Gå til innhold

Barna ble beskyldt for hærverk.. en dame lyver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går fikk jeg en SMS fra ei dame i nabolaget.. ei mor i 30 åra med små barn. 
hun beskylder barnet mitt på 13 år for at han og vennene har gjort innbrudd og Hærverk på barnehage området.. jeg ble helt fra meg, og dette var totalt ulikt mitt barn, men man vet jo aldri hva de kan finne på i en vennegjeng. Så jeg tok praten og presset på for å få han til å si sannheten.. jeg fikk mange SMS med den dama. Hun hadde stått å sett på hærverket og innbruddet. 
pluss mye annet. 
jeg kontaktet styrer og spurte hva som skjer. Kort fortalt, guttene hadde tatt en sykkel og syklet inne på barnehagen, og det var strengt forbudt å oppholde seg på bhg område på kveldstid. 
det hadde hverken vært innbrudd eller hærverk, ingenting var ødelagt. 
jeg ble så forbannet at jeg ringte denne dama og sa at neste gang du ser syner bør du ta kontakt med noen andre enn meg. Å beskylde barn for så alvorlige ting uten at det stemmer er helt hinsides. 
denne damen er i samme «vennegjeng» som meg, vi har felles venner og har vært i mange selskap sammen.. men etter dette har jeg mistet all respekt. 
 

Anonymkode: 63cfa...5d7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legger til at skuret sto åpent og syklene sto der. Helt enig i at de ikke har noe der å gjøre og sykle på de sparkesykler.. Men innbrudd og hærverk? Der går grensen 

Anonymkode: 63cfa...5d7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hade hun å si etter at en fjær hadde blitt tjl 5 høns?

Anonymkode: 90520...a03

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lov å si i fra at sønnen er observert på barnehageplassen når det ikke er lov, men kom an a... herverk?? Det er løgn da. Enig med ab over her 1 fjær er gjort til 5 høns. 

Anonymkode: 8af12...16f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lov å si i fra at sønnen er observert på barnehageplassen når det ikke er lov, men kom an a... herverk?? Det er løgn da. Enig med ab over her 1 fjær er gjort til 5 høns. 

Anonymkode: 8af12...16f

Ja, det er ikke overdrivelse eller har «sett feil» men det er løgn. En dame som jeg synes bra om og som jeg har snakket med mange ganger i bursdager og sammenkomster. Jeg har brukt hele dagen til å stresse, svare på SMS, ringe styrer og belaste sønnen min med denne påstanden hennes.. enden på viss var at det ikke var slik. 


 

Anonymkode: 63cfa...5d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hade hun å si etter at en fjær hadde blitt tjl 5 høns?

Anonymkode: 90520...a03

Så bra det ikke var slik likevel da.. fikk jeg til svar. 
 

Anonymkode: 63cfa...5d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så bra det ikke var slik likevel da.. fikk jeg til svar. 
 

Anonymkode: 63cfa...5d7

Det er ikke godkjent. Hadde virkelig latt hun få høre hva hun anklager folk for, og konsekvenser det har. Ikke godta det uten en unnskyldning til deg og din sønn. 

Anonymkode: 8af12...16f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke godkjent. Hadde virkelig latt hun få høre hva hun anklager folk for, og konsekvenser det har. Ikke godta det uten en unnskyldning til deg og din sønn. 

Anonymkode: 8af12...16f

Jeg står nesten aldri opp for meg selv, men hvis noen begynner på barna mine på den måten så freser jeg. Jeg er både sjokkert og skuffet over henne. Men helt greit å vite hvor en har folk. 

småbarnsforeldre som har bleiebarn med smokk, skjønner ikke hvordan det er å ha Store barn og tenåringer. De kan både ringe på og stikke av, (Større barn) de kan sykle uten hjelm, de kan gjøre masse ting de ikke får lov til, Fordi de er i en livsfase hvor de skal teste grenser og finne seg selv. 
husker selv hvor «enkelt» jeg såg på foreldrerollen da barna satt i vogn, hadde 100% kontroll til en hver tid, og fikk lite motstand fra barna. Men bare vent tenker jeg.. vi har 2 ungdommer i hus. Den ene er veldig Pliktoppfyllende og Ansvarsfull, mens han andre gidder ikke rydde rommet sitt.. 

