Gå til innhold

Det er ikke nødvendigvis lett for oss slanke å holde vekten heller.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fra jeg var liten av, aldri kjent metthetsfølelse, så å spise til jeg er mett, fungerer ikke. Jeg må resten av livet passe på hver eneste bit jeg tar i munnen. Så, da tror jeg mange tynne har det litt lettere ;)

Anonymkode: 67590...636

TS her.

Dette er som å høre meg selv. Føler ikke at jeg har magemål. Elsker mat og tar gjerne både 2 og 3 porsjoner om jeg kan. 

Derfor spiser jeg nå basert på hva jeg vet jeg trenger. Om magen og tungen hadde  bestemt ville det blitt mye mer. 

Anonymkode: 155e6...e2a

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror heller ikke noen mener at livet er akkurat like lett eller vanskelig for alle. Vi har alle ulike forutsetninger.

Poenget mitt er bare at det slett ikke er lett for de som er slanke heller. 

Anonymkode: 155e6...e2a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke vært mer enig. Jeg er 160 og veier 48 kilo. Jeg trener MYE, jeg går og sykler dit jeg skal, jeg lever vegansk og svært sunt og unner meg ingenting av godterier. Får høre at jeg er så heeeeldig og at noen er bare sånn naturlig. Eh nei, det handler om daglige valg og å ikke unne seg alt man vil ha. 

Anonymkode: 1af7f...a28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Sisselini skrev:

Dette har jo null med vanlig overvekt å gjøre, du må tydeligvis ha en sykdom. Og hvorfor i ALL verden lever du på 1000kal? Har du forsøkt å gå til PT, ernæringsrådgiver m.m. i tillegg til fastlegen? Byttet lege?

Lever på 1000 kalorier om dagen, da jeg ønsker å gå ned i vekt. Og hva skal jeg med en PT? Jeg har selv holdt på med idrett på høyt nivå, gått på idrettslinje osv. Hva kan en som har et 3 mnd kurs lære meg? Og siden jeg og har slitt med mat i alle år, tror du ikke jeg har lest utrolig mye om kosthold. Jeg har vært hos ernæringfyssiolog, psykolog, gynokolg, og hos spesialist innen mage og tarm. De finner som sagt ikke noe galt. Men tror jo det er grunnet min spiseforstyrrelse. Nå har jeg jo flere fysiske sykdommer, som gjør at jeg har svært lavt aktivitetsnivå, og jeg er bare 160 cm. 

Anonymkode: 736ca...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2020 den 13.18, AnonymBruker skrev:

Husk at mange overvektig tenker på kosthold hele tiden, ikke alle, men alle de som ønaker å gå ned i vekt tenker på det.

Anonymkode: 67590...636

Tror du, i fullt alvor, at normalvektige IKKE tenker på kosthold stort sett «hele tiden»? Er jo en grunn til at vi er slanke 😅  Typ i dag tenkte jeg at jeg hadde lyst på brødskiver med rekesalat til frokost, jeg elsker det. Men har gått opp 3kg fra en hyttetur nå, så da må enda mer drastiske valg enn normalt tas for å gå ned.

Valg 1 ble cottage cheese med sukkerfritt syltetøy til frokost i stedet.  Valg 2 å ikke ta den yoghurten før lunsj. Valg 3 gå for laks med salat uten noe dressing, i stedet for pizza som de jeg var ute med spiste osvosv. ALLE måltider er valg. Og hvis jeg, som i kveld, spiser is, så spiser jeg lett-is. Og det er et bevisst valg fordi jeg har vært god på underskuddet denne dagen, som må være der for å gå ned. Hva vennene mine ser? En Snap med en isboks foran tv-en. Da blir det ikke helt rett å dekode det til «Ååh, hun er heldig som kan spise is på kvelden i hverdagen, skulle ønske jeg kunne det.»

