Gå til innhold

Aldersforskjell på over 20 år, har jeg klikket?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 5.8.2020 den 16.59, AnonymBruker skrev:

Ja selvfølgelig går det an. Det er uvanlig men det skjer og dere er kanskje akkurat i alderen hvor forskjellen merkes minst. Ser ikke noe problem her hvis dere begge vil og ingen er i forhold fra før. 

Anonymkode: 438c0...ec7

Uvanlig? Det var helt normalt for 100 år siden...

Anonymkode: 95126...0e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere er voksne begge to. Hvis dette er noe du tenker er verd en sjanse, kjør på. Man angrer mest på de tingene man ikke gjorde.

Anonymkode: 0d0a6...f2b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger da ikke å være noen underliggende psykologiske greier som ligger bak. Du har bare forelska deg i en fyr, det er ikke noe verre enn det. Dere er begge voksne folk og kan veie ulemper mot fordeler. Hvis dere begge syns det vil være verdt det å gå inn i et forhold så gjør dere bare det. 

Statistisk sett så er det større sjanse for at det tar slutt i forhold med stor aldersforskjell, men det er likevel mange som får det til å funke så det er langt fra umulig 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på, beste sexen jeg noen gang har hatt var med en som var 25 år eldre, da jeg selv var 20-21. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om flere par med omtrent 20 års aldersforskjell. Noen av disse forholdene fungerer kjempefint, andre er dødfødte. Omtrent som i forhold med mindre aldersforskjell. 

Anonymkode: 0d0a6...f2b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/5/2020 at 4:52 PM, AnonymBruker said:

Har visst fallt skikkelig for en bekjent som er da.. en haug år eldre enn meg. Jeg er selv i 30 årene, har en grei oppvekst med snille foreldre (som forøvrig vil få slag over "svigersønn" på egen alder!!) Så jeg tror ikke det er noe uløst daddy issues her, han er tiltrukket av meg også, dessverre, og det er så vanskelig å ikke tenke på ham eller nyte kontakten vi har. Så eh, går an eller helt på villspor?

Anonymkode: 9921b...1e0

Kjære deg. Så lenge begge er fysisk tiltrukket av hverandre, så er det ingenting galt med dette! Begge er jo også godt voksne! Jeg ser ikke noe problem med dette! Det er ikke så mange ganger i livet at man møter noen som det sier "klikk" med, så jeg synes du skal nyte det hele med god samvittighet! ❤️ 

Anonymkode: 4b21a...c14

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 8/6/2020 at 1:59 PM, AnonymBruker said:

Jeg synes det er sært. Samboer til min far er mellom min alder og hans og jeg synes det er merkelig og kan absolutt ikke skjønne det (verken da jeg var yngre eller nå). Nå når jeg er godt voksen føler jeg meg mer moden enn begge to. Jeg ville aldri falt for en mye eldre mann da jeg automatisk tenker han er umoden hvis han faller for noen som er så mye yngre. 

Anonymkode: a3249...c06

Men her nevner ikke ts noe om noen barn fra noen av sidene. Så dette er jo ikke relevant på noen måte, det du skriver.

Anonymkode: 4b21a...c14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo også slik nå i 2020 at man ikke behøver å offentliggjøre et forhold på dag 1, til hele verden. Man kan bli kjærester, ha samtalen om at man er eksklusive (at man ikke dater andre), også at man samtidig kjenner litt etter hvordan det føles for man utbasunerer det. Hvis det føles tryggere for ts, så er det helt lov. ❤️  

Anonymkode: 4b21a...c14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er voksen er man sammen med den man vil være sammen med. Ut fra en kort trådstart kan det virke som om dere kanskje ikke har snakket sammen om tankene dine rundt aldersforskjellen. Vet du hva han tenker om det? Mye løser seg med god kommunikasjon. Unger og foreldre tror jeg ikke dere trenger å bekymre dere for. Det er ikke så uvanlig med 20 års aldersforskjell.

