Gå til innhold

Aldersforskjell på over 20 år, har jeg klikket?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

Hvis det stemmer så er du nå rundt 50, han er godt over 70. Det vil si at du har mange år igjen før du blir pensjonist, han har vært det noen år allerede. Når du går av med pensjon er han i siste halvdel av 80-årene, eventuelt 90.

Jeg krangler ikke på at elsker man noen så elsker man noen. Og som noen og 30 og noen og 50 kan jeg godt se for meg at aldersforskjellen ikke er noe stort tema. Men det er jo ikke til å stikke under en stol at det umulig kan være lett i alderdomen med så stor aldersforskjell? Jeg har foreldre og svigerforeldre i 80-årene og alle har betydelige helseutfordringer. En av dem får man knapt noe fornuftig kontakt med. Ja, jeg vet at det er 80-åringer som løper marathon men sannsynligheten for det er fryktelig lav. Ut i fra min kjennskap til hvordan alderdomen fungerer så vil aldersforskjellen helt praktisk påvirke mer og mer dess eldre man blir. For den eldste vil dette være en enorm fordel og han (i de aller fleste tilfeller er det en mann) kan bo lenger hjemme enn enslige menn og menn med partnere på samme alder. Den yngste vil med høy sannsynlighet gå rett fra å være arbeidstaker til å  være heltids pleiegiver. Mens venninnene med partnere på samme alder flyr rundt og har det helt topp.

Det er åpenbart ikke opp til meg å velge for andre. Men jeg lurer på om de som kommer med "Kjør på, kjærligheten er det eneste som betyr noe, kanskje blir du syk først, kanskje er han tindebestiger som 90-åring osv" har kjennskap til hva det vil si å være gammel og hva man realistisk kan forvente seg.

Tenkte som deg for 15 år siden, derfor ble det ikke noe mer mellom oss. Går ikke rundt er deprimert eller noe sånt på grunn av dette. Er i et forhold som fungerer bra og har fått barn. Det hadde jeg kanskje ikke fått med en som er mye eldre. Men tenker litt for ofte på det hadde kanskje vært bedre med femten år enn ingen år. For det fungerte bare så bra den korte tiden vi hadde noe på gang. Siden vi bor i samme by og møttes av og til, blir man minnet på det som kunne vært.

Anonymkode: 0d0a6...f2b

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Enig med to av de tidligere innleggene. Du har truffet en fyr du liker, det er ikke mer komplisert enn det. Og dere trenger jo ikke være så veldig offisiell i starten. Prøv dere frem og se hvordan det går.

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Men, folkens. Dere som er kritikerne her, som argumenterer med at det ikke kommer til å bli lett i alderdommen. Har dere selv hatt noen forhold der dere bare danset på roseblad gjennom hele forholdet, inkludert nåværende? Alle forhold har jo sine nedturer!

Anonymkode: 4b21a...c14

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Dersom dere elsker hverandre og er hverandres alt,er alder ingen hindring 😉 Har vært i dine sko,,,og forskjellen var langt større . Mannen i mitt liv.

Anonymkode: 8c399...496

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom dere elsker hverandre og er hverandres alt,er alder ingen hindring 😉 Har vært i dine sko,,,og forskjellen var langt større . Mannen i mitt liv.

Anonymkode: 8c399...496

Hvordan gikk det, og hvor stor var aldersforskjellen? Er selv i et forhold med 22 års forskjell, han er eldst. Interessert i andres erfaringer.

Anonymkode: afcda...0eb

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Er i noenlunde samme situasjon. Ser argumenter for både å satse og prøve å la det gå over. Vanskelig...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nyt det så lenge det varer, man kan alltid avslutte et forhold. Så fremt du ikke skal ha barn med han så ser jeg ikke problemet. 

Anonymkode: 9e687...817

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ava Mae
På 5.8.2020 den 16.59, AnonymBruker skrev:

Kan godt forstå at en mann på 50 år er tiltrekkende for ei på 30 år. Min mann nærmer seg 50 år, og jenter på 30 kaster fortsatt lange blikk etter han. Men jeg tenker at jeg er glad vi er på ca samme alder, for det er ikke sikkert at aldersforskjellen er like spennende når du er 50 år og han er 70 år. 

Anonymkode: 27686...1d8

Dette! 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

• Opprett ny...