Gå til innhold

Hjemme fra jobb, sykt dårlig samvittighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har for første gang ringt meg inn syk. Har aldri vært borte fra jobb før. Hadde det ikke vært koronatider så hadde jeg gått på jobb. Mest sannsynlig er det bare en forkjølelse (lett hoste, tungpustet pga pottetett nese og klør i halsen). Men har så sykt dårlig samvittighet at jeg ikke klarer å slappe av. Tenker på at de er underbemannet på jobb. Jobber innen  helse, og ville jo hatt mye dårligere samvittighet om det faktisk er korona jeg har, og jeg hadde smittet brukerne på jobb. 

Føler jeg burde vært sengeliggende for å ikke gå på jobb. Noen andre som har det slik?

Anonymkode: 1be23...cb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er helsepersonell, og hadde ikke hatt dårlig samvittighet. Vi har jo fått streng beskjed om å holde oss hjemme med luftveissymptomer, samt å få tatt test så snart som mulig. 

Anonymkode: 4e346...9c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er ikke jobben som kommer til å takke deg for innsatsen din eller moralen din. Den dagen de ikke har brukt for deg lenger sier de bare takk og farvel. 

Det er helsa de som er viktigst og at du tar hensyn til de som er rundt deg. 

Anonymkode: 90964...b43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er ikke jobben som kommer til å takke deg for innsatsen din eller moralen din. Den dagen de ikke har brukt for deg lenger sier de bare takk og farvel. 

Det er helsa de som er viktigst og at du tar hensyn til de som er rundt deg. 

Anonymkode: 90964...b43

Enig. 

Men det er jo sånn på kg at du har ikke lov å være borte fra jobb. Så skjønner at folk blir i villrede. Men i den virkelige verden blir folk syke ts. Og i helse om omsorg må folk holde seg hjemme når de er syke og ikke kan yte jobben sin. 

Anonymkode: 10844...e1f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helsepersonell, og hadde ikke hatt dårlig samvittighet. Vi har jo fått streng beskjed om å holde oss hjemme med luftveissymptomer, samt å få tatt test så snart som mulig. 

Anonymkode: 4e346...9c6

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er ikke jobben som kommer til å takke deg for innsatsen din eller moralen din. Den dagen de ikke har brukt for deg lenger sier de bare takk og farvel. 

Det er helsa de som er viktigst og at du tar hensyn til de som er rundt deg. 

Anonymkode: 90964...b43

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig. 

Men det er jo sånn på kg at du har ikke lov å være borte fra jobb. Så skjønner at folk blir i villrede. Men i den virkelige verden blir folk syke ts. Og i helse om omsorg må folk holde seg hjemme når de er syke og ikke kan yte jobben sin. 

Anonymkode: 10844...e1f

Hjalp litt å lese dette, takk

Anonymkode: 1be23...cb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal være hjemme når man er syk. Sånne som deg gjør at kolleger blir smittet, korona eller ei.

Anonymkode: 98ce0...0d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ring og be om testing. Det skal alle med luftveisinfeksjoner gjøre nå! Du kan ringe fastlegen eller koronatelefonen.

Anonymkode: df6cb...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollegaene dine setter nok pris på om du holder deg hjemme når du muligens er smittsom. Hvorfor skal du på død og liv dra på jobb og smitte andre?! At de er underbemannet er jobben sitt ansvar og ikke ditt eller dine kollegaens skyld. Potensielt smitter du flere og færre vil det da være som kommer på jobb.

Anonymkode: 05e5d...f45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...