Anonymkode: 0d0a6...f2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider


Er i samme aldersgruppe og hadde kjent på noe av det samme. Men jeg hadde nok ikke ville la erfaringen gå fra meg. Hadde gått inn i det med en tanke om å ligge lavt for å se hva det var for noe. OG hadde hatt i bakhodet hvordan det er når mannen min eldes men jeg er i min «prime». Likevel. Alt kan skje, det er ikke sikkert du holder deg friskere enn han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne aldri vært sammen med en som er 20 år eldre enn meg, men det er fordi jeg er 20 eldre enn deg og dvs at han ville vært 70. Syntes også at menn på 50 var eldgamle da jeg var 30, men det er meg. Spørs vel hva du selv liker og ønsker leve med selv. Vanskelig å styre følelser, de kommer jo bare av seg selv. Dere kan sikkert få noen fine år sammen, men er du klar for å ha en 60 åring om ti år, når du selv bare er 40, det er vel det som er greit å prøve tenke gjennom. For hvis ikke, så sitter han alene som 60 åring, mens du selv fremdeles er relativt ung som 40 åring og lettere kan finne en ny. Lykke til da, uansett hva du velger :)

Anonymkode: ec36f...fb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2020 den 18.08, AnonymBruker skrev:

For stor aldersforskjell synes jeg. Blir nok raskt slutt etter forelskelsesrusen har lagt seg.

Om noen få år vil han se veldig gammel ut. Rett før det stadiet nå.

Kan ikke folk bare bruke logikk,seff passer man ikke sammen med en gubbe på 50 når man er 30. 

Jeg forstår ikke folk som absolutt må finne seg folk som er så mye eldre/yngre, når alternativene av folk på samme alder er mange..

Seff er det bedre å være jevnaldrende. Gidder ikke si årsakene, for de er så for*anna opplagte. 

Anonymkode: 19ffe...7af

Jeg er enig. Skjønner ikke hvordan ei på 30 kan finne en gamling på 50 attraktiv. Rynkete og gråhårede. 

Anonymkode: 14d4d...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært i samme situasjon som deg. Valgte bort kjærligheten. Angrer på det i dag. Nå, 15 år etter, er han fremdeles kjekk og sprek. Og opptatt. Tenker ofte på hva jeg gikk glipp av.

Anonymkode: 0d0a6...f2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg en maks-mingrense på ca 5 år. Det handler ikke bare om tiltrekning, men felles referanseramme i livet. 
Ville aldri involvert meg i en så mye eldre mann, fordi jeg tror det beste i lengden er at like barn leker best. 
Skjønner at du kan bli tiltrukket og er facinert, men det er mer som skal til for meg i alle fall.

Anonymkode: 93b70...0ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv akkurat 30, har et forhold med en på over7 0. Det handler da om hva man føler ❤️ 

Anonymkode: 25728...171

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv akkurat 30, har et forhold med en på over7 0. Det handler da om hva man føler ❤️ 

Anonymkode: 25728...171

Særlig lol

Anonymkode: 93b70...0ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2020 den 16.59, AnonymBruker skrev:

Men det vil by på en del utfordringer etterhvert.

Gjennomsnittsalder betyr ikke at alle blir syke og dør på samme tid, så det der er individuelt. 

En 50-åring som er sprek, trener og har en sunn livsstil, har en god sjanse på å unngå livsstilsykdommer og å få høy levealder. Men klart, om du er 30, og innleder et forhold med en 50-åring som lever usunt og kanskje allerede har livsstilsykdommer, så blinker varsellampene. Så her må hvert tilfelle vurderes, nytter ikke med noen generalisering om dette. 

Anonymkode: 442ff...7a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært i samme situasjon som deg. Valgte bort kjærligheten. Angrer på det i dag. Nå, 15 år etter, er han fremdeles kjekk og sprek. Og opptatt. Tenker ofte på hva jeg gikk glipp av.

