Gå til innhold

Folk som sutrer over ufrivillig barnløshet. Flere som synes det er latterlig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forstår godt at det må føles jævlig, men jeg drister meg ta til å spørre (selv om det sikkert blir veldig abstrakt): Hvis det viser seg at det til slutt ikke blir barn på deg etter x antall år med forsøk, kommer du da til å ta ditt eget liv? Tipper det er dette kommentaren om psykologhjelp bunner i.. 

Anonymkode: c0e77...113

Sannsynligvis er det bare en følelse jeg har nå når jeg står midt i håpløsheten. Mest sannsynlig ordner det seg med barn på en eller annen måte (jeg har det ikke travelt enda mtp alderen), så jeg slipper å tenke mer på det, og om det skulle skje at det ender som du skisserer så kommer jeg mest sannsynlig ikke til å gjennomføre et selvmord. Det er forskjell på å tenke tanken på at det ikke er noen vits i å leve og det å planlegge å faktisk gjennomføre det. Men ja, tanken på det er der,  men det skjer sannsynlig ikke. Mye kan ha skjedd på 10 år.

Anonymkode: 89b5d...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sannsynligvis er det bare en følelse jeg har nå når jeg står midt i håpløsheten. Mest sannsynlig ordner det seg med barn på en eller annen måte (jeg har det ikke travelt enda mtp alderen), så jeg slipper å tenke mer på det, og om det skulle skje at det ender som du skisserer så kommer jeg mest sannsynlig ikke til å gjennomføre et selvmord. Det er forskjell på å tenke tanken på at det ikke er noen vits i å leve og det å planlegge å faktisk gjennomføre det. Men ja, tanken på det er der,  men det skjer sannsynlig ikke. Mye kan ha skjedd på 10 år.

Anonymkode: 89b5d...993

Okei, da ønsker jeg det lykke til med prosjektet ditt! Håper du får ønskebarnet 😊 Håper også du finner glede i andre ting innimellom prøvingen for å ikke gjøre det til en alt for altoppslukende greie. For til syvende og sist må man bare akseptere at man ikke kan få alt og at livet kjennes fryktelig urettferdig av og til.. Hvis man skal klare å leve videre mener jeg. 

Anonymkode: c0e77...113

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neste gang du får denne trangen til å skrive provoserende (og for noen; sårende) innlegg på KG, så foreslår jeg å heller gå deg en tur eller rydde i skapene dine eller noe.

Anonymkode: 7753f...133

Jeg tar selvkritikk. Kjedet meg og ønsket å skape debatt. 

 

Beklager igjen.

Anonymkode: 20873...642

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Okei, da ønsker jeg det lykke til med prosjektet ditt! Håper du får ønskebarnet 😊 Håper også du finner glede i andre ting innimellom prøvingen for å ikke gjøre det til en alt for altoppslukende greie. For til syvende og sist må man bare akseptere at man ikke kan få alt og at livet kjennes fryktelig urettferdig av og til.. Hvis man skal klare å leve videre mener jeg. 

Anonymkode: c0e77...113

Tusen takk, jeg fyller livet med fine ting hver dag. Helt enig med deg i det. Det jeg har lært i livet er at ingenting kommer gratis, og at shit happens og jeg må bare deale med det. Det ordner seg stort sett alltid til slutt.

Anonymkode: 89b5d...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er litt forstyrrende at du sier du ikke ønsker å leve uten barn, at livet ikke har noen mening uten barn. Det er et meget uheldig utgangspunkt for å få barn. Du legger for mye ansvar for egen lykke på dette eventuelle barnet. Jeg ville gått til psykolog hvis jeg var deg. 

Anonymkode: b2027...b32

Jeg hadde det sånn da jeg var ufrivillig barnløs. Livet var absolutt ikke verdt å leve uten å få barn. Jeg var deprimert og hadde det helt jævlig. Hadde vi ikke klart å få barn på aller siste IVF forsøk så tror jeg ikke jeg hadde levd i dag. Kan jo si at depresjonen forsvant som dugg for solen da jeg ble gravid og livet ble lyst og godt igjen. Barna mine har aldri hatt ansvar for min lykke, de har gjort meg lykkelig bare ved å være her. 

Jeg tror ikke det er så veldig sjeldent å føle deg sånn, som ufrivillig barnløs.

Anonymkode: be716...606

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2020 den 17.12, AnonymBruker skrev:

Det er mange mennesker som er på flukt hver år. Mange mennesker som dør. Mange mennesker som mister foreldrene sine. Mange mennesker som blir utsatt for overgrep. Mange mennesker mister synet. Mange mennesker blir lamme.