Jeg tror vel egentlig ingen stapper i seg hva som helst, uten å tenke. Om de er slik, tar og liker de naturlig sunn mat. Og med -det- er de kanskje heldig, men inn- og uttaket er nok for oss som de fleste andre gitt. Vi er ingen sorte hull 🤷🏼‍♀️

Endret av Sisselini
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2020 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Kunne ikke vært mer enig. Jeg er 160 og veier 48 kilo. Jeg trener MYE, jeg går og sykler dit jeg skal, jeg lever vegansk og svært sunt og unner meg ingenting av godterier. Får høre at jeg er så heeeeldig og at noen er bare sånn naturlig. Eh nei, det handler om daglige valg og å ikke unne seg alt man vil ha. 

Anonymkode: 1af7f...a28

Men hvorfor vil du veie 48 kg når du er 160 cm høy ?

Anonymkode: 17d00...0ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som overvektig som jobber med å gå ned i vekt så forstår jeg TS godt og må si meg enig. For min del er det motiverende å lese denne tråden, at de som er såkalt normalvektige/slanke også må jobbe med dette daglig. Det kommer ikke "rekende på ei fjøl". 

Uansett om overvekten kommer av at man spiser for mye, beveger seg for lite, tar medisiner, er syk osv osv, så koker det likevel ned til det samme - forbrenne mer kalorier enn man spiser. Ens omstendigheter, uansett hvor mye man kan forstå og støtte dem, endrer ikke på mengden kalorier som finnes i den maten man spiser.

Anonymkode: a4e1a...895

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2020 den 13.41, AnonymBruker skrev:

Lever på 1000 kalorier om dagen, da jeg ønsker å gå ned i vekt. Og hva skal jeg med en PT? Jeg har selv holdt på med idrett på høyt nivå, gått på idrettslinje osv. Hva kan en som har et 3 mnd kurs lære meg? Og siden jeg og har slitt med mat i alle år, tror du ikke jeg har lest utrolig mye om kosthold. Jeg har vært hos ernæringfyssiolog, psykolog, gynokolg, og hos spesialist innen mage og tarm. De finner som sagt ikke noe galt. Men tror jo det er grunnet min spiseforstyrrelse. Nå har jeg jo flere fysiske sykdommer, som gjør at jeg har svært lavt aktivitetsnivå, og jeg er bare 160 cm. 

Anonymkode: 736ca...687

I så tilfelle: Funker 1000kal om dagen for deg? Tenker det er en årsak til at man ikke råder noen å ligge så lavt, og det er nok ikke at man blir -for- slank.

Ikke rakk med på ernæringsfysiologer som gruppe, ekstremt mange har master og åresvis erfaring. 

Vi forsøker å hjelpe deg med tips om å bytte lege osv. Jeg ville definitivt spurt fagpersoner i ditt tilfelle. Lag kostholdsplan over tid som du er helthelt ærlig med og gi den til legen etter tre uker feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor vil du veie 48 kg når du er 160 cm høy ?

Anonymkode: 17d00...0ab

Fordi det et en helt passe vekt? Nedre sjikt av normal BMI. Jeg er 162, og trives best på 50-51. Ser bra ut på 48-49 også, men da må jeg stresse med maten i stedet for å bare ta gode valg. Hvorfor skulle noen ville veie mer enn det, med mindre de løfter tunge vekter og er kroppsbyggere?

 

Anonymkode: e6bad...904

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2020 den 14.39, AnonymBruker skrev:

TS har rett. Mange overvektige tror at slanke bare "er sånn" og at de kan spise hva de vil uten å legge på seg.

Anonymkode: 73dcd...2ac

Så er det jo også mange tynne som påstår at de spiser så mye de vil uten å legge på seg, og derfor sliter med å legge på seg. Disse menneskene blir ofte unnskyldt med at de har høy forbrenning og derfor ikke kan noe for det.
Det råder en oppfatning blant en del folk om at tynne mennesker har høy forbrenning, mens tykke mennesker bare må ta seg sammen og "spise litt mindre og røre litt mer på seg". Det er ikke bare tykke folk som tror at slanke bare er sånn, det er en oppfatning som florerer blant folk flest.

