Gå til innhold

Folk som sutrer over ufrivillig barnløshet. Flere som synes det er latterlig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er mange mennesker som er på flukt hver år. Mange mennesker som dør. Mange mennesker som mister foreldrene sine. Mange mennesker som blir utsatt for overgrep. Mange mennesker mister synet. Mange mennesker blir lamme.

Og noen rike mennesker i vesten sutrer over at de ikke får barn selvom alt annet er på plass. 

 

Anonymkode: 20873...642

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange mennesker som er på flukt hver år. Mange mennesker som dør. Mange mennesker som mister foreldrene sine. Mange mennesker som blir utsatt for overgrep. Mange mennesker mister synet. Mange mennesker blir lamme.

Og noen rike mennesker i vesten sutrer over at de ikke får barn selvom alt annet er på plass. 

 

Anonymkode: 20873...642

Har du noengang sutret over noe som helst?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det er teit å sutre og klage over slike ting, akkurat🤷🏼‍♀️ Men jeg tenker samtidig at det er en grunn til hvorfor du ikke får barn. Vi er nok mennesker på jorda, vi trenger ikke flere. Syns ikke noe om surrogati, ivf, sæd og eggdonasjon. Adopter eller bli fosterforeldre heller.

Anonymkode: 77e69...591

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er teit. Du (Ts) derimot, virker ganske teit.

Anonymkode: df5b0...947

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du sutrar over at folk sutrar over at dei ikkje kan få barn?

Anonymkode: c0389...4a9

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke latterlig i det hele tatt. Er jo litt det å formere seg som er meningen med livene våre, sånn biologisk sett.

Instinkter sitter dypt, og det å være ufrivillig barnløs er et traume på lik linje med de andre du ramser opp.

Må vel legge til jeg langtfra mener barnløses liv er meningsløse, før noen hopper på meg.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk sutrer jo fordi de ikke får harryhandle og dra på ferie, så nei, jeg synes ikke de barnløse er spesielt ille.

Anonymkode: 6d95d...ae5

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du sutrar over at folk sutrar over at dei ikkje kan få barn?

Anonymkode: c0389...4a9

Kva sutrar du over?

Anonymkode: 55e76...faf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kva sutrar du over?

Anonymkode: 55e76...faf

Sant det, men så er eg også ganske sutrete som person 😁

Anonymkode: c0389...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt amøbe å sutre om sånt. Er du steril, er du steril. Finner jeg ut at jeg ikke kan får barn når jeg ønsker dem - guess what da får jeg meg noe annet. Som en hytte. Det har du en kamerat for resten av livet som ikke tisser og kaster opp på deg! 

Anonymkode: a5237...800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, absolutt ikke! Det vi alltid være noen som har det verre uansett hva folk sørger over. Selvfølgelig er det verre å være på flukt enn å ikke kunne få barn, men nå har de færreste her i Norge behov for å flykte. Det handler om hva som er den største krisen for individet, og ikke for verden generelt.. Hvis jeg hadde fått beskjed om at jeg ikke kunne få egne barn hadde det vært en sikkelig krise for meg, som antageligvis hadde ført med seg psykiske lidelser. Det hadde vært noe av det verste som kunne rammet meg, og skulle jeg da ikke kunne klage over det? Skjønner ikke tankegangen din..

Anonymkode: cc32f...ec9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få barn er er av de største, mest grunnleggende biologiske behovene mennesker har, så jeg synes ikke det er rart at man sørger over at man ikke kan få barn. 

Anonymkode: 2f9d2...01e

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Syns ikke det er teit å sutre og klage over slike ting, akkurat🤷🏼‍♀️ Men jeg tenker samtidig at det er en grunn til hvorfor du ikke får barn. Vi er nok mennesker på jorda, vi trenger ikke flere. Syns ikke noe om surrogati, ivf, sæd og eggdonasjon. Adopter eller bli fosterforeldre heller.

Anonymkode: 77e69...591

Om ikke du selv er ufrivillig barnløs så har ikke du noen rett til å mene noe om det engang. 

Anonymkode: 63d38...763

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal man ikke kunne sørge over å ha mistet mannen sin, fordi naboen mistet hele familien? Blir alt for dumt!

Anonymkode: cc32f...ec9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke forstår hvordan menneskets behov fungerer 

234E89B2-85DF-4236-808C-E42B1F6D9D21.jpeg

Anonymkode: 2cbb3...e33

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få barn er ikke er behov, det er et ønske. 

Anonymkode: a5237...800

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å få barn er ikke er behov, det er et ønske. 

Anonymkode: a5237...800

Du forstår ikke hvordan biologi fungerer skjønner jeg 

Anonymkode: 2cbb3...e33

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...