Gå til innhold

Burde man skrive i søknad at man kan starte omgående?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nyutdannet og søker min første relevante jobb etter studiet. Jeg jobber kun helg i min nåværende jobb, og søker jobber som har arbeidstid 8-16. Det er derfor ikke noe overlapp. Jeg har også mulighet til på en dags varsel bytte bort samtlige vakter, så jeg kan i prinsippet starte i ny jobb på dagen. Er det noe jeg burde fremheve i søknaden min?

Anonymkode: 254f8...aeb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjorde det i mange søknader, spesielt de som søkte folk innen kort tid. 

Anonymkode: 64c42...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ansatt mange og JA, det er en fordel at du kan begynne umiddelbart. Så lenge du har en god forklaring hvorfor.

Anonymkode: 7785d...f8d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ansatt mange og JA, det er en fordel at du kan begynne umiddelbart. Så lenge du har en god forklaring hvorfor.

Anonymkode: 7785d...f8d

Hvordan forklarer jeg hvorfor på en fin og kortfattet måte?

Anonymkode: 254f8...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan forklarer jeg hvorfor på en fin og kortfattet måte?

Anonymkode: 254f8...aeb

Som du sier her, at du er nyutdannet og nå har en helgestilling.

Anonymkode: d0eb4...00f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke for å gjøre ting vanskelig, men for min del hadde det ikke utgjort noen forskjell. Vi skriver i utlysningene når stillingen er ledig fra, så kaller vi inn de med interessante søknader/CV-er. Hos oss hadde det altså holdt at du søkte på stillingen, da hadde vi gått ut fra at starttidspunktet vi skrev enten var OK eller at du ville ta det opp i intervjuet.

Anonymkode: 43ef1...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke for å gjøre ting vanskelig, men for min del hadde det ikke utgjort noen forskjell. Vi skriver i utlysningene når stillingen er ledig fra, så kaller vi inn de med interessante søknader/CV-er. Hos oss hadde det altså holdt at du søkte på stillingen, da hadde vi gått ut fra at starttidspunktet vi skrev enten var OK eller at du ville ta det opp i intervjuet.

Anonymkode: 43ef1...020

Hm, i de stillingene jeg søker på står det ingen startdato. I noen står det at de vektlegger snarlig tiltredelse, men i de aller fleste står det ingenting. 

Anonymkode: 254f8...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hm, i de stillingene jeg søker på står det ingen startdato. I noen står det at de vektlegger snarlig tiltredelse, men i de aller fleste står det ingenting. 

Anonymkode: 254f8...aeb

Hvis det står at de vektlegger snarlig tiltredelse, ville jeg absolutt nevnt det i søknaden :) Der der ikke står noen ting er det sikkert heller ikke så dumt å få frem at du kan begynne omgående. 

Anonymkode: 43ef1...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det står at de vektlegger snarlig tiltredelse, ville jeg absolutt nevnt det i søknaden :) Der der ikke står noen ting er det sikkert heller ikke så dumt å få frem at du kan begynne omgående. 

Anonymkode: 43ef1...020

Takk! Ja, jeg har skrevet det i de som nevner det selv, men da skal jeg begynne å skrive det i de andre også. Synes bare det det litt klønete ut 🙈

Anonymkode: 254f8...aeb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...