Jump to content
AnonymBruker

Frekk eldre dame kaldte meg overvektig

Recommended Posts

Firebarnsmor86
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eldre damer er ofte de frekkeste og mest kravstore menneskene man kan møte. Har opplevd noe av det samme. Skulle noe lignende skje igjen får du ta igjen. Det har jeg gjort opptil flere ganger (har jobbet en del i servicebransjen ved siden av studier), og jeg kan love deg at de fleste holder kjeft.

Forslag til neste gang: Lat som om du tror vedkommende er dement. Spør hvor pleieassistenten er eller om hun vet hvor hun bor. Hva enn vedkommende svarer, kan du si at du trodde hun var dement siden hun tydeligvis har glemt hvordan man oppfører seg blandt folk. 

Anonymkode: b3c9d...2b5

😹 Genialt, men ikke snilt 

Fortsetter under...

AnonymBruker

Her ville jeg løyet og sagt jeg går på sterke medisiner som har gjort at jeg har gått opp masse på kort tid. Så hadde jeg latet som jeg begynte å gråte og løpt ut. 

Anonymkode: 65338...250

AnonymBruker
24 minutter siden, Firebarnsmor86 skrev:

Om de faktisk tar den er de ikke demente!... Men er de demente så er ikke noen skade skjedd 😄du er et ondt geni! (neida det er bra) 

Anonymkode: c901e...924

AnonymBruker
1 time siden, Firebarnsmor86 skrev:

Litt av poenget med å ta igjen på den måten er at det ikke egentlig er snilt, men som regel veldig effektivt og fortjent 😇Forhåpentligvis tenker personen seg om to ganger før han/hun sier noe lignende til andre igjen 😎

Anonymkode: b3c9d...2b5

AnonymBruker

Det er henne det er noe galt med, ikke deg. Opplevde noe lignende en gang selv da jeg og en venninne satt på cafe. Vi satt og pratet og venninnen min sa at hun vurderte å kjøpe en cola til. Da kremter en eldre dame på bordet ved siden av og sier at kanskje hun bør revurdere det med tanke på vekten sin. Venninnen min svaret raskt at det er pga kreftbehandlingen at hun har lagt på seg. Dette setter den eldre damen ut et sekund før hun sier at kanskje hun bør revurdere den brusen med tanke på kreften da. Noen mennesker går det ikke an å forandre og de burde ikke være ute blant folk, men fy så forbannet jeg ble!

Anonymkode: a7ee8...f57

AnonymBruker

Veldig ufint og tonedøvt av den dama. Venninna di har sikkert rett i at hun var pratesjuk, men det er ikke noen unnskyldning for å oppføre seg sånn. Jeg synes likevel det er veldig trist at du ble sittende og høre på henne i en halvtime. Det hadde du ikke trengt å gjøre. Å lære seg å sette grenser er noe av det viktigste vi kan gjøre for oss selv. 

Anonymkode: 6d492...77b

Annonse

AnonymBruker

Tja, du er 15 kilo overvektig (og alle som sier det har somregel 5 ekstra kilo overvekt oppå der også) OG du røyker..... 

Er det noen som skulle få høre det så er det vel deg da..? 

Anonymkode: 31912...b5a

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, du er 15 kilo overvektig (og alle som sier det har somregel 5 ekstra kilo overvekt oppå der også) OG du røyker..... 

Er det noen som skulle få høre det så er det vel deg da..? 

Anonymkode: 31912...b5a

Nå synes jeg du er litt frekk. Du har jo ikke sett meg en gang :)

Anonymkode: f6c56...fa7

Søgni

Det er ikke bra å forstå seg ihjel på sånne folk, og ende opp med å snakke med dem i 30 minutter om Grete Roede-kurs. Da bikker det fra det å være empatisk og imøtekommende mot eldre, til å mangle en sunn dose selvhevdelse hvor man ikke vet hvordan man setter grenser for seg selv. 

Hater faktisk sånne situasjoner, for jeg har vært borti dem mange ganger av en annen årsak.  Hvor noen gjør noe komplett ugreit, og ved å reagere så settes en i rollen som den vanskelige, til alles skue. Men det er en treningssak, jeg lover! Ikke tenk at du skylder fremmede folk som frivillig oppsøker deg, å bli terga, snakka ned til, eller hva som helst i et velment men misforstått forsøk på å være et ok menneske.