Gå til innhold

Litt oppgitt nå.. det hjelper jo ikke at myndighetene imorgen bare kommer med ANBEFALING om munnbind...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, Hatsumomo skrev:

Når temmelig mange går rundt uten symptomer så er det et vesentlig poeng at dette burde bli påbudt.

Er det påbud om noe så er nordmenn utrolig flinke til å føye seg, ellers not so much.

Også plukker de med fingrene under munnbindet fordi det klør, samtidig som de rett etterpå åpner døra til melken i butikken, og rett etterpå tar på alle brødene og avslutter med å taste på betalingsterminalen.... 

Mye bedre å passe pånseg selv, så går det som regel bra! 

Anonymkode: bf8a6...26e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Også plukker de med fingrene under munnbindet fordi det klør, samtidig som de rett etterpå åpner døra til melken i butikken, og rett etterpå tar på alle brødene og avslutter med å taste på betalingsterminalen...

Skulle fader tro at dere tror at det på ha på munnbind er den største IQ testen ever, jeg blir helt flau av dere som snakker slik!

Når jeg har munnbindet på så blir jeg så bevisst på at jeg har noe midt i trynet at jeg NETTOPP lar være å fikle med det fordi jeg klarer å ha tanken i hodet om at: "nå har jeg munnbind på meg, så derfor må jeg la være å ta på meg selv i ansiktet fordi dette har blitt påpekt til det ugjenkjennelig i alle mulige former at det skal vi ikke gjøre, at det er umulig å få det ut av hodet mitt".

Jeg har tiltro til at andre også vil tenkte slik.

Endret av Hatsumomo
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten munnbind vil hvertfall høyere utdanning og kollektivtrafikken bli store smittefester. Akkurat nå er det jo mange unge voksne uten symptomer som står for smittetilfellene. Covid19 smitter med stor overvekt gjennom dråper/luft og ikke så mye gjennom kontaktsmitte med berøring i følge forskere så det er åndedrettet, prating og eventuell hosting/nysing som er smitteveien. Alle kan vaske hendene sine grundig eller bruke antibac, men man kan ikke styre lufta man puster inn.

Endret av Frøkensina
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Frøkensina skrev:

Sveinung Stensland i Høyre provoserer meg skikkelig når han sier at munnbind ikke er så dyrt, snakk om arroganse. https://e24.no/naeringsliv/i/50Pd91/prisene-har-skutt-i-vaeret-foreslaar-munnbind-paa-blaa-resept 

– Den beste løsningen er at folk betaler munnbindene selv, det er ikke så dyrt. Og hvis folk ikke hamstrer så kommer nok ikke prisene til å stige så mye heller. Det er en del av dugnaden å ikke hamstre, sier Stensland. 

 

 

Et par-tre tusen i måneden er ikke så dyrt i Høire-verden. Det er jo knapt et par flaske god vin, det har vel alle råd til 🙄

Anonymkode: 10012...ef0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et par-tre tusen i måneden er ikke så dyrt i Høire-verden. Det er jo knapt et par flaske god vin, det har vel alle råd til 🙄

Anonymkode: 10012...ef0


Ja de som ikke har råd til sånt smårusk får skylde seg selv, pandemi-sjmandemi :rolleyes:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en gjeng noen av dere er! 😂😂😂😂

Virker som en må være rakettforsker og multimillionær for å gå med munnbind/ansiktsmaske. Kjøp dere ansiktsmaske som kan brukes flere ganger, ha en liten flaske med håndsprit med dere. Er ikke så vanskelig dette her.

Anonymkode: ca9cd...881

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så mange som syter og griner over munnbind. Det er som om de finner opp problemer som kan oppstå. Det er ubehagelig, det er dyrt, noen kan være allergiske mot ullmasker, det dogger på brillene osv. I Japan så må man faktisk bruke munnbind på skolen når man deler ut skolematen til andre elever, og når man er forsjølet for å unngå å smitte andre og det korona eller ei. Ja, til og med i barnehagen i Japan måtte man bruke munnbind! Når man var forsjøla. Og dette er da barn helt ned til 3år alderen uten å syte. Så hvis barnehagebarn og barneskolebarn i Japan klarer å bruke munnbind uten all klaginga synes jeg voksne nordmenn skal kunne manne seg opp å bruke munnbind i en begrenset periode hvis det blir anbefalt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med familievold, voldtekter og misbruk av barn? Heller ikke viktig? 

Anonymkode: e0f2a...00b

Dette er saker som allerede er høyt prioriterert av politiet og som det brukes masse ressurser på. Det du sier er bare tøys.

