Gå til innhold

Et spørsmål om påføring av Retinololje


Hjarte

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt "Pixi overnight Retinol Oil" noen uker nå, og har pleid å smøre den utover som en krem. På boksen ser jeg at det står at man skal "gently press onto skin", så da lurer jeg selvfølgelig på: Har dette egentlig noe å si, eller har jeg ødelagt alt sammen? :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At man ikke skal strekke så mye i huden, det ødelegger for elasiteten? Å sove med annsiktet ned i puta og selv det å ha mye ansikts mimikk gir deg rynker 🤔ikke mye til hjelp, men det er hva jeg tror. Står på ansikts rens åså at man skal klappe huden tørr, sikkert noe av det samme.  

Hva synes du om oljen forresten? 😃

 

Anonymkode: 9b60b...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

At man ikke skal strekke så mye i huden, det ødelegger for elasiteten? Å sove med annsiktet ned i puta og selv det å ha mye ansikts mimikk gir deg rynker 🤔ikke mye til hjelp, men det er hva jeg tror. Står på ansikts rens åså at man skal klappe huden tørr, sikkert noe av det samme.  

Hva synes du om oljen forresten? 😃

 

Anonymkode: 9b60b...ef3

Ikke godt å si, men jeg begynner jo å lure siden det ikke står noe om hvorfor man må gjøre det slik 😆

Jeg har fått mindre kviseutbrudd etter at jeg begynte på den, men jeg føler at jeg må bruke den over lengre tid før jeg kan være sikker på at det ikke er tilfeldig. Jeg har også blitt mindre rød etter de få kvisene som har dukket opp. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok fordi at du skal klappe produktet lett på huden, de sier vel at produktet trekker bedre inn og virker bedre. Hvis du har sett på film på damer på spa så prikker de lett med fingrene over ansiktet som om de spiller piano på huden 😅 hender jeg gjør det, men vet ikke om det har noe å si fra eller til. 

Anonymkode: 41a2b...fca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fisker denne tråden opp igjen. Kanskje det er noen andre som har noen teorier der ute 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har undersøkt litt rundt, og finner egentlig ikke annet enn at det først og fremst handler om å være forsiktig med ansiktshuden. Den er tynn sammenliknet med huden på resten av kroppen, og man bør derfor ikke strekke, gni og dra i den.

Akkurat når det gjelder serum, handler det også om at disse inneholder større konsentrasjon av aktive virkestoffer som sammen med "hardhendt" behandling kan irritere huden. Det ser også ut til å være en alminnelig oppfatning at serum absorberes bedre ved å klappe det inn i huden enn om man gnir/smører det inn.

Når det gjelder fuktighetskrem kan man derimot med fordel påføre den gjennom lett ansiktsmassasje.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Roci skrev:

Jeg har undersøkt litt rundt, og finner egentlig ikke annet enn at det først og fremst handler om å være forsiktig med ansiktshuden. Den er tynn sammenliknet med huden på resten av kroppen, og man bør derfor ikke strekke, gni og dra i den.

Akkurat når det gjelder serum, handler det også om at disse inneholder større konsentrasjon av aktive virkestoffer som sammen med "hardhendt" behandling kan irritere huden. Det ser også ut til å være en alminnelig oppfatning at serum absorberes bedre ved å klappe det inn i huden enn om man gnir/smører det inn.

Når det gjelder fuktighetskrem kan man derimot med fordel påføre den gjennom lett ansiktsmassasje.

Takk for et utdypende svar, og at du har undersøkt 😄 Det høres logisk ut at serumet kanskje kan irritere huden om man gnir den inn, og dette med absorbering.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...