Forøvrig er det mange forskere som mener at jo lengre man har vært overvektig og slitt med vektnedgang, jo vanskeligere er det å holde på vekta etter vektnedgang. Fordi kroppen jobber mot deg når du slanker deg. Kroppen har flere mekanismer som skal forhindre sultenød og avmagring, men ingen mekanismer som skal forhindre vektoppgang, uansett hvor usunn den er.

https://forskning.no/mat-og-helse-overvekt/derfor-er-det-sa-vanskelig-a-holde-vekta/569317

Så jo, har man vært oppe i en høy vekt og så slanket seg er det faktisk vanskeligere å holde vekta enn om man har vært slank hele livet og skal vedlikeholde samme vekta som man alltid har hatt.
Derfor er det så viktig at barn tidlig lærer gode vaner i forhold til kosthold og aktivitet så de unngår å bli overvektige.

Anonymkode: b4c09...015

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2020 den 1.44, Sisselini skrev:

Jeg spurte «hvorfor lever du på 1000kal dagen?» Sa ingenting om stagnering av den, men tenker at et så lavt kaloriunderskudd sikkert kan medføre at den står stille, ja.

Det der er det dummeste jeg hører. Hvis man ble overvektig eller vekten stagnerte dersom man spiste for få kalorier ville jo ikke mennesker i sult-områder bli tynne, da ville jo vekta bare stagnert når de kun fikk en liten skål ris om dagen i åresvis...? 

Hvis man har en sykdom som gjør at man lagrer vann i kroppen kan selvsagt vekten gå opp eller stå stille selv om man spiser lite, men da må man få tak i vanndrivende tabletter hos legen. Men man lagrer altså ikke fett av å spise for lite. 

Sll forskning viser forøvrig at overvektige underrapporterer hvor mye de spiser, mens undervektige overrapporterer. 

 

Forøvrig har jeg alltid trodd jeg spiser mye, og fått kommentarer på hvordan jeg klarer å spise så mye når jeg er så liten. Men en gang skrev jeg ned absolutt alt jeg spiste i en måneds tid. Og til min overraskelse ble snittet nøyaktig vedlikeholdsbehovet til en med min vekt og mitt aktivitetsnivå. Selv om jeg enkelte dager spiste 4000 kcal, for andre dager ble det kanskje 500.

 

Anonymkode: e6bad...904

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2020 den 14.51, AnonymBruker skrev:

 

Jeg vil myten om det slanke mennesket som får alt gratis og kan spise hva det vil til livs! :) Det finnes noen svært få mennesker som har det slik, men de aller, aller fleste må passe på hva de spiser og i tillegg holde seg aktive (minst viktig; kosten betyr mest).

Jeg har selv vært 20 kg overvektig. Brukte lang tid på å gå ned til min normalvekt. Og ytterligere et halvt år for å gå under det igjen. Derfor vet jeg godt hva jeg snakker om og hva det krever å gå ned i vekt. 

De siste årene har stort sett vært vedlikehold, men skal ikke lenger tilbake enn jul i fjor når jeg knapt fikk på meg finpynten og innså at jeg hadde gått opp 4-5 kg. Så da var det nok en periode med vektnedgang over jul. Har også en liten fase nå etter sommerferien, men heldigvis er det nok ikke snakk om mer enn 2-3 kg. 

Selvsagt er det mye lettere å holde seg slank og selvsagt er det lettere å gå ned 2-3 kg. 

Jeg har aldri sagt at noen sier det er lett å gå ned i vekt. Men jeg har både hørt og lest fra folk som virker å mene at alt er mye enklere for slanke mennesker og at "vi" ikke vet hvordan noen som er overvektig har det. Det er nettopp hvor jeg er uenig. Vi kan faktisk ikke stappe i oss vi heller! :) Jeg vil bare ikke at de som sliter med overvekt skal gå og tro at de er i en særposisjon og at det er så lett for alle andre. Det er nemlig ikke det.

Akkurat nå kunne jeg tenke meg favorittgodteriet mitt og er faktisk litt småsulten. Men jeg tar heller en kaffekopp og døver sulten frem til neste måltid. Og venter med favorittgodteriet mitt til 2-3 uker (men da kun 1 dag og så er det tilbake til avhold).

De som ikke føler seg truffet kan fint bla videre.

Anonymkode: 155e6...e2a

Men hvordan kan du snakke på vegne av de som har vært slanke hele livet og bare vedlikeholdt sin slanke kropp, når du er en av de som har vært overvektig (20 kg overvekt) og så gått ned i vekt?