Og noen rike mennesker i vesten sutrer over at de ikke får barn selvom alt annet er på plass. 

 

Anonymkode: 20873...642

Hvorfor må alt sammenlignes til enhver tid? Kan ikke alle få lov til å ha sine egne sorger i fred uten at andre skal blande seg?

Endret av Uatskillelig
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns ikke det er teit å sutre og klage over slike ting, akkurat🤷🏼‍♀️ Men jeg tenker samtidig at det er en grunn til hvorfor du ikke får barn. Vi er nok mennesker på jorda, vi trenger ikke flere. Syns ikke noe om surrogati, ivf, sæd og eggdonasjon. Adopter eller bli fosterforeldre heller.

Anonymkode: 77e69...591

Det tenker ikke jeg.

Det er mange ufrivillig barnløse som hadde blitt veldig gode foreldre og gitt barnet et kjærlig og omsorgsfullt hjem. Tilsvarende er det mange som blir lett gravid og som aldri burde fått barn fordi de utsetter de for omsorgssvikt, vold eller overgrep. 

Om man blir gravid eller ei sier ingenting om man burde fått barn eller ikke. Om det hadde vært slik at de som ikke burde fått barn var ufrivillig barnløse, hvorfor er det da så mange av de som blir gravide? 

 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
On 8/3/2020 at 8:13 PM, AnonymBruker said:

Jeg tar selvkritikk. Kjedet meg og ønsket å skape debatt. 

 

Beklager igjen.

Anonymkode: 20873...642

For et rasshøl du er!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/3/2020 at 8:36 PM, AnonymBruker said:

Jeg hadde det sånn da jeg var ufrivillig barnløs. Livet var absolutt ikke verdt å leve uten å få barn. Jeg var deprimert og hadde det helt jævlig. Hadde vi ikke klart å få barn på aller siste IVF forsøk så tror jeg ikke jeg hadde levd i dag. Kan jo si at depresjonen forsvant som dugg for solen da jeg ble gravid og livet ble lyst og godt igjen. Barna mine har aldri hatt ansvar for min lykke, de har gjort meg lykkelig bare ved å være her. 

Jeg tror ikke det er så veldig sjeldent å føle deg sånn, som ufrivillig barnløs.

Anonymkode: be716...606

Godt å høre at det gikk bra for deg til slutt!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym28 skrev (52 minutter siden):

Godt å høre at det gikk bra for deg til slutt!❤️

Sa TS.

Anonymkode: 55e76...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig. Skikkelig teit å sutre over å føle at man ikke får levd opp til en drøm man kanskje har hatt hele livet. 
 

Omtrent like teit som å klage over at man blir voldtatt. Det finnes tross alt folk som blir gjengvoldtatt og det er åpenbart mye verre. 
 

Eller å klage over unødvendige ting som at man ikke har råd til middag til barna sine for det finnes folk som ikke har råd til mat i det hele tatt.

🙄

Whataboutism er det dummeste «argumentet» som finnes. 
 

sorg er sorg og verken kan eller skal sammenliknes med andre. Hva i alle dager skal det hjelpe for?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.8.2020 den 17.12):

Det er mange mennesker som er på flukt hver år. Mange mennesker som dør. Mange mennesker som mister foreldrene sine. Mange mennesker som blir utsatt for overgrep. Mange mennesker mister synet. Mange mennesker blir lamme.

Og noen rike mennesker i vesten sutrer over at de ikke får barn selvom alt annet er på plass. 

 

Anonymkode: 20873...642

Jeg synes det er latterlig å latterliggjøre andres bekymringer og sorger. Hva vil du oppnå med det?  Det er en personlig sak som ingen har noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.8.2020 den 17.12):

Det er mange mennesker som er på flukt hver år. Mange mennesker som dør. Mange mennesker som mister foreldrene sine. Mange mennesker som blir utsatt for overgrep. Mange mennesker mister synet. Mange mennesker blir lamme.

Og noen rike mennesker i vesten sutrer over at de ikke får barn selvom alt annet er på plass. 

 

Anonymkode: 20873...642

Det vil alltid være noen der ute som har det verre enn deg og det er en fin måte og sette ekstra pris på det du har. Men det er uansett ingen konkurranse, alle har lov til å være lei seg uansett om det er over noe smått

Anonymkode: a8120...621

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...