Anonymkode: 0d0a6...f2b

Hvis det stemmer så er du nå rundt 50, han er godt over 70. Det vil si at du har mange år igjen før du blir pensjonist, han har vært det noen år allerede. Når du går av med pensjon er han i siste halvdel av 80-årene, eventuelt 90.

Jeg krangler ikke på at elsker man noen så elsker man noen. Og som noen og 30 og noen og 50 kan jeg godt se for meg at aldersforskjellen ikke er noe stort tema. Men det er jo ikke til å stikke under en stol at det umulig kan være lett i alderdomen med så stor aldersforskjell? Jeg har foreldre og svigerforeldre i 80-årene og alle har betydelige helseutfordringer. En av dem får man knapt noe fornuftig kontakt med. Ja, jeg vet at det er 80-åringer som løper marathon men sannsynligheten for det er fryktelig lav. Ut i fra min kjennskap til hvordan alderdomen fungerer så vil aldersforskjellen helt praktisk påvirke mer og mer dess eldre man blir. For den eldste vil dette være en enorm fordel og han (i de aller fleste tilfeller er det en mann) kan bo lenger hjemme enn enslige menn og menn med partnere på samme alder. Den yngste vil med høy sannsynlighet gå rett fra å være arbeidstaker til å  være heltids pleiegiver. Mens venninnene med partnere på samme alder flyr rundt og har det helt topp.

Det er åpenbart ikke opp til meg å velge for andre. Men jeg lurer på om de som kommer med "Kjør på, kjærligheten er det eneste som betyr noe, kanskje blir du syk først, kanskje er han tindebestiger som 90-åring osv" har kjennskap til hva det vil si å være gammel og hva man realistisk kan forvente seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

Hvis det stemmer så er du nå rundt 50, han er godt over 70. Det vil si at du har mange år igjen før du blir pensjonist, han har vært det noen år allerede. Når du går av med pensjon er han i siste halvdel av 80-årene, eventuelt 90.

Jeg krangler ikke på at elsker man noen så elsker man noen. Og som noen og 30 og noen og 50 kan jeg godt se for meg at aldersforskjellen ikke er noe stort tema. Men det er jo ikke til å stikke under en stol at det umulig kan være lett i alderdomen med så stor aldersforskjell? Jeg har foreldre og svigerforeldre i 80-årene og alle har betydelige helseutfordringer. En av dem får man knapt noe fornuftig kontakt med. Ja, jeg vet at det er 80-åringer som løper marathon men sannsynligheten for det er fryktelig lav. Ut i fra min kjennskap til hvordan alderdomen fungerer så vil aldersforskjellen helt praktisk påvirke mer og mer dess eldre man blir. For den eldste vil dette være en enorm fordel og han (i de aller fleste tilfeller er det en mann) kan bo lenger hjemme enn enslige menn og menn med partnere på samme alder. Den yngste vil med høy sannsynlighet gå rett fra å være arbeidstaker til å  være heltids pleiegiver. Mens venninnene med partnere på samme alder flyr rundt og har det helt topp.

Det er åpenbart ikke opp til meg å velge for andre. Men jeg lurer på om de som kommer med "Kjør på, kjærligheten er det eneste som betyr noe, kanskje blir du syk først, kanskje er han tindebestiger som 90-åring osv" har kjennskap til hva det vil si å være gammel og hva man realistisk kan forvente seg.

Tenkte som deg for 15 år siden, derfor ble det ikke noe mer mellom oss. Går ikke rundt er deprimert eller noe sånt på grunn av dette. Er i et forhold som fungerer bra og har fått barn. Det hadde jeg kanskje ikke fått med en som er mye eldre. Men tenker litt for ofte på det hadde kanskje vært bedre med femten år enn ingen år. For det fungerte bare så bra den korte tiden vi hadde noe på gang. Siden vi bor i samme by og møttes av og til, blir man minnet på det som kunne vært.

Anonymkode: 0d0a6...f2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...