Gå til innhold

Føde på Ahus, Ullevål, Bærum eller Riksen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor slik at jeg kan velge mellom disse 4. Kunne sikkert født på Kalnes også, men slik jeg husker riene sist gang er jeg ikke gira på å sitte så lenge i bil.

Fødte på Ahus sist, men jeg har blandede følelser fra den gangen og vet ikke hva jeg skal søke nå. Noen som har gode råd og erfaringer det er verdt å få med seg? Hvor fødte du? 

Anonymkode: 45e38...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil i hvert fall fraråde Ullevål. Der får man virkelig «samlebåndfølelsen». Jeg har født der og på Bærum. Bærum er mye hyggeligere synes jeg. Men det blir vel litt smak og behag og forskjellig hver gang.

Anonymkode: a51df...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født på Ahus i vinter. Veldig grei opplevelse. Har også født en annen plass i Norge. Følte begge plasser at de som jobbet der var pø jobb, men det er de jo ;) fødsel er kun romantisk for foreldrene, apparatet rundt har en mer mekanisk tilnærming.

Anonymkode: 2a08b...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har født tre ganger på Ullevål og har hatt superfine opplevelser. Kompetent og hyggelig personale, og veldig fint at man kan bo med pappaen på barselhotellet!

Anonymkode: 4f9c7...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha lystgass så kan du ikke være på Ullevål, de har ikke

Anonymkode: fdbe4...2d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke fornøyd med AHUS så for meg blir det Kalnes denne gangen. Kjører gjerne litt ekstra for å være sikret enerom og seng til far.

Anonymkode: 88c2f...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde fine opplevelser begge gangene jeg fødte på Bærum.

Anonymkode: 1e3bc...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten. Siden du nevner Kalnes som en mulighet regner jeg med at du bor i Oslo øst eller Oppegård eller noe sånt. Husk på at andre fødselen som regel går sinnssykt fort - så ikke velg et sykehus langt unna. Jeg rakk så vidt å komme inn døra på Ullevål med nr 2, hadde 4 cm åpning, så gikk vannet og når jeg kom opp med heisen 2 min etterpå var det full åpning og tid for å trykke ut barnet. Veldig mange jeg kjenner hadde samme opplevelse av styrtfødsel med andre barnet sitt (og litt lengre/mer kontrollert med nr 3). Nr 1 brukte jeg flere dager på, og så 15 timer på sykehuset, nr 2 sa omtrent bare plopp.

Ville derfor IKKE gått for Bærum om du bor på andre siden av byen, da havner du gjerne i kø enten inn til Oslo eller ut på andre siden.

Anonymkode: 4f9c7...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

nr 2 sa omtrent bare plopp.

Her også 😆 8 cm ved ankomst sykehuset, som var 30 min etter riene startet

Anonymkode: 2a08b...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig god erfaring med Ullevål ABC.

Anonymkode: 3cd17...3a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte tvillinger på Ullevål i februar og hadde en veldig fin opplevelse med mange flinke og gode jordmødre, leger og barnepleiere. 

Anonymkode: f0fbd...dd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også veldig god erfaring fra Ullevål, dyktige og tilstedeværende jordmødre, god hjelp på barselhotellet, rolig stemning hele veien. Hadde ikke noen samlebånd følelse i det hele tatt. Hvis det betyr noe for valget så har de ikke lystgass på Ullevål, og ikke hotell på Riksen så far får sjeldent mulighet til å overnatte. 

Anonymkode: aa327...454

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Født på Ahus og ville gjort det igjen. De har både familierom (hvis det mor og barn er frisk etter fødsel) og lystgass. :) 

Anonymkode: 1ffb3...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...