Anonymkode: 25dc5...8e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysterikerne kan jo bare bruke munnbind om de ønsker det. I beste fall kan munnbind kanskje redusere sannsynligheten for smitte i enkelte situasjoner. Men, fordi det er så få smittede i Norge og dermed også få slike situasjoner, vil munnbind ha omtrent null effekt på samfunnsnivå. Da blir det helt idiotisk å pålegge folk å bruke penger og tid på slikt tull.

Men, logikk og kritisk tenkning er ikke noe som preger hysterikerne. For dem er munnbind et "synlig tiltak" og dermed viktig. Disse hysterikerne må føle at noe gjøres, slik at angsten ikke tar fullstendig overhånd. Bare så synd at munnbind ser ut til å være helt meningsløse på samfunnsnivå. Japan, Kina, Sør-korea, Singapore, USA, Spania, Frankrike, Tyskland, Belgia osv har alle påbud om bruk av munnbind i mange situasjoner. Likevel har samtlige hatt langt større smitteutbrudd enn Norge (og Danmark).

Anonymkode: f141c...140

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er saker som allerede er høyt prioriterert av politiet og som det brukes masse ressurser på. Det du sier er bare tøys.

Anonymkode: 25dc5...8e9

Hvorfor blir 90 prosent av voldtektssaker henlagt? 

Anonymkode: e0f2a...00b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thyra skrev:

Hvem av oss er det som tilhører overbefolkningen? 

først og fremst de som fremmer det standpunktet om at korona er nyttig for å redusere overbefolkningen er min tanke...

Anonymkode: ac587...434

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh. Eneste positive med corona er at vi har fått en velfortjent pause fra gærningene som vil ofre deler av verdensbefolkningen for miljøet.

Anonymkode: c6a5c...2b1

Jepp, helt enig! Endelig har vi fått litt fri fra miljøidiotene, og det er deilig! Er så sinnsykt drittlei av Greta Thunberg at jeg kunne skutt meg selv! 

Anonymkode: dd3b2...211

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Humle Brumle skrev:

Det er så mange som syter og griner over munnbind. Det er som om de finner opp problemer som kan oppstå. Det er ubehagelig, det er dyrt, noen kan være allergiske mot ullmasker, det dogger på brillene osv. I Japan så må man faktisk bruke munnbind på skolen når man deler ut skolematen til andre elever, og når man er forsjølet for å unngå å smitte andre og det korona eller ei. Ja, til og med i barnehagen i Japan måtte man bruke munnbind! Når man var forsjøla. Og dette er da barn helt ned til 3år alderen uten å syte. Så hvis barnehagebarn og barneskolebarn i Japan klarer å bruke munnbind uten all klaginga synes jeg voksne nordmenn skal kunne manne seg opp å bruke munnbind i en begrenset periode hvis det blir anbefalt! 

I Japan gjør de mye annet også. For eksempel jobber de langt mer enn vi gjør i Norge og har helt andre kjønnsroller. Er dette også ting du vil adoptere til Norge?

Fordi japanere tvinger treåringer til å bære munnbind, behøver det å gjøre munnbind til noe positivt å gjøre i Norge :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Hatsumomo skrev:

Skulle fader tro at dere tror at det på ha på munnbind er den største IQ testen ever, jeg blir helt flau av dere som snakker slik!

Når jeg har munnbindet på så blir jeg så bevisst på at jeg har noe midt i trynet at jeg NETTOPP lar være å fikle med det fordi jeg klarer å ha tanken i hodet om at: "nå har jeg munnbind på meg, så derfor må jeg la være å ta på meg selv i ansiktet fordi dette har blitt påpekt til det ugjenkjennelig i alle mulige former at det skal vi ikke gjøre, at det er umulig å få det ut av hodet mitt".

Jeg har tiltro til at andre også vil tenkte slik.

Det du sier, understøttes av en undersøkelse gjort blant helsepersonell: 

https://www.ucsf.edu/news/2020/07/418086/mask-wearing-reduces-face-touching-among-health-care-providers

«Among a group of 40 health care professionals observed by the study authors, those without masks touched their faces nearly four times as often as those who wore masks, indicating that masks not only are an effective barrier to disease transmission, but also may reduce face-touching, at least among health care professionals»

Anonymkode: 7465f...1d4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hatsumomo skrev:

Når temmelig mange går rundt uten symptomer så er det et vesentlig poeng at dette burde bli påbudt.

Er det påbud om noe så er nordmenn utrolig flinke til å føye seg, ellers not so much.

Dette er et så godt poeng. Jeg tror de fleste faktisk hadde opplevd det som enklere å forholde seg til om det faktisk kom konkrete påbud, ikke bare anbefalinger.

