Gå til innhold

Hva syntes dere om området Lørenskog?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, men nå svarte jeg en som bor i Lørenskog og som aldri hadde hørt om gjenger eller ungdommer som blir ranet i Lørenskog. 

Anonymkode: 20cde...499

Én gang mot daglig? Hmmmmm, it’s a toughy....

Anonymkode: 1fe06...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 3.8.2020 den 22.15):

Kanskje ikke, men det kan jo bli litt tidkrevende å gå ut å spise/drikke vin når man først må bruke 30 minutter til togstasjonen og så sitte 20 minutter på toget til Oslo, og dette hver vei. Men for de som ikke har behov så ofte er det jo helt fint å bo der. 

Anonymkode: d2e51...192

Hvis du bor så langt unna togstasjonen så bor du kanskje i nærheten av bussterminalen (eller andre buss-stopp).  Det går bra med busser i Lørenskog, og du kan komme deg raskt til både Lillestrøm og Oslo sentrum.  Det bygges mye ved Triaden, og der tror jeg det kommer til å bli veldig fint. Tipper at Lørenskog snart har et ordentlig sentrum i dette området (Metro, Bussterminal, Triaden) :) 

Anonymkode: b9fd0...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.3.2021 den 18.30):

Hvis du bor så langt unna togstasjonen så bor du kanskje i nærheten av bussterminalen (eller andre buss-stopp).  Det går bra med busser i Lørenskog, og du kan komme deg raskt til både Lillestrøm og Oslo sentrum.  Det bygges mye ved Triaden, og der tror jeg det kommer til å bli veldig fint. Tipper at Lørenskog snart har et ordentlig sentrum i dette området (Metro, Bussterminal, Triaden) :) 

Anonymkode: b9fd0...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor i Lørenskog og er kjempefornøyd. 

Kommune som tar vare på innbyggerne sine.

For eksempel Barnehage, skole, helsestasjonen, utekontakten.  Alle veldig bra tjenester.

Har 3 barn og trives veldig godt.

Bor på Kurland. 

Anonymkode: e6c67...4a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Bor i Lørenskog og er kjempefornøyd. 

Kommune som tar vare på innbyggerne sine.

For eksempel Barnehage, skole, helsestasjonen, utekontakten.  Alle veldig bra tjenester.

Har 3 barn og trives veldig godt.

Bor på Kurland. 

Anonymkode: e6c67...4a2

Flott sted

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.12.2020 den 11.24):

Jeg har bodd i Lørenskog. Ikke igjen! Vi flyttet til et dyrere strøk i Lillestrøm Kommune og trives mye bedre. Vi måtte riktignok betale veldig mye mer for bolig her, men her bor vi i et vel som bryr seg om eget hus, nabolag og naboer. Vi bor i en god skolekrets og med tilgang på en privat barnehage vi er veldig fornøyd med. Jeg vil si de aller fleste naboene er ressurssterke og en del tjener nok mer enn oss, men der vi bodde før var vi omringet av blant annet sigøynere som rant inn og ut dørene hele natta. Bilene sto på tomgang, husene forfalt, det var bråk og skråling hele tiden. Følte meg aldri trygg å gå alene på kvelden, men det gjør jeg nå.

Skulle jeg flyttet tilbake til Lørenskog hadde jeg flyttet til Rasta eller Fjellhamar (enebolig og rekkehus-områder). Hadde holdt meg langt unna leiligheter, samt områdene Skårer, Finstad og Solheim.

Anonymkode: 3d566...c30

Sigøynere som rant inn og ut av dørene hele natta, faktisk. Unnskyld, men :hoho: Hva med å låse døra? 

Anonymkode: 0ed0e...c0e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler det er litt preget av arbeidsplasser og leiligheter oppå hverandre. Litt sånn kort vei til jobben sted. Ikke særlig hjemmekoselig stort sett. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Uakseptabel skrev (16 minutter siden):

Føler det er litt preget av arbeidsplasser og leiligheter oppå hverandre. Litt sånn kort vei til jobben sted. Ikke særlig hjemmekoselig stort sett. 

Hvilket område snakker du om? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilket område snakker du om? 

sentrum. Er stort sett en del lagerbygg, så er det flere nye blokker, 2 shoppingsentre. Togstasjonen er plassert fra resten av sentrum. Så består resten seg av hus som ligger langs veien, en del blokker og et kjøpesenter som ligger lenger opp. 
Sier ikke at det er stygt, synes bare ikke at det er så hjemmekoselig og fint. Men nå har vel også Lørenskog sikkert områder med mer hus og avstand til veien. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lørenskog er ikke bra. 

Det skjer ingenting der.

Anonymkode: 29c48...f15

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.3.2021 den 18.15):

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=210651021 Fin og ikke så dyr 

35 kvm til 2,7 millioner (prisantydning). Har heller ikke p-plass så det må du leie om du har bil. Synes egentlig ikke det er så billig 🙁

Anonymkode: 7aa58...ee6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Lørenskog er ikke bra. 