Alt handler selvsagt om vaner, både bevisste og ubevisste. Overvektige undervurderer inntak av kalorier og overvurderer aktivitetsnivået, mens tynne overvurderer inntak av kalorier og undervurderer aktivitetsnivået. Det er derfor noen sliter med å gå ned i vekt mens noen sliter med å gå opp i vekt. Det er vanskelig å endre gamle, inngrodde vaner. Jo lengre man har hatt en livsstil, jo tyngre er det å endre på den. På samme måte er det mye lettere å holde på en sunn livsstil om man har hatt den hele livet.

Anonymkode: b4c09...015

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2020 den 20.05, AnonymBruker skrev:

Det å være slank er ofte summen av mange små (ofte automatiserte og ikke nødvendigvis så bevisste) avgjørelser, og som man tar hver dag. Eksempler: Om man er lat en dag og ikke gidder å lage middag, så velger man det sunneste ferdigmatalternativet, selv om man egentlig har lyst på det mest usunne. Man lar være å forsyne seg igjen, samme hvor god maten var. Man spiser til man er bare nesten mett, for man vet at metthetsfølelsen er litt forsinket. Man takker nei til et kakestykke dersom man vet at man spiste litt for mye dagen før eller til forrige måltid. Man lar være å gi etter for  fristelsen for å kjøpe snop/brus/kake (osv.) når man kjenner at det har blitt litt for mye av slikt de seneste dagene, man lager enkle regler for seg selv, som f.eks. å ikke spise søtt pålegg overhodet, eller ev. bare til helgefrokosten, man venter til neste måltid, samme hvor sulten man er, man passer på å ha  f.eks banan og nøtter i veska hvis det er fare for at man ikke rekker å spise lunsj, sånn for å forhindre at man i stedet kræsjer på sjokolade og God Morgen-yoghurt eller noe annet usunt, man kjøper vann med kullsyre når man får lyst på cola, fordi det er bedre for helsa. Osv., osv.

Anonymkode: 73dcd...2ac

Alt det du skriver her er også hverdagen til mange overvektige.
Interessant at flere her i tråden irriterer seg over at enkelte tror tynne bare er sånn, mens de samtidig tviholder på sine oppfatninger om at overvektige er overvektige fordi de nesten alltid takker ja til kaker og godis i tillegg til annen mat.
Folk er faktisk forskjellige, og dette med kalorier inn og ut er ikke så enkelt som mange tror.

Jeg kan trene og spise sunt i 3 mnd og gå ned noen få kilo, men sklir det ut og jeg faller tilbake i gale dårlige vaner så går jeg opp alle kiloene i løpet av et par uker. Og da snakker jeg ikke om ekstreme mengder mat eller å spise alt jeg har lyst på av kaker og snop, men om å slakke litt på treninga og ikke telle kalorier så nøye.

Unntaket var da jeg gikk på p-piller. Da kunne jeg mye lettere regulere vekta ved hjelp av små endringer.

På 5.8.2020 den 13.34, JuliaKepler skrev:

Poenget til Ts er at også slanke på passe på vekten, at de jobber med dette hver dag. De færreste voksne kan spise absolutt det de vil, hver eneste dag, uten å ofre vekten en tanke. 
Forskjellen på slanke og overvektige, er vel at slanke klarer å motstå trangen til å spise alt de har lyst på, mens overvektige gir etter for trangen

 

Og jeg har selv noen kilo for mye

Nei du har ikke noen kilo for mye, du er i den nedre delen av normal BMI men synes bare selv du er "stor" (ut i fra en annen tråd om vekt). Det er ikke det samme som å ha noen kilo for mye eller være overvektig.

Det er ingen som benekter at slanke også må passe på vekta, poenget er bare at det er vanskeligere å passe vekta når man tidligere har vært veldig overvektig (mer enn bare noen kilo ekstra og noe helt annet enn "jeg er egentlig slank men synes bare selv jeg ser stor ut).
 

