Gå til innhold

Denne tegneserien rasistisk eller bare litt morsom?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Utrolig teit. Fins ikke morsom, og det er helt "ut" å si neger. Noen som ikke henger med i tiden. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, SoWhat? skrev:

Utrolig teit. Fins ikke morsom, og det er helt "ut" å si neger. Noen som ikke henger med i tiden. 

Det er vel nettopp det som er poenget med stripen.

Anonymkode: e4887...c34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt kleint å kalle det for negerboller. Selv om det ikke er vondt ment håper jeg de fleste oppegående mennesker vet at det ordet ugreit å bruke i dag. Tenk hvis man har besøk av en svart person og du har sjokoladeboller. Også spør du «har du lyst på noen negerboller?» Det hadde vært utrolig kleint og perosonen kan bli såra. Jeg tenker tegneserien ikke var noe morsom egentlig. Spesiellt nå med BLM og at vi faktisk lever i 2020. Tegneren burde ha tenkt seg litt om. Jeg syns det er upassende med sånne tegneserier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Buldre skrev:

Ikke helt i tiden😂

Det er nettopp i tiden det er, siden så mange blir krenket på vegne av andre gjennom dette ordet nå for tiden. Vitsen hadde jo ikke fungert for 20 år siden.

Anonymkode: e4887...c34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare venter på at det skal bli forbudt å ha en svart dag eller se mørkt på ting. Ikke lenge til det blir det forbudt å svartmale et tema. Alt er krenkematerale i dag og det tar vekk fokuset på ekte rasisme.  Folk vet ikke lenger hva de skal ta på alvor eller ikke. 

Anonymkode: 00551...fe0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett var den bare teit. Var ikke i nærheten av å trekke på smilebåndet. Hvis det var jeg som var tegneren, hadde jeg skrotet forsøket og laget noe bedre. 

Anonymkode: 7e793...a0a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel nettopp det som er poenget med stripen.

Anonymkode: e4887...c34

Ja, selvfølgelig. Men bare teit uansett. Jeg tenker alltid på sånt som at noen vil provosere. Bare dumt 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare venter på at det skal bli forbudt å ha en svart dag eller se mørkt på ting. Ikke lenge til det blir det forbudt å svartmale et tema. Alt er krenkematerale i dag og det tar vekk fokuset på ekte rasisme.  Folk vet ikke lenger hva de skal ta på alvor eller ikke. 

Anonymkode: 00551...fe0

Øh Tror ikke du helt har skjønt ting her. Det er ikke feil å bruke fargebetegnelser på noe. Tenk litt videre

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde en feil, og de har lagt seg flate. Tegneserien er avsluttet for mange PR siden, og ble levert av en tredjepart som ikke har vært oppmerksom nok til å fjerne den. Å sende drapstrusler for dette, som noen har gjort, hører ingen steder hjemme.

Anonymkode: 4123b...08d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange år, ikke mange PR. Autokorrektur sin feil.

Anonymkode: 4123b...08d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Øh Tror ikke du helt har skjønt ting her. Det er ikke feil å bruke fargebetegnelser på noe. Tenk litt videre

Det var en spissformulering.  Spissformulering er for viderekomne 😊

Anonymkode: 00551...fe0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er RASISTISK uten tvil!

Anonymkode: 158cc...1f9

Man må jo se det i lys av da det ble laget, om dette er gammelt. Var Astrid Lindgren rasist?

Anonymkode: e4887...c34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DETTE er rasisme:  https://www.the-sun.com/news/1188659/who-isaiah-jackson-arrested-black-lives-matter-stunt/

 

Black-Lives Matter supporter legger ut bilde der han kneler på nakken til en hvit 2-åring, med teksten: "Blm now mf". Ingen norske medier har skrevet om denne saken.... Rasisme mot hvite er vel ikke så farlig...

Anonymkode: bdac7...231

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke morsom i alle fall

Anonymkode: 651ae...391

Jeg synes heller ikke den var så bra, men om den er rasistisk eller ikke er uavhengig av hvor bra den er.

Anonymkode: e4887...c34

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...