 

Anonymkode: 63cfa...5d7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at dette da ble blåst ut av proporsjoner. Jeg har ikke lest smsen du fikk, men ville hun kanskje bare informere om ditt barns gjøren og laden på kveldstid? Fint at de ikke har brutt seg inn eller gjort hærverk, men når de ble oppdaget så har de kanskje ikke vært veldig forsiktige med barnehagens utstyr, og ryddet ordentlig opp etter seg heller? 

Jeg er enig i at man skal gi ungdommer litt slækk i en vanskelig tid, men alle som har peiling (feks politiet) sier jo at man skal bry seg om ungdommen og hva de holder på med. 

Hva tenker du hadde vært best at denne damen hadde gjort med informasjonen hun satt på? Jeg synes hun var tøff som tok det rett til kilden, de feige ville ringt politiet.. Så kan man spørre seg om hun burde undersøkt litt skadeomfang først, feks ved å kontakte barnehagen først. 

Anonymkode: 1a0ba...abb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker som å ha major issues.

Sønnen din har gjort noe som ikke er lov, og så er du sint på den som påpeker det? Ærlig talt. Du burde vært glad for å bli gjort oppmerksom på det slik at du kan få sønnen din til å SLUTTE med å gjøre ting som ikke ikke er lov. 

Men det gjør vel heller mer godt å mene at alle andre er dumme?

Anonymkode: 1bada...f16

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I går fikk jeg en SMS fra ei dame i nabolaget.. ei mor i 30 åra med små barn. 
hun beskylder barnet mitt på 13 år for at han og vennene har gjort innbrudd og Hærverk på barnehage området.. jeg ble helt fra meg, og dette var totalt ulikt mitt barn, men man vet jo aldri hva de kan finne på i en vennegjeng. Så jeg tok praten og presset på for å få han til å si sannheten.. jeg fikk mange SMS med den dama. Hun hadde stått å sett på hærverket og innbruddet. 
pluss mye annet. 
jeg kontaktet styrer og spurte hva som skjer. Kort fortalt, guttene hadde tatt en sykkel og syklet inne på barnehagen, og det var strengt forbudt å oppholde seg på bhg område på kveldstid. 
det hadde hverken vært innbrudd eller hærverk, ingenting var ødelagt. 
jeg ble så forbannet at jeg ringte denne dama og sa at neste gang du ser syner bør du ta kontakt med noen andre enn meg. Å beskylde barn for så alvorlige ting uten at det stemmer er helt hinsides. 
denne damen er i samme «vennegjeng» som meg, vi har felles venner og har vært i mange selskap sammen.. men etter dette har jeg mistet all respekt. 
 

Anonymkode: 63cfa...5d7

Innbrudd var det jo, da de var på annenmannsgrunn uten tillatelse.

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du virker som å ha major issues.

Sønnen din har gjort noe som ikke er lov, og så er du sint på den som påpeker det? Ærlig talt. Du burde vært glad for å bli gjort oppmerksom på det slik at du kan få sønnen din til å SLUTTE med å gjøre ting som ikke ikke er lov. 

Men det gjør vel heller mer godt å mene at alle andre er dumme?

Anonymkode: 1bada...f16

Når noen kontakter en å sier at ungdommen ens har gjort innbrudd og herverk i en bhg, og så viser det seg at de har kjørt rundt på en sykkel som de tok fra ett ulåst skur. 

Ganske stor forskjell her! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lyver... eller har mistolket?

Forøvrig er det vel egentlig ikke å mistolke engang. De var på forbudt område, tok seg til rette inne i noen andre bygning og syklet rundt på sykler som opplagt ikke er beregnet på deres vekt og som de veldig fort kunne ødelagt. 

Jeg reagerer også på at du velger å bli sint på noen andre når sønnen din har gjort noe ulovlig som han ikke burde gjort. Hvis dette er måten du oppdrar på til vanlig vil jeg tro du får større problemer enn innbrudd i barnehagens lekeskur utover i tenåra.

Anonymkode: 575da...6a4

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, MissPierce skrev:

Når noen kontakter en å sier at ungdommen ens har gjort innbrudd og herverk i en bhg, og så viser det seg at de har kjørt rundt på en sykkel som de tok fra ett ulåst skur. 

Ganske stor forskjell her! 

