Gå til innhold

Hvordan kan denne lista om norske kvinner på topp stemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.dailymail.co.uk/femail/article-8012643/Irish-men-German-women-ugliest-world.html

 

Jeg ble mildt sagt overrasket... For det første... hvem lager slike lister haha!

og for det andre, Fordi jeg er ikke spesielt pen, men ser at norske kvinner gjorde det bedre enn kvinner fra andre land her... Og det er veldig sjokkerende for meg! Fordi vi får ofte høre at vi ikke er pene her, mens alle de pene kvinnene er fra Russland og Italia osv er veldig pene...

Som jo, jeg er enige at dem er pene befolkningen og kler seg bra, i motsetning til oss som gjerne kler oss mer i treningsklær daglig osv...

 

generalisering er uansett dumt ja, men var jo litt rart dette her.

Anonymkode: 07525...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men spm er da: HVorfor er ikke norske menn like høyt oppe? Jeg synes dette er rart at dailymail publiserer noe så generaliserende... Er ikke dette en stor avis?

Anonymkode: 07525...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe nytt at skandinaviske kvinner blir rangert blant de mest attraktive menneskene på hele planeten? Den skandinaviske skjønnheten er verdensberømt.

Anonymkode: ee356...8b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke noe nytt at skandinaviske kvinner blir rangert blant de mest attraktive menneskene på hele planeten? Den skandinaviske skjønnheten er verdensberømt.

Anonymkode: ee356...8b0

Jo det er det? Får jo ofte høre hvor svære vi er her og blabla... Ikke feminine nok kledd osv...

 

Mens i Brasill kler damene seg veldig feminine lol... Man kan vel ikke stole på noe av slike artikler, alt blir bare biased uansett.

Anonymkode: 07525...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Catalina Culès skrev:

Slike kåringer er ingenting annet enn patetiske.

Enig, synes det er rart at Englands største avis publiserer sånt...

Tror ihvertfall Dailymail er det?

Anonymkode: 07525...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er det? Får jo ofte høre hvor svære vi er her og blabla... Ikke feminine nok kledd osv...

Merkelig. Det var nytt for meg. Det må være her på Kvinneguiden, og så må det gjelde den lille prosentandelen norske kvinner som ikke kommer inn på beautifulpeople.com.

Anonymkode: ee356...8b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Merkelig. Det var nytt for meg. Det må være her på Kvinneguiden, og så må det gjelde den lille prosentandelen norske kvinner som ikke kommer inn på beautifulpeople.com.

Anonymkode: ee356...8b0

Ja Du må være ny her... mange av mennene her klarer bare ikke la være å skrive hvor stygge norske kvinner er sammenlignet med resten av verden...

Men men, sånn er det... folk liker til syvende og sist forskjellige ting så...  Men er det ikke frekt av en avis å publiserer slikt? Dette var i 2020 også, så ikke mange år siden...

Det virker bare frekt å skrive at nasjonaliteter er pene og stygge. Jaja.

Anonymkode: 07525...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du må være ny her... mange av mennene her klarer bare ikke la være å skrive hvor stygge norske kvinner er sammenlignet med resten av verden...

Ja, jeg er ny her. Men jeg legger jo med en gang merke til hvor mye trolling, sjalusi, drittslenging og nedrakking det er her inne. Et såkalt giftig klima. Hvordan noen kan orke å være her på alvor er meg oppriktig en gåte. Tipset er å være her med en ironisk distanse og kun for underholdning - da blir det moro. Ikke la deg investere eller engasjere, og ikke ta noe personlig.

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker bare frekt å skrive at nasjonaliteter er pene og stygge.

Det er ekstremt generaliserende, men de skriver skamløst alt som genererer klikk, akkurat som norsk media også gjør.

Anonymkode: ee356...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ofte høre at norske kvinner ikke er pent?? Hvor får du høre det egentlig?

Da jeg var ungdom hørte vi alltid at svenske kvinner var verdens vakreste med norske på god 2 plass. Det var en vedtatt sannhet  

Jeg syns fremdeles det, for folk fra Norden ser faktisk freshere ut enn mange andre. Pen hud og klare øyne osv 🙂 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er ny her. Men jeg legger jo med en gang merke til hvor mye trolling, sjalusi, drittslenging og nedrakking det er her inne. Et såkalt giftig klima. Hvordan noen kan orke å være her på alvor er meg oppriktig en gåte. Tipset er å være her med en ironisk distanse og kun for underholdning - da blir det moro. Ikke la deg investere eller engasjere, og ikke ta noe personlig.

 

Det er ekstremt generaliserende, men de skriver skamløst alt som genererer klikk, akkurat som norsk media også gjør.

Anonymkode: ee356...8b0

Du kan ikke sammenlikne norsk media og engelsk. Engelsk presse er den verste av alle! Norsk presse er snille! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SoWhat? skrev:

Får du ofte høre at norske kvinner ikke er pent?? Hvor får du høre det egentlig?

