Gå til innhold

Er det typisk norsk å like lakris?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ELSKER tyrkisk pepper... Som er dansk/finsk. Kanskje det er noe som ligger i det nordiske DNAet, for tyrkisk pepper har visstnok ingenting med Tyrkia å gjøre.

(Jeg skulle kanskje ikke skrevet det, før man vet ordet av det krever vel SJW at tittelen må forandres...)

Anonymkode: 8ea9e...a23

Det er supergodt. Sånne sukkertøy med pepper inni. Nam! Og jeg er virkelig ikke glad i snop sånn normalt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 hours ago, Catalina Culès said:

Ok :)

Jeg er motsatt liker mye bedre salt lakris enn søt lakris :ler:

Det er godt vi er forskjellige, så blir det nok av alt til alle :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, ingen type lakris er god. Ingen i vår familie liker lakris. Kav nordiske er vi alle sammen.

Anonymkode: 4ffe1...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er genetisk bestemt om du liker eller ikke liker lakris, så det er ikke rart at det er spesifikke områder som har mer forekomst av lakristyper enn andre.
Husker ikke spesifikt hva det er som gjør at man liker lakris, om det er én allell på ett gen eller hva det nå er, men man er genetisk disponert til å like eller ikke like lakris. Det er vanlig at barn av foreldre som liker lakris også liker lakris, men 50/50 hvis en av foreldrene liker og en ikke liker det.
HrMinya liker IKKE lakris, mens både svigers og svigerinna mi liker det. Dvs, svigerfar synes det er ok, men svigermor og svigerinne ELSKER det.
Jeg elsker lakris selv, men foretrekker søt lakris over salt. Salt lakris kan bli litt voldsomt, men det kommer også veldig an på hvilken type lakris det er, og hvor salt den er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke noe glad i søt lakris, men salt lakris er digg. Australsk samboer hater det! 
 

 

Anonymkode: c5759...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker lakris. Gjerne søt,men det beste er pulverpadder og tyrkisk pepper. Og kick. Og lakriskuler fra Johan Bülow. Islandsk lakris. Pandalakris. Mmmmm

Anonymkode: 649d2...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sugar Plum Fairy

Tok med salt lakris når jeg skulle bo i Tanzania. De som turde å smake likte det ikke og syns jeg var rar😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

🤷🏼‍♀️ Jeg elsker lakris. Iallfall søt som Panda lakris eller salt som sånn lakris- fudge-terninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, som flere andre skriver er salt lakris typisk for de nordiske landene. Salt lakris er favorittgodteriet mitt, og den aller beste kommer fra Finland. Jeg pleier å dra til Finland hvert år, og da hamstrer jeg alltid lakris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig lakrisbåt-type-lakris er himmelsk godt. Derfor kjøper jeg det omtrent aldri. :nigo: Veeldig godt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker salt lakris. Da jeg var i USA en ferie, så var jeg skikkelig sugen etter salt lakris. Men fant det ikke noen plass. Spurte en amerikansk bekjent om hvorfor de ikke har lakris, hun skjønte ikke helt hva jeg mente. Så tror ikke de er så vant til lakris. 

Anonymkode: b4736...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...