På 6.8.2020 den 12.57, AnonymBruker skrev:

En ting jeg lurer på er hvordan dere friske mennesker som mener det er så mye vanskeligere for dere enn andre egentlig kan vite dette sikkert? Har dere vært i to menneskekropper slik dere kan vite forskjellen?

 

Men det jeg sier for ørtende gang er at det er virkelig ikke lett for noen. Og heller ikke for de som er slanke.

Anonymkode: 155e6...e2ae

Har du vært i to menneskekropper?
Nei, du er tidligere overvektig og jobber nå derfor for å holde på vekta. Ergo kan du faktisk ikke snakke for de som har vært slanke hele livet og aldri strevd med mer enn et par kilos overvekt. Grunnen til at du jobber hardt med å holde på vekta er fordi kroppen din vil tilbake til en høyere kroppvekt. Hadde du vært enda tyngre eller vært overvektig i enda flere år, hadde du antakelig slitt enda mer med å holde vekta.

Det er ingen her som påstår at de som har vært slanke hele livet ikke trenger å tenke på mat og trening i det hele tatt. Men selv vitenskapen sier jo at har du først vært overvektig, krever det strengere diett og mer aktivitet for å gå ned i vekt og holde seg der.

Anonymkode: b4c09...015

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.8.2020 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Kunne ikke vært mer enig. Jeg er 160 og veier 48 kilo. Jeg trener MYE, jeg går og sykler dit jeg skal, jeg lever vegansk og svært sunt og unner meg ingenting av godterier. Får høre at jeg er så heeeeldig og at noen er bare sånn naturlig. Eh nei, det handler om daglige valg og å ikke unne seg alt man vil ha. 

Anonymkode: 1af7f...a28

Du kunne fint veid litt mer og likevel vært sunn. Håper ikke folk tror vekt i 40 tallet er normalt nå. 

Anonymkode: f97d3...185

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2020 den 21.54, AnonymBruker skrev:

Dette fatter jeg ikke. Jeg fatter virkelig ikke denne logikken! Det burde jo være MOTSATT! 

Anonymkode: 20a4b...bf8

Det ligger nok mange mislykkede forsøk på slanking bak, tenker jeg. Generell følelse av mislykkethet - "får ikke til så kan like gjerne bare spise kake og kose meg". 

Jeg personlig assosierer slik voldsom overvekt med psykiske problemer og dårlige erfaringer fra livet: seksuelle misbruk, familieforhold fra helvete, mobbing, generell psykisk sykdom. 

Anonymkode: 5ded0...9a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kunne fint veid litt mer og likevel vært sunn. Håper ikke folk tror vekt i 40 tallet er normalt nå. 

Anonymkode: f97d3...185

Det ER normalt for folk på 160 og under, jo.

Anonymkode: 73dcd...2ac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ER normalt for folk på 160 og under, jo.

Anonymkode: 73dcd...2ac

Er fornøyd med å være ett eller annet sted på 50-tallet jeg!

Anonymkode: 17d00...0ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2020 den 12.41, AnonymBruker skrev:

Jeg ser i ulike tråder at det blir antydet at slanke eller normalvektige mennesker ikke forstår hvor vanskelig vektnedgang er for noen som er overvektig, men jeg ønsker å kontre det med å si at det faktisk ikke nødvendigvis er enkelt å holde seg slank heller.

Jeg er slank fordi jeg er aktiv, spiser sunt, ikke spiser sukker og ikke stapper meg (som regel). Dette betyr i praksis at jeg kan være sulten, at jeg enkelte dager ikke ønsker å trene, men gjør det allikevel og at jeg sier nei-takk til kaker og godteri i sosiale settinger (ikke alltid, men kan ikke alltid si ja føler jeg). Det betyr også at enkelte dager er jeg dødssliten og kunne tenke meg noe veldig enkelt, men tar meg allikevel tid til å lage et skikkelig måltid som metter riktig.

Jeg legger lett på meg om jeg er inaktiv og spiser kun det jeg har lyst på.

Noen mennesker er naturlig slanke og holder seg slik uten særlig innsats, men for de fleste krever det faktisk en innsats. Glem myten om at slanke mennesker er velsignet og bare kan gjøre akkurat hva de vil.

Det eneste jeg kan si er at det er enklere å holde seg slank enn å bli slank, men jeg har gjort begge deler og har selv vært overvektig. 

