Gå til innhold

Skillsmisse etter ivf


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kontakt familievernkontoret. De gir gratis parterapi 

Anonymkode: 425ab...bd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars mann, du sliter han jo helt ut. Høres ikke akkurat optimalt ut at dere to skal få barn sammen. 

Anonymkode: 14171...974

Ja, man blir helt utkakket av å ikke gjøre noe husarbeid og feste med kompiser. Hormonbehandling er ingenting mot det.

Anonymkode: a2ecb...8a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er alle forskjellige. Vi takler ivf på hver vår måte.

Jeg har en revmatisk sykdom som gjør at hormonendringer får sykdommen til å blusse seg opp som gjør at ryggen min kollapser og jeg klarer ikke å bevege meg.

 

Anonymkode: c9005...2a9

Hm, høres virkelig ikke bra ut. Tåler du å gå gjennom et svangerskap og amming da? 1/3 blir verre av sin revmatiske sykdom under graviditet, og stort sett alle får et oppbluss etter fødsel. Er denne prøvingen avklart med revmatolog? Og hvorfor har ikke oppbluss i din revmatiske sykdom gitt deg rett til sykmelding?

Anonymkode: 279c3...0fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhm. Du høres ikke verken mentalt eller fysisk skikket til å ha barn slik situasjonen er nå. Ikke kommer mannen til å stille opp heller vil jeg tro, samme hva han sier nå.

Anonymkode: f4b3e...d92

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å få tilbake den gode gamle mannen min som jeg elsker over alt på jord, men hva bør jeg gjøre?

Anonymkode: c9005...2a9

Jeg vil gjette på at han gjerne vil ha tilbake den kvinnen han giftet seg med og elsker også - hun som ikke var syk og full av hormoner. Det er jo ikke bare han som har endret seg i løpet av denne prosessen. At du ofrer helsa og jobben for å kanskje få et barn (som du helst skal kunne forsørge og ta deg av etter at det er født) er for meg helt vanvittig, uansett hvor mye dere begge gjerne vil ha dette barnet.

 

Anonymkode: b5b61...cd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hm, høres virkelig ikke bra ut. Tåler du å gå gjennom et svangerskap og amming da? 1/3 blir verre av sin revmatiske sykdom under graviditet, og stort sett alle får et oppbluss etter fødsel. Er denne prøvingen avklart med revmatolog? Og hvorfor har ikke oppbluss i din revmatiske sykdom gitt deg rett til sykmelding?

Anonymkode: 279c3...0fb

Hun har jo vært sykemeldt i over et år, og ettersom skyldes hormonene hun velger å ta er det i og for seg er selvpåført og har en åpenbar løsning, gir det neppe rett til aap eller annen støtte. 

Anonymkode: b5b61...cd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Adopsjon er omtrent umulig nå, så den muligheten kan du nærmest se bort fra. 

Anonymkode: 91af8...635

Dette er jo helt på jordet. Hvor har du den infoen fra? Antallet adopsjonssøkere i Norge er historisk lavt og adopsjonsforeningene har masse ledig kapasitet. Ventetiden har ikke vært så kort på mange år.

Men begge må jo ville det, så hvis mannen absolutt vil gå for flere ivf heller enn adopsjon er det jo ikke så mye du får gjort TS. Men jeg synes det er dårlig gjort av ham å insistere på at dere fortsetter en prosess som tydeligvis ikke er bra for deg.

Synd å si det, men jeg tror jeg ville begynt å revurdere forholdet. Eventuelt innstilt meg for å kjempe for forholdet (hvis dere har noe i bunnen som er verdt å kjempe for), men uten tanker om barn eller mer prøving.

Anonymkode: 2b1e4...3a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo helt på jordet. Hvor har du den infoen fra?

Du har gjerne ikke sett nyhetene i det siste og fått med deg at det er noe som heter Korona? 

Anonymkode: 14171...974

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mange virker å glemme i denne tråden er at en slik prosess påvirker mannen også, selv om det ikke er han som tar medisiner. Det er ikke sånn at du er snill og han er slem, dere er nok både snill og slem begge to. Tenker han er lei av en syk og sur kjerring og derfor er minst mulig hjemme, og så er du sur for at han ikke er hjemme, og dermed blir han mer borte. Sier som andre her, ta en seriøs samtale om dere skal satse på barn eller forhold, det er ikke sikkert barn er veien å gå, har dere allerede prøvd i tre år så ser det jo noe mørkt ut. 

Anonymkode: e7e71...b93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at jeg prøver å være romantisk med han, men han avvfeier meg. Jeg prøver å finne på ting med han, men han er ikke like interessert. Han kan finne på ting med andre men ikke med meg.

 

Dette har ødelagt meg sinnsykt mye, og jeg har de siste mnd tenkt på om jeg i det hele tatt ønsker å leve.

 

Jeg føler meg verdiløs. Jeg blir aldri prioritert lengre. Jeg sliter i tillegg med kroniske smerter i kroppen, men jeg prøver å kjempe..

 

Ts

Anonymkode: c9005...2a9

Dere må snakke sammen. Og du må slutte å fokusere så mye på deg selv og din opplevelse. Han sliter han også, han har sin egen opplevelse, det er nok derfor han er så fjern. 

Vi brukte fire år på å få vår første sønn via ivf. Det er en helvetes prosess og altoppslukende om du ikke passer på. Om du lar den ta opp for mye plass i livet så vil ekteskapet og deg selv bli oppslukt også.  Ikke la prosessen sluke hele livet ditt. 

Anonymkode: 13ddb...f68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har spurt han noen ganger om vi skal sette prøvingen på vent, men det er han som så inderlig ønsker dette. Hadde det vært opptill  meg kunne vi gjerne adoptert. Men han vil så inderlig ha dette barnet.

Anonymkode: c9005...2a9

Hvorfor gidder du å gå gjennom alt dette fordi HAN har et ønske?? Han er jo ikke tilstedet engang! Jeg tror han hadde oppført seg likt om dere hadde fått et barn også. 
 

Legg hele prøvingen på hyllen. Det er ikke meningen dere skal få. Du unngår en kule der spør du meg. 

Anonymkode: 91e37...23e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...