Da jeg var ungdom hørte vi alltid at svenske kvinner var verdens vakreste med norske på god 2 plass. Det var en vedtatt sannhet  

Jeg syns fremdeles det, for folk fra Norden ser faktisk freshere ut enn mange andre. Pen hud og klare øyne osv 🙂 

Nei, har alltid hørt at italienske og franske kvinner er de peneste, det sier dem i filmer osv XD  tror uansett ikke at det er så stor forskjell, bortsett fra hvordan folk kler seg. Italia og Frankrike har jo lenge vært i moteindustrien. Nordmenn kledde seg kanskje litt trasigere før, enn i 2020... Jeg husker moten var veldig dårlig på begynnelsen av 2000... ikke at det betyr så mye men..

Men sånn er det...

Anonymkode: 07525...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Du kan ikke sammenlikne norsk media og engelsk. Engelsk presse er den verste av alle! Norsk presse er snille! 

Vi har det i Norge også. Forskjellen er bare at i Norge kaller vi det ukeblader og magasiner, mens i England printes det på knusktørt papir og kaller seg aviser. Men grensene viskes ut også her til lands. De aller fleste store avisene blir bare mer og mer tabloide og clickbaity.

Anonymkode: ee356...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er ny her. Men jeg legger jo med en gang merke til hvor mye trolling, sjalusi, drittslenging og nedrakking det er her inne. Et såkalt giftig klima. Hvordan noen kan orke å være her på alvor er meg oppriktig en gåte. Tipset er å være her med en ironisk distanse og kun for underholdning - da blir det moro. Ikke la deg investere eller engasjere, og ikke ta noe personlig.

 

Det er ekstremt generaliserende, men de skriver skamløst alt som genererer klikk, akkurat som norsk media også gjør.

Anonymkode: ee356...8b0

Ja, har dessverre merket at visse aviser i Norge bler og mer som ''tabloids''... og skal bare generere mest mulig clicks...

Synd at det har blitt slik. ingen substans nesten.

 

Er det noen som er her på alvor? De fleste er her for å brenne litt tid, eller å bare prate litt med fremmede... trenger ikke alltid ligge noe dypt bak det nei.

Anonymkode: 07525...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har det i Norge også. Forskjellen er bare at i Norge kaller vi det ukeblader og magasiner, mens i England printes det på knusktørt papir og kaller seg aviser. Men grensene viskes ut også her til lands. De aller fleste store avisene blir bare mer og mer tabloide og clickbaity.

Anonymkode: ee356...8b0

Jo, men her er det ikke noen som skriver så ufordelaktig om noen. Vær varsom-plakaten tror jeg de fleste holder seg til.  Den verste er vel Resett. Den nettsiden skiller seg ut. Ellers syns jeg norske aviser og kanskje svenske? Er snille altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som er her på alvor?

Leser stadig folk som klager over hvor støtt, skuffet, sint, provosert og/eller lei seg noen har blitt av å lese/diskutere her inne. Hvis dette også bare er en del av skuespilleriet så er det jo bare flott, men jeg frykter at mange faktisk er personlig og emosjonelt investert i diskusjonene her inne. 

Anonymkode: ee356...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Jo, men her er det ikke noen som skriver så ufordelaktig om noen.

Jeg er ikke uenig med deg. Britene har alltid vært noen hakk verre enn oss. Men med tempoet norsk media kjører så frykter jeg det ikke tar lang tid før vi tar dem igjen.

Anonymkode: ee356...8b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Jo, men her er det ikke noen som skriver så ufordelaktig om noen. Vær varsom-plakaten tror jeg de fleste holder seg til.  Den verste er vel Resett. Den nettsiden skiller seg ut. Ellers syns jeg norske aviser og kanskje svenske? Er snille altså

Må nok være litt uenig med svenske aviser... De fremmer jo bare en type synspunkt, og det virker som de journalistene alle kjenner hverandre og får litt sånn ''elitisk'' følelse av å lese avisene dems... Lite variasjon i synspuntker altså...

Anonymkode: 07525...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Leser stadig folk som klager over hvor støtt, skuffet, sint, provosert og/eller lei seg noen har blitt av å lese/diskutere her inne. Hvis dette også bare er en del av skuespilleriet så er det jo bare flott, men jeg frykter at mange faktisk er personlig og emosjonelt investert i diskusjonene her inne. 

Anonymkode: ee356...8b0

Vel... KG er kanskje noe av den eneste sosialkontakten noen har i daglige liv...

Men jeg mente ikke at det er noe galt å være her, men tror man må være litt hardhudet for å lese alt her... ?

Anonymkode: 07525...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke noe merkelig i det. Vi er et rikt land der de fleste har tilgang til et godt kosthold og frisk luft. Det gjør at vi jevnt over ser sunne, friske og naturlige ut.

Anonymkode: 07032...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...