Gå til innhold

Hvordan er det å bo i Sandnes sammenlignet med Stavanger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Osloborger som spør. 

Bør Stavanger og Sandnes bli en by?

Anonymkode: cd251...207

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bør Stavanger og Sandnes bli en by?

Anonymkode: cd251...207

Nei

Kan ikke svare på det første spørsmålet har bare bodd i Stavanger og Sandnes for meg har alltid bare vært en by man kjører igjennom på vei til Stavanger og når man reiser hjem igjen.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på flere svar i tråden, jeg lurer også på hvordan det er å bo i Sandnes!

Anonymkode: f1a1b...6a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å bo i Sandnes. Fine turområder, passe stort og det meste av tilbud. Har ikke bodd i Stavanger, men synes det blir for stort. Synes absolutt ikke at de bør slås sammen. 

Anonymkode: 41915...d83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandnes  flytta jeg til for 10 år siden ( etter 3 år i Oslo) har alltid bodd i stvg  område før det da jeg flytta " ut" som tenåring. 

Sandnes er Norges 8 største by , og er stor nok gir meg egentlig.  

Måtte venne meg til å bo der, kjente ingen der fra før men nå føler jeg kjenner halve byen via  jobb. 

Sandnesfolk er litt " patriotiske " og blir alltid litt snurt  når jeg sier jeg fremdeles foretrekker  å gå ut/ spise/ shoppe i Stvg. 

Det tar 13 min m tog fra sandnes til stvg ( halvtime  m buss)

( går du på pub i Sandnes føler jeg meg beglodd,  som man går inn på en privat  fest 😂

Anonymkode: 2d20d...718

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboer er fra Stavanger, og vi bor i Stavanger. Spurt om Sandes men da bare rynker han på nesen å sier nei 😅

Anonymkode: ffcc2...4c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandnes er på mage måter en drabantby med voksesmerter. Mange store, nye boligfelt hvor det er veldig lite tilbud, noen få enorme barnekull og ingen unger i resten av årsklassene, og et sentrum som lider av å være en gjennomfartsåre. Når det er sagt så har sentrum blitt bedre de siste åra, men hvis du vil ha restaurantliv og litt å velge i av barer på kveldene er ikke Sandnes tingen. Hvis du velger å bosette deg i Sandnes ville jeg valgt strøk med omhu, og valgt et av strøkene som er mer etablerte med større utvalg av boliger (ikke bare rekkehus). 

Hvis jeg skulle flyttet tilbake til området (er fra Sandnes) ville jeg nok valgt et av de eldre boligstrøkene, eller langs toglinja mot Stavanger (men obs at ikke alle strøkene er like gode..).

Anonymkode: 62648...223

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fra Sandnes, men har bodd 4 år i Stavanger. Flytta tilbake til Sandnes når vi fikk barn. 

Som ung og barnløs hadde jeg lett valgt Stavanger, har du familie ville jeg valgt Sandnes. Sandnes sentrum er under ombygging, ser ut til å bli veldig bra med park og lekeplass for barn midt i sentrum. 

Fine turområder, masse lekeplasser, spesielt i de bydelene de bygger ut. Skaarlia og Bogafjell/Håbafjell og Ganddal/Hove/Sandved er fine områder. De førstnevnte ligger jo omtrent midt i noen av de fineste friluftsområdene. 

Anonymkode: cd7fe...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sandnes er virkelig ikke en fin by etter min mening.. ville lett ha valgt Stavanger.  

Anonymkode: 48833...6b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Sandnes og her har vi egentlig alt vi trenger. Men om vi vil være litt dristige en dag, så drar vi inn til storbyen Stavanger. Den muligheten har ikke stavangerfolk, da de nekter å nedverdige seg og reise til den lille kjedelige nabobyen.

Anonymkode: ab028...919

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mange gamle hus i Sandenes slik som i Stavanger? Typ koselige, 100 år gamle i alle mulige farger?

Anonymkode: f1a1b...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det mange gamle hus i Sandenes slik som i Stavanger? Typ koselige, 100 år gamle i alle mulige farger?

Anonymkode: f1a1b...6a3

Du finner eldre hus i Sandnes ja, men ikke flust av de e de nye bydelene😉 

Anonymkode: cd7fe...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavanger er en veldig fin og flott by, sandnes not so mutch, ganske crap i grunnen

Anonymkode: d9ec7...5a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født og oppvokst i Stavanger og har alltid hatt det greit her. Men så flytta vi tik Sandnes i sånn ca 12 år og Sandnes er koseligere. Det skjer mer for barnefamilier der, det er mer barnevennlig. 

Flyttet tilbake til Stavanger fordi vi fikk et tilbud vi ikke kunne takke nei til, men det er mange ting vi savner med Sandnes. Folk er rett og slett mer hyggelige og koselige der. Sandnes er bare en kort biltur unna så jeg var der sist i går. Butikkmessig så er Sandnes sentrum en del bedre enn Stavanger sentrum. 

 

Anonymkode: c54a5...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har bodd begge steder, bor i Stavanger nå og kommer til å fortsette med det. Sandnes er sjelløs, kjedelig og om ikke direkte uskjønn så heller ikke pen eller koselig i det hele tatt. Stavanger har flust av koselige gågater i sentrum, mange turområder, de beste restaurantene, pubber og barer av alle slag, godt kollektivtilbud, samt konserter, gallerier og andre kulturtilbud i fleng. Bare for å nevne noe. Jeg kommer ikke på en eneste ting som Sandnes er bedre på enn Stavanger. 

Anonymkode: 3ee98...def

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Butikkmessig så er Sandnes sentrum en del bedre enn Stavanger sentrum. 

Tuller du??? Det dreier seg jo om smak og behag, men vi har i såfall svært ulik oppfatning av hva bra butikker er! 

Anonymkode: 3ee98...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller du??? Det dreier seg jo om smak og behag, men vi har i såfall svært ulik oppfatning av hva bra butikker er! 

Anonymkode: 3ee98...def

Kjøpesentrene i Stavanger har jo en fluss med tomme butikklokaler... 

Anonymkode: c54a5...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpesentrene i Stavanger har jo en fluss med tomme butikklokaler... 

Anonymkode: c54a5...77e

Tomme butikklokaler over alt nå, også på kjøpesentrene i Sandnes og resten av Norge.  Men det er jo ikke poenget. Trodde vi snakket om sentrum av disse byene, kjøpesentre er jo «like» over alt, og jeg anbefalte ikke kjøpesentrene i Stavanger, akkurat, men mye annet i byen.

Anonymkode: 3ee98...def

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...