Gå til innhold

Hvordan skille glød og oljete hud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var hos hudpleier for noen uker siden, hun sa jeg hadde en kombinert hud og anbefalte meg noen produkter - bl.a Exuviance purifying cleansing gel. Jeg har brukt denne rensen siden hudpleietimen, og jeg syns huden min har blitt veldig oljete? Eller er det det som er meningen, og som er sunn hud?? 🙈 Jeg blir såpass oljete at hvis jeg legger hånden min over de fete partiene, så blir hånda mi fet også.. skal vel ikke være sånn? 😂 Noen andre som har denne erfaringen med den rensen? 
Hun anbefalte også en krem som jeg har kjøpt som skulle være mattende, men den finnes ikke mattende for fem flate øre... men jeg mistenker det er rensen som gjør huden så fet for jeg har prøvd å bruke en krem som jeg har brukt før og huden blir like blank og oljete da og... 

burde jeg fortsette med rensen, eller skal jeg bytte til noe annet? :) takker for alle tips! 

Anonymkode: c2380...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg brukte først clarifying gelen til exuviance hvor jeg opplevde at huden ble veldig tørr og reagerte med å produsere mer olje. Byttet over til purifying og problemet blir mindre, men merket likevel at huden ble noe tørr. Men var liksom vant til at huden kjentes tørr ut etter rens så syntes likevel det blir bedre. Nå bruker jeg en fra cosrx og kjennes ikke tørr ut i det hele tatt etter rens, har også blitt mye mindre blank i ansiktet. 

Mulig rensen er for sterk for deg rett og slett.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig fet hud og mye hudormer før. Måtte gå rett på badet og vaske ansiktet om morgenen for det var så fett. Etter vasken var det helt tørt, så avhengig av hudkrem. Bruker La Roshe Posay serum, den er perfekt for fet hud da den gir mye fuktighet uten å gjøre huden fetere.

Men redningen for meg var isotretinoin. Det er et legemiddel som brukes mot kviser, men kan gis i lav dose om man er veldig plaget med fet hud. Huden min har fått en helt annen kvalitet etter denne kuren. Er heller ikke fet lenger, porene har minsket og jeg kan ikke se en eneste hudorm.

Ellers kan jeg anbefale Glo minerals mineral pudder foundation. Det er den eneste foundationen som fungerer for meg! Flytende foundation er ikke noe for meg.

Du spør hva forskjellen på glød og oljete hud er.. oljete er jo som du selv skriver at du blir oljete på hendene av å ta deg i ansiktet. At det glinser. At du blir fort glinsende i ansiktet når du er ute. Glød er noe helt annet, det er at du virker frisk og sunn, typ.

Anonymkode: ededd...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De produktene du bruker er for oljete hud. Bytt heller til produkter som er for kombinasjonshud. 

Jeg trodde før at jeg hadde oljete hud (noe jeg hadde men pga feil produkter). Så tok jeg hudanalyse og fant ut at jeg hadde kombinasjonshud. Jeg byttet ut alle produktene mine. Fikk endelig balanse og kontroll på huden. 

Anonymkode: 6a1ba...58a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og tips. 
litt frustrerende at hudpleieren anbefaler feil produkter til meg... 

skal kjøpe meg ny rens  i dag! 

Anonymkode: c2380...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bruke ulik rens morgen og kveld. 

Bruker jeg en rens som stripper huden for all fukt på morgenen får jeg oljete hud, da huden kompenserer. På kvelden må jeg bruke slik rens for å fjerne alt av sminke. 

Anonymkode: f172d...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...