Gå til innhold

Dere på ca 1.72 som skal ned i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Sheik skrev:

Er noen få cm lavere, veier 130 kg. Vil ned til 70 kg, helst 60. Skal i morgen på møte for å ta prøver/målinger og lignende, og forhåpentligvis få hjelp til hvordan jeg skal gå ned.

Lykke til i morgen! Håper du får den hjelpen du søker. Også må du bare skrive med oss for ekstra motivasjon om det hjelper:)

Anonymkode: da358...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Lykke til i morgen! Håper du får den hjelpen du søker. Også må du bare skrive med oss for ekstra motivasjon om det hjelper:)

Anonymkode: da358...8be

Takk! Endelig skjer det noe, og har ikke sjans alene. Det blir godt med mer «backup» 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

170 høy, startvekt ca 80 kg. Gått opp jevnt og trutt etter år med sykdom. Nede på 68 nå, egentlig fornøyd, vil gjerne ned et eller to kg til. Har holdt på siste 9 mnd så det går sakte men jevnt. Her er det lavkarbo som gjelder, og å holde kontroll på kalorier. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2020 den 19.55, Sheik skrev:

Takk! Endelig skjer det noe, og har ikke sjans alene. Det blir godt med mer «backup» 😄

Hvordan gikk det hos legen?😃

Anonymkode: da358...8be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan gikk det hos legen?😃

Anonymkode: da358...8be

Takk! Det gikk faktisk ganske greit. Var mye spørsmål å gå gjennom, så ble det målt høyde og vekt, og jeg tok blodprøver. Utenom dette ble det nevnt at jeg skal tilbake, men at det er lang venteliste. Hun skulle også holde kontakt for å høre veien videre. Første mål for nå er faktisk å få i meg mat flere ganger om dagen, for nå spiser jeg ett stort måltid om dagen, så jeg håper jeg klarer det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Sheik skrev:

Takk! Det gikk faktisk ganske greit. Var mye spørsmål å gå gjennom, så ble det målt høyde og vekt, og jeg tok blodprøver. Utenom dette ble det nevnt at jeg skal tilbake, men at det er lang venteliste. Hun skulle også holde kontakt for å høre veien videre. Første mål for nå er faktisk å få i meg mat flere ganger om dagen, for nå spiser jeg ett stort måltid om dagen, så jeg håper jeg klarer det.

Det var godt å høre! Håper du ble motivert og klar for å gjøre endringer. Vi mennesker liker sjeldent og endre oss, da det føles ukjent og ubehagelig. Men vit at vi er mange sammen med deg, som alle gjør vanskelige valg hverdag i retning for å endre oss til det vi mener er mer positivt for oss💕 lykke til!

Anonymkode: da358...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var godt å høre! Håper du ble motivert og klar for å gjøre endringer. Vi mennesker liker sjeldent og endre oss, da det føles ukjent og ubehagelig. Men vit at vi er mange sammen med deg, som alle gjør vanskelige valg hverdag i retning for å endre oss til det vi mener er mer positivt for oss💕 lykke til!

Anonymkode: da358...8be

Tusen takk 🥰 jeg ble mer motivert. Ulempen er bare å slite med depresjon mens jeg skal endre livsstil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2020 den 14.38, AnonymBruker skrev:

Takk for tips!

Jeg husker ikke nøyaktig dato, men er ganske sikker på at jeg veide 102 i utgangen av juni. 

Jeg teller ikke kalorier (men gjør noen overslag i hodet). Har ligget i kraftig underskudd nesten alle dager (men ikke absolutt alle dager). Det har fungert godt for meg, men jeg vil ikke automatisk anbefale alle andre å gjøre det samme.

Jeg har jobbet veldig mye med hodet for å finne årsakene til overspising, forstå når og i hvilke situasjoner jeg overspiste/åt sjokolade/godteri helt ukontrollert, og for å finne riktig motivasjon til å gjøre en reell livsstilsendring.

Ønsker deg lykke til! 

Anonymkode: 794f7...e99

Så utrolig flink du er👏🏻
 

Jeg sliter med det å jobbe med psyken. Jeg har gått ned 35 kg over tre år og er nå på en «normal vekt», 65kg og 172 høy. Min drømmevekt er 58kg men de siste kiloene er svært vanskelig. Det som ødelegger er når jeg får lyst på noe godt, da klarer jeg ikke unne meg bare litt men jeg må ha mye. 
 

