Gå til innhold

Aldersforskjell på over 20 år, har jeg klikket?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har visst fallt skikkelig for en bekjent som er da.. en haug år eldre enn meg. Jeg er selv i 30 årene, har en grei oppvekst med snille foreldre (som forøvrig vil få slag over "svigersønn" på egen alder!!) Så jeg tror ikke det er noe uløst daddy issues her, han er tiltrukket av meg også, dessverre, og det er så vanskelig å ikke tenke på ham eller nyte kontakten vi har. Så eh, går an eller helt på villspor?

Anonymkode: 9921b...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan godt forstå at en mann på 50 år er tiltrekkende for ei på 30 år. Min mann nærmer seg 50 år, og jenter på 30 kaster fortsatt lange blikk etter han. Men jeg tenker at jeg er glad vi er på ca samme alder, for det er ikke sikkert at aldersforskjellen er like spennende når du er 50 år og han er 70 år. 

Anonymkode: 27686...1d8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig går det an. Det er uvanlig men det skjer og dere er kanskje akkurat i alderen hvor forskjellen merkes minst. Ser ikke noe problem her hvis dere begge vil og ingen er i forhold fra før. 

Anonymkode: 438c0...ec7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem enda. Kan få mange fine år sammen. Men det vil by på en del utfordringer etterhvert.

Anonymkode: ec876...591

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ideelt men ikke så gale heller.. Vil du ha barn med han? Isåfall burde du tenke litt ekstra på det, om ikke vil jeg bere håpet i det og sett hvordan det gjekk 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 1807f...020

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er det du ønsker så kjør på 😊 syns man skal følge følelsene sine og ikke tenke så mye på andre jeg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei tenker IKKE å få barn sammen, det har han allerede, et hakk eldre enn meg til og med, hvordan takle det om de brekker seg av tanken på pappa og ei som er yngre enn dem?

Anonymkode: 9921b...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann på 50 kan absolutt være tiltrekkende! Jeg er selv i starten av 30-årene. 

Men har dere samme interesser? Vil du ha barn? Vil han? Har han barn på din alder kanskje? 

Og ikke minst, om 10 år er han 60, og det er plutselig veldig gammelt😅 

Men så er kjærlighet det viktigste, ikke hva andre mener. 

Anonymkode: 3b3b0...633

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei tenker IKKE å få barn sammen, det har han allerede, et hakk eldre enn meg til og med, hvordan takle det om de brekker seg av tanken på pappa og ei som er yngre enn dem?

Anonymkode: 9921b...1e0

Bare det at du spør om hvordan du skal takle det om de brekker seg, sier at du er veldig umoden. Tviler derfor på at et evt forhold blir så veldig langvarig eller vellykket. Dere er nok på forskjellige stadier i livet. 

Anonymkode: 86251...a0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bare det at du spør om hvordan du skal takle det om de brekker seg, sier at du er veldig umoden. Tviler derfor på at et evt forhold blir så veldig langvarig eller vellykket. Dere er nok på forskjellige stadier i livet. 

Anonymkode: 86251...a0b

Det var med en ironisk tone, du, men la meg spørre så du forstår da. Hvordan skal vi takle det om hans barn er helt imot dette? 

Anonymkode: 9921b...1e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var med en ironisk tone, du, men la meg spørre så du forstår da. Hvordan skal vi takle det om hans barn er helt imot dette? 

Anonymkode: 9921b...1e0

Hvor gammel er han, og barna? Barna er vel voksne nok til å takle at faren deres selv velger hvem han vil ha som kjæreste.

Anonymkode: afcda...0eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på. Det er ikke veldig sansynlig at det varer til han dør, men kan jo få mange fine år sammen.

Anonymkode: 55c51...229

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er han, og barna? Barna er vel voksne nok til å takle at faren deres selv velger hvem han vil ha som kjæreste.

Anonymkode: afcda...0eb

Han er over 50, barna er litt eldre enn meg. 

