Gå til innhold

Er asiatiske jenter trangere enn de norske?


Gjest jalla

Anbefalte innlegg

Jeg synes man fokuserer altfor mye på om vagina er trang eller vid, dette er da ikke noe stort poeng. Utrolig at mine medbrødre kan være så overfladiske. Jeg synes det er mye viktigere med store bryster.

Haha.. beste innlegg så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men er det klær som gjør oss sexy? Jeg trodde det var blikk, holdninger og selvtillit?

Er trangheten på musa viktigere enn samhold og å ha en god samtalepartner?

Jeg nekter å godta at norske menn er så overfladiske. Eller er dere det?

Vi påvirkes av norske kvinner som stadig krever mer på alle plan, og nokså ukritisk klager på samlivet med norske menn.

Det er skjelden vi hører norske kvinner nevne vilken nasjon de foretrekker samlivsparnere fra, Sverige, Irak, Spania, USA, eller Somalia, andre forslag jenter???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til det er vel muligens fordi jenter driter i hvor mannen er fra, så lenge han er forståelsesfull, god, snill, respektfull og tiltrekkende... ? (Slik er det ihvertfall for min del)

Javist er det forskjell fra land til land, men flotte menn finner man overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry jenter, men asiatiske jenter er mer feminine enn dere, bedre i senga enn dere, mer sensuelle enn dere, vakrere enn dere, bedre personlighet enn dere, smiler mer enn dere, er mer omgjengeligere enn dere og langt bedre samlivspartnere enn dere. Og det verste er at dere er skyld i det selv ved å skulle på død og liv kreve likestilling på deres vilkår, og med det mener jeg at mannen skal gjøre ting som tradisjonellt har vært kvinneting OG de tradisjonelle mannetingene. Hvor mange av dere kvinner har skiftet dekk på bilen til mannen deres?

Nei, sånn som dere oppfører dere blir det nok et flertall av asiatiske kvinner i verden etter hvert, for sånne som dere er det ingen som gidder å holde ut med i lengden.

Nils.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry jenter, men asiatiske jenter er mer feminine enn dere, bedre i senga enn dere, mer sensuelle enn dere, vakrere enn dere, bedre personlighet enn dere, smiler mer enn dere, er mer omgjengeligere enn dere og langt bedre samlivspartnere enn dere.

Og det verste er at dere er skyld i det selv ved å skulle på død og liv kreve likestilling på deres vilkår, og med det mener jeg at mannen skal gjøre ting som tradisjonellt har vært kvinneting OG de tradisjonelle mannetingene. Hvor mange av dere kvinner har skiftet dekk på bilen til mannen deres?

Nei, sånn som dere oppfører dere blir det nok et flertall av asiatiske kvinner i verden etter hvert, for sånne som dere er det ingen som gidder å holde ut med i lengden.

Nils.

Så det du sier er at vi altså går glipp av menn som foretrekker at kvinner gjør typiske kvinneting, og helst ikke vil ha likestilling på kvinners vilkår. Jo jeg føler virkelig at vi går glipp av noe her.

For å si det rett ut. Jeg er møkk lei av menn som tror de har rett på å leve livet sitt som på hotell i kraft av å være menn.

Min egen far er et glitrende eksempel. Han bor sammen med min mor som ordner alt rundt ham. Han står opp om morgenen og vender tilbake til oppredd seng om kvelden. Han får maten servert. Kaffen servert. Kopper, klær, golv og hus vasket.

For å si det rett ut: han vasker ikke sin egen skitt andre steder enn på sin egen kropp. På tross av at han er med på å møkke ut golv, klær og sengetøy regner han bare med at dette blir ordnet rundt ham. For det er nemlig DET som er typiske kvinneoppgaver. Å rydde og vaske etter andre. Jeg skjønner godt at mange menn helst vil slippe jeg. Det er drittkjedelig. Den generasjonens kvinner er i stor grad tjenere for mennene de bor sammen med.

Min farsunnskyldning er at han er 75 år og en mann av sin generasjon. Men takk og pris for at det i stor grad er verdier som den generasjonen tar med seg i grava.

Og ja... han skifter dekk på bilen kun han har førerkort på to ganger i året...

Skulle det liksom være det samme som alle de daglige husmoroppgavene?! JEG kan godt bytte!!!!! (Kan forresten å bytte dekk, ja)

Og beklager å måtte si det: Jeg er en kvinne som krever likestilling. Jeg forventer at i en husholdning der begge jobber (altså de fleste normale norske husholdninger) så deler man oppgavene i hjemmet på to også. Jeg er ingen tjener, og forventer at folk er med på å holde orden om de er med på å rote og skitne til. Vil de bo på hotell så får de ta inn på hotell.