I sommerferien sklidde det ut med mye sukker og fråtsing. Jeg har et elsk/hat forhold til søtsaker og merker at jeg godt kunne tenke meg å fortsette med å daglig spise 2-4 iskrem, men når ferien var over kunne jeg ikke fortsette slik. Tungt i starten, men etter en uke uten går det som regel av seg selv.

Anonymkode: 155e6...e2a

Jeg har det på akkurat samme måte som deg 😊Det ligger på mye innsats i det vi gjør! Stå på og fortsett den gode jobben som du gjør😊

Anonymkode: 015af...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2020 den 12.41, AnonymBruker skrev:

Jeg ser i ulike tråder at det blir antydet at slanke eller normalvektige mennesker ikke forstår hvor vanskelig vektnedgang er for noen som er overvektig, men jeg ønsker å kontre det med å si at det faktisk ikke nødvendigvis er enkelt å holde seg slank heller.

Jeg er slank fordi jeg er aktiv, spiser sunt, ikke spiser sukker og ikke stapper meg (som regel). Dette betyr i praksis at jeg kan være sulten, at jeg enkelte dager ikke ønsker å trene, men gjør det allikevel og at jeg sier nei-takk til kaker og godteri i sosiale settinger (ikke alltid, men kan ikke alltid si ja føler jeg). Det betyr også at enkelte dager er jeg dødssliten og kunne tenke meg noe veldig enkelt, men tar meg allikevel tid til å lage et skikkelig måltid som metter riktig.

Jeg legger lett på meg om jeg er inaktiv og spiser kun det jeg har lyst på.

Noen mennesker er naturlig slanke og holder seg slik uten særlig innsats, men for de fleste krever det faktisk en innsats. Glem myten om at slanke mennesker er velsignet og bare kan gjøre akkurat hva de vil.

Det eneste jeg kan si er at det er enklere å holde seg slank enn å bli slank, men jeg har gjort begge deler og har selv vært overvektig. 

I sommerferien sklidde det ut med mye sukker og fråtsing. Jeg har et elsk/hat forhold til søtsaker og merker at jeg godt kunne tenke meg å fortsette med å daglig spise 2-4 iskrem, men når ferien var over kunne jeg ikke fortsette slik. Tungt i starten, men etter en uke uten går det som regel av seg selv.

Anonymkode: 155e6...e2a

Jeg er slik naturlig slank, men trener for å holde meg sterk og i form. Jeg klarer knapt å legge på meg men kan kanskje klare om jeg spiser skikkelig mye og er totalt inaktiv over tid, men disse kg raser vekk igjen med en gang.

Ikke for å være spydig, men jeg tenker det må være irriterende å nesten bare kunne spise et salatblad hver dag for å holde dere slanke? Er forbreninnga til folk flest som ei snegle? 

Anonymkode: ec590...d35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2020 den 14.53, Chuck skrev:

Og derfor føler du kanskje at du hele tiden gjør valg og tar vurderinger. 

Jeg spiser til jeg er mett og spiser når jeg er sulten. Og spiser det jeg har lyst på.

For deg som har vært overvektig er det en annen sak.

Jeg har alltid vært normalvektig og foretar valg. Elsker mat, elsker sukker, elsker sjokolade, elsker vin. Hater å trene, vil bare ligge på sofaen og se serie. Ikke sitte, men ligge. 

Aller helst skulle jeg spist pannekaker til frokost, 2-3 stk. Og en stor baguett (fin) med kyllingcurrysalat til lunsj, med påfølgende 100 g sjokolade. Og en kosesjokolade på slutten av arbeidsdagen. Selvfølgelig kakao too go 2 ganger om dagen. Lasagne til middag eller burger og fries. Og 100 g sjokolade på kvelden pluss potetgull og 1-2 is. 

Jeg velger bort det aller meste av dette og spiser 2 skiver til frokost, 2 skiver til lunsj, en porsjon middag og enten 1-2 skiver kveldsmat eløer litt godteri. De dagene jeg spiser mer godteri spiser jeg mindre mat.

Anonymkode: 8ccbc...dc2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...