Gå til innhold

Realitykjendiser tiltalt for å snikfilme og dele sexvideo uten samtykke - Identifiseres ikk


Gjest Trykksjakta

Anbefalte innlegg

Drizzt skrev (10 minutter siden):

Er du sikker det snakk om samme person? Hvor finner produksjonsselskapene disse ''perlene''? 

Står jo hva vedkommende var siktet for i de tidligere straffesakene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drizzt skrev (17 minutter siden):

Er du sikker det snakk om samme person? Hvor finner produksjonsselskapene disse ''perlene''? 

Den nå bortføringssiktede mannen er tidligere straffedømt for flere seksuallovbrudd. I 2020 ble han, sammen med en annen realitydeltager, dømt for hensynsløs og seksuelt krenkende atferd. Den nå bortføringssiktede mannen skal da ha filmet at kameraten hadde samleie med en kvinne, uten at fornærmede var klar over at hun ble filmet. Filmen ble deretter spredt videre.  (VG)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NordicViking skrev (1 time siden):

Den nå bortføringssiktede mannen er tidligere straffedømt for flere seksuallovbrudd. I 2020 ble han, sammen med en annen realitydeltager, dømt for hensynsløs og seksuelt krenkende atferd. Den nå bortføringssiktede mannen skal da ha filmet at kameraten hadde samleie med en kvinne, uten at fornærmede var klar over at hun ble filmet. Filmen ble deretter spredt videre.  (VG)

 

Nastine skrev (8 minutter siden):

Såpass ... 

Kanskje bedre å få bare kvinner inn? En slags lesbisk versjon? Så slipper man disse ''perlene''. Ikke at det er noe garanti da ... Kvinner kan også gjøre ting ... Legg ned hele greia.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kunne vært løst ved å gi produksjonsselskapene anledning til å kreve vandelsattest. Dette har de ikke lov til i dag, og sa  lir det fort sånn som dette. 

Man kan si det er bra at det er slik, men samtidig er det stadig flere av forbildene til barn og unge som kommer fra slike programmer, dessverre. Da er det kanskje betimelig å spille spørsmålet om at tidligere straffedømte, særlig for slike lovbrudd ikke får denne arenaen til å uttrykke seg. Særlig når norsk media i svært liten grad offentliggjør navn når de blir straffedømt, med noen få unntak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da har heg funnet ut hvem den ene er… Hvordan jan man søke i jodel?

Får hele reality greiene helt i halsen? Hvem er disse folkene? Hvilke verdisett ligger vak sånn underholdning? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madame Butterfly skrev (10 timer siden):

Så da har heg funnet ut hvem den ene er… Hvordan jan man søke i jodel?

Får hele reality greiene helt i halsen? Hvem er disse folkene? Hvilke verdisett ligger vak sånn underholdning? 

Sjekk flashback...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonobilis
11 hours ago, Madame Butterfly said:

Så da har heg funnet ut hvem den ene er… Hvordan jan man søke i jodel?

Får hele reality greiene helt i halsen? Hvem er disse folkene? Hvilke verdisett ligger vak sånn underholdning? 

Floyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nastine skrev (På 13.1.2022 den 15.20):

Fy flate.. Jeg husker første gang jeg så han på TV da han dukket opp på skjermen på PH. Umiddelbart følte jeg at det var noe med ham. Jeg fikk en skikkelig dårlig magefølelse og husker jeg sa til noen venninner at han så skummel ut. Jeg hadde jammen rett🤭

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er klar over at det er dere som sitter og ser på slikt søppel som gir disse personene makt og kjendis status? Her skal man forsøples med dumskap gange 1000, og gi slike mennesker tv-tid. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/15/2022 at 11:19 PM, Anonobilis said:

Floyd

Ja, det ser offentlig nok ut. Det er den andre det ikke er tydelig hvem er. Det er to siktede.

1 hour ago, Sweetheaven said:

Dere er klar over at det er dere som sitter og ser på slikt søppel som gir disse personene makt og kjendis status? Her skal man forsøples med dumskap gange 1000, og gi slike mennesker tv-tid. 

Det ser ut til å være nye dritt blandet deltakere i reality. Resten dukker opp i regjeringen 🤔

Jeg ser ikke TV bortsett fra nyheter, så jeg kjenner ikke til disse, men ønsker allikevel å vite hvem det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trykksjakta skrev (På 6.8.2020 den 9.17):

To realitykjendiser er nå tiltalt for å ha publisert en sexvideo der de har sex med en kvinne, uten at hun visste at hun ble filmet. Filmen ble publisert på Snapchat.

Hvorfor i alle dager identifiseres ikke disse i pressen (Jada, de fleste vet jo hvem det er, men her er det prinsippet som gjelder). Det er spesielt merkelig siden den ene tidligere dømt for overgrep, og vi snakker dermed om en serieforbryter. Selvsagt bør de identifiseres når de nå er tiltalt. Det er viktig at norske kvinner vet hvem dette er, slik at de kan ta sine forholdsregler når han slipper ut igjen. Han har jo bevist at straff ikke fungerer for han, og vil dermed være en trussel for norske kvinner.

https://www.nettavisen.no/nyheter/sexvideo-ble-spredt-pa-snapchat---realitydeltakere-moter-i-retten/3424001804.html

De har solgt ekslusive rettigheter til avsløringen av deres identitet, og har reklamer og sponsorer på siden hvor dette står. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Michaelhe said:

De har solgt ekslusive rettigheter til avsløringen av deres identitet, og har reklamer og sponsorer på siden hvor dette står. 

Sier meg lite…. det er ikke så nøye, tviler på våre stier krysses

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madame Butterfly skrev (8 minutter siden):

Sier meg lite…. det er ikke så nøye, tviler på våre stier krysses

Det var en spøk. Jeg mente bare å påpeke at reality kjendiser tjener penger på all oppmerksomhet, og da mener jeg absolutt all.

Endret av Michaelhe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Example skrev (På 15.1.2022 den 10.08):

Dette kunne vært løst ved å gi produksjonsselskapene anledning til å kreve vandelsattest. Dette har de ikke lov til i dag, og sa  lir det fort sånn som dette. 

Man kan si det er bra at det er slik, men samtidig er det stadig flere av forbildene til barn og unge som kommer fra slike programmer, dessverre. Da er det kanskje betimelig å spille spørsmålet om at tidligere straffedømte, særlig for slike lovbrudd ikke får denne arenaen til å uttrykke seg. Særlig når norsk media i svært liten grad offentliggjør navn når de blir straffedømt, med noen få unntak.

Samtykket bør være innbakt i kontrakten. Signerer du kontrakt, gir du samtidig samtykke/fullmakt at det hentes vandelsattest i forbindelse med opptaket og hvis det dukker opp noe, blir du automatisk diskvalifisert og må betale erstatningssum til produksjonsselskapet. Grumset vil falle naturlig bort på denne måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvem dette gjelder, men jeg synes slike saker er veldig problematiske. Det starter en voldsom rykteflom, når navn ikke blir oppgitt. Andre reality-profiler i samme alder eller fra samme sted blir mistenkte, og det føles veldig urettferdig.

For noen år siden sto en relativt kjent artist på Torgallmenningen, god og full, mens han urinerte. Eller onanerte han? Uansett: det ble et voldsomt bråk rundt saken, og både Kurt Nilsen, Jan Eggum og sikkert Rune Larsen også var mistenkt. Det gikk vel en tid før Vidar Johnsen, (som ikke en gang er bergenser), "sto" frem som den skyldige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...