Gå til innhold

Realitykjendiser tiltalt for å snikfilme og dele sexvideo uten samtykke - Identifiseres ikk


Gjest Trykksjakta

Anbefalte innlegg

Gjest Trykksjakta

To realitykjendiser er nå tiltalt for å ha publisert en sexvideo der de har sex med en kvinne, uten at hun visste at hun ble filmet. Filmen ble publisert på Snapchat.

Hvorfor i alle dager identifiseres ikke disse i pressen (Jada, de fleste vet jo hvem det er, men her er det prinsippet som gjelder). Det er spesielt merkelig siden den ene tidligere dømt for overgrep, og vi snakker dermed om en serieforbryter. Selvsagt bør de identifiseres når de nå er tiltalt. Det er viktig at norske kvinner vet hvem dette er, slik at de kan ta sine forholdsregler når han slipper ut igjen. Han har jo bevist at straff ikke fungerer for han, og vil dermed være en trussel for norske kvinner.

https://www.nettavisen.no/nyheter/sexvideo-ble-spredt-pa-snapchat---realitydeltakere-moter-i-retten/3424001804.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, WhiteSwan skrev:

Hvorfor gjør de sånn?! 🤦🏻‍♀️

Fordi noen menn er slemme. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på hvem de er, men er ikke for at mennesker identifiseres. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, himmeloghav skrev:

De fleste vet hvem de er skriver du. Nei, jeg vet ikke hvem de er.

Jeg har heller ikke ide, men så ser jeg ikke på mye reality TV heller.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/7/2020 at 1:07 AM, The Kitten said:

Jeg har heller ikke ide, men så ser jeg ikke på mye reality TV heller.

Aner heller ikke hvem det er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2020 den 10.17, Trykksjakta skrev:

To realitykjendiser er nå tiltalt for å ha publisert en sexvideo der de har sex med en kvinne, uten at hun visste at hun ble filmet. Filmen ble publisert på Snapchat.

Hvorfor i alle dager identifiseres ikke disse i pressen (Jada, de fleste vet jo hvem det er, men her er det prinsippet som gjelder). Det er spesielt merkelig siden den ene tidligere dømt for overgrep, og vi snakker dermed om en serieforbryter. Selvsagt bør de identifiseres når de nå er tiltalt. Det er viktig at norske kvinner vet hvem dette er, slik at de kan ta sine forholdsregler når han slipper ut igjen. Han har jo bevist at straff ikke fungerer for han, og vil dermed være en trussel for norske kvinner.

https://www.nettavisen.no/nyheter/sexvideo-ble-spredt-pa-snapchat---realitydeltakere-moter-i-retten/3424001804.html

De fleste vet ikke hvem de er. Men jeg stusser også på at navnene ikke blir gjort kjent. Og nå har de jo fått en dom. Så lenge de fleste ikke kjenner identiteten kan de jo bare fortsette. Det er jo ikke greit. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Leonaen skrev:

De fleste vet ikke hvem de er. Men jeg stusser også på at navnene ikke blir gjort kjent. Og nå har de jo fått en dom. Så lenge de fleste ikke kjenner identiteten kan de jo bare fortsette. Det er jo ikke greit. 

De er sikkert så lite kjente at folk bare blir «skuffet» om de får vite de ukjente navnene, så derfor synes mediene det er bedre å omtale dem som «profiler», som sikkert gir mer oppmerksomhet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mariie said:

"gamle" PH deltakere sies det på Jodel

Kan ikke si at jeg er overrasket, dessverre.

Edit: Dersom dette betyr Paradise Hotel, vel og merke. Forkortelser kan jo står for hva som helst, sånn sett.

Endret av Gibralfaro
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser rasismekortet blir dratt i denne sammenhengen. Noe jeg mener blir helt feil. Det har da vært en sak om en kjent profilert skuespiller som er siktet for blant annet hallikvirksomhet. Ser ikke hans navn nevnt i media heller. Enda han ikke er norsk av etnisitet. Norske politikere har også blitt navngitt i forskjellige saker i media for ikke å nevne Carl Aksel sin svindlersak. Kan jo være en årsak til at navnene ikke blir nevnt. Helt bak mål og dra dette mot BLM (ref Fetisha sin story, som Alexandra Joner også støtter.)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger ikke med PH og lignende programmer, så kjenner ikke navnene. For meg er deltakerne i slike programmer ikke noe man må ha som forbilde og følge. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 1 år senere...
Gjest Trykksjakta skrev (På 6.8.2020 den 10.17):

To realitykjendiser er nå tiltalt for å ha publisert en sexvideo der de har sex med en kvinne, uten at hun visste at hun ble filmet. Filmen ble publisert på Snapchat.

Hvorfor i alle dager identifiseres ikke disse i pressen (Jada, de fleste vet jo hvem det er, men her er det prinsippet som gjelder). Det er spesielt merkelig siden den ene tidligere dømt for overgrep, og vi snakker dermed om en serieforbryter. Selvsagt bør de identifiseres når de nå er tiltalt. Det er viktig at norske kvinner vet hvem dette er, slik at de kan ta sine forholdsregler når han slipper ut igjen. Han har jo bevist at straff ikke fungerer for han, og vil dermed være en trussel for norske kvinner.

https://www.nettavisen.no/nyheter/sexvideo-ble-spredt-pa-snapchat---realitydeltakere-moter-i-retten/3424001804.html

Det er vel i stor grad sånn i Norge at pressen ikke skal offentliggjøre navn på noen som ikke er dømt for noe. (Og selv når de er dømt, så kan det være at det er såpass negativt for personen, og såpass lite viktig for almennheten, at navnet fortsatt bør holdes skjult.) 
Vi har et system som er basert på at folk skal kunne komme tilbake i samfunnet etter å ha tatt sin straff. Og det blir betydelig vanskeligere etter offentlig gapestokk. 

At noen er tiltalt betyr ikke at de nødvendigvis har gjort noe. (Selv om det KAN bety det, så er det også en liten mulighet for at de er uskyldige. Det er nettopp det retten skal avgjøre.) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresshoppa skrev (2 timer siden):

Og nå siktet i Tolga-saken…

Er du sikker det snakk om samme person? Hvor finner produksjonsselskapene disse ''perlene''? 

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...