Anonymkode: 9921b...1e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke inngå forpliktelser i form av samboerskap, men kos deg som kjærester en stund. 20 år forskjell er for mye i lengden. 

Ha deg gøy så lenge det er hygge å hente :)  Jeg var i et forhold på 15 års aldersforskjell, klarte aldri ta det seriøse steget med han, aldri lurt å ta store valg under forelskelse, se an hva du føler etter 3 år sammen i så fall. 

Anonymkode: 9e687...817

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er sært. Samboer til min far er mellom min alder og hans og jeg synes det er merkelig og kan absolutt ikke skjønne det (verken da jeg var yngre eller nå). Nå når jeg er godt voksen føler jeg meg mer moden enn begge to. Jeg ville aldri falt for en mye eldre mann da jeg automatisk tenker han er umoden hvis han faller for noen som er så mye yngre. 

Anonymkode: a3249...c06

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er sært. Samboer til min far er mellom min alder og hans og jeg synes det er merkelig og kan absolutt ikke skjønne det (verken da jeg var yngre eller nå). Nå når jeg er godt voksen føler jeg meg mer moden enn begge to. Jeg ville aldri falt for en mye eldre mann da jeg automatisk tenker han er umoden hvis han faller for noen som er så mye yngre. 

Anonymkode: a3249...c06

Det er ikke så enkelt, det er jo vidt forskjellige mennesker som faller for noen som er mye eldre eller yngre enn seg selv. Min kjæreste er en god del eldre enn meg, men langt fra umoden. Han er tvert imot reflektert, omtenksom, har høy utdanning og en god jobb. 

 

Anonymkode: afcda...0eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 28, samboeren er 47. Vi har vært sammen i 6 år og har akkurat fått en sønn sammen. Vi har det kjempemessig!

Anonymkode: 7383e...490

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For stor aldersforskjell synes jeg. Blir nok raskt slutt etter forelskelsesrusen har lagt seg.

Om noen få år vil han se veldig gammel ut. Rett før det stadiet nå.

Kan ikke folk bare bruke logikk,seff passer man ikke sammen med en gubbe på 50 når man er 30. 

Jeg forstår ikke folk som absolutt må finne seg folk som er så mye eldre/yngre, når alternativene av folk på samme alder er mange..

Seff er det bedre å være jevnaldrende. Gidder ikke si årsakene, for de er så for*anna opplagte. 

Anonymkode: 19ffe...7af

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For stor aldersforskjell synes jeg. Blir nok raskt slutt etter forelskelsesrusen har lagt seg.

Om noen få år vil han se veldig gammel ut. Rett før det stadiet nå.

Kan ikke folk bare bruke logikk,seff passer man ikke sammen med en gubbe på 50 når man er 30. 

Jeg forstår ikke folk som absolutt må finne seg folk som er så mye eldre/yngre, når alternativene av folk på samme alder er mange..

Seff er det bedre å være jevnaldrende. Gidder ikke si årsakene, for de er så for*anna opplagte. 

Anonymkode: 19ffe...7af

Det er ikke gitt at alternativene på samme alder er mange. Selv er jeg sammen med en mann som er 27 år eldre enn meg (vi er 40 og 67). Jeg har draget på menn på min egen alder, ingen daddy issues, vi syntes begge aldersforskjellen var et problem og skulle ønske vi hadde vært likere i alder. Men det er vi nå engang ikke. Og jeg måtte erkjenne at det ville være veldig dumt å velge vekk en fantastisk mann og samtalepartner, en jeg har uovertruffen kjemi med både seksuelt og på andre måter, bare fordi han er mye eldre. Vi har selvfølgelig ingen garantier for framtiden. Sannsynligvis dør han mye før meg, men jeg kan også dø før ham. Det kan bli slutt, men det kan det også bli mellom jevnaldrende par. Jeg har aldri møtt en mann som ham, så jeg valgte ham på tross av ulempene alderen hans innebærer.

Anonymkode: be818...a7d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...