Gå til innhold

5 måneder gammel baby og soving. Gråter,står dere opp igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyen min har plutselig begynt å gråte ved legging. Vi samsover og jeg ammer før hun som oftest slipper tak og sovner med smokken. Men nå i det siste er det ofte gråt og uro. Sovner ikke. 

Ville dere stått opp etter en halv time eller noe om ikke hun sovner? Hva er riktig her tro. 

Vi voksne blir anbefalt å stå opp igjen om ikke vi sovner innen en viss tid. Gjelder dette med de små og? 

Hva gjør du? 

Anonymkode: d2e73...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje på tide å legge henne i egen seng? 

Anonymkode: 00a67...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke relevant til spørsmålet. 

Anonymkode: d2e73...2ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke relevant til spørsmålet. 

Anonymkode: d2e73...2ec

Jo, for kanskje hun trenger egen seng nå og vil sove bedre der. 

Anonymkode: 00a67...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være. Men spørsmålet var om en skal stå opp eller ikke om leggingen drar ut. 

Anonymkode: d2e73...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan være. Men spørsmålet var om en skal stå opp eller ikke om leggingen drar ut. 

Anonymkode: d2e73...2ec

Må ikke stå opp med en baby. 

Anonymkode: 00a67...1d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vær sikker på at hun ikke sliter med luft. En rap som sitter fast i halsen er utrolig ubehagelig. Tenk å ligge der og ikke klare å løfte seg opp og bli kvitt den. Ellers prøv vugging med byggeklosser på senga. Eller så er det din nærhet hun vil ha. Ikke stå opp, finn ut hvorfor hun er urolig og ikke får sove.

Anonymkode: 4efc8...555

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som den over skriver (anonym.. 555):)

 

Anonymkode: 2df39...d51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Fikk som råd og stå opp etter en halvtime. Hun har pleid å sovne lett, men virker ikke som hun er trøtt nok. Hun er trøtt altså, men når vi legger oss og hun får mat. Og kanskje prøver å sove, så vrir hun på seg og begynner bare å gråte. 

De gangene jeg stod opp har hun sluttet å gråte og vi har prøvd igjen en time etter. Da går det greit. 

Vanskelig... 

Anonymkode: d2e73...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn holder min baby på 4mnd på av og til også. Både på dag og natt. Kun èn gang har vi tatt han opp og prøvd igjen senere. Som oftest roer vi han ned mens han ligger i sengen, til nøds tar vi han opp og bysser han. Pleier å sovne etter 30-40 min. Opplever som oftest at han gråter fordi han er trøtt, og ønsker ikke at han skal «bruke» gråten til å bli tatt opp av sengen. 

Anonymkode: 9d1b9...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Fikk som råd og stå opp etter en halvtime. Hun har pleid å sovne lett, men virker ikke som hun er trøtt nok. Hun er trøtt altså, men når vi legger oss og hun får mat. Og kanskje prøver å sove, så vrir hun på seg og begynner bare å gråte. 

De gangene jeg stod opp har hun sluttet å gråte og vi har prøvd igjen en time etter. Da går det greit. 

Vanskelig... 

Anonymkode: d2e73...2ec

Da høres det kanskje ut som løsningen er å gjøre noe med dagsovingen? Når sover hun siste dupp?

Anonymkode: 1f160...d35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik uansett om det er dagsoving eller tid for natt. 

Anonymkode: d2e73...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår har perioder hvor han sovner i ca 30-60 min på kvelden, for så å våkne og holde det gående i timesvis. Her i huset får vi det mye bedre når vi bare står opp og prøver igjen senere , hvis ikke går vi konstant inn på soverommet og gir smokk og trøster. 😅 Han gråter ikke, men ligger våken og styrer og babler. Synes det er slitsomt, men går bedre når vi har mer en forventning til at slik er det nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om hun enten ikke er trøtt nok eller overtrøtt, ikke alltid så lett å vite hvilken det er. Kanskje hun trenger å være våken litt lenger mellom lurer sånn at søvntrykket er større. Evt kanskje korte ned på lurer på dagen. Min er et par uker yngre og merker at hun trenger å være våken litt lenger, litt over 2 timer nå. Hun kan holde på litt sånn hvis hun er veldig overtrøtt men da sovner hun også relativt raskt hvis jeg bysser, så om din bare holder seg våken uansett hva du gjør så ville jeg stått opp og prøvd igjen litt senere. Høres også litt ut som om amming i søvn ikke har den samme effekten som den hadde før, så kanskje se på alternative metoder for legging?

Anonymkode: 8d6db...005

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...