette er seriøst- ville absolutt ikke dratt. Med den stigende smittetrenden vi ser nå så hadde jeg skjemtes herfra og til evigheten hvis jeg hadde dratt i bryllup selv med over 30 stk.

Jeg tror ikke det er tull, ser stadig vekk folk i min feed som er i bryllup nå, med mange gjester og 0 avstand. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker bryllupp og har hatt Korona så hadde selvfølgelig dratt.

Anonymkode: 8dd01...60f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elsker bryllupp og har hatt Korona så hadde selvfølgelig dratt.

Anonymkode: 8dd01...60f

Hva om du får korona igjen?

Anonymkode: 5a139...bab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...