Gå til innhold

Jeg er bekymret for at vi skal miste kontrollen igjen, sier helseminister Bent Høie.


NorthernLight

Anbefalte innlegg

9 timer siden, FrøkenMånestråle skrev:

Er for meg ubegripelig at de valgte å åpne grensene, enda mer uforståelig at voksne mennesker har valgt å reise ut av landet uten en god grunn. En ting er de som ville treffe familie og slikt men folk som har reist på ferie? Helt unødvendig.

Når du har forhåndsbetalt ferien så får du ikke pengene tilbake hvis landet er grønt. Da blir det jo ingen ferie istedet. 

Anonymkode: d4526...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir langt dyrere hvis hele turistnæringen klapper sammen (Hotellbransjen, Norwegian, SAS, Colorline, DFDS, halve Lofoten, guidede turer og aktivitetspakker i distrikts-Norge, osv)

Anonymkode: f8190...f9a

For å ikke snakke om Svalbard, der mange lever av turisme alene. 

Anonymkode: d4526...c73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du har forhåndsbetalt ferien så får du ikke pengene tilbake hvis landet er grønt. Da blir det jo ingen ferie istedet. 

Anonymkode: d4526...c73

Javel? Og poenget er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Aricia said:

Hvis grensene lukkes for lenge kollapser økonomien. Og hvis økonomien virkelig kollapser kan vi ikke opprettholde et forsvarlig helsevesen til å ta seg av de som blir alvorlig syke av covid-19. Derfor må hjulene holdes i gang, også i i siste instans for å håndtere pandemien.

En veldig liten del av utenlandsreisene som gjøres er kritisk for norsk økonomi. Det meste er fritidsreiser eller kommunikasjon som kunne vært gjort digitalt. Tapet av inntekter i noen sektorer veies opp av at nordmenn bruker mer penger i Norge i andre sektorer.

Anonymkode: cb5ee...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som smittes nå smittes i Norge. Hvis folk hadde holdt en meters avstand, hatt god håndhygiene og holdt seg hjemme dersom de hadde symptomer på luftveisinfeksjon hadde mesteparten av smitten vi ser nå vært unngått. Men neida, det skal festes og klemmes og «jeg lever akkurat som før» og stakkars meg får så vondt i hendene av all den spritingen og jeg hoster jo bare litt og jeg orker ikke holde meg hjemme for det. Etterlev smittevernreglene, folkens, så går dette bra! 

Anonymkode: 96477...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De fleste som smittes nå smittes i Norge. Hvis folk hadde holdt en meters avstand, hatt god håndhygiene og holdt seg hjemme dersom de hadde symptomer på luftveisinfeksjon hadde mesteparten av smitten vi ser nå vært unngått. Men neida, det skal festes og klemmes og «jeg lever akkurat som før» og stakkars meg får så vondt i hendene av all den spritingen og jeg hoster jo bare litt og jeg orker ikke holde meg hjemme for det. Etterlev smittevernreglene, folkens, så går dette bra! 

Anonymkode: 96477...fab

Nei det er vel utenlandsturistene som kommer hjem med smitte?

Anonymkode: dd1a3...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste som smittes nå smittes i Norge. Hvis folk hadde holdt en meters avstand, hatt god håndhygiene og holdt seg hjemme dersom de hadde symptomer på luftveisinfeksjon hadde mesteparten av smitten vi ser nå vært unngått. Men neida, det skal festes og klemmes og «jeg lever akkurat som før» og stakkars meg får så vondt i hendene av all den spritingen og jeg hoster jo bare litt og jeg orker ikke holde meg hjemme for det. Etterlev smittevernreglene, folkens, så går dette bra! 

Anonymkode: 96477...fab

De fleste som smittes nå smittes i Norge ja, men mange smittes av nordmenn som kommer hjem fra ferie i såkalt grønne land... så det er jo i høyeste grad importsmitte, og en viktig grunn til at fester og ansamling av mange mennesker på ett sted er mye mer risikabelt nå enn det var i mai/ juni..

Anonymkode: e612d...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...