Og på TROSS av at jeg altså forventer dette (i 2005) så har jeg aldri hatt manko å menn. Det er flust av moderne, norske, oppegående, tiltrekkende menn som deler mitt syn på hvordan et parforhold skal være. Mannen min er et godt eksempel.

Så dermed så gråter jeg meg ikke i søvn over at noen menn med dinosaurholdninger foretrekker asiatiske kvnner fordi de ikke "krever likestilling".

Jeg hadde heller blitt lesbisk enn å leve sammen med dere.

Jeg er ingens tjener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anna, jeg er enig med deg i det meste av det du sier, men jeg tror du misforsto "Nils" litt. Jeg er ikke så sikker på at han vil ha en hushjelp, men han sier at mange kvinner krever at menn skal fortsette å gjøre tradisjonelle manneoppgaver og samtidig gjøre flere av de tradisjonelle kvinneoppgavene.

At han sier at likestillingen er på kvinners premisser kan tolkes som om at kvinner ønsker å beholde fordelene ved den "gamle ordningen" og nyte godene fra den "nye ordningen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare erf de trangere, de er ofte mer sympatiske, mindre krevende, generelt lettere å omgås.

Det virker ikke som når de lever i et forhold, driver seg egen "bedrift" som til en hver tid skal ha størst muligt overskudd...

Norske kvinner blir mer krevende, mer selvoptatte, et resultat av økende velstand og mangel på mål og mening...

Hvis kjøpesenter, såpeserier, selvrealisering og selvdyrking er hoved interesse, hva kommer ut av slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anna, jeg er enig med deg i det meste av det du sier, men jeg tror du misforsto "Nils" litt. Jeg er ikke så sikker på at han vil ha en hushjelp, men han sier at mange kvinner krever at menn skal fortsette å gjøre tradisjonelle manneoppgaver og samtidig gjøre flere av de tradisjonelle kvinneoppgavene.

At han sier at likestillingen er på kvinners premisser kan tolkes som om at kvinner ønsker å beholde fordelene ved den "gamle ordningen" og nyte godene fra den "nye ordningen".

Men hva er de tradisjonelle mannsoppgavene og de tradisjonelle kvinneoppgavene da?

Poenget er at det å gjøre typiske kvinneting er noe man gjør hver dag hele året. Mens det jo ikke egentlig er så mange tradisjonelle manneoppgaver igjen. Og ettersom kvinner jo nå stort sett er ute i arbeid så har jo kvinner tatt sin del av en av de tradisjonelle manneoppgavene; nemlig å skaffe penger til husholdningen.

Skifte dekk på bilen og levere den på verksted er ikke akkurat noe som tar SÅ mye tid. ;)

Men berik meg gjerne med hvilke andre manneoppgaver der er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
SKifte sikring og lyspærer.

Jeg klarer å switche opp sikringen selv jeg. Og skifte lyspære også. Om jeg klarer å huske å kjøpe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerer at dere fnyser og ler overbærende av mannen. Ikke overraskende må jeg si, ikke overraskende.

Ifølge dere gjør jo ikke mannen noe annet enn å skifte lyspærer og en og annen sikring, samt skifter dekk på bilen og leverer den på verksted. Resten av året ligger han på sofaen og driter. Kult!

For det første glemmer dere at mannen også tar sin del av barne og husstell. Han kan også lage mat. Nei, jeg snakker ikke om pizza grandiosa og tomatsuppe på pose. Han kastet bort ETT ÅR av livet sitt på militæret til LUSELØNN. Det er en selvfølge at han skal male huset, pusse og drive vedlikehold, fikse tekniske artikler, skru sammen hyller og seksjoner, skru på bilen, skifte dekk, jage bort edderkopper og andre kjeltringer som befinner seg i nærheten, bære vaskemaskinen, flytte møbler og være interessert i hvilken farge gardinene har. Ok, den siste der var billig, men en manneoppgave i dag er iallefall å være interessert i ting han genetisk sett ikke er i stand til å interessere seg for.

Ærlig talt, det er da ikke mange menn som tror de bor på hotell hjemme. Å dra inn gamlinger i den diskusjonen blir dumt. Jeg kjenner flere kvinner som har den holdningen enn menn iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Violetta
Flink du er a, Violetta ;).

Tsss... er jeg vel ikke... :sjenert: Forresten kan jeg skru sammen ting også jeg! :sjarmor::ler:

Endret av Violetta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn
Jeg registrerer at dere fnyser og ler overbærende av mannen. Ikke overraskende må jeg si, ikke overraskende.

