Gå til innhold

Når forvente progresjon?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har i to uker vært kjempe streng med matinntaket. Før endringen kunne jeg spise alt jeg kom over. Kuttet rett av, bruker herbalife shake til frokost og lunsj, en skyr eller to til mellommåltid og en lett middag (proteiner) med kjøtt og mye grønnsaker. Ligger rundt 1200 kcal i døgnet, er aktiv. Jogger, går tur, fjellturer etc. Vekta står bom stille?! Hva gjør jeg galt? Skal sies at jeg fikk mensen på fredag, kan det rett og slett være hormonelt? Skulle jo hvertfall tro at man kunne miste litt vann om ikke annet? Til informasjon veier jeg 80 kg, 172 cm høy. 

Anonymkode: 39896...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vært streng som du sier er resultatene der allerede, men man blir fort litt blind på seg selv. Ta bilder. Eller bruk målebåndet. 

Det skjer hele tiden at kunder går ned i cm, spesielt rundt magen, men vekta står stille.. Vekta kommer etter, men gi det tid.. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, LetLoose skrev:

Har du vært streng som du sier er resultatene der allerede, men man blir fort litt blind på seg selv. Ta bilder. Eller bruk målebåndet. 

Det skjer hele tiden at kunder går ned i cm, spesielt rundt magen, men vekta står stille.. Vekta kommer etter, men gi det tid.. 🙂

Takk for svar. Ja, jeg har virkelig gått ordentlig inn for dette nå. Ser at jeg muligens har ligget litt lavt på kaloriene ca 5 dager, spesielt de dagene jeg har trent. Kroppen kan vel gå i sparebluss hvis man inntar for lite? Har hatt en cheatday i uka, hvor jeg har fokusert på å spise litt mer karbohydrater, da jeg mer eller mindre kutter dette helt ut ellers. Frotser ikke noe denne dagen.. men skal ta målebånd og bilder, takk. 
ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 4.8.2020 den 10.39, AnonymBruker skrev:

Har i to uker vært kjempe streng med matinntaket. Før endringen kunne jeg spise alt jeg kom over. Kuttet rett av, bruker herbalife shake til frokost og lunsj, en skyr eller to til mellommåltid og en lett middag (proteiner) med kjøtt og mye grønnsaker. Ligger rundt 1200 kcal i døgnet, er aktiv. Jogger, går tur, fjellturer etc. Vekta står bom stille?! Hva gjør jeg galt? Skal sies at jeg fikk mensen på fredag, kan det rett og slett være hormonelt? Skulle jo hvertfall tro at man kunne miste litt vann om ikke annet? Til informasjon veier jeg 80 kg, 172 cm høy. 

Du spiser for lite kalorier, da stangnerer kroppen vektnedgangen.  Øk til minst 1500 å se, skal du bruke masse energi på turer/jogging etc funker det dårlig når kroppen får for lite energi. Kroppen er laget for å bruke energi. Når du baserer kostholdet på et dårlig produkt som herbalife så blir ting enda verre, du må spise mat med kvalitet. Herbalife er svindel som er basert på MLM/pyramidespill og hjernevasking. Flytende næring er dårlige greier generelt da kroppen må ha noen å jobbe med, du trenger heller ikke spise masse grønnsaker. Holder med 200-300g hver dag+1 frukt. Proteiner med din vekt kan for eks ligge på ca 120g i døgnet. Fordelt over for eks 4 måltider.(mange maser om 1.8g). Kjøtt er en av verdens beste næringskilde, så ville spist det hver dag om jeg var deg.

Måten du skriver på viser at du stresser med dette, å gå ned i vekt. Stress stopper også vektnedgang, sover du bra? Hormoner har mye innvirking hos kvinner.

Du er jo ganske normalvektig slik du er nå, du bør heller fokusere på å bygge om kroppen med å trene styrketrening seriøst. Da vil du ombygge disse 80kg til en helt annen kropp. Men hva er du ute etter egentlig?

Anonymkode: c1b20...c07

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du spiser for lite kalorier, da stangnerer kroppen vektnedgangen.  Øk til minst 1500 å se, skal du bruke masse energi på turer/jogging etc funker det dårlig når kroppen får for lite energi. Kroppen er laget for å bruke energi. Når du baserer kostholdet på et dårlig produkt som herbalife så blir ting enda verre, du må spise mat med kvalitet. Herbalife er svindel som er basert på MLM/pyramidespill og hjernevasking. Flytende næring er dårlige greier generelt da kroppen må ha noen å jobbe med, du trenger heller ikke spise masse grønnsaker. Holder med 200-300g hver dag+1 frukt. Proteiner med din vekt kan for eks ligge på ca 120g i døgnet. Fordelt over for eks 4 måltider.(mange maser om 1.8g). Kjøtt er en av verdens beste næringskilde, så ville spist det hver dag om jeg var deg.

Måten du skriver på viser at du stresser med dette, å gå ned i vekt. Stress stopper også vektnedgang, sover du bra? Hormoner har mye innvirking hos kvinner.

Du er jo ganske normalvektig slik du er nå, du bør heller fokusere på å bygge om kroppen med å trene styrketrening seriøst. Da vil du ombygge disse 80kg til en helt annen kropp. Men hva er du ute etter egentlig?

Det er mulig du har rett i at det er for lite. Skal prøve å øke det litt for å se, ønsker ikke at jeg skal gå i sparebluss. Er gøy å være aktiv, men jeg forstår jo at man må spise litt mer da. Ang stress, så er det ikke noe jeg stresser så veldig med. Har heller mer med det å gjøre at jeg føler jeg har utsatt dette altfor lenge. Startet opp med styrketrening etc rett før nedstegning og da røk all motivasjon for min del. Sover godt om natta og har hatt ferie i 6 uker, så energien er bra og søvn er bra. 
ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når det gjelder hva jeg er ute etter, så er det vel å gå ned 10 kg for så å bygge litt muskler. Derfor jeg satser mest på cardio for tida. Er skeptisk til treningssenter for tida, men tar fort ei lita styrkeøkt to ganger i uka med egen kroppsvekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det gjelder hva jeg er ute etter, så er det vel å gå ned 10 kg for så å bygge litt muskler. Derfor jeg satser mest på cardio for tida. Er skeptisk til treningssenter for tida, men tar fort ei lita styrkeøkt to ganger i uka med egen kroppsvekt. 

Du bør nok heller la være å gå noe særlig ned i vekt, heller fokusere på riktig kosthold. Samt trene skikkelig styrketrening, så disse 80kg blir oppstrammet og totalt endret. Ikke heng deg opp i vekten din. Når du kjører et skakk-kjørt regime med kosthold som du gjør vil aldri det funke i lengden.

Så trene skikkelig 2-3ganger i uka, på fridagene kan du gå turer.

Ikke farlig å trene på senter, vaske seg på hendene og bruke vett ellers holder det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...