Gå til innhold

Hva syntes dere om området Lørenskog?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
tso_jd skrev (22 minutter siden):

Siden du kjenner denne linja så inngående, må jo kapasitetsøkningen fra 2025 være gammelt nytt for deg, skjønner det. 
Nå er jeg usikker på hvor du reiser fra/til med L1, men noen av oss er så enkelt skrudd sammen at vi til og med er fornøyde med sitteplass 10 av 10 ganger og 20-30 min køfri reisetid til jobb uten bytte. Hvis du synes pendlerlivet på L1 blir i overkant ukomfortabelt, både nå og i fremtiden,  vær glad du tydeligvis ikke har erfaring med daglig bruk av f.eks Østfoldbanen eller 20-bussen i Oslo. 

Jeg kjenner til kapasitetsøkningen, ja. Men den ligger frem i tid, og presset på linja kommer bare til å øke.

Det er problematisk når man legger opp til mange nye boliger langs L1-linja i Viken, før kapasitetsendringen er gjennomført. Det kommer til å gå utover oss andre som bruker tilbudet. Har ofte opplevd å måtte stå i rushtiden, men det er selvsagt ikke slik nå under Korona.

Lørenskog legger på mange måter opp til å bli det nye Lillestrøm, men det skjer ikke uten en kraftig forbedring i kollektivtilbudet. De la opp til mange nye boliger og satset på at det - kanskje - kom T-bane og kapasitetsøkning på toget (sistnevnte var ikke vedtatt da man la opp til den voldsomme boligbyggingen). I realiteten går dette mest utover de som bor i Lørenskog, men også oss andre som benytter de samme kollektivtilbudene.

Kapasitetsøkningen på Bryn er supert, men på sikt må man være mer ambisiøs. Det er ikke umulig å kjøre ekspresstog på L1-linja i fremtiden, men det forutsetter blant annet at man får relokalisert godstogterminalen til en mer egnet lokasjon.

Endringer i infrastruktur tar tid å få på plass, og de kommunene i Viken som nå bygger «drabantbyer» må jobbe hardt for å realisere disse endringene. Det nytter ikke å bygge masse boliger uten å ha noen langsiktig plan for infrastruktur. 

Anonymkode: 07d4e...3d6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jaha, du er ikke veldig kjent med det skjønner jeg...

Du mener ikke oppriktig at det er mer feil med tbanene enn togene? Når du anbefaler å ta tog (folk i Lørenskog tar toget) over tbane (folk i Oslo tar tbanen) pga singalfeil tror jeg du burde sjekke ut statistikk. 

Anonymkode: 29c48...f15

Tog? Jeg har flere ganger sagt at jeg snakker om buss. 

Anonymkode: 1fe06...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.4.2021 den 22.35):

Jeg mener t-bane og problemer med t-bane i Oslo. 

Ha ha, du aner ikke hva du snakker om - etter at de «nye» t- barnevognene kom, samt at skinnegangutbedring er gjort på mange strekninger er det SJELDEN feil på t- banen. Den går på skinner, faktisk og har vært meget stabil siden 2006.

Du driter deg ut fordi du helt klart tar det personlig at flere sier det ikke er koselig eller bra å bo i Lørenskog. Noe det er lov til å mene, uten at du må komme med masse furtne usakligheter.

At du liker deg er vel fint for deg da. Er ikke verre enn det

Anonymkode: f75c2...462

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Virkelig ikke fan av Lørenskog eller områdene rundt. Fint med Oslo grense på kollektivt, men det er det.

Anonymkode: 1da30...921

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 14.2.2021 den 20.24):

Alt? Sett folka som bor der eller?

De har ikke råd til å bo i Oslo men tror likevel de er storkarer. Litt lættis. 

Ville heller ha bodd 10 000 år på Lørenskog enn å ha en personlighet som din.

Anonymkode: 9792c...918

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ville heller ha bodd 10 000 år på Lørenskog enn å ha en personlighet som din.

Anonymkode: 9792c...918

Akkurat 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.8.2020 den 11.52):

Skal flytte til Lørenskog, eller tenker å gjøre det!

vil veldig gjerne vite hvordan det er der.

ambefaler dere området? 

Anonymkode: 4f041...673

Dyrt, flere flytter derfra og enda lenger ut nå. Det er blitt så trangt nå. Eplehager er borte i flere hus på samme sted. Digre blokker, mye trafikk. 

Jeg har bodd i området i 20 år, og jeg synes kollektivtilbudet må oppjusteres betraktelig. Det er så mange som har flyttet hit i eksplosiv fart at det ikke er rart egentlig. Vet det planlegges t-bane fra Ellingsrud til evt Metro/aHus, men det har de snakket om siden jeg kom hit i 1999…

Nå er det steder som Fetsund, Jessheim-området eller Kløfta eller borti der de fleste flokker til om de skal få plass og mer for pengene.  
Det er ikke bare bare og pendle fra der borte i gokk heller. Heia hjemmekontor for min del. Kan jobbe fra hvor jeg vil. Håper dette blir standar for langt flere. Så blir ikke trykket så stort på de mest sentrale stedene. 

Ligger en bolig ved Langevann nå. Langrunna på Lørenskog. Nabo til badeplassen. Der er det også mye aktivitet på sommeren. Fint men folksomt.

Anonymkode: ae362...97e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Vi bodde i Lørenskog med tenåringsbarn. Flyttet i fjor. Barna ble truet på lovet av gjengmedlemmer, så vi så oss nødt til å flytte. Bor nå enda lenger unna Oslo.

Lørenskog er det nye Groruddalen, desverre.

Anonymkode: eb977...a3b

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi bodde i Lørenskog med tenåringsbarn. Flyttet i fjor. Barna ble truet på lovet av gjengmedlemmer, så vi så oss nødt til å flytte. Bor nå enda lenger unna Oslo.

Lørenskog er stoooor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes hele Lørenskog er så «splitta». Som en annen over her skriver, så er det ganske usammenhengende. Jeg bor i området selv og kunne aldri tenkt meg å flytte til Lørenskog. Syntes det er så trist der. Hva med feks Lillestrøm? Strømmen?

Anonymkode: 4578e...29f

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Syntes hele Lørenskog er så «splitta». Som en annen over her skriver, så er det ganske usammenhengende. Jeg bor i området selv og kunne aldri tenkt meg å flytte til Lørenskog. Syntes det er så trist der. Hva med feks Lillestrøm? Strømmen?

Anonymkode: 4578e...29f

Trist i hele Lørenskog? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er min oppfatning også.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er min oppfatning også.

Absolutt HELE Lørenskog? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Trist i hele Lørenskog? 😄

Absolutt.

Det er et høl.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Absolutt.

Det er et høl.

Ser du skriver det samme i flere tråd. Vanskelig å ta det seriøst. Det er mange fine områder i Lørenskog. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Absolutt.

Det er et høl.

Enig med dette. 

Lørenskog er ikke bra område. 

Anonymkode: dae3f...414

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Enig med dette. 

Fordi....? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig med dette. 

Skikkelig svertekampanje på gang. Lurer på hva dere er ute etter. Bedre boligpriser? 

Anonymkode: ec8a1...f2e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...