Det er kanskje ikke direkte hærverk, men det er innbrudd.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Det er kanskje ikke direkte hærverk, men det er innbrudd.

Hva er innbrudd her? De har ikke brutt seg inn. De har gått inn i ett åpent skur. 

Endret av MissPierce
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, MissPierce skrev:

Hva er innbrudd her? De har ikke brutt seg inn. De har gått inn i ett åpent skur. 

De har gått inn på annenmannsgrunn uten tillatelse noe som gir grunnlag for å kunne si at det er innbrudd.

Siden TS er en Karen/Karenwannabe så hentet jeg dette fra Lovdata.no

 

§ 268. Uberettiget adgang eller opphold

Den som uberettiget skaffer seg adgang til en annens hus eller et annet sted som ikke er fritt tilgjengelig, eller som uberettiget forblir på et slikt sted, straffes med bot eller fengsel inntil 2 år.

Den som uberettiget oppholder seg på fremmed grunn til tross for oppfordring om å forlate stedet, straffes med bot.

 

Endret av Fru Uperfekt
La inn paragraf
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

De har gått inn på annenmannsgrunn uten tillatelse noe som gir grunnlag for å kunne si at det er innbrudd.

 

Med mindre dette er en barnehage som er i ett privathus, altså personlig bolig. Da typ familiebarnehage. Så er barnehagens uteområde regulert som en del av grøntarealer til kommunen, og man har lov til å oppholde seg der utenom åpningstiden til barnehagen. 

Nå under corona tiden har det i perioder vært stengt for andre for å hindre smitte. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, MissPierce skrev:

Hva er innbrudd her? De har ikke brutt seg inn. De har gått inn i ett åpent skur. 

De har gått inn på annenmanns eiendom og brult sykler som ikke er deres. Min sykkel står i en ulåst bod i hagen min. Om noen hadde gått inn i hagen min, tatt sykkelen min og sykler rundt i hagen med den hadde jeg reagert kraftig. I tilfellet til TS er det vel også sykler beregnet for langt mindre barn enn TS' sønn, så syklene kunne blitt ødelagt av vekten. I tillegg er det covid-tider, så det er veldig uheldig at flere barn enn strengt nødvendig (mao. barnehagens egne barn) benytter seg av barnehagens eiendom og leker/sykler.

At ungen til TS gjorde dette er én ting (unger gjør teite ting), men TS' reaksjon på det er noe annet. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Alice123 skrev:

De har gått inn på annenmanns eiendom og brult sykler som ikke er deres. Min sykkel står i en ulåst bod i hagen min. Om noen hadde gått inn i hagen min, tatt sykkelen min og sykler rundt i hagen med den hadde jeg reagert kraftig. I tilfellet til TS er det vel også sykler beregnet for langt mindre barn enn TS' sønn, så syklene kunne blitt ødelagt av vekten. I tillegg er det covid-tider, så det er veldig uheldig at flere barn enn strengt nødvendig (mao. barnehagens egne barn) benytter seg av barnehagens eiendom og leker/sykler.

At ungen til TS gjorde dette er én ting (unger gjør teite ting), men TS' reaksjon på det er noe annet. 

Barnehagers område er åpent for andre etter stengetid. 

Det er nå forskjell på en persons private hage og en barnehages område. 

Har vi glemt å låse inn noe i skuret vårt når vi stenget bhg så kan man tydelig se at det er brukt. Vi opplever dessverre ordentlig herverk og innrudd. Som i herpede leker og leke apperater, og knuste ruter på lekeskur og dukkehus.

De typiske barnehage syklene tåler opp til 50-60kg. Så skal litt til å ødelegge de altså. 

Sier ikke at det guttene har gjort er greit, men de har ikke gjort noe herverk eller innbrudd. De har gjort noe dumt og utenksomt. 

Dama kunne heller ha sagt de har oppholdt seg i barnehagen selv om det ikke er lov, og at de har brukt syklene der. Noe de ikke bør gjore, siden de kan ødelegge de pga vekten. 

Man pleier jo å ha problem med at barna /ungdommene lyver om hva de har gjort galt. Men her er det den voksne som har diktet opp. 

Her har mor stilt ungsommen til veggs og krevd svar i den tro om at hennes sønn har gjort noe kriminelt, for så å finne ut at det ikke var saken overhode. 

Hadde blitt forbannet selv!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...