Har du noen tips til hvordan jeg kan endre tankegangen rundt dette? 

Anonymkode: 900cb...8c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så utrolig flink du er👏🏻
 

Jeg sliter med det å jobbe med psyken. Jeg har gått ned 35 kg over tre år og er nå på en «normal vekt», 65kg og 172 høy. Min drømmevekt er 58kg men de siste kiloene er svært vanskelig. Det som ødelegger er når jeg får lyst på noe godt, da klarer jeg ikke unne meg bare litt men jeg må ha mye. 
 

Har du noen tips til hvordan jeg kan endre tankegangen rundt dette? 

Anonymkode: 900cb...8c7

Tankegangen som jeg synes du skal jobbe med er at du ønsker å komme ned i en bmi som inntil nylig ble definert som lett undervekt. Fortsatt definert sunn vekt mange plasser er mellom 20-25. https://www.dinside.no/okonomi/kroppsmasseindeks---regn-ut-din-bmi-ut-fra-hoyde-og-vekt/62100691 Denne er ikke helt ny. Når man er over 165(?) skal bmi være noe høyere. Ikke rart kroppen kjemper mot. Da jeg var på den vekten (er to cm høyere) var jeg alt for tynn og jeg er relativt spe bygd og har verken før eller senere vært spesielt overvektig. Siden du har hatt så mange kg ekstra antar jeg at din normale vekt ikke er lav vekt. Å akseptere at man ikke skal ha samme vekt som man er tenåring, eller at man ikke trenger å se ut som en supermodell er faktisk en del av å akseptere kroppen. På et tidspunkt er det ikke hensiktsmessig å fokusere på vektnedgang, men trivsel, helse og mosjon. Kanskje du er der? Du har jo gått ned mange kg på ikke så lang tid, så kroppen trenger tid til å bli vant til ny vekt. Jobben er faktisk å beholde vekten og finne en balanse. Håper dette ikke oppleves krast, for det er det ikke ment som. Bare en refleksjon jeg selv har gått gjennom, og jeg har ikke hatt like mange kg å gå ned og ønsker absolutt ikke å slanke meg ned under 20 i bmi. Jeg sier ikke hva som er rett for deg, men slanking skal ikke slite på psyken. Det er dessverre ikke uvanlig at folk som er flink til å slanke seg utvikler spiseforstyrrelser og dette må man være obs på alle som en. Jeg vil forøvrig gratulere med normalvekt. Du har nå den bmien jeg tror jeg kommer til å stanse på og en plass jeg har holdt og trivdes med størsteparten av mitt voksne liv :)

Endret av RoNo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide 85,5 for 1 mnd siden, men i dag 90 blank. Kjenner jeg har mye vann i kroppen (ringene sitter stuck og får skikkelig sokkemerker). Tar det ikke så tungt. Fortsetter å være flink 😄 

 

Fortsatt ikke gått på noe godteri-smeller... Ikke spist noe på et halvt år :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier 75, første mål er ned 5 kg og så prøve ned til 68 . Skal ta det sakte - 1 kg pr mnd . På det tynneste veide jeg 66 kg men da var jeg første gangs mor og løp rundt I ett. 

Anonymkode: de58d...139

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg være med etter svangerskap 😊 174cm.  Veier nå i uke 38 90kg. Var 75-76kg (Hadde noen kg igjen fra forrige graviditet) før graviditeten. Trivselsvekten min er 68-72 kg, mindre enn det ser jeg faktisk ikke frisk ut i ansiktet. 

Anonymkode: 8edbe...aac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 171 og veier rundt 80. Veide 86 for 2 år siden og klarte å komme ned til 76 på et år men er nå oppe i 80 igjen. Vektmålet mitt derimot er rundt 70 kg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Er 171 og 64kg. Startet på 82 og målvekten er 58kg. Merker de siste kiloene er trege!!

Anonymkode: 900cb...8c7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er 171 og 64kg. Startet på 82 og målvekten er 58kg. Merker de siste kiloene er trege!!

