Gå til innhold

69 kommuner fra hele landet er berørt av Hurtigruten-utbruddet


Den Sagnomsuste

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo oppgitt hvilke kommuner. I nord er det blant annet Senja, Alta og Tromsø. Hvorfor må du vite hvilke kommuner som er omfattet i sør hvis du bor i nord, eller omvendt?

Anonymkode: 9ec34...1af

Hvorfor ikke? Samme info bør ut til hele befolkningen selvsagt.

Anonymkode: 6d58b...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? Samme info bør ut til hele befolkningen selvsagt.

Anonymkode: 6d58b...60a

Hva skal man med det? Jeg driter da virkelig i om noen sitter i karantene på Toten hvis jeg bor i Hammerfest. Det finnes i lokalaviser. Burde vært nok. 

Anonymkode: 9ec34...1af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva skal man med det? Jeg driter da virkelig i om noen sitter i karantene på Toten hvis jeg bor i Hammerfest. Det finnes i lokalaviser. Burde vært nok. 

Anonymkode: 9ec34...1af

Hva du driter i er fullstendig irrelevant.

Anonymkode: 6d58b...60a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn blir det når man absolutt skal la seg stue sammen med tusenvis av andre på en jævla båt for å ha noe å skryte av. Vel, gikk til helvete det. De kunne kjørt kystriksveien i stedet, men det er vel ikke bra nok. Corona forsvinner aldri når folk er så egoistiske og oppfører seg likt som før Corona. Jævla idioter! Hold avstand, for svarte! 

Anonymkode: 683e2...c3d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt må alle få vite hvilke kommuner. Veldig viktig nå når så mange reiser rundt i Norge på ferie i eget land.

 

Anonymkode: 571a3...729

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva du driter i er fullstendig irrelevant.

Anonymkode: 6d58b...60a

Men hvorfor skal man oppgi alle kommuner til alle bare for å tilfredsstille nysgjerrigheten deres? 

Anonymkode: 9ec34...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn blir det når man absolutt skal la seg stue sammen med tusenvis av andre på en jævla båt for å ha noe å skryte av. Vel, gikk til helvete det. De kunne kjørt kystriksveien i stedet, men det er vel ikke bra nok. Corona forsvinner aldri når folk er så egoistiske og oppfører seg likt som før Corona. Jævla idioter! Hold avstand, for svarte! 

Anonymkode: 683e2...c3d

Tusenvis var det neppe.  Under 200 passasjerer på hver seilas. Og de var innenriks,  til Svalbard. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt må alle få vite hvilke kommuner. Veldig viktig nå når så mange reiser rundt i Norge på ferie i eget land.

 

Anonymkode: 571a3...729

Fellesferien er jo straks ferdig da. Og så er det lov å lese lokalaviser hvis man er interessert. 

Anonymkode: 9ec34...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ToveM skrev:

Tusenvis var det neppe.  Under 200 passasjerer på hver seilas. Og de var innenriks,  til Svalbard. 

Folk forstår ikke at mange tar hurtigruta for å gjøre nødvendige ærend eller besøke familien. 

Anonymkode: 9ec34...1af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? De har tatt oppfordring fra myndighetene seriøst og feriert i eget land. 

Anonymkode: 9ec34...1af

Men man må jo ha iq på minussiden hvis man ikke forstår av seg selv at hurtigruta ikke var et spesielt smittevernsvennlig valg. Det er jo lov å koble inn hjernen.

Anonymkode: 08a68...f21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men man må jo ha iq på minussiden hvis man ikke forstår av seg selv at hurtigruta ikke var et spesielt smittevernsvennlig valg. Det er jo lov å koble inn hjernen.

Anonymkode: 08a68...f21

For mange i nord er hurtigruta et viktig kollektivtransportmiddel. Hva har det med hjerne å gjøre?

Anonymkode: 9ec34...1af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt må alle få vite hvilke kommuner. Veldig viktig nå når så mange reiser rundt i Norge på ferie i eget land.

 

Anonymkode: 571a3...729

Skjønner ikke hvorfor det er så mye viktigere å vite hvor disse folkene er, enn alle andre som kan ha blitt smittet av korona i alle andre sammenhenger??
Antall positive koronatester offentliggjøres daglig, også pr kommune. Du får følge med.

Anonymkode: 94c55...b2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor skal man oppgi alle kommuner til alle bare for å tilfredsstille nysgjerrigheten deres? 

Anonymkode: 9ec34...1af

Jeg avstår å svare på en så åpenbar sak.

Anonymkode: 6d58b...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg avstår å svare på en så åpenbar sak.

Anonymkode: 6d58b...60a

Så av en eller annen uforståelig årsak er det viktig å få vite om det er noen som er i karantene i kommunen din? Gjelder dette bare reisende på de aktuelle cruisene på Hurtigruten, eller gjelder det alle som av en eller annen grunn er i karantene?

Anonymkode: 1d58a...257

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt må alle få vite hvilke kommuner. Veldig viktig nå når så mange reiser rundt i Norge på ferie i eget land.

 

Anonymkode: 571a3...729

Ja det vil også jeg få vite!  En selvfølge egentlig !!

Anonymkode: 566ab...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er avdelingsdirektør Line Vold i Folkehelseinstituttet  så bekymret for dette utbruddet?????  Hva hadde hun forventet når Norge åpner grensene???

Anonymkode: 566ab...08d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så av en eller annen uforståelig årsak er det viktig å få vite om det er noen som er i karantene i kommunen din? Gjelder dette bare reisende på de aktuelle cruisene på Hurtigruten, eller gjelder det alle som av en eller annen grunn er i karantene?

Anonymkode: 1d58a...257

Jeg har sagt jeg avstår fra å svare på en så åpenbar sak. Er det da en oppfordring til å fortsette å spørre om det samme?

Anonymkode: 6d58b...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For mange i nord er hurtigruta et viktig kollektivtransportmiddel. Hva har det med hjerne å gjøre?

Anonymkode: 9ec34...1af

Dette var ikke et skip i vanlig hurtigrute-trafikk, de var på et cruise.

Anonymkode: db568...b97

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sagt jeg avstår fra å svare på en så åpenbar sak. Er det da en oppfordring til å fortsette å spørre om det samme?

Anonymkode: 6d58b...60a

Vi er jo tydeligvis flere som ikke synes det er åpenbart hvorfor du må vite om noen er i karantene i en gitt kommune. Men det er selvsagt mulig at du ikke klarer å forklare det, siden det muligens er flaut å innrømme at du er en stor nysgjerrigper. 


Det hadde vært mer åpenbart å ville vite hvor mange nye som har fått påvist smitte i en gitt kommune, men det er jo noe helt annet.

Anonymkode: 1d58a...257

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For mange i nord er hurtigruta et viktig kollektivtransportmiddel. Hva har det med hjerne å gjøre?

Anonymkode: 9ec34...1af

Denne hurtigruta gikk som cruise mellom Tromsø og Svalbard. Har ingenting med kollektivtransport og gjøre. De som var ombord var turister som tok en bevisst risiko, som viste seg å bli katastrofalt. Foreløpig har vi bare fått vite om mannskap som er smittet. Snart kommer vel resultatene på smittede passasjerer og. Usannsynlig at ingen passasjerer er smittet. Ekstremt dårlig vurderingsevne hos disse turistene..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...