Gå til innhold

Normalt å få "feber" når man vasker gulv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har normaltemperatur på litt under 37. Ligger gjerne på 36,8°C eller deromkring, noen ganger lavere også om morgenen.

I begynnelsen av uken hadde jeg urinveisinfeksjon, men gjorde litt research på nettet og fant ut at den ofte kan kureres ved å drikke veldig rikelig og med det "skylle ut" bakteriene. Fulgte rådet, og etter 4 dager følte jeg meg symptomfri.

I dag, lørdag, vasket jeg gulv. Jeg vasker gulv ved å legge meg på kne og skure gulvet med kluten, og for å komme godt inn i kriker og kroker og langs lister. Da jeg var ferdig, var jeg svett, og når jeg hadde skylt ut bøtten og vridd opp klut etc, følte jeg meg egentlig litt ør og svimmel. Feberfølelse egentlig. 

Sjekket derfor med Braun øretermometer, og den viste 38,1°C.

Er det normalt å få sånn temperaturforhøyelse bare pga man vasker gulvet (selv om jeg tok i litt og jobbet hardt)....? Er det noe alle får når de gjør husarbeid? Jeg har aldri hørt om det, men det kan jo være vanlig for alt jeg vet.

Noen som har opplevd noe lignende?

Anonymkode: 018ab...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TILLEGG FRA TS;

Jeg hadde feber på 38 på tirsdag og litt på onsdag pga urinveisinfeksjonen, men feberen ble så borte.

Anonymkode: 018ab...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke måle feber etter dette. Du må vente. Du blir svett og varm av å vaske. Da stiger tempen. Vent 2 timer og mål

Anonymkode: 14743...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke måle feber etter dette. Du må vente. Du blir svett og varm av å vaske. Da stiger tempen. Vent 2 timer og mål

Anonymkode: 14743...cbc

Så det er normalt, altså? 

Jeg har aldri tenkt over dette, så jeg vet ikke. 

TS

Anonymkode: 018ab...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

Gulvvaskefeber?  Nei. 

Temperaturen øker når du blir varm. Og kanskje er du ikke helt kvitt uvi enda. Men husarbeidssykdom er det ikke noe som heter. La være å måle feberen og å tenke sykdom så går det bedre sikkert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men ha får du lov til å pusse tenner uten tilsyn? 😦 Så klart du blir varm og svett når du er i fysisk aktivitet. 

 

Anonymkode: f05a1...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, theTitanic skrev:

Gulvvaskefeber?  Nei. 

Temperaturen øker når du blir varm. Og kanskje er du ikke helt kvitt uvi enda. Men husarbeidssykdom er det ikke noe som heter. La være å måle feberen og å tenke sykdom så går det bedre sikkert. 

Grunnen til at jeg målte, var jo fordi jeg har hatt feber tidligere i uka, og følte meg litt ør og svimmel etter gulvvaske-sjauen. Trodde derfor at enten er jeg ikke kvitt UVI'en, eller så er det vanlig at folk får febertemperatur en kort stund etter fysiske anstrengelser.

Men, temperaturen er nede på normalen nå, litt over en time etter at jeg var ferdig. Så alt er vel bra da.

TS

Anonymkode: 018ab...a8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...