Anonymkode: d2bdf...e7a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hysterikerne kan jo bare bruke munnbind om de ønsker det. I beste fall kan munnbind kanskje redusere sannsynligheten for smitte i enkelte situasjoner. Men, fordi det er så få smittede i Norge og dermed også få slike situasjoner, vil munnbind ha omtrent null effekt på samfunnsnivå. Da blir det helt idiotisk å pålegge folk å bruke penger og tid på slikt tull.

Men, logikk og kritisk tenkning er ikke noe som preger hysterikerne. For dem er munnbind et "synlig tiltak" og dermed viktig. Disse hysterikerne må føle at noe gjøres, slik at angsten ikke tar fullstendig overhånd. Bare så synd at munnbind ser ut til å være helt meningsløse på samfunnsnivå. Japan, Kina, Sør-korea, Singapore, USA, Spania, Frankrike, Tyskland, Belgia osv har alle påbud om bruk av munnbind i mange situasjoner. Likevel har samtlige hatt langt større smitteutbrudd enn Norge (og Danmark).

Anonymkode: f141c...140

Det er så fint når vanlige mennesker vet så mye bedre enn smitteekspertene. Jeg vil høre på deg, du virker så smart og har nok helt sikkert den beste kunnskapen av alle andre. I tillegg vil jeg jo ikke være "hysterisk". Vil da ikke tilhøre den gruppen mennesker, det er mye bedre å tilhøre de som gir f*en istedet :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, Example skrev:

I Japan gjør de mye annet også. For eksempel jobber de langt mer enn vi gjør i Norge og har helt andre kjønnsroller. Er dette også ting du vil adoptere til Norge?

Fordi japanere tvinger treåringer til å bære munnbind, behøver det å gjøre munnbind til noe positivt å gjøre i Norge :)

Vil du si det er å tvinge på en lue når vi setter på en lue for å beskytte barn mot kulda? Jeg kommer med et eksempel om at det faktisk ikke er krise å bruke munnbind folk er bare ikke vant til det. Men jeg vil heller bruke munnbind enn å ha en nedstengning av samfunnet igjen. Har aldri sagt noe om at vi skal adoptere alt de gjør i Japan.

Endret av Humle Brumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Humle Brumle skrev:

Vil du si det er å tvinge på en lue når vi setter på en lue for å beskytte barn mot kulda? Jeg kommer med et eksempel om at det faktisk ikke er krise å bruke munnbind folk er bare ikke vant til det. Men jeg vil heller bruke munnbind enn å ha en nedstengning av samfunnet igjen. Har aldri sagt noe om at vi skal adoptere alt de gjør i Japan.

Med en lue er det ikke krise om ungen tar den av et lite øyeblikk, spiser på snora og klør seg i hodet. Gvordan får man små barn til å ka være å ta av seg eller plukke på munnbindet? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Thyra skrev:

Med en lue er det ikke krise om ungen tar den av et lite øyeblikk, spiser på snora og klør seg i hodet. Gvordan får man små barn til å ka være å ta av seg eller plukke på munnbindet? 

Jeg skulle bare vise at det er overdramatisk å si «tvinge munnbind på 3 åringer» ikke at små barn faktisk skal bruke munnbind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Politiet har ikke ressurser til å etterforske voldtekter, familievold, grove voldssaker osv. La dem få ørten tusen saker å etterforske i tillegg, da må de nedprioritere etterforskning av drap også for å få det til å gå opp. Samme med fengselsstraff. Det er allerede soningskøer. 

Anonymkode: e0f2a...00b

En pressekonferanse med Erna med info om nye regler, påbud og straff hadde hatt stor preventiv virkning. Topper man det med en uke med VG overskrifter hvor det er noen saker med "bøtelagt 25,000" " vil få 6 mnd i fengsel" så ville den preventive virkningen 🚀. Da innretter Ola nordmann seg, siden majoriteten av de som bryter smittevernsreglene ikke er tunge kriminelle og absolutt ikke ønsker å bli straffedømte. 

Med andre ord så er det bare tullball om du tror politiet måtte bruke alle sine ressurser på å daglig pågripe Per på 58 og vestkant-ungdommer på fest.

På bekostning av drap ja 😂 snakk om å overdrive. Så dårlige ressurser har ikke politiet -  man kan også alltids gi de mer ressurser- og det er ikke et gyldig argument at man skal tillate kriminelle og potensielt samfunnsmessige ødeleggende handlinger fordi man allerede har nok av andre motbydelig handlinger å etterforske. 

Soningskøene i Norge løser man i løpet av 14 dager ved å borre opp en køyeseng over den sengen som allerede står i cella. Vips så hadde man doblet kapasiteten i Norge - og også gitt et lite bidrag til håndverksbransjen og lokale leverandører i hvert fylke som har fengsler. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...