Gå til innhold

Er det bare vondt for den som blir dumpa?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å bli dumpet kan kanskje være et av de største sjokkene og vondeste tingene du kan gå igjennom. For meg er det vanskelig å forstå hvordan den som dumper og selv tar valget også kan være «like» lei seg. Noen som har opplevd dette?

Anonymkode: 992df...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være like vondt for den som dumper. 

Anonymkode: 561a0...d54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår heller ikke det. Jeg har aldri blitt dumpa, men har dumpa noen ganger. Om jeg skulle ha sagt at det var like vondt for meg så er jeg redd jeg hadde plantet håp om at ting vil ordne seg igjen.

Sannheten er at i mine tilfeller har det vært en lettelse å få ting avsluttet.

Anonymkode: aedfd...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gjorde det slutt med forrige kjæreste, så tror jeg det var mer vondt for meg enn for ham. Jeg er mer følsom enn ham og kjenner mer på følelser enn ham. Jeg ville være mer nær og tettere i forholdet enn ham, men han turde ikke å dele av seg selv og slippe meg inn bak muren hans. Jeg følte lenge på at forholdet ikke gav meg det jeg trengte. Til slutt måtte jeg gjøre det slutt selv om jeg hadde ekstremt sterke følelser. Det var vondt! 

Anonymkode: 561a0...d54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bli dumpet kan kanskje være et av de største sjokkene og vondeste tingene du kan gå igjennom. For meg er det vanskelig å forstå hvordan den som dumper og selv tar valget også kan være «like» lei seg. Noen som har opplevd dette?

Anonymkode: 992df...de9

Hvis de er forvirra og/eller har dårlig samvittighet kan det være vondt. 

Eller hvis den andre har vært utro ol  men regner med at du mener ellers. 

Alle tre eksene dumpa meg og alle tok det veldig tungt. 2 måtte ha psykisk hjelp. Selv om det var de som ikke lenger elska meg og jeg ikke var kjip i bruddet. Tror de skulle ønske at jeg var kjip i bruddet. Det blei veldig tydelig hvor problemet lå. 

Anonymkode: cefdb...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som dumper kan ha masse følelser, men innse at man ikke har en fremtid sammen. Da er det selvsagt veldig vondt/like vondt/ eller mer vondt enn å bli dumpet. Og et veldig vanskelig valg å ta. 

Det kan være man er i en livssituasjon hvor man ikke kan være sammen, og må være den som bryter. 

Kan være mange årsaker til at det er vondt for dumperen å dumpe. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Det er like vondt for den som dumper. Men må man, så gjør man det for sitt og den andres beste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, miSs. skrev:

Nei. Det er like vondt for den som dumper. Men må man, så gjør man det for sitt og den andres beste. 

"den andres beste"

Dette er kongen av martyr-utsagn. Jeg dumper ikke for meg, men for deg 😄

Man dumper nok helst fordi forholdet ikke er givende nok. Untatt i veldig spesielle omstendigheter. 

Anonymkode: cefdb...d2f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"den andres beste"

Dette er kongen av martyr-utsagn. Jeg dumper ikke for meg, men for deg 😄

Man dumper nok helst fordi forholdet ikke er givende nok. Untatt i veldig spesielle omstendigheter. 

Anonymkode: cefdb...d2f

Du burde lese det jeg skrev omigjen:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vondt å dumpe, men å bli dumpet når man selv inderlig ville fortsette føler jeg er mye verre. Det kan være veldig tungt å ta den avgjørelsen å slå opp, men det er nok enda vondere å ikke ha valget engang. 

Sånn generelt sagt, alle brudd er jo forskjellige..

 

Anonymkode: e5f76...d95

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er vondt å dumpe, men å bli dumpet når man selv inderlig ville fortsette føler jeg er mye verre. Det kan være veldig tungt å ta den avgjørelsen å slå opp, men det er nok enda vondere å ikke ha valget engang. 

Sånn generelt sagt, alle brudd er jo forskjellige..

 

Anonymkode: e5f76...d95

Spesielt hvis du ikke har hatt mulighet til å si noe på det, og den andre parten bare tok valget for forholdet.. 

Anonymkode: 992df...de9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mest vondt å bli dumpa, for da har du ikke engang valget. Du blir bare dumpa liksom. Men den som dumper kan og vil som regel også kjenne på vonde følelser, og noen ganger tvil og usikkerhet. Det er jo uansett et brudd i en relasjon du var endel av, og det er alltid vondt å bryte uansett om du er den som går. Dere hadde jo noe som var fint sammen tross alt, og det er jo vondt å bryte det. På den annen side så slipper den som dumper den vonde følelsen av å ikke ha vært "bra nok". Men uansett så vil alle kjenne på noen vonde følelser når det blir brudd i en nær relasjon, unntatt hvis man er en psykopat da. De bryr seg jo filla. 

Anonymkode: 1fe1d...233

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt ikke. Da jeg gjorde det slutt med samboeren min gjennom syv år uten at forholdet egentlig skrantet, men fordi hun aldri ble klar for barn, så slet jeg i et år eller mer. Kjærlighetssorg, blandet med dårlig samvittighet, blandet med sterk håpløs omsorgsfølelse for henne og hennes kjærlighetssorg - håpløs fordi jeg ikke kunne gjøre noe med. Ble mer kald og kynisk av den perioden.

Anonymkode: 0ff42...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Definitivt ikke. Da jeg gjorde det slutt med samboeren min gjennom syv år uten at forholdet egentlig skrantet, men fordi hun aldri ble klar for barn, så slet jeg i et år eller mer. Kjærlighetssorg, blandet med dårlig samvittighet, blandet med sterk håpløs omsorgsfølelse for henne og hennes kjærlighetssorg - håpløs fordi jeg ikke kunne gjøre noe med. Ble mer kald og kynisk av den perioden.

Anonymkode: 0ff42...01a

Det er ihverfall den beste grunnen til brudd. Det kan man ikke kompromisse på. 

Anonymkode: cefdb...d2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...