Det skjer ingenting der.

Hva vil du at det skal skje der? Folk velger ikke Lørenskog for ting som "skjer", men fordi de ønsker å bo i rolige omgivelser nær marka og med kort avstand til Oslo 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Lørenskog er ikke bra. 

Det skjer ingenting der.

Hvor gammel er du? Ellers enig med bc4. 

Liker du fysisk aktivitet har Lørenskog mye å tilby med nærhet til Østmarka, idrettsanlegg, svømmehall, frisbeegolf, skytebane, golf, rideanlegg, skianlegg, fotballstadion ++++

Før koronaen var det mange tilbud i Lørenskog kulturhus, alt fra konserter, foredrag og kino. 

Du kan henge på kjøpesentrene om du vil (stengt nå selvfølgelig).

Det kommer flere og flere spisesteder (men håper det ikke blir flere kebabsjapper...). 

Det er også kort vei til Oslo. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor gammel er du? Ellers enig med bc4. 

Liker du fysisk aktivitet har Lørenskog mye å tilby med nærhet til Østmarka, idrettsanlegg, svømmehall, frisbeegolf, skytebane, golf, rideanlegg, skianlegg, fotballstadion ++++

Før koronaen var det mange tilbud i Lørenskog kulturhus, alt fra konserter, foredrag og kino. 

Du kan henge på kjøpesentrene om du vil (stengt nå selvfølgelig).

Det kommer flere og flere spisesteder (men håper det ikke blir flere kebabsjapper...). 

Det er også kort vei til Oslo. 

Du sier at Lørenskog er bra fordi man kan henge på kjøpesentrene og du håper det ikke kommer flere kebabsjapper...

Altså jeg trenger virkelig ikke argumentere mer for min mening om at Lørenskog er et kjipt sted å bo når du så elegant taler for min side av saken.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du sier at Lørenskog er bra fordi man kan henge på kjøpesentrene og du håper det ikke kommer flere kebabsjapper...

Altså jeg trenger virkelig ikke argumentere mer for min mening om at Lørenskog er et kjipt sted å bo når du så elegant taler for min side av saken.

Da får du lese hva jeg skrev om Lørenskog i stedet for å latterliggjøre dem som synes at området er bra. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kebabsjapper er jo overalt, og ikke bare i Lørenskog. Jeg ønsker nok generelt at det blir færre kebabsjapper, men det er kanskje maten de fleste vil spise?

Du svarte ikke på hvor gammel du var? Tenkte det var relevant med tanke på interessene dine.

Flere spørsmål til deg:

Er du en som bidrar i lokalsamfunnet, eller er du bare en som klager uten å gjøre noe med det? 

Bor du i Lørenskog? I så fall: hvorfor bor du på et sted du ikke liker? Og om du ikke bor her: hvorfor bryr du deg? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Kebabsjapper er jo overalt, og ikke bare i Lørenskog. Jeg ønsker nok generelt at det blir færre kebabsjapper, men det er kanskje maten de fleste vil spise?

Du svarte ikke på hvor gammel du var? Tenkte det var relevant med tanke på interessene dine.

Flere spørsmål til deg:

Er du en som bidrar i lokalsamfunnet, eller er du bare en som klager uten å gjøre noe med det? 

Bor du i Lørenskog? I så fall: hvorfor bor du på et sted du ikke liker? Og om du ikke bor her: hvorfor bryr du deg? 

Akkurat. Godt spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.8.2020 den 11.52):

Skal flytte til Lørenskog, eller tenker å gjøre det!

vil veldig gjerne vite hvordan det er der.

ambefaler dere området? 

Lørenskog er på mange måter et fint sted men det som skjer nå, rundt og inne i sentrum begynner å ligne mer på drabantbyene, Furuset, Stovner og Grorudalen. Et sted med tett bebyggelse men uten bykjerne og dette gjør at verdien på boligene vil jevne seg ut på nivå med de andre drabantbyene. 

Om jeg hadde gått for Lørenskog så ville jeg garantert trukket inn mot Fjellhamar, du må betale mer men samtidig er det en god investering når du igjen skal selge. 

Endret av klondrik
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
klondrik skrev (33 minutter siden):

Lørenskog er på mange måter et fint sted men det som skjer nå, rundt og inne i sentrum begynner å ligne mer på drabantbyene, Furuset, Stovner og Grorudalen. Et sted med tett bebyggelse men uten bykjerne og dette gjør at verdien på boligene vil jevne seg ut på nivå med de andre drabantbyene. 

Om jeg hadde gått for Lørenskog så ville jeg garantert trukket inn mot Fjellhamar, du må betale mer men samtidig er det en god investering når du igjen skal selge. 

Bykjerne? 

Hva med Lørenskog sentrum? Triaden området? Senteret på Rasta? 

Eller forventer du bykjerne som i Oslo? Det er da ikke mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...