Anonymkode: 900cb...8c7

Du har jo virkelig stått på! Hvor lang tid har du brukt på å gå fra 82 til 64? Hvordan har du gått fram?

Anonymkode: 794f7...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til dere som er 160-175 cm og veier 90++ kg.

Hvordan klarte dere å legge på dere så mye? Så dere aldri dere selv i speilet og merket at dere legger på dere mye fett? Altså hvorfor tok dere ikke et tak i før dere ble sykelig overvektig?

Anonymkode: 84c91...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.8.2020 den 10.31, AnonymBruker skrev:

Veldig mange ulike vekter her! Morsomt. Har dere målt dere? Jeg har 68cm midje, 92cm bryst og 104cm rundt hoftene så klassisk pærefasong..

 

- Liv 

Anonymkode: ac48b...5e8

Årsaken til at vi veier så ulikt er nok at vi er i forskjellige perioder i livet - også i alder. Det er rimelig stor forskjell på en kropp som er 20 år og en som er 60. 

For meg er dette: Jeg ble målt til 1,72 da jeg var 15 år. Nå er jeg 58. Fremdeles 1,72. Men: Fra jeg var 15 og til jeg var 52 hadde jeg en normalt slank kropp (str. 38). Jeg kjøpte klær uten å prøve. Alt passet. Alt sto i forhold til alt, for å si det sånn. Normalt lange ben, normal puppestørrelse, alt normalt. Så str. 38. Noen ganger 36-38, noen ganger 38-40. Men det var fordi klesprodusentene ikke er flinke til å oppgi riktig størrelse. 

I flere tiår tenkte jeg aldri på hva jeg spiste. Kroppen min bare var der. 1,72. Str. 38-40. Ingen unntak. 

Så kom overgangsalderen. Og helvete startet. På få år økte vekten til nesten 90 kilo. Selv om jeg spiser betydelig mindre nå. Jeg hadde en smal midje. Nå er den borte. Har fått "kjerringfasong", altså topptung (stor mage, digre pupper), og har fremdeles stram, fin rumpe og slanke ben. Hjelper ikke så mye det, så lenge det henger en haug med kilo lenger oppe. 

Jeg orker ikke denne "nye" kroppen. Kanskje fordi jeg er bortskjemt ved å ha levd lenge uten å tenke kalorier/slanking? 

Så jeg er igang med diverse dietter. Tror mest på 5:2, men er åpen for forslag. 

Anonymkode: ed4b8...6ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan går det med dere?

Anonymkode: da358...8be

Jeg har gått sakte men sikkert ned nå. Faktisk går det fortere nå når jeg har sluttet å slanke meg. Jeg tenker mindre på mat og spiser når jeg er sulten. Nå snuser jeg på 68. Helt fantastisk, for det betyr at vekten fra den dårlige perioden er borte. Planen er å fortsette som jeg gjør (litt mindre karbohydrater, ingen frokost, spis etter magen). Så tror jeg kroppen stagnerer på en ny trivselsvekt. Håper på 66-67, men får se hva som skjer siden jeg ikke slanker meg i normal forstand.

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, RoNo skrev:

Jeg har gått sakte men sikkert ned nå. Faktisk går det fortere nå når jeg har sluttet å slanke meg. Jeg tenker mindre på mat og spiser når jeg er sulten. Nå snuser jeg på 68. Helt fantastisk, for det betyr at vekten fra den dårlige perioden er borte. Planen er å fortsette som jeg gjør (litt mindre karbohydrater, ingen frokost, spis etter magen). Så tror jeg kroppen stagnerer på en ny trivselsvekt. Håper på 66-67, men får se hva som skjer siden jeg ikke slanker meg i normal forstand.

Hvordan går det med deg?

Det høres fantastisk ut! Må være godt å ikke stresse. 
 

For min del må jeg si. Er det lov å bli litt lei? Tok en pause jeg. Ønsker å ned noen kg til, men kjente behov for pause i aktiv slanking. Så får vi se om jeg gjør litt som deg eller om jeg går tilbake for hurtig nedgang. Uansett veldig fornøyd med å ha gått ned såpass mye. 
ts

Anonymkode: da358...8be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...