Ifølge dere gjør jo ikke mannen noe annet enn å skifte lyspærer og en og annen sikring, samt skifter dekk på bilen og leverer den på verksted. Resten av året ligger han på sofaen og driter. Kult!

For det første glemmer dere at mannen også tar sin del av barne og husstell. Han kan også lage mat. Nei, jeg snakker ikke om pizza grandiosa og tomatsuppe på pose. Han kastet bort ETT ÅR av livet sitt på militæret til LUSELØNN. Det er en selvfølge at han skal male huset, pusse og drive vedlikehold, fikse tekniske artikler, skru sammen hyller og seksjoner, skru på bilen, skifte dekk, jage bort edderkopper og andre kjeltringer som befinner seg i nærheten, bære vaskemaskinen, flytte møbler og være interessert i hvilken farge gardinene har. Ok, den siste der var billig, men en manneoppgave i dag er iallefall å være interessert i ting han genetisk sett ikke er i stand til å interessere seg for.

Ærlig talt, det er da ikke mange menn som tror de bor på hotell hjemme. Å dra inn gamlinger i den diskusjonen blir dumt. Jeg kjenner flere kvinner som har den holdningen enn menn iallefall.

Hvis du ikke var klar over det, så er jeg mann og jeg var selvironisk ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, jeg tror at asiatiske damer heller ikke forventer å bli behandlet som slaver når de kommer til Norge. En kamerat av meg bor og jobber i Bangkok, og er sammen med en Thailandsk jente. Vi var da på besøk hos dem når vi var i Thailand sist. Det første hun spurte meg om var om vi også hadde hushjelp... Jeg forklarte henne at det var slett ikke vanlig i Norge. Hun og kjæresten hadde hushjelp fem dager i uka, stor parkeringsgarasje i kjellern med to ansatte til å passe på bilene til de som bodde i blokken og alle andre slags servicetilbud. Tror aldri de lagde matsmulen på kjøkkenet, men spiste stort sett ute.

Tror hun hadde fått sjokk av å flytte hit, og så måtte begyne å gjøre alle de "typiske kvinneoppgavene" .Forøvrig var hun veldig søt og koselig, så jeg håper de gjør det. Blir gjerne bedre kjent med dem. Hun syntes Norge var kaldt, og hadde vel ikke nevneverdig lyst til å flytte hit.

Poenget mitt er at jeg tror at mange av dere gutta som skriver inn her ikke kjenner mye til Asia, og heller ikke hvilke forventninger en Asiatisk kvinne har til en mann. De er da meget oppegående jenter, og forventer en viss levestandard. De drømmer IKKE om å gå hjemme som hushjelper, da de er SVÆRT klassebevisste. Mye mer en her i Norge. En Norsk kvinne gjør gladelig oppgaver som en asiatisk dame hadde rynket på nesen av..

Dessuten er Asiatiske kvinner ofte svært helsebevisste. De røyker meeeget skjeldent og drikker nesten ikke alkohol. De spiser veldig sunt, og forventer at du skal gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Finnes det håp for slike folk som dette?!? :overrasket:

Nei og nei for et trist inlegg. Selvfølgelig finnes det håp for både asiatiske jenter og mennene som finner dem attraktive. Derimot ser det ut som det er lite håp for norske jenter i fremtiden dersom de ikke tar seg litt sammen og gjør noe med både sex-appealen, utseendet og holdningene sine. Statistisk sett er det flere og flere menn som gifter seg med utenlandske jenter, og trenden ser bare ut til å fortsette.

Andreas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derimot ser det ut som det er lite håp for norske jenter i fremtiden dersom de ikke tar seg litt sammen og gjør noe med både sex-appealen, utseendet og holdningene sine. Statistisk sett er det flere og flere menn som gifter seg med utenlandske jenter, og trenden ser  bare ut til å fortsette.

Andreas

Å nei å nei... Nå må vi skjerpe oss dere....

Hvis ikke risikerer vi å ikke bli gift!!!

Vi må rett og slett tilbake til kjøkkenbenken... det er jo litt kjipt ettersom vi har hatt hele dette "eget liv og faktisk karriære"-opplegget som jo har funka fint for oss. Men viktigste er jo ikke våre liv, men at vi får oss en mann....

Neida... nå skal jeg slutte og harsellere.

Kjære Andreas og andre med lignende meninger.

Jeg tror faktisk at utviklingen vil gå andre veien. At asiatiske jenter i større grad OGSÅ vil ønske seg et eget liv med utdannelse, egen karriære og et liv som ikke har som hovedfokus å behage en mann. Kulturforskjellene som dere applauderer er jo ikke annet enn at vi her i Norge og vesten har kommet lengre likestillingsmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...